ວັນທີ 3 ທັນວາປີນີ້ແມ່ນວັນຄົບຮອບ 3 ປີແຫ່ງການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ. ໃນຮອບ 3 ປີຜ່ານມາ, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ສ້າງຜົນງານທີ່ພົ້ນເດັ່ນຫຼາຍຢ່າງເຂົ້າໃນການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດການຄ້າຂອງພາກພື້ນ. ປະລິມານຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານໃນວັນດຽວໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 2 ໝື່ນເທື່ອຄົນເປັນສູງສຸດ 1 ແສນເທື່ອຄົນ, ສິນຄ້າທີ່ຂົນສົ່ງໄດ້ເພີ່ມຈາກ 10 ກວ່າຊະນິດຂຶ້ນເປັນ 3.000 ກວ່າຊະນິດ; ພາຍໃຕ້ການຊຸກຍູ້ຂອງທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ, ໃນ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ 2024, ຍອດມູນຄ່າການຄ້າລະຫວ່າງຈີນກັບ 5 ປະເທດຕາມລຳແມ່ນ້ຳຂອງໄດ້ລື່ນກາຍ 200 ຕື້ໂດລາ, ເພີ່ມຂຶ້ນທົບເທົ່າເມື່ອທຽບໃສ່ 10 ປີກ່ອນແລະສ້າງສະຖິຕິໃນລະດັບໃໝ່.
ຫວ່າງບໍ່ດົນມານີ້, ພາກພາສາລາວຂອງວິທະຍຸໂທລະພາບສູນກາງຈີນຫຼື CMG ໄດ້ວາງແຜນລາຍງານຂ່າວໂດຍຜ່ານສື່ຊ່ອງທາງຕ່າງໆເນື່ອງໃນໂອກາດເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຄົບຮອບ 3 ປີ, ໂດຍລົງເກັບກຳຂໍ້ມູນຢູ່ໃນຂະບວນລົດເປັນເວລາ 1 ອາທິດແລະສຳພາດຄົນຮ້ອຍຄົນຊຶ່ງສາມາດສຳຜັດໄດ້ເຖິງບົດບາດຂອງທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວທີ່ມີຕໍ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດການຄ້າຂອງພາກພື້ນໃນຮອບ 3 ປີຜ່ານມາໂດຍຜ່ານຈາກເລື່ອງລາວທີ່ມີຊີວິດຊີວາຕ່າງໆ.
ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ 3 ປີຜ່ານມາ, ປະລິມານຂົນສົ່ງສິນຄ້າຕາມທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ. ວັນທີ 24 ພະຈິກ 2024, ຢູ່ຕາມທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ເປີດບໍລິການຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍໃຊ້ຕູ້ແຊ່ເຢັນສາກົນຢ່າງເປັນທາງການ. ມື້ດຽວກັນ, ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍໃຊ້ຕູ້ແຊ່ເຢັນສາກົນ (ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ-ຄຸນໝິງ-ເມືອງຜິງກູນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງ) ແລະ“ທາງລົດໄຟປັກກິ່ງ-ຢຸນນານແມ່ນ້ຳລ້ານຊ້າງແມ່ນ້ຳຂອງ”ໄດ້ໃຊ້ຮູບແບບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າແບບ“ບັນຈຸໃນຕູ້ເດີມແລະແຊ່ເຢັນຕະຫຼອດເສັ້ນທາງ”ບັນທຸກໝາກກ້ວຍລາວເກືອບ 450 ໂຕນເດີນທາງອອກຈາກນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນຂອງລາວຂົນສົ່ງໄປຮອດເມືອງຜິງກູນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງ. ວັນທີ 3 ທັນວາ 2024, ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍໃຊ້ຕູ້ແຊ່ເຢັນສາກົນອີກຂະບວນໜຶ່ງທີ່ບັນຈຸກ້ວຍສົດລາວປະມານ 500 ໂຕນໄດ້ເດີນທາງໄປຮອດນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງຢ່າງວ່ອງໄວປອດໄພ ຊຶ່ງເປັນຂີດໝາຍສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ, ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍໃຊ້ຕູ້ແຊ່ເຢັນສາກົນແຕ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ-ຄຸນໝິງ-ເມືອງຜິງກູນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງໄດ້ເປີດບໍລິການຢ່າງເປັນທາງການແລ້ວ.
