ຫວ່າງ​ມໍ່ໆ​ມາ​ນີ້, ທ່ານ ​ບຸນໄຊ ປະຊາຊົນ ເມືອງ​ໄຊ ​ແຂວງ​ອຸ​ດົມ​ໄຊ ໄດ້​ສະ​ແດງ​ຄວາມ​ຮູ້​ສຶກດີ​ໃຈ​ທີ່​ສຸດ, ນັບ​ແຕ່​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ ເປີດດຳ​ເນີນ​ງານ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຂ້າມ​ຊາຍ​ແດນ​ນັບ​ມື້​ນັບ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ ແລະ ມີຫຼາຍ​ປະ​ເພດ​ຂຶ້ນ, ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ກໍຫຼາຍ​ຂຶ້ນ​ເຊັ່ນ​ກັນ. ທ່ານ​ກ່າວ​ວ່າ: “ແຕ່​ກ່ອນ, ມີ​ແຕ່​ທາງ​ເສັ້ນ​ນ້ອຍໆ​ທີ່​ຄົດ​ລ້ຽວ​ກ້ຽວກອດ​ເຂົ້າ​ບ້ານ​ເທົ່າ​ນັ້ນ, ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຕ້ອງ​ໃຫ້​ຄົນ​ເປ້ ຫຼື ມ້າ​ຕ່າງ. ປັດ​ຈຸ​ບັນ, ມີ​ທາງ​ດິນ​ປູ​ກ້ອນ​ຫີນ​ນ້ອຍ​ທີ່​ຮາບ​ພຽງ, ພວກ​ເຮົາ​ສາ​ມາດ​ຂັບ​ລົດ​ແທັກ​ເຕີ​ຂົນ​ສົ່ງ​ເຂົ້າ​ສານ​ໄປ​ຂາຍ​ຢູ່​ເມືອງ​ໄຊ, ສະ​ດວກ​ສະ​ບາຍ​ທີ່​ສຸດ.

ທ່ານ ​ວັນຄຳ ປະຊາຊົນບ້ານ​ຫ້ວຍ​ຮຸ່ງ ​ເມືອງ​ງາ​ ກໍ​ມີ​ຄວາມ​ຮູ້​ສຶກ​ທີ່​ຄ້າຍ​ຄື​ກັນ. ທ່ານ​ກ່າວ​ວ່າ: “ປັດ​ຈຸ​ບັນ, ​ຂ້າ​ພະ​ເຈົ້າ​ສາ​ມາດ​ຂັບ​ລົດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ງົວ​​ໄປ​ເຖິງ​ສະ​ຖາ​ນີ​ລົດ​ໄຟ​ເມືອງ​ງາ, ແລ້ວ​ຈະ​ສົ່ງ​ໄປ​ຂາຍ​ຢູ່​ຈີນ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ.”

ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ ທີ່​ເປີ​ດ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ໃນ​ເດືອນ​ທັນວາ​ປີ 2021 ໄດ້​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ນະຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ​ກັບ​ນະ​ຄອນ​ຄຸ​ນ​ໝິງ​ຂອງ ສ​ປ ຈີນ, ແມ່ນ​ເສັ້ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ ແລະ ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ໃຊ້​ພະ​ລັງ​ງານ​ໄຟ​ຟ້າ​ສີ​ຂຽວທີ່​ປ່ອຍ​ກາກບອນ​ຕ່ຳ, ກໍ​ແມ່ນ​ເສັ້ນ​ທາງ​ພັດ​ທະ​ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ທີ່​ດີ​ສາຍ​ໜຶ່ງ. ໃນ​ນັ້ນ, ໂຄງ​ການ​ສະ​ໜອງ​ໄຟ​ຟ້າ​ພາຍນອກ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນໄດ້​ເປັນ​ສິ່ງ​ຄ້ຳ​ປະ​ກັນ​ດ້ານ​ພະ​ລັງ​ງານ​ໄຟ​ຟ້າ​ ທີ່​ຂາດ​ບໍ່​ໄດ້​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຂອງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ, ກໍ​ໄດ້​ເປັນ​ສິ່ງ​ຄ້ຳ​ປະ​ກັນ​ດ້ານ​ພະ​ລັງ​ງານ​ໄຟ​ຟ້າ​ທີ່​ແຂງ​ແຮງ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ສະ​ໜອງ​ໄຟ​ຟ້າ​ຢູ່​ເຂດ​ລຽບ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ທີ່​ນັບ​ມື້​ນັບ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນຊຶ່ງ​ໄດ້​ຊ່ວຍ​ຊຸກ​ຍູ້​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ຂອງ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ.

ໂຄງ​ການ​ສະ​ໜອງ​ໄຟ​ຟ້າ​ພາຍນອກ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ມີ​ເຄິ່ງ​ໜຶ່ງ​ຂຶ້ນ​ໄປ​ໄດ້​ຕິດ​ຕັ້ງ​ຢູ່​ຕາມ​ເຂດ​ພູ​ດອຍ, ໃນ​ເວ​ລາ​ກໍ່​ສ້າງ​ໂຄງ​ການ​ດັ່ງ​ກ່າວ, ກໍ​ໄດ້​ສ້າງ​ເສັ້ນ​ທາງ​ໄປ​ພ້ອມ​ກັນຊຶ່ງ​ໄດ້​ປັບ​ປຸ​ງ​ສະ​ພາບ​ຄົມ​ມະ​ນາ​ຄົມ​ຂອງ​ເຂດ​ພູ​ດອຍ​ທາງ​ພາກ​ເໜື​ອ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ. ທ່ານ​ ຮວງ​ເວີນ​ ກ່າງ ຜູ້​ອຳ​ນວຍ​ການ​ໃຫຍ່​ບໍ​ລິ​ສັດ​ລົງ​ທຶນ​ພະ​ລັງງານ​ໄຟ​ຟ້າ​ລາວ-ຈີນ​ຈຳ​ກັດ, ຜູ້​ຮັບ​ຜິດ​ຊອບ​ໂຄງ​ການ​ສະ​ໜອງ​ໄຟ​ຟ້າ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ ຊ່ວງຜ່ານ​ປະ​ເທດ​ລາວ​ກ່າວ​ວ່າ: “ໃນ​ຂະ​ນະ​ທີ່​ພວກ​ຂ້າ​ພະ​ເຈົ້າ​ກໍ່​ສ້າງ​ເສັ້ນ​ທາງ​ໄປ​ຫາ​ໂຄງ​ການ​ສະ​ໜອງ​ໄຟ​ຟ້າ, ພວກ​ເຮົາ​ກໍ​ໄດ້​ສ້າງ​ທາງ​ໄປ​ເຖິງ​ບ້ານ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ທີ່​ຢູ່​ເຂດ​ໃກ້​ຄຽງ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ອຳ​ນວຍ​ຄວາມ​ສະ​ດວກ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ໄປ​ມາ​ຫາ​ສູ່ ແລະ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ຂອງ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ທ້ອງຖິ່ນ.”

ນອກ​ຈາກ​ປັບ​ປຸງ​ສິ່ງ​ກໍ່​ສ້າງ​ທາງ​ຄົມ​ມະ​ນ​າ​ຄົມ​ໃຫ້​ດີ​ຂຶ້ນ​ແລ້ວ, ວັນ​ທີ 13 ເມ​ສາ​ 2023, ທາງລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ​ໄດ້​ເປີດ​ຂະບວນລົດ​ໄຟ​ໂດຍ​ສານ​ສາ​ກົນ​ຢ່າງ​ຮອບ​ດ້ານ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ນຳ​ເອົາຄວາມ​ຫວັງ​ໃໝ່​ໃຫ້​ແ​ກ່ ທ່ານສີສະຫຼຽວ ແລະ ​ຄອບ​ຄົວຂອງທ່ານທີ່​ໄດ້​ເປີດ​ຮ້ານ​ອາ​ຫານ​ ແລະ ໂຮງ​ແຮມແຫ່ງໜື່ງ​​ຢູ່​ນະ​ຄອນ-ຫຼວງ​ພະ​ບາງ​ປະ​ເທດ​ລາວ.

