ທ່ານ ສັນຕິພາບ ພົມວິຫານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ໄດ້ລາຍງານຕໍ່ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 6 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ກາງສະໄໝ 5 ປີ(2021-2025) ແລະ ແຜນການທ້າຍສະໄໝ ຮອດປີ 2025,ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນການປະຈໍາປີ 2023 ແລະ ແຜນການປະຈຳປີ 2024 ຂອງລັດຖະບານ. 
ທ່ານໄດ້ກ່າວວ່າ: ດ້ານລາຍຮັບ ຈະສູ້ຊົນເກັບລາຍຮັບບໍ່ໃຫ້ຫຼຸດ 179.500 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 17% ຂອງ GDP(ມູນຄ່າ GDP ລວມ 5 ປີ 1.056.692 ຕື້ກີບ) ໃນນັ້ນ ລາຍຮັບພາຍໃນ 166.753 ຕືື້ກີບ,ເທົ່າກັບ 16,8% ຂອງ GDP,ລາຍຮັບ ພາສີ-ອາກອນ 144.776 ຕື້ກີບ,ເທົ່າກັບ 13,7% ຂອງ GDP,ລາຍຮັບທີ່ບໍ່ແມ່ນພາສີ-ອາກອນ 21.977 ຕື້ກີບ,ເທົ່າກັບ2,1% ຂອງ GDP,ລາຍຮັບຈາກການຊ່ວຍເຫຼືອ12,410 ຕື້ກີບ,ເທົ່າກັບ 1,2% ຂອງ GDP,ດ້ານລາຍຈ່າຍ ຄາດໝາຍຈ່າຍທັງໝົດໃນໄລຍະ 5 ປີ(2021-2025) ບໍ່ໃຫ້ເກີນ 190.000 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 18% ຂອງ GDP,ໃນນັ້ນ ລາຍຈ່າຍບໍລິຫານປົກກະຕິ 130.500 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 12,3% ຂອງ GDP,ລາຍຈ່າຍການລົງທຶນຂອງລັດ 59.500 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 5,6% ຂອງ GDP ໃນນັ້ນ ລົງທຶນພາຍໃນ 22.950 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 11% ຂອງການລົງທຶນລວມ,ລວມມີການລົງທຶນປົກກະຕິ 11. 400 ຕື້ກີບ,ຈົດຮັບ-ຈົດຈ່າຍ ແລະ ອື່ນໆ 11.500 ຕື້ກີບ,ຄາດຄະເນງົບປະມານ ຂາດດຸນ ສະເລ່ຍໃນ 5 ປີ 10.500 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 1%ຂອງ GDP,ສູ້ຊົນສູງສຸດບໍໍ່ໃຫ້ຂາດດຸນເກີນ 2% ຂອງ GDP ສໍາລັບແຫຼ່ງດຸ່ນດ່ຽງ ແມ່ນສຸມໃສ່ລະດົມພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ລວມທັງການເກັບຄືນຕົ້ນທຶນບ້ວງເງິນໃຫ້ກູ້ຢືມແກ່ບັນດາລັດວິສາຫະກິດ ບຸກຄົນ ແລະ ນິຕິບຸກຄົນ,ການຫັນຊັບສິນເປັນທຶນ ແລະ ແລ່ງລາຍຮັບອື່ນ.
ສຳລັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານ ກາງສະໄໝ 5 ປີ(2021-2025) ແມ່ນປະຕິບັດລາຍຮັບໄດ້ທັງໝົດ 80.704 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 44,96% ຂອງແຜນການ 5 ປີ(ແຜນ 5 ປີ 179.500 ຕື້ກີບ),ທຽບໃສ່ໄລຍະກາງສະໄໝ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII (2016-2020),ເພີ່ມຂຶ້ນ 40% ຫຼືເປັນເງິນ 23.554 ຕື້ກີບ ຊຶ່ງໃນນັ້ນ ລາຍຮັບພາຍໃນປະຕິບັດໄດ້ 52.023 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 31,2% ຂອງແຜນການ 5 ປີ(ແຜນ 5 ປີ 166.753 ຕື້ກີບ),ລາຍໄດ້ທັງໝົດປະຕິບັດໄດ້ 75.746 ຕື້ກັບ ເທົ່າກັບ 39,9% ຂອງແຜນການ 5 ປີ(ແຜນ 5 ປີ 190.000 ຕື້ກີບ),ທຽບໃສ່ໄລຍະກາງສະໄໝ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII(2016-2020),ຫຼຸດລົງ 0,6% ຫຼືມູນຄ່າ 467 ຕື້ກີບ ແລະ ດຸນງົບປະມານ ເຫັນວ່າເກີນດູນ 4.958 ຕື້ກີບ(ແຜນ 5 ປີ ຂາດດູນ10,500 ຕື້ກີບ). ສິ່ງທີພົ້ນເດັ່ນໄດ້ສຳເລັດການຄົ້ນຄວ້ານະໂຍບາຍການເງິນ ແລະ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຍົກສູງປະສິດທິພາບການຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍງົບປະມານ ແນໃສ່ຮັບປະກັນສະຖຽນລະພາບຂອງງົບປະມານແຫ່ງລັດ ດ້ວຍການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງກົດໝາຍ,ສ້າງດຳລັດໃນຂົງເຂດລາຍຮັບ(ພາສີ-ອາກອນ ແລະ ຊັບສິນຂອງລັດ)ປັບປຸງລັດຖະບັນຍັດຂອງປະທານປະເທດ ແລະ ຄຳສັງຂອງນາຍົກ,ສຳເລັດການສ້າງດຳລັດວ່າດ້ວຍການສ້າງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ.ສຳເລັດ 6 ວຽກຈຸດສຸມເປັນສ່ວນໃຫຍ່ຫັນກົນໄກການຄຸ້ມຄອງງົບປະມານແຫ່ງລັດເປັນທັນສະໄໝ ແລະ ກ້າວໄປສູ້ລະບົບດີຈີຕອນ ຄື ການພັດທະນາ,ປັບປຸງລະບົບຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍ,ລະບົບຄຸ້ມຄອງໜີ້ສິນ ແລະ ວິໄຈການເງິນ(FMIS.GFIS.and DMFAS) ປັບປຸງ ແລະ ຜັນຂະຫຍາຍລະບົບຄຸ້ມຄອງຂໍ້ມູນຂ່າວສານລາຍຮັບ(TaxRIS.ASYCUDA.EasyPass.AMIS)ຍົກລະດັບການເຊື່ອມຕໍ່ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ(Easy TaxF Smart Cash.LaPASS.LNSW)ພັດທະນາລະບົບວິເຄາະ-ວິໄຈຂໍ້ມູນ ແລະ ກວດສອບ(Data Warehouse.Business Intelligence and Data Analytics.MOFAPI.e-Audit)ປັບປຸງ ແລະ ຜັນຂະຫຍາຍລະບົບບໍລິການຫ້ອງການ ແລະ ເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນ(i-Office) ແລະ ຍົກລະດັບລະບົບພື້ນຖານໂຄງລ່າງເຄືອຂ່າຍ ແລະ ຄວາມປອດໄພຂໍ້ມູນຂະແໜງການເງິນພາກລັດ.ພ້ອມນັ້ນ ກໍສໍາເລັດການປະເມີນ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າປັບປຸງກັດໝາຍວ່າດ້ວຍການບັນຊີ ແລະ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການກວດສອບອິດສະລະ ແລະ ຄາດວ່າຈະນຳເຂົ້າພິຈາລະນາໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 6 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IVທ້າຍປີ 2023 ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນປີ 2021 ສາມາດປະຕິບັດລາຍຮັບໄດ້ເກີນແຜນ 4,62% ເປັນເງິນ 1.264 ຕື້ກີບ(ມີ 10 ແຂວງເກີນແຜນ 722 ຕື້ກີບ),ລາຍຈ່າຍສາມາດຫຼຸດຜ່ອນໄດ້ 2.076 ຕື້ກີບ ແລະ ການຂາດດຸນຫຼຸດລົງ ຈາກ 2,17% ມາເປັນ 1,84% ຂອງ GDP, ປີ 2022 ເກີນແຜນ 3% ເປັນເງິນ 947 ຕືື້ກີບ (ມີ 16 ແຂວງເກີນແຜນ 1.464 ຕື້ກີບ) ລາຍຈ່າຍສາມາດຫຼຸດຜ່ອນໄດ້ 3.131 ຕື້ກີບ ແລະ ການຂາດດຸນຫຼຸດລົງຈາກ 1,80% ມາເປັນເກີນດຸນ 0,12% ຂອງ GDP,ຄາດວ່າປີ 2023ຈະສາມາດປະຕິບັດລາຍຮັບໄດ້ລື່ນແຜນເປັນປີທີ 3.
ຂ່າວ: ບຸນຕອມ