“ຂ້ອຍເຮັດວຽກຢູ່ລາວໄດ້ 4 ປີແລ້ວ, ເປັນສັກຂີພິຍານຕໍ່ການກໍ່ສ້າງຈົນເຖິງການເປີດນໍາໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຢ່າງເປັນທາງການ. ພາຍໃນ 4 ປີ, ຂ້ອຍສໍາຜັດເຖິງບົດບາດ ແລະ ທ່າແຮງຂອງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ນັບມື້ນັບພົ້ນເດັ່ນຂຶ້ນ, ບໍລິສັດ ແລະ ພະນັກງານພວກເຮົາລ້ວນແລ້ວແຕ່ຊົມໃຊ້ເຖິງຜົນປະໂຫຍດທີ່ທາງລົດໄຟໄດ້ນໍາມາ.” ທ່ານ ຖາງໝິງຢົງ (Tang Mingyong) ຜູ້ອໍານວຍການໃຫຍ່ບໍລິສັດຂົນສົ່ງຈົ່ງທົງລາວ (ZTO EXPRESS LAOS) ກ່າວວ່າ: ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈັ່ງແມ່ນເປັນເສັ້ນທາງທີ່ມີຜົນປະໂຫຍດຕໍ່ວິສາຫະກິດ ແລະ ຄົນ” ແທ້ໆ.
ວັນທີ 3 ທັນວາ 2021, ເປັນມື້ທີ່ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນເປີດນໍາໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການ. ໃນຕອນບ່າຍຂອງມື້ນັ້ນ, ມີຖ້ຽວລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າສອງຖ້ຽວຕ່າງກໍອອກເດີນທາງຈາກນະຄອນກວາງໂຈ່ວ ແລະ ນະຄອນເຊີນເຈິ້ນຜ່ານນະຄອນຄຸນໝິງແ ຂວງຢູນນານ ສປ ຈີນ, ແລ່ນລ່ອງຕາມທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄປສູ່ພາກໃຕ້ ແລະ ຮອດນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ປະເທດລາວ. ໃນນັ້ນ, ຖ້ຽວລົດໄຟທີ່ອອກເດີນທາງຈາກນະຄອນກວາງໂຈ່ວໄດ້ຂົນສົ່ງວັດຖຸຂະໜາດໃຫຍ່ຂອງບໍລິສັດຂົນສົ່ງຈົ່ງທົງ. ນີ້ເປັນການທົດລອງເທື່ອທໍາອິດທີ່ບໍລິສັດຂົນສົ່ງຈົ່ງທົງໄດ້ນໍາໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນມາຂົນສົ່ງສິນຄ້າ.
“ເມື່ອສິນຄ້າຮອດນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນແລ້ວ, ຄວາມຮູ້ສຶກທໍາອິດຂອງຂ້ອຍແມ່ນໄລຍະເວລາການຂົນສົ່ງໄດ້ຫຼຸດລົງຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ລາຄາການຂົນສົ່ງກໍຫຼຸດລົງຈຳນວນຫຼວງຫຼາຍ.” ທ່ານ ຖາງໝິງຢົງ ຫວນຄືນວ່າ. ເພື່ອປຸກລະດົມ ແລະ ດຶງດູດວິສາຫະກິດຫຼາຍກວ່າເກົ່າມານໍາໃຊ້ການບໍລິການຂອງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ປະເທດຈີນໄດ້ໃຫ້ການຫຼຸດລາຄາການຂົນສົ່ງຂອງທາງລົດໄຟຕອນປະເທດຈີນລົງ 50%.
ພາຍຫຼັງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນເປີດການນໍາໃຊ້ແລ້ວ, ບໍລິສັດຂົນສົ່ງຈົ່ງທົງປະຈໍາລາວຍັງນໍາໃຊ້ທ່າແຮງທີ່ປະເທດລາວໄດ້ “ເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດກັບພາກພື້ນ” ມາຄົ້ນຫາທຸລະກິດຂອງອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້ໃຫ້ຫຼາຍກວ່າເກົ່າ.
ແຫຼ່ງຂ່າວ: ລາວະສານຈໍາປາ