ທ່ານ​ກ່າວ​ວ່າ: “ຈຳ​ນວນ​ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນຫຼາຍ​ສົມ​ຄວນ​ເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ສອງ​ປີ​ກ່ອນທີ່​ເກີດ​ມີ​ການ​ແຜ່​ລະ​ບາດ​ຂອງ​ພະ​ຍາດ​ໂຄວິດ-19, ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ ​ວັນ​ພັກ​, ວັນ​ບຸ​ນ​ຕ່າງ​ໆ, ຜູ້​ບໍ​ລິ​ການ​ໃນ​ຮ້ານ​ອາ​ຫານ​ແມ່ນ​ບໍ່​ພຽງ​ພໍ. ການ​ແຜ່​ລະ​ບາດ​ຂອງ​ພະ​ຍາດ​ໂຄວິດ-19 ໃນ​ສອງ​ປີ​ຜ່ານ​ມາ​ໄດ້​ສ້າງ​ຜົນ​ກະ​ທົບ​ອັນ​ໃຫຍ່ຫຼວງ​ຕໍ່​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ນະ​ຄອນ-ຫຼວງ​ພະ​ບາງ, ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ສະ​ພາບ​ການ​ແຜ່​ລະ​ບາດ​ຂອງ​ພະ​ຍາດ​ໂຄວິດ-19 ສິ້ນ​ສຸດ​ລົງ​ ແລະ ການ​ເປີດ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ໂດຍ​ສານສາກົນ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ແລ້ວ, ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ໄດ້​ມາ​ທ່ຽວ​​ນະ​ຄອນ​​ແຫ່ງນີ້​ຄືນ​ໃໝ່ ແລະ ສະ​ພາບ​ທຸ​ລະ​ກິດ​ຂອງ​ຮ້ານ​ທ່ານກໍ​ນັບ​ມື້​ນັບ​ດີ​ຂຶ້ນ.

ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ​ໄດ້​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ໝິງ, ນະ​ຄອນ​ຢູ້​ຊີ, ນະ​ຄອນ​ພູເອີ ແລະ ກິ່ງ​ແຂ​ວງ​ສິບ​ສອງ​ພັນ​ນາ​ຂອງ​ຈີນ ແລະ ນະ​ຄອນ-ຫຼວງ​ພະ​ບາງ, ເມືອງວັງ​ວຽງ ແລະ ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ, ມີ​ທິວ​ທັດ​ທຳ​ມະ​ຊາດ​ທີ່​ສວຍ​ງາມ ມີ​ແຫຼ່ງ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ທີ່​ອຸ​ດົມ​ສົມ​ບູນ ​ຢູ່​ລຽບ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ, ເປັນ​ຊ່ອງ​ທາງ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ທີ່​ດີ​ເລີດ. ປັດ​ຈຸ​ບັນ​ນີ້, ຖ້າ​ທ່ານ​ຂຶ້ນ​ລົດ​ໄຟ​ຈາກ​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ໝິງ​​ໃນຕອນ​ເຊົ້າ, ຕອນ​ແລງ​ກໍ​ຈະ​ສາ​ມາດ​ເດີນ​ທາງ​ໄປ​ເຖິງ​ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ພະ​ລັງ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຟື້ນ​ຟູ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ, ຂະ​ແໜງ​​ການ​ຄ້າ, ຮ້ານ​ອາ​ຫານ ແລະ ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວກໍ​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ​ຈາກການ​ເປີດ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຂອງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ສາຍ​ນີ້.

ບົດໂດຍ: ຊູທາຍລິນ ພາບໂດຍ: ຫວັງຢູ, ຫຼົງລີ້ຊົງ ບັນນນາທິການ: Yang Chunmei