ໂຄງ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ທາງ​ລົດ­ໄຟ ລາວ​-​ຈີນ ຄືບ​ໜ້າ​ລື່ນ​ແຜນ­ການ

04.10.2019 8:46     

   ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດ ໄຟ ລາວ​-​ຈີນ ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ເປັນ​ກ້າວໆ​ມາ ຫຼ້າ​ສຸດ​ມາ​ຮອດ​ທ້າຍ​ເດືອນ​ສິງຫາ​ຜ່ານ​ມາ​ນີ້ ສຳເລັດ​ແລ້ວ 76,2%, ຄາດ​ວ່າ​ຈະ​ສໍາ​ເລັດ​ຕາມ​ກຳນົດ​ເວລາ ພ້ອມ​ເປີດ​ຂະບວນ​ປະຖົມ​ມະ​ລືກ ໃນ​ວັນ​ທີ 2 ທັນວາ 2021. ໃນ​ຂະນະ​ທີ່​ການ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ຄ່າ​ຊົດ​ເຊີຍ​ຈ່າຍ​ໄປ​ແລ້ວ 369 ຕື້​ກີບ ເທົ່າ​ກັບ 20,4% ຂອງ​ຈຳ ນວນ​ເງິນ​ທີ່​ຕ້ອງ​ຈ່າຍ​ຄ່າ​ຊົດ​ເຊີຍ ​ທັງ​ໝົດ 2.492 ຕື້​ກີບ.

   ທ່ານ ແທ່ນ​ຄຳ ທອງ​ບົນ ຮັກສາ​ການ​ຫົວໜ້າ​ຄະນະ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໂຄງການ​ທາງ​ລົດໄຟ ​ລາວ - ຈີນ ໄດ້​ເປີດເຜີຍ​ເມື່ອວັນ​ທີ 2 ຕຸລາຜ່ານ​ມາວ່າ: ມາຮອດ​ ທ້າຍ​ເດືອນ​ສິງຫາຜ່ານ​ມາ​ນີ້ ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດໄຟ ລາວ - ຈີນ ສໍາ​ເລັດ​ແລ້ວ 76,2%, ໃນ​ນີ້​ຍັງ​ບໍ່ລວມວຽກລະບົບລາງ, ລະບົບ​ໄຟຟ້າ ແລະ ລະບົບຄວບ ​ຄຸມ​ຕ່າງໆ ແຕ່​ຖ້າ​ສົມ​ທຽບໃສ່​ແຜນການ​ແລ້ວ ຖື​ວ່າ​ປະຕິບັດ​ໄດ້​ລື່ນ​ແຜນ​ການ.

   ສ່ວນ​ການ​ມອບ​ພື້ນ​ທີ່​ໃຫ້​ໂຄງການແມ່ນ​ໄດ້​ມອບ​ແລ້ວ98,29% ຈາກ​ພື້ນ​ທີ່​ທັງ​ໝົດ​ຂອງ​ແລວ​ລົດໄຟ ແລະ ພື້ນ​ທີ່​ສະຖານີ 3.000 ເຮັກຕາ ໃນ​ນີ້​ເນື້ອທີ່​ສ້າງ​ສະຖານີ​ທັງໝົດ 10 ແຫ່ງ ລວມ 812,7 ເຮັກຕາ.

   ສຳລັບ​ການ​ຈ່າຍ​ຊົດ​ເຊີຍ​ຜ່ານ​ມາ​ແມ່ນ​ໄດ້​ຈ່າຍ​ໄປ​ແລ້ວ 20,4% ເປັນ​ເງິນ 369 ຕື້​ກີບ ແລະ ໃນ​ສະເພາະ​ປີ 2019 ນີ້ ມີ​ໂຕ​ເລກ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ຈ່າຍ​ຊົດ​ເຊຍ 450 ຕື້​ກີບ ໃນ​ນັ້ນ​ເປັນ​ງົບປະມານ​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ໃນ​ສົກ​ປີ​ນີ້ 250 ຕື້​ກີບ ຊຶ່ງ​ປັດຈຸບັນ​ໄດ້​ຈ່າຍ​ໄປ​ຮອດ​ບັນດາ​ແຂວງ​ທີ່​ນອນ​ໃນ​ໂຄງການ​ແລ້ວ 134 ຕື້​ກີບ, ສ່ວນ​ທີ່​ຍັງ​ເຫຼືອ​ກໍາ​ລັງ​ດໍາ​ເນີນ​ເອກະສານ​ຂໍ​ເບີກ​ຈ່າຍ, ນອກຈາກ​ນີ້ ຍັງ​ມີ​ງົບ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ລົດໄຟ​ລາວ​-​ຈີນ ຈຳນວນ 200 ຕື້​ກີບ​ທີ່​ໃຊ້​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ຈ່າຍ​ຊົດ​ເຊີຍ​ໃນ​ສົກ​ປີ​ນີ້, ນອກ​ນີ້​ຍັງ​ມີ​ອີກ 317 ຕື້ ເປັນ​ເງິນ​ຊ່ວຍເຫຼືອ​​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ຈີນ ທີ່​ຈ່າຍ​ຊົດ​ເຊີຍ​ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ສ້າງ​ບ້ານ​ຈັດ​ສັນ​ໃຫ້ 4 ຈຸດ.

