ໂດຍ: ຍຸພິນທອງ
ທ່ານ ຄົມ ດວງຈັນທາ ຫົວໜ້າກົມໂຄສະນາການທ່ອງທ່ຽວ ກະຊວງ ຖວທຕາງໜ້າໃຫ້ກອງເລຂາ ATF 2024 ໄດ້ລາຍງານກ່ຽວກັບຜົນສຳເລັດການເປັນເຈົ້າພາບ ເເລະ ເປັນປະທານກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 27 ແລະ ກອງປະຊຸມປິ່ນອ້ອມ ລະຫວ່າງວັນທີ 22-27 ມັງກອນ 2024, ໃນໂອກາດເຂົ້າຮ່ວມພິທີມອບ-ຮັບລາງວັນມາດຕະຖານການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນປະຈໍາປີ 2024 ເມື່ອວັນທີ 13 ກຸມພາຜ່ານມາທີ່ຫໍວັດທະນະທໍາແຫ່ງຊາດ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ນາງ ສວນສະຫວັນ ວິຍະເກດ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງຖະແຫຼງຂ່າວ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ,ມີບັນດາຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຖວທ, ບັນດາຮອງເຈົ້າແຂວງ, ພາກທຸລະກິດທີ່ໄດ້ຮັບລາງວັນເຂົ້າຮ່ວມ.
ທ່ານ ຄົມ ດວງຈັນທາ ກ່າວວ່າ: ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ ພາຍໃຕ້ຄຳຂວັນ: “ການທ່ອງທ່ຽວທີ່ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ອາຊຽນມີຄວາມຍືນຍົງໃນຕໍ່ໜ້າ” ຊຶ່ງມີເນື້ອໃນຜົນຂອງກອງປະຊຸມສໍາຄັນຄື: ງານມະຫະກຳການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ 2024 ມີ 4 ວຽກໃຫຍ່ຄື:ກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ;ກອງປະຊຸມທຸລະກິດທ່ອງທ່ຽວ;ງານວາງສະແດງການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ ແລະລາຍການນຳທ່ຽວ. ກອງປະຊຸມໄດ້ປຶກສາຫາລືຄວາມຄືບໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ 2016-2025ຊຶ່ງໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດສໍາເລັດ 49 ກິດຈະກໍາ ໃນຈໍານວນ 64 ກິດຈະກໍາຂອງແຜນການທັງໝົດ ກວມ76,6%. ກອງປະຊຸມໄດ້ສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍ ໃນການຈັດຕັ້ງແຜນຍຸດທະສາດທ່ອງທ່ຽວ, ພ້ອມທັງໄດ້ຊຸກຍູ້ໃຫ້ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາກິດຈະກໍາທີ່ຍັງເຫຼືອໃຫ້ສໍາເລັດພາຍໃນປີ 2025. ເນື່ອງຈາກແຜນຍຸດທະສາດການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນສະບັບດັ່ງກ່າວໃກ້ຈະສິ້ນສຸດວາລະ.ກອງປະຊຸມເຫັນດີມອບໝາຍໃຫ້ບັນດາເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນກະກຽມຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນຫຼັງປີ 2025 ໂດຍໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບແຜນຍຸດທະສາດຂອງປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ 2025 ເເລະ ເຫັນດີມອບໃຫ້ຟີລິບປິນເປັນເຈົ້າການໃນການປະສານສົມທົບກັບປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ພ້ອມທັງເຫັນດີໃຫ້ປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນແຕ່ງຕັ້ງບຸກຄະລາກອນເຂົ້າຮ່ວມໃນການສ້າງຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດດັ່ງກ່າວ. ໃນປີ 2023 ນັກທ່ອງທ່ຽວສາກົນມາທ່ຽວປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ຈຳນວນ 93.758.707 ເທື່ອຄົນ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 244% ທຽບໃສ່ປີ 2022. ສໍາລັບ ສປປ ລາວ ນັກທ່ອງທ່ຽວສາກົນມາທ່ອງທ່ຽວ ສປປ ລາວ ຈໍານວນ 3.417.629 ເທື່ອຄົນ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 164% ທຽບໃສ່ປີ 2022.
ສໍາລັບການຮ່ວມມືກັບປະເທດຄູ່ເຈລະຈາ ເເລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ
ການຮ່ວມມືອາຊຽນບວກສາມ (ສປຈີນ, ຍີ່ປຸ່ນ, ສເກົາຫຼີ) ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການຮ່ວມມືດ້ານການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນບວກສາມ 2021-2025.ໃນປີ 2023 ສາມາດປະຕິບັດໄດ້ 24 ກິດຈະກໍາ ກວມ61,5% ຂອງກິດຈະກໍາທັງໝົດ. ນັກທ່ອງທ່ຽວຈາກປະເທດບວກສາມ ເດີນທາງມາທ່ຽວອາຊຽນນັບມື້ເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ເປັນຕະຫຼາດທ່ອງທ່ຽວສຳຄັນຂອງອາຊຽນ. ປີ 2022 ອາຊຽນຮັບນັກທ່ອງທ່ຽວຈາກ ສປ ຈີນ 1,1 ລ້ານເທື່ອຄົນ, ຢີ່ປຸ່ນ 897.294 ເທື່ອຄົນ ແລະ ສ ເກົາຫຼີ 2,5 ລ້ານເທື່ອຄົນ.
ການຮ່ວມມືອາຊຽນກັບອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນຕ່າງໆ.ການຮ່ວມມືຂອງບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນໄດ້ມີສ່ວນຮ່ວມຢ່າງຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນການປະຕິບັດກິດຈະກຳການທ່ອງທ່ຽວຂອງແຜນຍຸດທະສາດການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ 2016-2025 ເຊັ່ນ: ອົງການທ່ອງທ່ຽວໂລກ (UNWTO), ສະຖານບັນຄົ້ນຄວ້າເສດຖະກິດອາຊຽນ (ERIA), ສະມາຄົມທຸລະກິດທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນ (ASEANTA), ສະມາຄົມທຸລະກິດທ່ອງທ່ຽວອາຊີ-ປາຊີຟິກ (PATA), ສະພາທຸລະກິດອາຊຽນ-ອາເມຣິກາ (US-ABC), ສະພາການເດີນທາງ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວໂລກ (WTTC) ແລະ ໄດ້ສະເໜີໃຫ້ພາກສ່ວນດັ່ງກ່າວສືບຕໍ່ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນແຜນກິດຈະກຳການທ່ອງທ່ຽວອາຊຽນໃນຕໍ່ໜ້າ.