ທ່ານເສີນເພີ້ຍຮອງຜູ້ອຳນວຍການໃຫຍ່ກຸ່ມບໍລິສັດທາງລົດໄຟແຫ່ງຊາດຈີນສາຂາຄຸນໝິງໃຫ້ຮູ້ວ່າ:ການເປີດນຳໃຊ້ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍໃຊ້ຕູ້ແຊ່ເຢັນສາກົນເຮັດໃຫ້ການຄ້າຂາຍຜົນຜະລິດດ້ານກະສິກຳຈີນ-ລາວກາຍເປັນຮອບໝູນວຽນທີ່ດີ. ການນຳເຂົ້າໝາກໄມ້ຈາກເຂດຮ້ອນ, ສົ່ງອອກໝາກໄມ້ແລະຜັກຈາກເຂດອຸ່ນໄດ້ກາຍເປັນຮອບໝູນວຽນທີ່ເປັນປົກກະຕິແລ້ວ. ສິນຄ້າບາງຢ່າງທີ່ເມື່ອກ່ອນບໍ່ມີການຂົນສົ່ງມາຂາຍມາຮອດປັດຈຸບັນຄ່ອຍໆປະກົດເຫັນວ່າທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຍັງສາມາດໃຫ້ບໍລິການຂົນສົ່ງມາຂາຍໄດ້.
ການເປີດນຳໃຊ້ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງໂດຍໃຊ້ຕູ້ແຊ່ເຢັນສາກົນເປັນຂີດໝາຍອີກຢ່າງໜຶ່ງທີ່ສ່ອງແສງເຖິງຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງຂອງການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຕາມທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ. ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວເປັນເວລາ 3 ປີຜ່ານມາໄດ້ກາຍເປັນ“ເສັ້ນທາງສາຍໄໝເຫຼັກກ້າ”ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ການພັດທະນາຂອງພາກພື້ນ, ຊະນິດສິນຄ້າທີ່ຂົນສົ່ງໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ 3,000 ກວ່າຊະນິດ. ມັນດ້າງ, ໝາກມັງຄຸດ,ໝາກທຸລຽນ, ໝາກມ່ວງແລະໝາກໄມ້ອື່ນໆທີ່ມາຈາກປະເທດລາວແລະປະເທດອື່ນຂອງອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້ໄດ້ຂຶ້ນສູ່ໂຕະອາຫານຂອງປະຊາຊົນຈີນ, ຜະລິດຕະພັນຂອງຈີນກໍໄດ້ຂົນສົ່ງໄປຮອດລາວກໍຄືຕະຫຼາດອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້ເຊັ່ນກັນ. ນອກນີ້ຍັງໄດ້ຕັ້ງໜ້າຄົ້ນຄວ້າການໃຊ້ແຜນການຂົນສົ່ງສາກົນໃໝ່ເຊັ່ນ:ໃຊ້ “ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ເຊື່ອມຕໍ່ກັບຂະບວນລົດໄຟຈີນ-ເອີຣົບ”ແລະອື່ນໆ ຈະເຮັດໃຫ້ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຈາກລາວ,ໄທແລະປະເທດອື່ນໆສາມາດໄປເຖິງເອີຣົບໄດ້ໂດຍໃຊ້ເວລາພຽງ 15 ວັນ.ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຂ້າມຊາດໄດ້ປົກຄຸມ 31 ແຂວງ (ເຂດປົກຄອງຕົນເອງ, ກຳແພງນະຄອນ) ພາຍໃນປະເທດຈີນກັບ 19 ປະເທດແລະເຂດແຄ້ວນເຊັ່ນ: ລາວ, ໄທ, ຫວຽດນາມ, ສິງກະໂປແລະອື່ນໆ.
ທ່ານລິນຄຳດວງສະຫວັນ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງກະສິກຳແລະປ່າໄມ້ລາວໄດ້ສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍຕໍ່ເລື່ອງນີ້ວ່າ:ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວເປັນເວລາ 3 ປີມານີ້, ປະເທດລາວໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ. ຜະລິດຕະພັນກະສິກຳຂອງລາວສາມາດສົ່ງໄປຂາຍຢູ່ປະເທດຕ່າງໆຕາມລຳແມ່ນ້ຳຂອງຢ່າງສະດວກວ່ອງໄວຊຶ່ງໄດ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງຄວາມສຳຄັນຂອງທາງລົດໄຟສາຍນີ້ຢ່າງເຕັມສ່ວນ.
