ໂດຍ: ບຸນອູ້ມ
ລັດເຮົາໄດ້ສືບຕໍ່ການຜັນຂະຫຍາຍລັດຖະທຳມະນູນ ສະບັບປີ 2015 ເປັນກົດໝາຍໃນຂົງເຂດຕ່າງໆ ຊຶ່ງ ມີຈຳນວນ 139 ສະບັບ, ໃນນີ້ ຂົງເຂດເສດຖະກິດ 61 ສະບັບ, ຂົງເຂດວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ 36 ສະບັບ, ຂົງເຂດການປົກຄອງ ແລະ ຍຸຕິທໍາ 28 ສະບັບ, ຂົງເຂດປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ 9 ສະບັບ ແລະ ຂົງເຂດຕ່າງປະເທດ 5 ສະບັບ.
ທ່ານທອງສີເສົາສຸລີພົມປະທານຄະນະປະຈຳສະພາປະຊາຊົນແຂວງຜົ້ງສາລີໄດ້ລາຍງານຕໍ່ກອງປະຊຸມປະເມີນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນສະບັບປີ 2015ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ບັນດາກົດໝາຍເຫຼົ່ານັ້ນ ໄດ້ກາຍເປັນເຄື່ອງມືໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ດ້ວຍກົດໝາຍ ໃຫ້ນັບມື້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ ຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ, ເປັນຫຼັກຄໍ້າປະກັນໃຫ້ແກ່ ການປະຕິບັດ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍສິດເປັນເຈົ້າປະເທດຊາດຂະຫຍາຍສິດເປັນເຈົ້າປະເທດຊາດຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ແລະ ເປັນພື້ນຖານນິຕິກຳ ຄໍ້າປະກັນການກໍາອໍານາດຂອງພັກເຮົາ; ບັນດາກະຊວງ, ອົງການ ຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ອົງການອໍານາດລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ ແລະ ສ້າງຂະບວນການກ່ຽວກັບ ວັນລັດຖະທໍາມະນູນ ຢ່າງກວ້າງຂວາງດ້ວຍຫຼາຍຮູບ, ຫຼາຍແບບ ໂດຍສະເພາະແມ່ນໄດ້ຈັດຕັ້ງພິທີສະເຫຼີມສະຫຼອງ ວັນປະກາດໃຊ້ລັດຖະທຳມະນູນ, ຈັດປາຖະກະຖາ ຢູ່ບັນດາກະຊວງ, ອົງການ, ທ້ອງຖິ່ນ, ສະຖາບັນການສຶກສາ, ໂຮງຈັກ, ໂຮງງານ ແລະ ໄດ້ເອົາລັດຖະທຳມະນູນເຂົ້າເປັນຫຼັກສູດການສຶກສາຊັ້ນຕ່າງໆ ເພື່ອສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ເຂົ້າໃຈ ແລະ ຍົກສູງສະຕິເຄົາລົບລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍໃນທົ່ວສັງຄົມໃຫ້ນັບມື້ສູງຂຶ້ນ; ບັນດາອົງການອໍານາດແຫ່ງລັດຂັ້ນຕ່າງໆ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນຕາມພາລະບົດບາດ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງຕົນ ທີ່ລັດຖະທຳມະນູນໄດ້ກຳນົດໄວ້ເຮັດໃຫ້ລະບົບການເມືອງແຕ່ລະຂັ້ນ ຂອງລະບອບ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນ ໄດ້ຮັບການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມ ແລະ ປັບປຸງໃຫ້ເຂັ້ມແຂງຂຶ້ນ; ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບ ແລະ ໄດ້ຮັບການປົກປ້ອງສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດພາຍໃຕ້ລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ ສາມາດດຶງດູດການລົງທຶນ ຂອງຕ່າງປະເທດມາພັດທະນາປະເທດຊາດຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ; ລະບົບກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຂອງລັດແຕ່ລະຂັ້ນໄດ້ຮັບການສ້າງຕັ້ງ ແລະ ປັບປຸງຕາມທິດກະທັດຮັດໜັກແໜ້ນ ໄປຕາມທັດສະນະອໍານາດລັດເປັນຂອງປະຊາຊົນ ໂດຍປະຊາຊົນ ແລະ ເພື່ອປະຊາຊົນ ພາຍໃຕ້ການນໍາພາຂອງພັກປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ; ສາມາດເຄື່ອນໄຫວປະຕິບັດໜ້າທີ່ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ, ຕອບສະໜອງກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການ ຂອງໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງພັກ ແລະ ລັດໃນໄລຍະໃໝ່, ລັດຖະບານຊຸດທີ VIII ມີ 18 ກະຊວງ ແລະ ຊຸດທີ IX ມີ 17 ກະຊວງ, ປັບປຸງອົງການກວດກາລັດຖະບານ ມາເປັນອົງການກວດກາແຫ່ງລັດ, ປັບປຸງລະບົບຕຸລາການໂດຍສະເພາະໄດ້ສ້າງຕັ້ງຄະນະສານປົກຄອງຢູ່ສານປະຊາຊົນສູງສຸດ, ອົງການໄອຍະການ ປະຊາຊົນສູງສຸດກໍໄດ້ຮັບການປັບປຸງອັນໄດ້ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ປະຊາຊົນສາມາດເຂົ້າເຖິງການບໍລິການຂອງລັດສະດວກຫຼາຍຂຶ້ນ;ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດກົນໄກການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງຕາມທິດສາມສ້າງ: ຂັ້ນສູນກາງມີບັນດາກະຊວງ ແລະ ອົງການທຽບເທົ່າ ເຮັດພາລະບົດບາດ ຄຸ້ມຄອງມະຫາພາກເປັນຕົ້ນຕໍ, ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນມີແຂວງ, ເມືອງ ແລະ ບ້ານ ເຮັດພາລະບົດບາດຄຸ້ມຄອງຈຸລະພາກ ແລະ ບໍລິຫານລັດຕາມກົດໝາຍເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງ-ບໍລິຫານລັດໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ມີຄວາມກົມກຽວກັນຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ; ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງພາລະບົດບາດຂອງອົງການນິຕິບັນຍັດ, ອົງການບໍລິຫານລັດ, ສານປະຊາຊົນ ແລະ ອົງການໄອຍະການປະຊາຊົນ ແຕ່ລະຂັ້ນ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງພັກ ແລະ ແທດເໝາະກັບສະພາບຕົວຈິງ ໃນແຕ່ລະໄລຍະ ເຮັດໃຫ້ອົງການດັ່ງກ່າວສາມາດເຄື່ອນໄຫວຕາມພາລະບົດບາດ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງຕົນຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ. ການບໍລິຫານ-ຄຸ້ມຄອງລັດດ້ວຍກົດໝາຍໄດ້ມີບາດກ້າວດີຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ສາມາດປົກປ້ອງສິດຜົນປະໂຫຍດຂອງລັດ, ລວມໝູ່ ແລະ ຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ໄດ້ເປັນຢ່າງດີ. ສິ່ງສໍາຄັນໄດ້ສ້າງຕັ້ງສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງຄືນໃໝ່ ເພື່ອເປັນອົງການຕົວແທນແຫ່ງສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ, ເປັນອົງການອໍານາດລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ, ປະຕິບັດພາລະບົດບາດພິຈາລະນາ ແລະ ຮັບຮອງເອົານິຕິກຳ ທີ່ບັງຄັບທົ່ວໄປຂອງທ້ອງຖິ່ນ, ຕົກລົງບັນຫາສໍາຄັນພື້ນຖານຂອງທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ຕິດຕາມ ກວດກາການເຄົາລົບ, ປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ ຂອງບັນດາອົງການລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ; ບັນດາອົງການສິດອຳນາດແຫ່ງລັດຂັ້ນຕ່າງໆ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຊຸກຍູ້, ຕິດຕາມກວດກາ ການປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນ, ກົດໝາຍ, ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແລະ ງົບປະມານແຫ່ງລັດແຕ່ລະປີ ແລະ 5 ປີ ເຂົ້າສູ່ລະບຽບແບບແຜນ, ນໍາເອົາຜົນປະໂຫຍດມາໃຫ້ປະເທດຊາດ ແລະ ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່ານັບມື້ຫຼາຍຂຶ້ນ; ບັນດາອົງການສິດອຳນາດແຫ່ງລັດ ຍັງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດສິດ ແລະ ພັນທະຕໍ່ສາກົນ ຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດ ໄວ້ໃນລັດຖະທຳມະນູນ, ລວມທັງໄດ້ຫັນສົນທິສັນຍາ ແລະ ສັນຍາສາກົນ ທີ່ ສປປ ລາວເປັນພາຄີມາເປັນກົດໝາຍ ຫຼື ນິຕິກຳໃຕ້ກົດໝາຍເຮັດໃຫ້ບັນດາປະເທດໃນໂລກ, ອົງການຈັດຕັ້ງລະດັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ມີຄວາມ ເຊື່ອໝັ້ນຕໍ່ພັກ ແລະ ລັດເຮົາຫຼາຍຂຶ້ນ, ຍົກສູງບົດບາດອິດທິພົນຂອງລະບອບໃໝ່ ແລະ ປະເທດຊາດ ໃນເວທີສາກົນ ຊຶ່ງສະແດງອອກປະເທດເຮົາໄດ້ຖືກເລືອກຕັ້ງເປັນຮອງປະທານອົງການສະຫະປະຊາຊາດ 2 ຄັ້ງ ຄື: ສະໄໝທີ 50 ແລະ 76, ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມເປັນສະມາຊິກຂອງ(ASEAN), ອົງການລັດຖະສະພາສາກົນ (IPU), ອົງການຈັດຕັ້ງລັດສະຖະພາອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ (ASEAN) ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນອື່ນຫຼາຍອົງການ; ອັນທີ່ພົ້ນເດັ່ນ ປະເທດເຮົາໄດ້ຮັບກຽດເປັນເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມ ASEAN SUMMIT ແລະ ກອງປະຊຸມລັດຖະສະພາ ASEAN ເປັນເທື່ອທີ 2;ຄະນະພັກແຕ່ລະຂັ້ນ ກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງແບບແຜນນໍາພາ ແລະ ກຳອຳນາດຕາມກົດໝາຍໄດ້ດີຂຶ້ນໂດຍຕິດແໜ້ນກັບການຍົກສູງປະສິດທິພາບໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ດ້ວຍກົດໝາຍ ແລະ ການເສີມຂະຫຍາຍສິດເປັນເຈົ້າຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ.
ລັດເຮົາໄດ້ສືບຕໍ່ການຜັນຂະຫຍາຍລັດຖະທຳມະນູນ ສະບັບປີ 2015 ເປັນກົດໝາຍໃນຂົງເຂດຕ່າງໆ ຊຶ່ງ ມີຈຳນວນ 139 ສະບັບ, ໃນນີ້ ຂົງເຂດເສດຖະກິດ 61 ສະບັບ, ຂົງເຂດວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ 36 ສະບັບ, ຂົງເຂດການປົກຄອງ ແລະ ຍຸຕິທໍາ 28 ສະບັບ, ຂົງເຂດປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ 9 ສະບັບ ແລະ ຂົງເຂດຕ່າງປະເທດ 5 ສະບັບ.
ທ່ານທອງສີເສົາສຸລີພົມປະທານຄະນະປະຈຳສະພາປະຊາຊົນແຂວງຜົ້ງສາລີໄດ້ລາຍງານຕໍ່ກອງປະຊຸມປະເມີນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນສະບັບປີ 2015ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ບັນດາກົດໝາຍເຫຼົ່ານັ້ນ ໄດ້ກາຍເປັນເຄື່ອງມືໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ດ້ວຍກົດໝາຍ ໃຫ້ນັບມື້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ ຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ, ເປັນຫຼັກຄໍ້າປະກັນໃຫ້ແກ່ ການປະຕິບັດ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍສິດເປັນເຈົ້າປະເທດຊາດຂະຫຍາຍສິດເປັນເຈົ້າປະເທດຊາດຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ແລະ ເປັນພື້ນຖານນິຕິກຳ ຄໍ້າປະກັນການກໍາອໍານາດຂອງພັກເຮົາ; ບັນດາກະຊວງ, ອົງການ ຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ອົງການອໍານາດລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ ແລະ ສ້າງຂະບວນການກ່ຽວກັບ ວັນລັດຖະທໍາມະນູນ ຢ່າງກວ້າງຂວາງດ້ວຍຫຼາຍຮູບ, ຫຼາຍແບບ ໂດຍສະເພາະແມ່ນໄດ້ຈັດຕັ້ງພິທີສະເຫຼີມສະຫຼອງ ວັນປະກາດໃຊ້ລັດຖະທຳມະນູນ, ຈັດປາຖະກະຖາ ຢູ່ບັນດາກະຊວງ, ອົງການ, ທ້ອງຖິ່ນ, ສະຖາບັນການສຶກສາ, ໂຮງຈັກ, ໂຮງງານ ແລະ ໄດ້ເອົາລັດຖະທຳມະນູນເຂົ້າເປັນຫຼັກສູດການສຶກສາຊັ້ນຕ່າງໆ ເພື່ອສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ເຂົ້າໃຈ ແລະ ຍົກສູງສະຕິເຄົາລົບລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍໃນທົ່ວສັງຄົມໃຫ້ນັບມື້ສູງຂຶ້ນ; ບັນດາອົງການອໍານາດແຫ່ງລັດຂັ້ນຕ່າງໆ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນຕາມພາລະບົດບາດ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງຕົນ ທີ່ລັດຖະທຳມະນູນໄດ້ກຳນົດໄວ້ເຮັດໃຫ້ລະບົບການເມືອງແຕ່ລະຂັ້ນ ຂອງລະບອບ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນ ໄດ້ຮັບການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມ ແລະ ປັບປຸງໃຫ້ເຂັ້ມແຂງຂຶ້ນ; ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບ ແລະ ໄດ້ຮັບການປົກປ້ອງສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດພາຍໃຕ້ລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ ສາມາດດຶງດູດການລົງທຶນ ຂອງຕ່າງປະເທດມາພັດທະນາປະເທດຊາດຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ; ລະບົບກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຂອງລັດແຕ່ລະຂັ້ນໄດ້ຮັບການສ້າງຕັ້ງ ແລະ ປັບປຸງຕາມທິດກະທັດຮັດໜັກແໜ້ນ ໄປຕາມທັດສະນະອໍານາດລັດເປັນຂອງປະຊາຊົນ ໂດຍປະຊາຊົນ ແລະ ເພື່ອປະຊາຊົນ ພາຍໃຕ້ການນໍາພາຂອງພັກປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ; ສາມາດເຄື່ອນໄຫວປະຕິບັດໜ້າທີ່ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ, ຕອບສະໜອງກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການ ຂອງໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງພັກ ແລະ ລັດໃນໄລຍະໃໝ່, ລັດຖະບານຊຸດທີ VIII ມີ 18 ກະຊວງ ແລະ ຊຸດທີ IX ມີ 17 ກະຊວງ, ປັບປຸງອົງການກວດກາລັດຖະບານ ມາເປັນອົງການກວດກາແຫ່ງລັດ, ປັບປຸງລະບົບຕຸລາການໂດຍສະເພາະໄດ້ສ້າງຕັ້ງຄະນະສານປົກຄອງຢູ່ສານປະຊາຊົນສູງສຸດ, ອົງການໄອຍະການ ປະຊາຊົນສູງສຸດກໍໄດ້ຮັບການປັບປຸງອັນໄດ້ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ປະຊາຊົນສາມາດເຂົ້າເຖິງການບໍລິການຂອງລັດສະດວກຫຼາຍຂຶ້ນ;ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດກົນໄກການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງຕາມທິດສາມສ້າງ: ຂັ້ນສູນກາງມີບັນດາກະຊວງ ແລະ ອົງການທຽບເທົ່າ ເຮັດພາລະບົດບາດ ຄຸ້ມຄອງມະຫາພາກເປັນຕົ້ນຕໍ, ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນມີແຂວງ, ເມືອງ ແລະ ບ້ານ ເຮັດພາລະບົດບາດຄຸ້ມຄອງຈຸລະພາກ ແລະ ບໍລິຫານລັດຕາມກົດໝາຍເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງ-ບໍລິຫານລັດໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ມີຄວາມກົມກຽວກັນຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ; ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງພາລະບົດບາດຂອງອົງການນິຕິບັນຍັດ, ອົງການບໍລິຫານລັດ, ສານປະຊາຊົນ ແລະ ອົງການໄອຍະການປະຊາຊົນ ແຕ່ລະຂັ້ນ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງພັກ ແລະ ແທດເໝາະກັບສະພາບຕົວຈິງ ໃນແຕ່ລະໄລຍະ ເຮັດໃຫ້ອົງການດັ່ງກ່າວສາມາດເຄື່ອນໄຫວຕາມພາລະບົດບາດ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງຕົນຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ. ການບໍລິຫານ-ຄຸ້ມຄອງລັດດ້ວຍກົດໝາຍໄດ້ມີບາດກ້າວດີຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ສາມາດປົກປ້ອງສິດຜົນປະໂຫຍດຂອງລັດ, ລວມໝູ່ ແລະ ຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ໄດ້ເປັນຢ່າງດີ. ສິ່ງສໍາຄັນໄດ້ສ້າງຕັ້ງສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງຄືນໃໝ່ ເພື່ອເປັນອົງການຕົວແທນແຫ່ງສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ, ເປັນອົງການອໍານາດລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ, ປະຕິບັດພາລະບົດບາດພິຈາລະນາ ແລະ ຮັບຮອງເອົານິຕິກຳ ທີ່ບັງຄັບທົ່ວໄປຂອງທ້ອງຖິ່ນ, ຕົກລົງບັນຫາສໍາຄັນພື້ນຖານຂອງທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ຕິດຕາມ ກວດກາການເຄົາລົບ, ປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ ຂອງບັນດາອົງການລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ; ບັນດາອົງການສິດອຳນາດແຫ່ງລັດຂັ້ນຕ່າງໆ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຊຸກຍູ້, ຕິດຕາມກວດກາ ການປະຕິບັດລັດຖະທຳມະນູນ, ກົດໝາຍ, ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແລະ ງົບປະມານແຫ່ງລັດແຕ່ລະປີ ແລະ 5 ປີ ເຂົ້າສູ່ລະບຽບແບບແຜນ, ນໍາເອົາຜົນປະໂຫຍດມາໃຫ້ປະເທດຊາດ ແລະ ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່ານັບມື້ຫຼາຍຂຶ້ນ; ບັນດາອົງການສິດອຳນາດແຫ່ງລັດ ຍັງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດສິດ ແລະ ພັນທະຕໍ່ສາກົນ ຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດ ໄວ້ໃນລັດຖະທຳມະນູນ, ລວມທັງໄດ້ຫັນສົນທິສັນຍາ ແລະ ສັນຍາສາກົນ ທີ່ ສປປ ລາວເປັນພາຄີມາເປັນກົດໝາຍ ຫຼື ນິຕິກຳໃຕ້ກົດໝາຍເຮັດໃຫ້ບັນດາປະເທດໃນໂລກ, ອົງການຈັດຕັ້ງລະດັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ມີຄວາມ ເຊື່ອໝັ້ນຕໍ່ພັກ ແລະ ລັດເຮົາຫຼາຍຂຶ້ນ, ຍົກສູງບົດບາດອິດທິພົນຂອງລະບອບໃໝ່ ແລະ ປະເທດຊາດ ໃນເວທີສາກົນ ຊຶ່ງສະແດງອອກປະເທດເຮົາໄດ້ຖືກເລືອກຕັ້ງເປັນຮອງປະທານອົງການສະຫະປະຊາຊາດ 2 ຄັ້ງ ຄື: ສະໄໝທີ 50 ແລະ 76, ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມເປັນສະມາຊິກຂອງ(ASEAN), ອົງການລັດຖະສະພາສາກົນ (IPU), ອົງການຈັດຕັ້ງລັດສະຖະພາອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ (ASEAN) ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນອື່ນຫຼາຍອົງການ; ອັນທີ່ພົ້ນເດັ່ນ ປະເທດເຮົາໄດ້ຮັບກຽດເປັນເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມ ASEAN SUMMIT ແລະ ກອງປະຊຸມລັດຖະສະພາ ASEAN ເປັນເທື່ອທີ 2;ຄະນະພັກແຕ່ລະຂັ້ນ ກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງແບບແຜນນໍາພາ ແລະ ກຳອຳນາດຕາມກົດໝາຍໄດ້ດີຂຶ້ນໂດຍຕິດແໜ້ນກັບການຍົກສູງປະສິດທິພາບໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ດ້ວຍກົດໝາຍ ແລະ ການເສີມຂະຫຍາຍສິດເປັນເຈົ້າຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ.