![]() |
ສະຫາຍ ວຽງໄຊ ສິງຄໍາ ຜູ້ອໍານວຍການ ລັດວິສາຫະກິດການບິນລາວ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ພາຍຫຼັງປຶກສາຫາລືກັນຫຼາຍຄັ້ງ ລະຫວ່າງຜູ້ອຳນວຍການ ແລະ ບັນດານັກວິຊາການກ່ຽວຂ້ອງຂອງ 3 ສາຍການບິນ ໄດ້ຕົກລົງຮ່ວມມືກັນໃນຫຼາຍດ້ານ ໂດຍມີຈຸດປະສົງສ້າງຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນໃຫ້ແກ່ປະເທດຊາດ ແລະ ສັງຄົມດ້ວຍການຮ່ວມມືກັນດ້ານການຄ້າ, ເຕັກນິກ ແລະ ວິຊາການໃນຂະແໜງການບິນພົນລະເຮືອນປົກປ້ອງສິດທິ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດດ້ານທຸລະກິດການຂົນສົ່ງທາງອາກາດຂອງລາວ, ຫຼີກລ່ຽງການແຂ່ງຂັນທີ່ບໍ່ຍຸຕິທໍາດ້ວຍກັນເອງ, ສົ່ງເສີມການພັດທະນາຂີດຄວາມສາມາດໃຫ້ແກ່ບຸກຄະລາກອນດ້ານການບິນພົນລະເຮືອນຂອງລາວເຊັ່ນ: ນັກບິນ, ນາຍຊ່າງ ແລະ ພະນັກງານວິຊາການດ້ານຕ່າງໆ ເພື່ອຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພຂອງລາວໃຫ້ມີມາດຕະຖານສູງທຽບເທົ່າກັບສາກົນ ຂອບເຂດການຮ່ວມມືດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດ ຂາຍປີ້ເຮືອບິນຊ່ວຍກັນໂດຍການແບ່ງເປີເຊັນຕາມຄວາມເໝາະສົມທີ່ສາມາດຕົກລົງເຫັນດີເປັນເອກະພາບກັນໄດ້ກ່ອນຈະວາງລາຄາປີ້ເຮືອບິນ ສໍາລັບເສັ້ນບິນທີ່ມີການບິນຄືກັນ ຕ້ອງມີການປຶກສາຫາລືກັນດ້ວຍສັນຕິວິທີ ເພື່ອໃຫ້ມີຄວາມເປັນເອກະພາບກັນດ້ານລາຄາ ຫຼີກລ່ຽງການແຂ່ງຂັນກັນດ້ວຍຮູບແບບການຫຼຸດລາຄາ ຫຼື ແຍ່ງຊີງລູກຄ້າດ້ວຍວິທີການທີ່ບໍ່ຍຸຕິທໍາ ສາມາດແຂ່ງຂັນກັນດ້ວຍຄຸນນະພາບການບໍລິການ ທີ່ລູກຄ້າຈະເປັນຜູ້ຕັດສິນ ແລະ ເລືອກໃຊ້ບໍລິການການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ພ້ອມທັງຮ່ວມມືກັນຮັບເຄື່ອງຝາກກໍລະນີມີສາຍບິນໃດໜຶ່ງ ຍົກເລີກຖ້ຽວບິນ ຫຼື ບໍ່ສາມາດປະຕິບັດຖ້ຽວບິນໄດ້ຕາມແຜນ ກໍລະນີມີສະພາບເຄື່ອງຝາກເກີນຄວາມສາມາດບັນຈຸ ແຕ່ມີເຄື່ອງຝາກຕ້ອງສົ່ງດ່ວນ ຕ້ອງໄດ້ປະຕິດບັດຕາມຄູ່ມືການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທາງອາກາດ ໃຫ້ມີຄວາມຮັບປະກັນມາດຕະຖານຄວາມປອດໄພໃນການຂົນສົ່ງທາງອາກາດ, ຊຶ່ງການຮ່ວມມືຈະກໍານົດລາຄາຂົນສົ່ງຕາມຄວາມ ເໝາະສົມ ແລະ ມີການປຶກສາຫາລືກັນກ່ຽວກັບການຈັດສັນເວລາ ບິນຂຶ້ນ-ລົງ ຂອງແຕ່ລະເສັ້ນບິນໃຫ້ມີຄວາມເໝາະສົມຫຼີກລ່ຽງການບິນທັບຊ້ອນເວລາກັນ ຫຼື ໃກ້ຄຽງກັນເກີນໄປ ໄປພ້ອມກັນນັ້ນດ້ານການປະຕິບັດການບິນຮ່ວມມືນໍາໃຊ້ເຮືອບິນໃຫ້ເກີດຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດໃນການເຊົ່າເພື່ອການຄ້າ, ການເຊົ່າເພື່ອການຝຶກອົບຮົມ ແລະ ອື່ນໆ ຕາມສັນຍາທີ່ຕົກລົງກັນຮ່ວມມືໃນການພັດທະນາຂີດຄວາມສາມາດຂອງການບິນເຊັ່ນ: ການຍົກລະດັບສີມືແຮງງານຂອງວິຊາການເປັນຕົ້ນ ນັກບິນ, ຈຸຫ້ອງໂດຍສານ ແລະ ອື່ນໆ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານສາກົນຮ່ວມກັນໃນການນຳໃຊ້ ແລະ ແລກປ່ຽນວິຊາການ ເພື່ອເພີ່ມປະສິດທິຜົນ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ສາຍການບິນ ພ້ອມທັງສົ່ງເສີມວິຊາການພາຍໃນປະເທດ ຕາມສັນຍາທີ່ຕົກລົງກັນປະສານງານໃນການຈັດຕັ້ງຮັບມືເຫດການສຸກເສີນຮ່ວມກັນພັດທະນາມາດຕະການຄວາມປອດໄພ ແລະ ການປ້ອງກັນອຸບັດເຫດການບິນດ້ວຍການແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນຂ່າວສານກ່ຽວກັບຄວາມສ່ຽງ ຫຼື ເຫດການຂົ່ມຂູ່ຄວາມປອດໄພການບິນທີ່ເກີດຂຶ້ນ (ຖ້າມີ) ແລະ ຜັດປ່ຽນກັນເປັນເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມແລກປ່ຽນບົດຮຽນດ້ານຄວາມປອດໄພ ການບິນຮ່ວມກັນເປັນໄລຍະ ດ້ານວຽກງານເຕັກນິກການບິນສະໜອງການບໍລິການສ້ອມບຳລຸງ ເຮືອບິນຕາມຂອບເຂດຄວາມສາມາດທີ່ໄດ້ຮັບຮອງໂດຍກົມການບິນພົນລະເຮືອນບົນພື້ນຖານເງື່ອນໄຂສັນຍາ ແລະ ລາຄາສົມເຫດສົມຜົນຕາມກົນໄກຂອງຕະຫຼາດຮ່ວມກັນໃນການພັດທະນາຄວາມສາມາດ ຂອງການສ້ອມບຳລຸງເຮືອບິນ ແລະ ຍົກສູງລະດັບສີມືແຮງງານຂອງວິຊາການນາຍຊ່າງສ້ອມບຳລຸງເຮືອບິນໃຫ້ໄດ້ຕາມມາດຕະຖານສາກົນຮ່ວມມືກັນ ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ສະເໜີລັດຖະບານ ປັບປຸງລະບຽບການ, ການເສຍພາສີ ແລະ ການນຳເຂົ້າອາໄຫຼ່ເຮືອບິນ ແລະ ອຸປະກອນຮັບໃຊ້ການບິນແລກປ່ຽນການຝຶກອົບຮົມບົນພື້ນຖານຂອບເຂດຄວາມສາມາດທີ່ໃດ້ຮັບຮອງຈາກກົມການບິນພົນລະເຮືອນໃນເງື່ອນໄຂ ແລະ ລາຄາສົມເຫດສົມຜົນຕາມກົນໄກຕະຫຼາດ ສາມາດປຶກສາຫາລືການນຳໃຊ້ຊັບພະຍາກອນຮ່ວມກັນຕາມຄວາມເໝາະສົມດ້ວຍຮູບການທີ່ຍຸຕິທໍາ, ຫຼີກລ່ຽງການເອົາລັດເອົາປຽບຊຶ່ງກັນ ແລະ ກັນເຊັ່ນ: ເຊົ່າອູ່, ສະຖານທີ່ສ້ອມແປງ ແລະ ອື່ນໆ ໃນເງື່ອນໄຂລາຄາຕົວຈິງຢ່າງ (ຊຶ່ງວຽກງານດັ່ງກ່າວນີ້ ຈະຕ້ອງໄດ້ມີສັນຍາສະເພາະຂອງແຕ່ລະວຽກງານ) ສົ່ງເສີມການຈັດຕັ້ງຝຶກອົບຮົມພະນັກງານດ້ານເຕັກນິກການບິນຮ່ວມກັັນ ເພື່ອຍົກສູງຄຸນນະພາບ ຂອງວຽກງານເຕັກນິກການບິນຂອງລາວໂດຍລວມການຄຸ້ມຄອງພະນັກງານວິຊາການສາມຝ່າຍຕົກລົງວ່າ ຖ້າມີຄວາມຈຳເປັນ ກໍສາມາດນໍາໃຊ້ພະນັກງານວິຊາການຮ່ວມກັນໄດ້ ດ້ວຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນແຮງງານຕາມຄວາມເໝາະສົມ ຊຶ່ງອັດຕາຄ່າແຮງງານນັກວິຊາການແຕ່ລະດ້ານຈະມີຂໍ້ຕົກລົງຕ່າງຫາກ ຈະປະກອບເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ ທັງສາມຝ່າຍຕົກລົງວ່າຈະບໍ່ໃຊ້ວິທີຊັກຊວນຍົວະເຍົ້າເອົານັກວິຊາການຂອງກັນ ແລະ ກັນ ເປັນການສ່ວນຕົວດ້ວຍຮູບການຕ່າງໆທີ່ຈະສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມບໍ່ສະຫງົບໃຫ້ແກ່ການຈັດຕັ້ງຂອງກັນ ແລະ ກັນ ເວັ້ນເສຍແຕ່ກໍລະນີທີ່ໄດ້ມີການຕົກລົງກັນແບບທາງການເປັນລາຍລັກອັກສອນເທົ່ານັ້ນ ມາດຕະການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຈັດຕັ້ງຄະນະກຳມະການ ແລະ ອານຸກໍາມະການຮ່ວມມືສາມຝ່າຍ, ແຕ່ລະຝ່າຍມີຈໍານວນ ແລະ ຕໍາແໜ່ງເທົ່າກັນ ເພື່ອປະຕິບັດໜ້າທີ່ປະຊຸມຄົ້ນຄວ້າວິທີຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການຮ່ວມມື ແຕ່ລະດ້ານໃຫ້ມີໝາກມີຜົນຕົວຈິງ ປະທານຄະນະກໍາມະການຮ່ວມມືຈະແມ່ນຜູ້ອໍານວຍການຂອງແຕ່ລະບໍລິສັດຜັດ ປ່ຽນກັນເປັນປີລະຄັ້ງຕາມລໍາດັບ.
(ແຫຼ່ງຂ່າວ: ໜັງສືພິມກອງທັບ)

ຄໍາເຫັນ