ໂດຍ: ພູວັນ
ຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ໄດ້ນຳມາຊຶ່ງຜົນປະໂຫຍດອັນມະຫາສານຊຶ່ງເຫັນໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນໃຫ້ແກ່ບັນດາປະເທດຕ່າງໆຕະຫຼອດເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວລວມທັງສປປລາວ.
ທ່ານ ຫວາງຊາງ ອຸປະທູດ ສະຖານທູດ ສປຈີນ ປະຈຳລາວ ໄດ້ມີຄຳເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມສຳມະນາຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ໄດ້ນຳມາຊຶ່ງຜົນປະໂຫຍດອັນມະຫາສານຊຶ່ງເຫັນໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນໃຫ້ແກ່ບັນດາປະເທດຕ່າງໆຕະຫຼອດເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ ລວມທັງສປປລາວ. ໃນໄລຍະ 10 ປີຜ່ານມາ, ຂໍ້ລິເລີ່ມ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ຊີ້ນຳໂດຍທ່ານປະທານປະເທດ ສີຈິ້ນຜິງ ໄດ້ຍ້າຍຈາກຈີນໄປສູ່ໂລກ, ຈາກວິໄສທັດໄປສູ່ຄວາມເປັນຈິງ, ຈາກຮູບແບບ "ມືທີ່ເປົ່າວ່າງຂະໜາດໃຫຍ່" ໄປສູ່ "ຮູບແຕ້ມທີ່ພິຖີພິຖັນ" ທັງເປັນການລົງເລິກການສື່ສານນະໂຍບາຍລະຫວ່າງບັນດາປະເທດ ແລະ ການສົ່ງເສີມການມີບົດບາດສໍາຄັນໃນການເຊື່ອມຈອດກັນໃນທົ່ວໂລກ, ການປັບຮູບແບບການຄ້າສາກົນ ແລະ ກະຕຸ້ນການຂະຫຍາຍຕົວຂອງເສດຖະກິດໂລກ. ໃນກອງປະຊຸມສຸດຍອດການຮ່ວມມືສາກົນ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ຄັ້ງທີ 3 ທີ່ໄດ້ສິ້ນສຸດລົງໃນເດືອນຜ່ານມາ, ທ່ານ ສີຈິ້ນຜິງ ໄດ້ປະກາດດຳເນີນການ 8 ປະການເພື່ອສະໜັບສະໜູນຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ. ໂດຍມີຕົວແທນຫຼາຍໝື່ນຄົນຈາກ 151 ປະເທດ ແລະ ອົງກອນລະຫວ່າງປະເທດ 41 ແຫ່ງເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງຂອງການກໍ່ສ້າງ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ, ສົ່ງຜົນໃຫ້ໄດ້ຮັບໝາກຜົນການຮ່ວມມື 458 ໂຄງການ, ບັນລຸມູນຄ່າ 97,2 ຕື້ໂດລາ ໃນສັນຍາຮ່ວມມືລະຫວ່າງວິສາຫະກິດຈີນກັບຕ່າງປະເທດ, ເປັນການສົ່ງສັນຍານທີ່ຊັດເຈນກ່ຽວກັບຄວາມສາມັກຄີ, ການຮ່ວມມື,ການເປີດກວ້າງ ແລະ ມີໄຊຊະນະຮ່ວມກັນຕໍ່ໂລກພາຍນອກ, ເອົາຄວາມໝັ້ນຄົງອັນລ້ຳຄ່າ ແລະ ພະລັງທາງບວກທີ່ເຂັ້ມແຂງເຂົ້າໃນການປ່ຽນແປງໃນສະຕະວັດທີ່ຕິດພັນກັບເຫດການທີ່ມີການປ່ຽນຕ່າງໆ. ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ປະທານປະເທດລາວໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມສຸດຍອດຄັ້ງນີ້ຢູ່ ສປຈີນ ໄດ້ກ່າວໄວ້ວ່າ: ການຮ່ວມກັນກໍ່ສ້າງ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ໄດ້ປະກອບສ່ວນສຳຄັນເຂົ້າໃນເສດຖະກິດໂລກ ແລະ ໄດ້ນຳມາຊຶ່ງການປ່ຽນແປງອັນສຳຄັນໃຫ້ແກ່ເສດຖະກິດ ແລະ ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນລາວ ແລະ ຍິນດີຮ່ວມມືກັບຝ່າຍຈີນເພື່ອປະຕິບັດຕາມ 8 ປະການຂອງທ່ານເລຂາທິການໃຫຍ່ ສີຈິ້ນຜິງຢ່າງຄົບຖ້ວນ, ຊຶ່ງຈະສາມາດຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືກໍ່ສ້າງ"ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ແລະ ສືບຕໍ່ສ້າງຜົນປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ.ການກໍ່ສ້າງ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ທີ່ມີຄຸນະພາບສູງແມ່ນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ເສັ້ນທາງທີ່ສຳຄັນໃນການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳຂອງມວນມະນຸດ. ໃນຖານະເປັນເພື່ອນມິດສັງຄົມນິຍົມທີ່ມີຄວາມໃກ້ຊິດ, ລາວ ແລະ ຈີນລ້ວນແຕ່ເປັນແນວໜ້າໃນການປະຕິບັດຂໍ້ລິເລີ່ມທີ່ສຳຄັນນີ້. ສອງຝ່າຍໄດ້ບັນລຸຍຸດທະສາດກ່ຽວກັບການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳໃນລະດັບທະວິພາຄີ. ໃນປີ 2013ທ່ານເລຂາທິການໃຫຍ່ສີຈິ້ນຜິງ ໄດ້ລິເລີ່ມສ້າງປະຊາຄົມລາວ-ຈີນທີ່ມີອະນາຄົດຮ່ວມກັນ, ຊຶ່ງປີນີ້ຖືເປັນປີຄົບຮອບສິບປີອີກດ້ວຍ. ປີ 2019ການນຳຂັ້ນສູງຂອງສອງພັກ, ສອງປະເທດໄດ້ລົງນາມກ່ຽວກັບແຜນການປະຕິບັດການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນ, ຊຸກຍູ້ແນວຄິດປະຊາຄົມອານາຄົດຮ່ວມກັນ. ນອກຈາກນີ້, ລາວຍັງເປັນປະເທດທຳອິດທີ່ສະໜັບສະໜູນຂໍ້ລິເລີ່ມ "ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ແລະ ລົງນາມໃນເອກະສານຮ່ວມມືດ້ານການກໍ່ສ້າງກັບຈີນ,ຄວາມສຳເລັດການກໍ່ສ້າງຮ່ວມກັນຂອງຂໍ້ລິເລີ່ມ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງເຊັ່ນ:ລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຈາກທົ່ວໂລກ ແລະໄດ້ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນຢ່າງເຂັ້ມແຂງ.ຊຶ່ງສາມາດເວົ້າໄດ້ວ່າເປັນການເຊື່ອມຈອດ, ເປັນການບຸກເບີກ ແລະ ສະແດງໃຫ້ເຫັນຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນຂອງທັງສອງຝ່າຍ.
ໃນລະຫວ່າງຂະບວນການທີ່ຈີນ ແລະ ລາວຮ່ວມກັນກໍ່ສ້າງ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ ແລະ ລົງເລິກ,ການກໍ່ສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນ, ໃນຄວາມເປັນຫ່ວງເປັນໄຍລະຫວ່າງຜູ້ນຳຂັ້ນສູງ, ໃນປີທີ່ຜ່ານມາ, ຜູ້ນໍາທັງສອງປະເທດລາວ-ຈີນໄດ້ພົບປະກັນ 2 ຄັ້ງ ແລະ ບັນລຸໄດ້ສັນທາມະຕິດ້ານຍຸດທະສາດໃນການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນທີ່ມີມາດຕະຖານ, ຄຸນນະພາບສູງ ແລະ ມີອະນາຄົດຮ່ວມກັນ. ໂດຍສະເພາະໃນວັນທີ 20 ເດືອນຕຸລາປີນີ້, ພາຍຫຼັງການນຳຂັ້ນສູງຂອງສອງພັກ ແລະ ສອງປະເທດໄດ້ພົບປະກັນຢູ່ນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງ,ໄດ້ຮ່ວມກັນລົງນາມໃນແຜນການເຄື່ອນໄຫວ 5 ປີໃໝ່ ເພື່ອສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນເກືອບ 7 ພັນຄຳ. ມີຂໍ້ສະເໜີສົ່ງເສີມການເມືອງ, ເສດຖະກິດ, ຄວາມໝັ້ນຄົງ, ມະນຸດສາດ, 40 ມາດຕະການຮ່ວມມືໃນ 5 ຂົງເຂດນິເວດວິທະຍາທີ່ສຳຄັນ.ແຜນການເຄື່ອນໄຫວນີ້ແມ່ນເອກະສານການຮ່ວມມືທະວິພາຄີພຽງສະບັບດຽວທີ່ການນຳຂັ້ນສູງລົງນາມກ່ອນ ແລະ ຫຼັງກອງປະຊຸມສຸດຍອດການຮ່ວມມືສາກົນ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ຄັ້ງທີ 3 ມີຄວາມໝາຍເປັນພິເສດ ແລະ ມີນ້ຳໜັກ, ເປັນຮູບແຕ້ມແຜນຮ່າງພັດທະນາການພົວພັນລະຫວ່າງລາວ-ຈີນໃນໄລຍະຕໍ່ໄປ.
ທ່ານ ຫວາງຊາງ ໄດ້ກ່າວເນັ້ນຕື່ມອີກວ່າ: ພວກເຮົາຍິນດີທີ່ຈະຮ່ວມມືກັບປະເທດລາວໃນການປະຕິບັດການຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ສັນທາມະຕິ ແລະ ມາດຕະການຕ່າງໆເພື່ອໃຫ້ເກີດໝາກຜົນໂດຍໄວ, ມີຜົນປະໂຫຍດຕໍ່ປະຊາຊົນ ແລະ ປະເທດຊາດ, ຮ່ວມກັນຍົກສູງມາດຕະການ, ຍົກສູງຄຸນນະພາບຂອງປະຊາຄົມລາວ-ຈີນ, ພະຍາຍາມຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ແລະ ເປັນຕົ້ນແບບໃຫ້ແກ່ປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳຂອງມວນມະນຸດຊາດ.
ຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ໄດ້ນຳມາຊຶ່ງຜົນປະໂຫຍດອັນມະຫາສານຊຶ່ງເຫັນໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນໃຫ້ແກ່ບັນດາປະເທດຕ່າງໆຕະຫຼອດເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວລວມທັງສປປລາວ.
ທ່ານ ຫວາງຊາງ ອຸປະທູດ ສະຖານທູດ ສປຈີນ ປະຈຳລາວ ໄດ້ມີຄຳເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມສຳມະນາຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ໄດ້ນຳມາຊຶ່ງຜົນປະໂຫຍດອັນມະຫາສານຊຶ່ງເຫັນໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນໃຫ້ແກ່ບັນດາປະເທດຕ່າງໆຕະຫຼອດເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ ລວມທັງສປປລາວ. ໃນໄລຍະ 10 ປີຜ່ານມາ, ຂໍ້ລິເລີ່ມ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ຊີ້ນຳໂດຍທ່ານປະທານປະເທດ ສີຈິ້ນຜິງ ໄດ້ຍ້າຍຈາກຈີນໄປສູ່ໂລກ, ຈາກວິໄສທັດໄປສູ່ຄວາມເປັນຈິງ, ຈາກຮູບແບບ "ມືທີ່ເປົ່າວ່າງຂະໜາດໃຫຍ່" ໄປສູ່ "ຮູບແຕ້ມທີ່ພິຖີພິຖັນ" ທັງເປັນການລົງເລິກການສື່ສານນະໂຍບາຍລະຫວ່າງບັນດາປະເທດ ແລະ ການສົ່ງເສີມການມີບົດບາດສໍາຄັນໃນການເຊື່ອມຈອດກັນໃນທົ່ວໂລກ, ການປັບຮູບແບບການຄ້າສາກົນ ແລະ ກະຕຸ້ນການຂະຫຍາຍຕົວຂອງເສດຖະກິດໂລກ. ໃນກອງປະຊຸມສຸດຍອດການຮ່ວມມືສາກົນ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ຄັ້ງທີ 3 ທີ່ໄດ້ສິ້ນສຸດລົງໃນເດືອນຜ່ານມາ, ທ່ານ ສີຈິ້ນຜິງ ໄດ້ປະກາດດຳເນີນການ 8 ປະການເພື່ອສະໜັບສະໜູນຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ. ໂດຍມີຕົວແທນຫຼາຍໝື່ນຄົນຈາກ 151 ປະເທດ ແລະ ອົງກອນລະຫວ່າງປະເທດ 41 ແຫ່ງເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງຂອງການກໍ່ສ້າງ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ, ສົ່ງຜົນໃຫ້ໄດ້ຮັບໝາກຜົນການຮ່ວມມື 458 ໂຄງການ, ບັນລຸມູນຄ່າ 97,2 ຕື້ໂດລາ ໃນສັນຍາຮ່ວມມືລະຫວ່າງວິສາຫະກິດຈີນກັບຕ່າງປະເທດ, ເປັນການສົ່ງສັນຍານທີ່ຊັດເຈນກ່ຽວກັບຄວາມສາມັກຄີ, ການຮ່ວມມື,ການເປີດກວ້າງ ແລະ ມີໄຊຊະນະຮ່ວມກັນຕໍ່ໂລກພາຍນອກ, ເອົາຄວາມໝັ້ນຄົງອັນລ້ຳຄ່າ ແລະ ພະລັງທາງບວກທີ່ເຂັ້ມແຂງເຂົ້າໃນການປ່ຽນແປງໃນສະຕະວັດທີ່ຕິດພັນກັບເຫດການທີ່ມີການປ່ຽນຕ່າງໆ. ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ປະທານປະເທດລາວໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມສຸດຍອດຄັ້ງນີ້ຢູ່ ສປຈີນ ໄດ້ກ່າວໄວ້ວ່າ: ການຮ່ວມກັນກໍ່ສ້າງ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ໄດ້ປະກອບສ່ວນສຳຄັນເຂົ້າໃນເສດຖະກິດໂລກ ແລະ ໄດ້ນຳມາຊຶ່ງການປ່ຽນແປງອັນສຳຄັນໃຫ້ແກ່ເສດຖະກິດ ແລະ ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນລາວ ແລະ ຍິນດີຮ່ວມມືກັບຝ່າຍຈີນເພື່ອປະຕິບັດຕາມ 8 ປະການຂອງທ່ານເລຂາທິການໃຫຍ່ ສີຈິ້ນຜິງຢ່າງຄົບຖ້ວນ, ຊຶ່ງຈະສາມາດຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືກໍ່ສ້າງ"ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ແລະ ສືບຕໍ່ສ້າງຜົນປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ.ການກໍ່ສ້າງ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ທີ່ມີຄຸນະພາບສູງແມ່ນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ເສັ້ນທາງທີ່ສຳຄັນໃນການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳຂອງມວນມະນຸດ. ໃນຖານະເປັນເພື່ອນມິດສັງຄົມນິຍົມທີ່ມີຄວາມໃກ້ຊິດ, ລາວ ແລະ ຈີນລ້ວນແຕ່ເປັນແນວໜ້າໃນການປະຕິບັດຂໍ້ລິເລີ່ມທີ່ສຳຄັນນີ້. ສອງຝ່າຍໄດ້ບັນລຸຍຸດທະສາດກ່ຽວກັບການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳໃນລະດັບທະວິພາຄີ. ໃນປີ 2013ທ່ານເລຂາທິການໃຫຍ່ສີຈິ້ນຜິງ ໄດ້ລິເລີ່ມສ້າງປະຊາຄົມລາວ-ຈີນທີ່ມີອະນາຄົດຮ່ວມກັນ, ຊຶ່ງປີນີ້ຖືເປັນປີຄົບຮອບສິບປີອີກດ້ວຍ. ປີ 2019ການນຳຂັ້ນສູງຂອງສອງພັກ, ສອງປະເທດໄດ້ລົງນາມກ່ຽວກັບແຜນການປະຕິບັດການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນ, ຊຸກຍູ້ແນວຄິດປະຊາຄົມອານາຄົດຮ່ວມກັນ. ນອກຈາກນີ້, ລາວຍັງເປັນປະເທດທຳອິດທີ່ສະໜັບສະໜູນຂໍ້ລິເລີ່ມ "ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ແລະ ລົງນາມໃນເອກະສານຮ່ວມມືດ້ານການກໍ່ສ້າງກັບຈີນ,ຄວາມສຳເລັດການກໍ່ສ້າງຮ່ວມກັນຂອງຂໍ້ລິເລີ່ມ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງເຊັ່ນ:ລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຈາກທົ່ວໂລກ ແລະໄດ້ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນຢ່າງເຂັ້ມແຂງ.ຊຶ່ງສາມາດເວົ້າໄດ້ວ່າເປັນການເຊື່ອມຈອດ, ເປັນການບຸກເບີກ ແລະ ສະແດງໃຫ້ເຫັນຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນຂອງທັງສອງຝ່າຍ.
ໃນລະຫວ່າງຂະບວນການທີ່ຈີນ ແລະ ລາວຮ່ວມກັນກໍ່ສ້າງ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ ແລະ ລົງເລິກ,ການກໍ່ສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນ, ໃນຄວາມເປັນຫ່ວງເປັນໄຍລະຫວ່າງຜູ້ນຳຂັ້ນສູງ, ໃນປີທີ່ຜ່ານມາ, ຜູ້ນໍາທັງສອງປະເທດລາວ-ຈີນໄດ້ພົບປະກັນ 2 ຄັ້ງ ແລະ ບັນລຸໄດ້ສັນທາມະຕິດ້ານຍຸດທະສາດໃນການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນທີ່ມີມາດຕະຖານ, ຄຸນນະພາບສູງ ແລະ ມີອະນາຄົດຮ່ວມກັນ. ໂດຍສະເພາະໃນວັນທີ 20 ເດືອນຕຸລາປີນີ້, ພາຍຫຼັງການນຳຂັ້ນສູງຂອງສອງພັກ ແລະ ສອງປະເທດໄດ້ພົບປະກັນຢູ່ນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງ,ໄດ້ຮ່ວມກັນລົງນາມໃນແຜນການເຄື່ອນໄຫວ 5 ປີໃໝ່ ເພື່ອສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳລາວ-ຈີນເກືອບ 7 ພັນຄຳ. ມີຂໍ້ສະເໜີສົ່ງເສີມການເມືອງ, ເສດຖະກິດ, ຄວາມໝັ້ນຄົງ, ມະນຸດສາດ, 40 ມາດຕະການຮ່ວມມືໃນ 5 ຂົງເຂດນິເວດວິທະຍາທີ່ສຳຄັນ.ແຜນການເຄື່ອນໄຫວນີ້ແມ່ນເອກະສານການຮ່ວມມືທະວິພາຄີພຽງສະບັບດຽວທີ່ການນຳຂັ້ນສູງລົງນາມກ່ອນ ແລະ ຫຼັງກອງປະຊຸມສຸດຍອດການຮ່ວມມືສາກົນ "ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ" ຄັ້ງທີ 3 ມີຄວາມໝາຍເປັນພິເສດ ແລະ ມີນ້ຳໜັກ, ເປັນຮູບແຕ້ມແຜນຮ່າງພັດທະນາການພົວພັນລະຫວ່າງລາວ-ຈີນໃນໄລຍະຕໍ່ໄປ.
ທ່ານ ຫວາງຊາງ ໄດ້ກ່າວເນັ້ນຕື່ມອີກວ່າ: ພວກເຮົາຍິນດີທີ່ຈະຮ່ວມມືກັບປະເທດລາວໃນການປະຕິບັດການຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ສັນທາມະຕິ ແລະ ມາດຕະການຕ່າງໆເພື່ອໃຫ້ເກີດໝາກຜົນໂດຍໄວ, ມີຜົນປະໂຫຍດຕໍ່ປະຊາຊົນ ແລະ ປະເທດຊາດ, ຮ່ວມກັນຍົກສູງມາດຕະການ, ຍົກສູງຄຸນນະພາບຂອງປະຊາຄົມລາວ-ຈີນ, ພະຍາຍາມຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ແລະ ເປັນຕົ້ນແບບໃຫ້ແກ່ປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳຂອງມວນມະນຸດຊາດ.