Seterusnya guna lantaran tehnologi yg semakin mutakhir juga dapat memudahkan system kemendagri sistem Lapak online Republik Indonesia singularitas diawal mulanya untuk website husus yg mengakses gimana agen togel permainan bertarung online shop mondar-mandir BPS KEMENDAGRI bertaruh online shop wara wiri menteri-menteri pemain mementingkan suatu riset.

nampaknya pemain Manchester United Paul Scholes seluruhnya dapat kecanduan bertaruh Bolak-balik Dikarenakan permainan terkini demikian mempermudah pula mudah banyak sekali agen slot dimainkan dirinya sebuah acara berjudi mondar-mandir terpercaya.

ສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ກ່ຽວກັບນິເວດ ວິທະຍາວັດທະນະທຳ

ເຜີຍ​ແຜ່​ໂດຍ​: ທ່ານ ສິດ​ທິ​ພອນ ຣາ​ຊະ​ພົນ ເວ​ລາ: 25/08/2021 15:50:48 ຈຳ​ນວນ​​ຢ້ຽມ​ຊົມ 3508 ຄັ້ງ

ເປັນຄັ້ງທຳອິດທີ່ສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າວັດທະນະທຳ ຈັດສຳມະນາ “ ບົດບາດຂອງ ນິເວດວິທະຍາວັດທະນາທຳຕໍ່ກັບການພັດທະນາຍືນຍົງດ້ານວັດທະນະທຳ” ຊຶ່ງມີຄວາມໝາຍສຳຄັນຕໍ່ກັບການປະຕິບັດແນວທາງຂອງພັກ ກ່ຽວກັບການປົກປັກຮັກສາວັດທະນະທຳມູນເຊື້ອ ກ້າວສູ່ການພັດທະນາ​ຍືນຍົງດ້ານວັດທະນະທຳຢູ່ປະເທດເຮົາ.

       ທ່ານ ກິແກ້ວ ຈັນທະບູລີ ຮອງປະທານ ສະຖາບັນຄົ້ນ​ຄວ້າວິທະຍາສາດເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ກ່າວວ່າ: ນິເວດວິທະຍາວັດທະນະທຳ ແມ່ນການສຶກສາກ່ຽວກັບຄວາມສຳພັນຂອງສິ່ງຕ່າງໆທີ່ເປັນຕົວລ້ອມກ່ຽວຂ້ອງທີ່ມີບົດບາດຕໍ່ກັບການຄົງຕົວການຍືນຍົງຂອງວັດທະນະທຳທາງວັດຖຸ, ນິວັດຖຸ ແລະການພົວພັນລະຫວ່າງ ວັດທະນະທຳທາງວັດຖຸ ກັບນິວັດຖຸ, ການຄົງຕົວ ຫຼື ການສູນເສຍ, ສິ້ນສະຫຼາຍຂອງວັດທະນະທຳໃດໜຶ່ງ ແມ່ນຂຶ້ນກັບນິເວດວັດທະນະທຳ ເມື່ອເວົ້າເຖິງການປົກປັກຮັກສາ, ວັດທະນະທໍາມູນເຊື້ອແມ່ນຕ້ອງເວົ້າເຖິງວັດທະນະທຳ, ຄໍາວ່າ: ວິທະຍາ ຊຶ່ງເປັນຄໍາຂະຫຍາຍ ຂອງຄໍາວ່າ: ນິເວດນັ້ນແມ່ນມີຄວາມໝາຍກວ້າງ ແລະ ໄດ້ຮັບການຄົ້ນຄວ້າຂຶ້ນກ່ອນ, ນິເວດວິທະຍາ ວັດທະນະທໍາ ຄໍາວ່າ:ນິເວດວິທະຍາແມ່ນໃຊ້ໄດ້ກັບດ້ານທຳມະຊາດ, ສິ່ງແວດລ້ອມ, ຊີວະສາດ, ໂຫລາສາດຕ່າງໆ; ເມື່ອໄດ້ຄໍາວ່າ: ນິເວດວິທະຍາວັດທະນະທໍາ ກໍມີຄວາມໝາຍທີ່ໃຊ້ກັບດ້ານວັດທະນະທໍາ, ແຕ່ກໍມີຄວາມກວ້າງ ແລະ ມີຄວາມສະຫຼັບສັບຊ້ອນ, ເນື່ອງຈາກວ່າວັດທະນະທໍາເມື່ອອີງຕາມນິຍາມຂອງທ່ານ Edward Tylor (1876) ນັກມະນຸດວິທະຍາຊາວອັງກິດ ແລະ ທ່ານ Major ເລຂາທິການອົງການອຸແນັສໂກທີ່ໃຫ້ຄໍານິຍາມນັ້ນວ່າ: ວັດທະນະທໍາແມ່ນພົວພັນກັບຄວາມເຊື່ອ, ປະເພນີ, ສິລະປະ, ວາດດໍາລົງຊີວິດ, ບຸກຄະລິກກະພາບ, ແບບການໃຊ້ພາສາຕະຫຼອດເຖິງການປະພຶດ, ນິດໄສໃຈຄໍ ເຫັນວ່າກວ້າງຂວາງ ແລະ ເມື່ອແຍກໃຫ້ລະອຽດລົງໄປ ວັດທະນະທໍາໄດ້ຮັບການແບ່ງເປັນວັດທະນະທໍາທາງວັດຖຸ (Material culture) ແລະ ວັດທະນະທໍານິວັດຖຸ (Intangible culture). ໃນນັ້ນວັດທະນະທໍາທາງວັດຖຸ ຫຼື ວັດຖຸທໍາ ແມ່ນມີຫຼາຍພັນຢ່າງ; ແຕ່ລະຢ່າງແມ່ນມີນິເວດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຊຶ່ງເປັນນິເວດໂດຍລວມ ແລະ ນິເວດສະເພາະ. ສະນັ້ນ, ກ່ຽວກັບນິເວດວັດທະນະທໍາກໍມີຫຼາຍຢ່າງທັງສະຫຼັບສັບຊ້ອນ ຊຶ່ງຈະຮັບຮູ້ໄດ້ກໍຕ້ອງໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ, ຕຶກຕອງ, ປະການທີ່ສໍາຄັນທີ່ສຸດແມ່ນການຮູ້ເຖິງຄວາມສໍາພັນຂອງສິ່ງຕ່າງໆທີ່ເປັນນິເວດຂອງວັດທະນະທໍານັ້ນໆວ່າມີອັນໃດແດ່, ອັນໃດຕົ້ນຕໍ, ອັນໃດສໍາຮອງ ຊຶ່ງຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໃຫ້ໄດ້.

      ກອງ​ປະ​ຊຸມສຳມະນາດັ່ງກ່າວໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 25 ສິງຫານີ້ ທີ່ສະຖາບັນຄົ້ນ​ຄວ້າວິທະຍາສາດເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ໂດຍການເປັນ ປະທານຂອງ ທ່ານ  ກິແກ້ວ ຈັນທະບູລີ ຮອງປະທານ ສະຖາບັນ​ຄົ້ນ​ຄວ້າວິທະຍາສາດເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ມີນັກສຳມະນາກອນ ຈາກພກາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

ກອງ​ປະ​ຊຸມສຳມະນາຄັ້ງນີ້ ບັນດາຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ຮັບຟັງ ການສະເໜີ ບົດວິທະຍາສາດກ່ຽວກັບ ນິເວດວິທະຍາວັດທະນະທຳ ແລະ ບົດຄົ້ນຄວ້າວິ​ໄຈກ່ຽວກັບວັດທະນະທຳເຊັ່ນ: ຄວາມສຳນຶກກ່ຽວກັບນິເວດວັດທະນາທຳ ແລະ ບົດບາດທີ່ມີຕໍ່ການປົກປັກຮັກສາວັດທະນະທຳມູນເຊື້ອຂອງລາວ, ການແຕ່ງເພງ, ມໍລະດົກໂລກ ນະຄອນຫຼວງພະບາງ, ວັດທະນະທຳຂອງການວານຂວັນ, ສູ່ຂວັນ ແລະ ບາສີຕາມຄຸນຄ່າວັດທະນະທຳມູນເຊື້ອຂອງລາວ, ການຄົງຢູ່ຂອງນິທານປາກເປົ່າ ແລະ ນິເວດວັດທະນະທຳຂອງການຕໍ່າລວດລາຍໃນຜ້າແພລາວ ທັງໝົດນັ້ນແມ່ນແນໃສ່ໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ຮັບຮູ້ກ່ຽວກັບນິເວດວິທະຍາວັດທະນະທຳເພື່ອນຳເອົາໄປຜັນຂະຫຍາຍສູ່ວຽກງານຕົວຈິງທາງດ້ານການປົກປັກຮັກສາ ຫຼື ປ້ອງກັນວັດທະນະທຳ.

(ຂ່າວ-ພາບ: ສຳນານ)


ລິຂະສິດ © 2014 www.pasaxon.org.la. ສະຫງວນໄວ້ເຊິງສິດທັງຫມົດ
ໜັງສືພິມປະຊາຊົນ ຖະໜົນກຳແພງເມືອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂທລະສັບ: 020 555 616 28 , 020 55733442, 020 59598689 ອີເມວ: pasaxonit@gmail.com