   ທ່ານ ແທ່ນ​ຄຳ ທອງ​ບົນ ໄດ້​ກ່າວ​ອີກ​ວ່າ: ຈຳນວນ​ທີ່​ໄດ້​ຈ່າຍ​ໄປ​ແລ້ວ ບວກ​ກັບ​ໂຕ​ເລກ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2019 ນີ້ ລວມ​ມີ 1.136 ຕື້​ກີບ ຈາກ​ງົບປະມານ​ທີ່​ຕ້ອງການ​ເພື່ອ​ມາ​ຊົດ​ເຊີຍ​ທັງ​ໝົດ 2.492 ຕື້​ກີບ, ນັ້ນ​ໝາຍ​ເຖິງ​ວ່າ ຍັງ​ຕ້ອງການ​ງົບ​ອີກ 1.356 ຕື້​ກີບ ເພື່ອ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ຊົດ​ເຊີຍ ຊຶ່ງ​ລັດຖະບານ​ໄດ້​ມີ​ແຈ້ງ​ການ​ອອກ​ມາ​ແລ້ວ ໂດຍ​ໄດ້​ເອົາ​ເຂົ້າ​ງົບປະມານ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2020 ຈຳນວນ 400 ຕື້ ສ່ວນ​ທີ່​ເຫຼືອ​ແມ່ນ​ມອບ​ໃຫ້​ທະນາຄານ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຂາຍ​ເປັນ​ພັນທະບັດ ເພື່ອ​ມາ​ຈ່າຍ​ຄ່າ​ຊົດ​ເ​ຊີຍ.

   ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດ ໄຟ ລາວ - ຈີນ ມີ​ມູນ​ຄ່າ​ການ​ລົງທຶນ​ທັງ​ໝົດ​ປະມານ 5.956 ລ້ານ​ໂດ​ລາ ໂດຍ​ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ລົດໄຟ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ລາວ​ຖື​​ຫຸ້ນ 30% ແລະ 70% ຂອງ 3 ວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ຈີນ ຄື: ບໍລິສັດ​ທາງ​ລົດໄຟ​ບໍ່​ເຕ່ນ - ວຽງ​ຈັນ ຖື​​ຫຸ້ນ 40%, ບໍລິສັດ​ລົງທຶນ​ປັກ​ກິ່​ງ​ຢູ່​ຄຸນ 20% ແລະ ບໍລິສັດ​ລົງທຶນ​​ຫຸ້ນ​ສ່ວນ ແຂວງ​ຢຸນ​ໜານ ຈຳ ກັດ ຖືຫຸ້ນ 10%.

   ໂຄງການ​ດັ່ງກ່າວ ເລີ່ມ​ແຕ່​ຊາຍ​ແດນ​ລາວ - ຈີນ ຫາ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ​ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 414ກວ່າ​ກິໂລແມັດ ໂດຍ​ເລີ່ມ​ແຕ່​ບໍ່​ເຕ່ນ ແຂວງ​ຫຼວງ​ນໍ້າ​ທາ ຜ່ານ 1 ເມືອງ, ມີ 4 ບ້ານ​ຂອງ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນໍ້າ​ທາ, ຍາວ 16,9 ກິໂລແມັດ; ຜ່ານ​ແຂວງ​ອຸດົມ​ໄຊ ມີ 3 ເມືອງ, 41 ບ້ານ, ຍາວ 126,6 ກິໂລແມັດ; ຜ່ານ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ພະ​ບາງ ຍາວ 80 ກິໂລແມັດ, ຜ່ານ 3 ເມືອງ, 28 ບ້ານ; ຜ່ານ​ແຂວງ​ວຽງ​ຈັນ​ຍາວ 145,5 ກິໂລແມັດ, ຜ່ານ 4 ເມືອງ, 60 ບ້ານ ແລະ ຮອດ​ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ​ເຖິງ​ສະຖານີ​ປາຍທາງ ຍາວ 45 ກວ່າ​ກິໂລແມັດ, ຜ່ານ 3 ເມືອງ, 34 ບ້ານ, ລວມ​ມີ 10 ສະຖານີ ໃນ​ນີ້​ມີ​ສະຖານີ​ໃຫຍ່ 3 ສະຖານີ ຄື:​ ສະຖານີ​ຫຼວງ​ພະ​ບາງ, ສະ ຖານີ​ວັງ​ວຽງ ແລະ ສະຖານີ​ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ. ໂດຍ​ລວມ​ແລ້ວ, ການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດໄຟ ໄດ້​ເຈາະ​ອຸ​ໂມງ​ລວມ​ທັງ​ໝົດ​ມີ 75 ແຫ່ງ ລວມ​ຄວາມ​ຍາວ 197 ກວ່າ​ກິໂລແມັດ; ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ທັງ​ໝົດ 163 ແຫ່ງ ລວມ​ຄວາມ​ຍາວ 61 ກວ່າ​ກິໂລແມັດ ແລະ ທີ່​ເຫຼືອ​ແມ່ນ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລຽບ​ໜ້າ​ດິນ.

   ທ່ານ ແທ່ນ​ຄຳ ທອງ​ບົນ ຍັງ​ໄດ້​ກ່າວ​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິງ​ຄາດໝາຍ​ຜົນ​ໄດ້​ຮັບ​ຂອງ​ໂຄງການ​ດັ່ງກ່າວ​ວ່າ: ສປປ ລາວ ຈະ​ມີ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ທາງ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ​ທີ່​ໝັ້ນຄົງ ຕອບ​ສະໜອງ​ຍຸດທະສາດ "ຫັນ​ປະເທດ​ຈາກ​ປະເທດ​ທີ່​ບໍ່​ມີ​ຊາຍ​ແດນ​ຕິດ​ກັບ​ທະເລ ມາ​ເປັນ​ປະເທດ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ກັບ​ບັນດາ​ພາກ​ພື້ນ ແລະ ສາກົນ" ຊຶ່ງ​ຈະ​ເປັນ​ການ​ບັນລຸ​ຍຸດທະສາດ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ແລະ ການ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ກັບ​ປະເທດ ອາ​ຊຽນ ແລະ ສປ ຈີນ ຊຶ່ງ​ພາຍຫຼັງ​ສຳເລັດ​ໂຄງການ ເບື້ອງ​ຕົ້ນ​ຈະ​ມີ​ລົດໄຟ​ແລ່ນ 18 ຂະບວນ/ມື້ ໂດຍ​ໄດ້​ແຍກ​ເປັນ​ຂະບວນ​ໂດຍສານ 4 ຂະບວນ ແລະ ຂົນສົ່ງ​ສິນຄ້າ 14 ຂະ​ບວນ.

   ສະເພາະ​ຂະບວນ​ໂດຍ ສານ 1 ຂະບວນ​ມີ 7 ຕູ້ ແຕ່​ລະ​ຕູ້​ສາມາດບັນ​ຈຸ​ຜ​ູ້​ໂດຍສານ​ໄດ້​ຕູ້​ລະ 96 ຄົນ, ລວມ​ການ​ຂົນສົ່ງ​ຜູ້ໂດຍສານ​ຂອງ​ລົດໄຟ 1 ຂະບວນ ມີ 672 ຄົນ ໂດຍ​ມີ​ອັດຕາ​ຄ່າ​ຂົນສົ່ງ​ໂດຍສານ 0,3 ຢວນ/ຄົນ/ກິໂລແມັດ ຫຼື​ປະມານ 350 ກີບ/ຄົນ/ກິໂລແມັດ, ຄ່າ​ໂດຍສານ​ແຕ່​ວຽງ​ຈັນ - ບໍ່​ເຕ່ນ ປະມານ 140.000 ກີບ/ຄົນ ແລະ ໃຊ້​ເວລາ​ພຽງ​ແຕ່ 4 ຊົ່ວໂມງ​ເທົ່າ​ນັ້ນ. ສ່ວນ​ອັດຕາ​ຄ່າ​ຂົນສົ່ງ​ສິນຄ້າ 0,5 ຢວນ/ໂຕນ/ກິໂລແມັດ ຫຼື​ປະມານ 600 ກີບ/ໂຕນ/ກິໂລ​ແມັດ.
(ຂ່າວ-ພາບ: ສຸກ​ສະ​ຫວັນ)