ໃນເວ​ລາ 16:00ໂມງ​ຂອງວັນ​ທີ 23 ສິງ​ຫາ ຜ່ານມາ​ນີ້, ຂະ​ບວນ​ຕູ້​ລົດ​ໄຟ​ແຊ່​ເຢັນ​ທີ່​ໄດ້​ບັນ​ທຸກ​ຜັກ​ ແລະໝາກ​ໄມ້​ສົດ 400 ກວ່າ​ໂຕນ​ໄດ້​ເດີນ​ທາງ​ອອກ​ຈາກ​ນະ​ຄອນ​ຢຸ້ຍ​ຊີ​ແຂວງ​ຢຸນ​ນານ​ຈີນ ​ໄປສູ່​ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວໂດ​ຍ​ຜ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ, ຫຼັງ​ຈາກ​ນັ້ນ, ໄດ້​ປ່ຽນ​ຖ່າຍ​ຂົນ​ສົ່ງ​ໄປ​ຕາມ​ທາງ​ຫຼວງ​ອີກ 3 ວັນ​, ຜັກແລະໝາກ​ໄມ້​ເຫຼົ່າ​ນີ້​ໄດ້​ຖືກ​ປ້​ອນ​ເຂົ້າ​ຕະຫຼາດ​ຜັກແລະໝາກ​ໄມ້​ສົດ​ໃນ​ນະ​ຄອນຫຼວງ​ບາງກອກ​ປະ​ເທດ​ໄທຊຶ່ງ​ເປັນ​ຂີດ​ໝາຍ​ສະ​ແດ​ງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ວ່າ: ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜັກ​ ແລະໝາກ​ໄມ້​ແຊ່​ເຢັນ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ສາ​ກົ​ນ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ກ້າວ​ເຂົ້າ​ສູ່​ສະ​ພາບ​ປົກ​ກະ​ຕິ​ແລ້ວ. ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແບບ​ນີ້​ຈະ​ສາ​ມາດ​ຮັກ​ສາ​ຄວາມ​ສົດແລະຄຸນ​ນະ​ພາບ​ຂອງ​ຜັກ​ ແລະໝາກ​ໄມ້ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ສ່ອງ​ແສງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ສູງ ແລະມີ​ຄວາມ​ສະ​ດວກ​ສະ​ບາຍ​ໃນ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ສາ​ກົນ.
ນັບ​ແຕ່​ໄດ້​ເປີດ​ບໍ​ລິ​ການ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວໄດ້​​ມີ​ບົດ​ບາດ​ອັນ​ພົ້ນ​ເດັ່ນຫຼາຍ​ໃນ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜັກແລະໝາກ​ໄມ້​ສົດ. ນັບ​ແຕ່​ຕົ້ນ​ປີ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ຂົນ​ສົ່ງ​ໝາກ​ໄມ້​ທັງ​ໝົດຫຼາຍກວ່າ 1 ແສນ​ໂຕນ, ເພີ່ມ​ຂຶ້ນປະ​ມານ 120% ເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ໄລ​ຍະ​ດຽວ​ກັນ​ຂອງ​ປີ​ກາຍ.
ເບື້ອງຫຼັງ​ຂອງ​ຜົນ​ງານ​ດັ່ງ​ກ່າວ​ແມ່ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ຍົກ​ຄວາມ​ສາ​ມາດ​ດ້ານ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຂອງ​ຕົນ​ໃຫ້​ສູງ​ຂຶ້ນ​ເລື້ອຍໆ ແລະໄດ້​ສ້າງ​ລະ​ບົບ​ຈໍ​ລະ​ຈອນ​ສິນ​ຄ້າ​ທີ່​ນັບ​ມື້​ນັບ​ສົມ​ບູນ​ຂຶ້ນ. ເພື່ອ​ຮັບ​ໃຊ້​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ສາ​ກົນ​ໃຫ້​ດີກວ່​ເກົ່າ, ພາກ​ສ່ວນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ໄດ້​ປັບ​ປຸງ​ລະ​ບົບ​ຮາດ​ແວແລະຊັອຟ​ແວ​ຕາມ​ດ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ບໍ່​ຫານ​ໃຫ້​ສູງ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ຮອບ​ດ້ານຊຶ່ງ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ເສັ້ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ສຳ​ລັບ​ການກວດ​ກາຫຼາຍ​ສາຍແລະຍົກ​ລະ​ດັບ​ອຸ​ປະ​ກອນ​ໃຫ້​ສູງ​ຂຶ້ນ ເພື່ອ​ຮັບ​ປະ​ກັນ​ວຽກ​ງານກວດ​ກາ​ລົດ​ຂົນ​ສົ່ງຫຼາຍ​ຮ້ອຍ​ຄັນ​ຕໍ່​ມື້. ມາດ​ຕະ​ການ​ເຫຼົ່າ​ນີ້​ໄດ້​ຍົກ​ຄວາມ​ສາ​ມາດ​ນຳ​ເຂົ້າແລະສົ່ງ​ອອກ​ສິນ​ຄ້າ​ຢູ່​ດ່ານ​ບໍ່​ຫານ​ໃຫ້​ສູງ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງຫຼວງຫຼາຍຊຶ່ງ​ໄດ້​ເປັນ​ສິ່ງ​ຄ້ຳ​ປະ​ກັນ​ທີ່​ແຂງ​ແຮງ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຂົ​ນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ປະ​ເພດ​ຜັກແລະໝາກ​ໄມ້.
ນອກ​ນີ້, ພາກ​ສ່ວນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຍັງ​ໄດ້​ປະ​ສານ​ສົມ​ທົບ​ກັບ​ພາກ​ສ່ວນ​ດ່ານແລະພາກ​ສ່ວນກວດ​ກາ​ຊາຍ​ແດນ​ໃຫ້​ດີກວ່​ເກົ່າ, ໄດ້ຫຼຸດ​ເວ​ລາ​ແຈ້ງ​ຜ່ານ​ດ່ານ​ລົງ​ຮອດ 5 ຊົ່ວ​ໂມງຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຜັກແລະໝາກ​ໄມ້​ສົດ​ສາ​ມາດ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ຕະຫຼາດ​ໄດ້​ໄວ​ກວ່າ​ເກົ່າ.
ສິ່ງ​ທີ່​ໜ້າ​ສົນ​ໃຈ​ນັ້ນ​ກໍ​ຄື: ໂດຍ​ແນ​ໃສ່​ໝາກ​ໄມ້​ຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ໝາກ​ຖົ່ວລຽນແລະໝາກ​​ມັງຄຸດທີ່​ຕ້ອງ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ພາຍ​ໃນ​ເວ​ລາ​ສັ້ນ, ພາກ​ສ່ວນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ໄດ້​ປະ​ຕິ​ບັດ​ມາດ​ຕະ​ການ​ພິ​ເສດທີ່​ຈັດ​ສັນ​ໃຫ້​ຂົນ​ສົ່ງ​ກ່ອນແລະອອກ​ເດີນ​ທາງ​ກ່ອນ ພ້ອມ​ທັງ​ເສີມ​ຂະ​ຫຍາຍ​ບົດ​ບາດ​ຂອງ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ສາ​ກົນ “ສາຍ​ດ່ວນ​ແມ່​ນ້ຳ​ລ້ານ​ຊ້າງ-ແມ່​ນ້ຳ​ຂອງ” ຢ່າງ​ເຕັມ​ທີ່ ເພື່ອ​ຮັບ​ປະ​ກັນ​ໃຫ້​ໝາກ​ໄມ້​ທີ່​ແຊບ​ຫວານ​ສົດ​ຊື່ນ​ເຫຼົ່າ​ນີ້​ສາ​ມາດ​ປ້ອນ​ເຂົ້າ​ຕະຫຼາດ​ໃຫ້​ໄດ້​ໄວ​ກວ່າ​ເກົ່າ. ໝາກ​ໄມ້​ສົດ​ທີ່​ມາ​ຈາກ​ລາວ, ໄທແລະປະ​ເທດ​ອື່ນໆ​ໃນ​ອາ​ຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອ​ອກ​ສ່ຽງ​ໃຕ້​ໄດ້​ເຂົ້າ​ສູ່​ຕະຫຼາດ​ຈີນ​ໄດ້​ໄວ​ກວ່າ​ເກົ່າໂດຍ​ຜ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ, ຍອດ​ມູນ​ຄ່າ​ນຳ​ເຂົ້າ​ໝາກ​ໄມ້​ໄດ້​ກວມ 40% ຂຶ້ນ​ໄປ​ຂອງຍອດ​ມູນ​ຄ່າ​ນຳ​ເຂົ້າ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ.
ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ພັດ​ທະ​ນາ​ຢ່າງວ່ອງ​ໄວ ບໍ່​ພຽງ​ແຕ່​ໄດ້​ຊຸກ​ຍູ້​ການ​ໄປ​ມາ​ຫາ​ສູ່​ດ້ານ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ການ​ຄ້າ​ລະ​ຫວ່າງ​ຈີນ​ແລະ​ລາວ​ເທົ່າ​ນັ້ນ, ຫາກ​ຍັງ​ໄດ້​ສ້າງ​ໂອ​ກາດ​ພັດ​ທະ​ນາ​ທີ່​ບໍ່​ເຄີຍ​ມີ​ມາ​ກ່ອນ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຄ້າ​ຜັກແລະ ໝ​າກ​ໄມ້​ສົດ​ຕ່າງໆ ລະ​ຫວ່າງ​ສອງ​ປະ​ເທດກໍ​ຄື​ລະ​ຫວ່າງ​ຈີນແລະບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ໃນ​ອາ​ຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສ່ຽ​ງ​ໃຕ້ ຊຶ່ງໄດ້​ກາຍ​ເປັນ​ເສັ້ນ​ທາງ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຄຳ​ສຳ​ລັບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜັກແລະໝາກ​ໄມ້​ສົດ. ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ປະ​ລິ​ມານ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າແລະລະ​ບົບ​ຈໍ​ລະ​ຈອນ​ສິນ​ຄ້າ​ຕາມ​ທ​າງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ປັບ​ປຸງ​ໃຫ້​ດີ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ຈະ​ເສີ​ມຂະ​ຫ​ຍາຍ​ບົດ​ບາດ​ທີ່​ເປັນ​ຊ່ອງ​ທາງ​ການ​ຈໍ​ລະ​ຈອນ​ສິນ​ຄ້າ​ສາ​ກົນທີ່​ມີ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພ, ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ສູງແລະສະ​ດວກວ່ອງ​ໄວຊຶ່ງ​ຈະ​ປະ​ກອບ​ສ່ວນຫຼາຍກວ່​າເກົ່າ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ການ​ຄ້າ​ສິນ​ຄ້າ​ສົດ​ລະ​ຫວ່າງ​ຈີນ​ແລະ​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສ່ຽງ​ໃຕ້​ໃຫ້​ຈະ​ເລີນ​ຮຸ່ງ​ເຮືອງ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ບໍ່​ຢຸດ​ຢັ້ງ.
ໂດຍ: ຊີອາໄອ