ການເປີດນຳໃຊ້ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານສາກົນໄດ້ນຳເອົາຜົນປະໂຫຍດຢ່າງຫຼວງຫຼາຍມາໃຫ້ແກ່ປະເທດລາວເຊັ່ນກັນ. ຈຳນວນນັກທ່ອງທ່ຽວທີ່ໄປທ່ຽວລາວໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນທີ່ໄປທ່ຽວຫຼວງພະບາງໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ. ອີງຕາມສະຖິຕິໃຫ້ຮູ້ວ່າ:ນັບແຕ່ຕົ້ນປີມາຮອດວັນທີ 9 ພະຈິກ 2024, ຢູ່ສະຖານີຫຼວງພະບາງໄດ້ຮັບສົ່ງຜູ້ໂດຍສານຫຼາຍກວ່າ 1 ລ້ານເທື່ອຄົນ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 51%ເມື່ອທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີ 2023, ປະລິມານຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານໃນວັນດຽວຫຼາຍສຸດມີເຖິງເກືອບ 6,000 ເທື່ອຄົນ.
ຜູ້ໂດຍສານຄົນລາວຄົນໜຶ່ງໃຫ້ສຳພາດວ່າ:ທາງລົດໄຟສາຍນີ້ໄດ້ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາການທ່ອງທ່ຽວລາວຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ໂດຍສະເພາະແມ່ນປັດຈຸບັນຢູ່ວັງວຽງແລະຫຼວງພະບາງມີນັກທ່ອງທ່ຽວຈຳນວນຫຼວງຫຼາຍ, ຍ້ອນວ່າທາງລົດໄຟສາຍນີ້ເຮັດໃຫ້ການເດີນທາງມີຄວາມສະດວກວ່ອງໄວກວ່າເກົ່າ. ນອກນີ້ຍັງໄດ້ສ້າງໂອກາດຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ເຊັ່ນວ່າສ້າງໂອກາດທາງການປະກອບອາຊີບແລະໂອກາດທາງການຄ້າເປັນຕົ້ນ.
ຄືດັ່ງຜູ້ໂດຍສານລາວຄົນນີ້ເວົ້າມານັ້ນທາງລົດໄຟສາຍນີ້ມີບົດບາດສຳຄັນເປັນຢ່າງຍິ່ງ, ທ່ານບຸນລຽງຮອງເລຂາຄະນະພັກນະຄອນ-ຫຼວງພະບາງໄດ້ສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍຕໍ່ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວທີ່ໄດ້ສ້າງການປ່ຽນແປງຕໍ່ການຜະລິດກະສິກຳຂອງປະເທດລາວແລະຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນທ້ອງຖິ່ນ. ທ່ານກ່າວວ່າ:ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ສ້າງໂອກາດຫຼາຍກວ່າເກົ່າ, ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນລາວນັບມື້ດີຂຶ້ນເພາະວ່າປັດຈຸບັນມີເສັ້ນທາງເຂົ້າເຖິງຖານຜະລິດຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ເຂດປູກໝາກໂມທີ່ມີເນື້ອທີ່ກວ້າງຂວາງກໍໄດ້ສ້າງທາງເຂົ້າຫາ, ລົດບັນທຸກສາມາດເຂົ້າໄປເຖິງສະຖານທີ່ປູກແລະຂົນສົ່ງມາທີ່ສະຖານີລົດໄຟ.
ປັດຈຸບັນ, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ກາຍເປັນເສັ້ນທາງຄຳດ້ານການຂົນສົ່ງທີ່ເຊື່ອມຈອດຈີນກັບອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້. ເນື່ອງໃນໂອກາດທີ່ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວເປີດບໍລິການຄົບຮອບ 3 ປີ ແລະ ເປັນຈຸດເລີ່ມຕົ້ນໃໝ່, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຍັງຈະສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດທີ່ຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມຂອງພາກພື້ນຕໍ່ໄປຕື່ມອີກເລື້ອຍໆໃນອະນາຄົດ.
ໂດຍ: ຊີອາໄອ