ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານ ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້, ທາງການນູແວນເຊລັງໄດ້ມີການນຳໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນໃນສະໜາມບິນນູແວນເຊລັງເປັນຄັ້ງທຳອິດ ຊຶ່ງເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງການດຳເນີນງານໃນໄລຍະຍາວ ເພື່ອຫຼຸດການປ່ອຍກາກບອນໃນພາກການບິນຂອງປະເທດ.
ການທົດລອງຄັ້ງນີ້ຈະຊ່ວຍປະເມີນຄວາມເປັນໄປໄດ້ຂອງການນໍາໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນສຳລັບການສາກໄຟຟ້າ ແລະ ໃຫ້ຂໍ້ມູນທາງເລິກທີ່ດີກ່ຽວກັບຄວາມທ້າທາຍ ແລະ ໂອກາດການດຳເນີນງານ. ທຸລະກິດຂອງນູແວນເຊລັງ 4 ແຫ່ງໄດ້ແກ່ ສາຍການບິນແອນູແວນເຊລັງ, ສະໜາມບິນເວວລິງຕັນ, ໂຕໂຢຕ້ານູແວນເຊລັງ ແລະ ຮິຣິນກາ ເອເນີຈີ ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມການທົດລອງດັ່ງກ່າວໃນລະຫວ່າງວັນທີ 4-15 ມີນານີ້ ໂດຍໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນສາກລົດລາກຈູງໄຟຟ້າ ແລະ ຍານພາຫະນະບໍລິການຂອງສາຍການບິນທີ່ສະໜາມບິນເວວລິງຕັນ. ທ່ານ ເຈຄອບ ສະເນວໂກຣບ ຜູ້ຈັດການອາວຸໂສຝ່າຍຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງແອນູແວນເຊລັງກ່າວວ່າ: ສາຍການບິນຕ້ອງການບຸກເບີກການໃຊ້ງານຮູບແບບການຄ້າຂອງຍົນພະລັງງານໄຮໂດຣເຈນທີ່ເປັນມິດຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມໃນນູແວນເຊລັງ. ທົ່ວໂລກກຳລັງເລີ່ມໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນສີຂຽວເປັນເຊື້ອໄຟປ່ອຍມົນລະພິດຕ່ຳສຳລັບລົດເມ, ລົດບັນທຸກ, ລົດໄຟ, ເຮືອ ແລະ ຈະນຳມາໃຊ້ກັບຍົນເປັນລຳດັບຕໍ່ໄປ ໂດຍມີການທົດລອງຖ້ຽວບິນທີ່ປະສົບຄວາມສຳເລັດໃນຕ່າງປະເທດ. ຄວາມທ້າທາຍຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ສຸດສຳລັບນູແວນເຊລັງຄືການກຳນົດການສະໜອງການຂົນສົ່ງ ແລະ ໂຄງສ້າງພື້ນຖານ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນການເຕີມເຊື້ອໄຟຍົນ ແລະ ຈະດຳເນີນການທົດລອງໂດຍໃຊ້ເຊວເຊື້ອໄຟໄຮໂດຣເຈນ ຊຶ່ງໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນເພື່ອຜະລິດໄຟຟ້າ.
ທາງດ້ານທ່ານ ແອນດຣິວ ເຄນເນດ ປະທານຄະນະເຈົ້າໜ້າທີ່ບໍລິຫານຂອງ ຮິຣິນກາ ເອເນີຈີ ບໍລິສັດພະລັງງານສະອາດທີ່ມີຖານຢູ່ໃນນູແວນເຊລັງກ່າວວ່າ: ໄຮໂດຣເຈນສີຂຽວມີບົດບາດສຳຄັນກັບການຫຼຸດຄາບອນໃນນູແວນເຊລັງ ຊຶ່ງໂຄງການນີ້ກຳລັງຊ່ວຍໃຫ້ທຸກຄົນເຂົ້າໃຈປະໂຫຍດຂອງການນຳໄຮໂດຣເຈນມາໃຊ້ ໃນການດຳເນີນງານທີ່ສະໜາມບິນ.
ການທົດລອງຄັ້ງນີ້ຈະຊ່ວຍປະເມີນຄວາມເປັນໄປໄດ້ຂອງການນໍາໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນສຳລັບການສາກໄຟຟ້າ ແລະ ໃຫ້ຂໍ້ມູນທາງເລິກທີ່ດີກ່ຽວກັບຄວາມທ້າທາຍ ແລະ ໂອກາດການດຳເນີນງານ. ທຸລະກິດຂອງນູແວນເຊລັງ 4 ແຫ່ງໄດ້ແກ່ ສາຍການບິນແອນູແວນເຊລັງ, ສະໜາມບິນເວວລິງຕັນ, ໂຕໂຢຕ້ານູແວນເຊລັງ ແລະ ຮິຣິນກາ ເອເນີຈີ ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມການທົດລອງດັ່ງກ່າວໃນລະຫວ່າງວັນທີ 4-15 ມີນານີ້ ໂດຍໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນສາກລົດລາກຈູງໄຟຟ້າ ແລະ ຍານພາຫະນະບໍລິການຂອງສາຍການບິນທີ່ສະໜາມບິນເວວລິງຕັນ. ທ່ານ ເຈຄອບ ສະເນວໂກຣບ ຜູ້ຈັດການອາວຸໂສຝ່າຍຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງແອນູແວນເຊລັງກ່າວວ່າ: ສາຍການບິນຕ້ອງການບຸກເບີກການໃຊ້ງານຮູບແບບການຄ້າຂອງຍົນພະລັງງານໄຮໂດຣເຈນທີ່ເປັນມິດຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມໃນນູແວນເຊລັງ. ທົ່ວໂລກກຳລັງເລີ່ມໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນສີຂຽວເປັນເຊື້ອໄຟປ່ອຍມົນລະພິດຕ່ຳສຳລັບລົດເມ, ລົດບັນທຸກ, ລົດໄຟ, ເຮືອ ແລະ ຈະນຳມາໃຊ້ກັບຍົນເປັນລຳດັບຕໍ່ໄປ ໂດຍມີການທົດລອງຖ້ຽວບິນທີ່ປະສົບຄວາມສຳເລັດໃນຕ່າງປະເທດ. ຄວາມທ້າທາຍຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ສຸດສຳລັບນູແວນເຊລັງຄືການກຳນົດການສະໜອງການຂົນສົ່ງ ແລະ ໂຄງສ້າງພື້ນຖານ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນການເຕີມເຊື້ອໄຟຍົນ ແລະ ຈະດຳເນີນການທົດລອງໂດຍໃຊ້ເຊວເຊື້ອໄຟໄຮໂດຣເຈນ ຊຶ່ງໃຊ້ໄຮໂດຣເຈນເພື່ອຜະລິດໄຟຟ້າ.
ທາງດ້ານທ່ານ ແອນດຣິວ ເຄນເນດ ປະທານຄະນະເຈົ້າໜ້າທີ່ບໍລິຫານຂອງ ຮິຣິນກາ ເອເນີຈີ ບໍລິສັດພະລັງງານສະອາດທີ່ມີຖານຢູ່ໃນນູແວນເຊລັງກ່າວວ່າ: ໄຮໂດຣເຈນສີຂຽວມີບົດບາດສຳຄັນກັບການຫຼຸດຄາບອນໃນນູແວນເຊລັງ ຊຶ່ງໂຄງການນີ້ກຳລັງຊ່ວຍໃຫ້ທຸກຄົນເຂົ້າໃຈປະໂຫຍດຂອງການນຳໄຮໂດຣເຈນມາໃຊ້ ໃນການດຳເນີນງານທີ່ສະໜາມບິນ.