ທ່ານ ເພັດ ພົມພິພັກ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນໄດ້ສະເໜີຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນໃຫ້ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ7 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX, ໃນວັນທີ 26 ມິຖຸນາ ນີ້ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ສົມມາດ ພົນເສນາ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ.
ທ່ານ ເພັດ ພົມພິພັກ ກ່າວວ່າ: ການນໍາໃຊ້ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ການສົ່ງເສີມການລົງທຶນນັບແຕ່ປີ 2016 ເປັນຕົ້ນມາ ສາມາດດຶງດູດການລົງທຶນພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ ແລະຕ່າງປະເທດໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 28ຕື້ກວ່າໂດລາ ຊຶ່ງປະກອບສ່ວນສໍາຄັນເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງລາວຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ. ເວົ້າສະເພາະໃນເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ໄດ້ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າ, ມາຮອດປີ2023 ໄດ້ມອບພັນທະໃຫ້ລັດຖະບານໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 1ຕື້ໂດລາ, ໄດ້ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ເພື່ອຮອງຮັບການລົງທຶນຫຼາຍກວ່າ 6 ຕື້ໂດລາ ແລະ ໄດ້ສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາໃຫ້ກັບຄົນລາວ 38.000ກວ່າຄົນ.
ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນຍັງເຫັນວ່າກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນຍັງມີສິ່ງທ້າທາຍ ແລະ ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກຫຼາຍດ້ານ ເປັນຕົ້ນ: ຂະແໜງການເສດຖະກິດມີການຂະຫຍາຍຕົວ ແລະ ປ່ຽນແປງ ເຮັດໃຫ້ບາງຂະແໜງການສົ່ງເສີມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບກົດໝາຍ, ໂຄງການລົງທຶນຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດຕາມພັນທະທີ່ກຳນົດໄວ້ໃນສັນຍາ ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ສັງຄົມ ແລະ ສິ່ງແວດລ້ອມ, ບາງໂຄງການມີລັກສະນະແກ່ຍາວ ແລະບັນຫາອື່ນໆ. ສະນັ້ນ ຈຶ່ງຄວນປັບປຸງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການລົງທຶນຄືນໃໝ່ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການພັດທະນາປະເທດໃນໄລຍະໃໝ່ ແລະ ເປັນເຄື່ອງມືອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການລົງທຶນພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.
ຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນສະບັບປັບປຸງ ປະກອບມີ 12 ພາກ, 16 ໜວດ 101 ມາດຕາ ໃນນີ້ ປັບປຸງຄືນ 67 ມາດຕາ, ເພີ່ມເຂົ້າໃໝ່ 5ມາດຕາ ແລະ ຕັດອອກ 10ມາດຕາ.
ຖ້າຫາກວ່າ ກົດໝາຍສະບັບດັ່ງກ່າວ ຖືກຮັບຮອງ ແລະ ປະກາດໃຊ້ ຈະເປັນບ່ອນອີງທີ່ສໍາຄັນໃຫ້ແກ່ນັກລົງທຶນ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ, ເປັນເຄື່ອງມືໃນການສ້າງເງື່ອນໄຂສະດວກໃຫ້ແກ່ການລົງທຶນຂອງພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ, ເພື່ອສືບຕໍ່ເປັນແຫຼ່ງທຶນສໍາຄັນໃນການຊຸກຍູ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໄປຄຽງຄູ່ກັບການຮັບປະກັນຜົນປະໂຫຍດ ຂອງປະຊາຊົນ, ລັດແລະຜູ້ລົງທຶນ.
ພາຍຫຼັງຮັບຟັງບົດສະເໜີ, ສສຊ ໄດ້ປະກອບຄໍາຄິດເຫັນໃສ່ກົດໝາຍດັ່ງກ່າວຢ່າງກົງໄປ-ກົງມາ ເພື່ອໃຫ້ບາງພາກ, ບາງໝວດ ແລະ ບາງມາດຕາ ມີເນື້ອໃນຮັດກຸມ ແລະ ຄົບຖ້ວນກວ່າເກົ່າ.
(ຂ່າວ-ພາບ: ແສງຈັນ)
ທ່ານ ເພັດ ພົມພິພັກ ກ່າວວ່າ: ການນໍາໃຊ້ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ການສົ່ງເສີມການລົງທຶນນັບແຕ່ປີ 2016 ເປັນຕົ້ນມາ ສາມາດດຶງດູດການລົງທຶນພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ ແລະຕ່າງປະເທດໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 28ຕື້ກວ່າໂດລາ ຊຶ່ງປະກອບສ່ວນສໍາຄັນເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງລາວຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ. ເວົ້າສະເພາະໃນເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ໄດ້ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າ, ມາຮອດປີ2023 ໄດ້ມອບພັນທະໃຫ້ລັດຖະບານໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 1ຕື້ໂດລາ, ໄດ້ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ເພື່ອຮອງຮັບການລົງທຶນຫຼາຍກວ່າ 6 ຕື້ໂດລາ ແລະ ໄດ້ສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາໃຫ້ກັບຄົນລາວ 38.000ກວ່າຄົນ.
ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນຍັງເຫັນວ່າກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນຍັງມີສິ່ງທ້າທາຍ ແລະ ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກຫຼາຍດ້ານ ເປັນຕົ້ນ: ຂະແໜງການເສດຖະກິດມີການຂະຫຍາຍຕົວ ແລະ ປ່ຽນແປງ ເຮັດໃຫ້ບາງຂະແໜງການສົ່ງເສີມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບກົດໝາຍ, ໂຄງການລົງທຶນຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດຕາມພັນທະທີ່ກຳນົດໄວ້ໃນສັນຍາ ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ສັງຄົມ ແລະ ສິ່ງແວດລ້ອມ, ບາງໂຄງການມີລັກສະນະແກ່ຍາວ ແລະບັນຫາອື່ນໆ. ສະນັ້ນ ຈຶ່ງຄວນປັບປຸງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການລົງທຶນຄືນໃໝ່ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການພັດທະນາປະເທດໃນໄລຍະໃໝ່ ແລະ ເປັນເຄື່ອງມືອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການລົງທຶນພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.
ຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນສະບັບປັບປຸງ ປະກອບມີ 12 ພາກ, 16 ໜວດ 101 ມາດຕາ ໃນນີ້ ປັບປຸງຄືນ 67 ມາດຕາ, ເພີ່ມເຂົ້າໃໝ່ 5ມາດຕາ ແລະ ຕັດອອກ 10ມາດຕາ.
ຖ້າຫາກວ່າ ກົດໝາຍສະບັບດັ່ງກ່າວ ຖືກຮັບຮອງ ແລະ ປະກາດໃຊ້ ຈະເປັນບ່ອນອີງທີ່ສໍາຄັນໃຫ້ແກ່ນັກລົງທຶນ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ, ເປັນເຄື່ອງມືໃນການສ້າງເງື່ອນໄຂສະດວກໃຫ້ແກ່ການລົງທຶນຂອງພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ, ເພື່ອສືບຕໍ່ເປັນແຫຼ່ງທຶນສໍາຄັນໃນການຊຸກຍູ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໄປຄຽງຄູ່ກັບການຮັບປະກັນຜົນປະໂຫຍດ ຂອງປະຊາຊົນ, ລັດແລະຜູ້ລົງທຶນ.
ພາຍຫຼັງຮັບຟັງບົດສະເໜີ, ສສຊ ໄດ້ປະກອບຄໍາຄິດເຫັນໃສ່ກົດໝາຍດັ່ງກ່າວຢ່າງກົງໄປ-ກົງມາ ເພື່ອໃຫ້ບາງພາກ, ບາງໝວດ ແລະ ບາງມາດຕາ ມີເນື້ອໃນຮັດກຸມ ແລະ ຄົບຖ້ວນກວ່າເກົ່າ.
(ຂ່າວ-ພາບ: ແສງຈັນ)