ການປົກປ້ອງແລະຮັບປະກັນສິດທິມະນຸດເປັນຫຼັກການສິນລະທຳຂັ້ນພື້ນຖານ

ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະຊາຊົນລາວໄດ້ຮັບການພັດທະນາກວ່າເກົ່າ

ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະຊາຊົນລາວໄດ້ຮັບການພັດທະນາກວ່າເກົ່າ
ໃນວັນທີ 10 ທັນວາເປັນວັນສິດທິມະນຸດໂລກ.ໃນປະຊາຄົມໂລກໃນປັດຈຸບັນນີ້, ການປົກປ້ອງແລະຮັບປະກັນສິດທິມະນຸດເປັນຫຼັກການສິນລະທຳຂັ້ນພື້ນຖານ. ແຕ່ສຳລັບຄວາມນິຍາມທີ່ເປັນຮູບປະທຳຂອງສິດທິມະນຸດ, ພ້ອມດ້ວຍຮູບແບບການປົກປ້ອງສິດທິມະນຸດ

 

 ຍັງຄົງມີຄວາມເຫັນທີ່ຂັດແຍ່ງກັນຢູ່ບໍ່ໜ້ອຍ, ຈົນເກີດການປະທະກັນຢ່າງຮຸນແຮງ.

ຜູ້ຂຽນເຫັນວ່າ, ສິດດຳລົງຄົງຕົວແລະ ສິດໄດ້ຮັບການພັດທະນາເປັນສິດທິມະນຸດຂັ້ນພື້ນຖານທີ່ມີຄວາມສຳຄັນອັນດັບໜຶ່ງ. ການດຳລົງຄົງຕົວເປັນພື້ນຖານທີ່ຊົມໃຊ້ສິດທິມະນຸດທຸກຢ່າງ, ການພັດທະນາເປັນຂໍກຸນແຈລວມທີ່ແກ້ໄຂບັນຫາທັງໝົດ, ສິດດຳລົງຄົງຕົວແລະສິດໄດ້ຮັບການພັດທະນາມີສາຍສຳພັນຢ່າງສະໜິດແໜ້ນ.

ຫວ່າງບໍ່ດົນມານີ້, ຜູ້ຂຽນໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມການສຳພາດຢູ່ເທິງຂະບວນລົດໄຟຕາມທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວເນື່ອງໃນໂອກາດເປີດນຳໃຊ້ເສັ້ນທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວຄົບຮອບ 3 ປີແລະມີຄວາມຮູ້ສຶກວ່າ, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດອັນຕັ້ງໜ້າໃນການຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະຊາຊົນທ້ອງຖິ່ນບັນລຸສິດດຳລົງຄົງຕົວ ສິດໄດ້ຮັບການພັດທະນາແລະ ປົກປ້ອງສິດທິມະນຸດໃນຂອບເຂດກວ້າງກວ່າເກົ່າ.

ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ເປັນເວລາ 3 ປີຜ່ານມາ, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ສ້າງຜົນງານທີ່ປະຈັກຕາຫຼາຍໆຢ່າງເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດການຄ້າຂອງພາກພື້ນ, ບົດບາດຂອງຄວາມເປັນ “ເສັ້ນທາງຄຳດ້ານການຂົນສົ່ງ” ນັບມື້ພົ້ນເດັ່ນຂຶ້ນ, ໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານຫຼາຍກວ່າ 43 ລ້ານເທື່ອຄົນ, ຂົນສົ່ງສິນຄ້າ 48,3 ລ້ານໂຕນ, ເຮັດໃຫ້ອຸດສາຫະກຳການຜະລິດຢູ່ລຽບຕາມທາງລົດໄຟພັດທະນາຢ່າງຄຶກຄື້ນ. ມັນບໍ່ພຽງແຕ່ໄດ້ເຊື່ອມຈອດກັບຊ່ອງທາງຜ່ານໃໝ່ທາງບົກ-ທາງທະເລພາກຕາເວັນຕົກຂອງຈີນແລະຂະບວນລົດໄຟຈີນ-ເອີຣົບເທົ່ານັ້ນ, ມັນຍັງຊ່ວຍຫຍໍ້ເວລາການຂົນສົ່ງໂດຍກົງຜ່ານທາງລົດໄຟທີ່ເລີ່ມຈາກລາວ-ໄທໄປຮອດເອີຣົບນັ້ນໃຫ້ສັ້ນລົງເຫຼືອພຽງ 15 ມື້ໄດ້ ຊຶ່ງໄດ້ຊຸກຍູ້ການຄ້າແລະການຮ່ວມມືເສດຖະກິດລະຫວ່າງພາກພື້ນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ.

ການມີວຽກເຮັດງານທຳຖືວ່າເປັນສິ່ງສຳຄັນທີ່ສຸດໃນຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ. ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວເປັນທາງລົດໄຟທັນສະໄໝສາຍທຳອິດຂອງລາວ, ເຮັດໃຫ້ປະເທດລາວໄດ້ບັນລຸຄວາມໃຝ່ຝັນທີ່ຢາກຫັນປ່ຽນຈາກປະເທດທີ່ບໍ່ມີທາງອອກສູ່ທະເລ ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດກັບບໍລິເວນອ້ອມຂ້າງ ຊຶ່ງສ້າງຜົນປະໂຫຍດຕັ້ງແຕ່ລະດັບມະຫາພາກຄືຊຸກຍູ້ການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດ ແລະ ການຮ່ວມມືແບບຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດຂອງພາກພື້ນລົງມາຈົນຮອດລະດັບຈຸລະພາກ ຄືຊຸກຍູ້ການປະກອບອາຊີບຂອງຄົນທ້ອງຖິ່ນອີກດ້ວຍ. ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ເມື່ອວັນທີ 3 ທັນວາປີ 2021 ເປັນຕົ້ນມາ, ພາກສ່ວນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ຮັບພະນັກງານຄົນລາວເຂົ້າເຮັດວຽກ 3,500 ກວ່າຄົນ, ແລະສ້າງວຽກເຮັດງານທຳໂດຍທາງອ້ອມອີກ 1 ແສນກວ່າຕຳແໜ່ງໃນຂະແໜງການຈໍລະຈອນສິນຄ້າຄົມມະນາຄົມທຸລະກິດການຄ້າການທ່ອງທ່ຽວແລະອື່ນໆ. ຍ້ອນມີທາງລົດໄຟສາຍນີ້, ຊາວໜຸ່ມທີ່ຢູ່ເຂດພູດອຍຂອງປະເທດລາວຈຶ່ງສາມາດອອກຈາກເຂດພູດອຍແລະສຳຜັດກັບໂລກພາຍນອກນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ.

ຄຽງຄູ່ໄປພ້ອມກັບການສ້າງວຽກເຮັດງານທຳ, ພາກສ່ວນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຍັງໄດ້ສະໜອງໂອກາດຍົກລະດັບຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດໃຫ້ແກ່ພະນັກງານຝ່າຍລາວ. ບໍລິສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນເຄີຍຮັບພະນັກງານລາວເຂົ້າເຮັດວຽກຫຼາຍຊຸດ, ຈັດຊຸດອົບຮົມກ່ອນເຂົ້າປະຈຳການ, ຊຸດອົບຮົມຍົກຂີດຄວາມສາມາດດ້ານຕ່າງໆ ໂດຍໃຊ້ວິທີຖ່າຍທອດສິດສອນແບບສອງຕໍ່ສອງການແຂ່ງຂັນຄວາມຮູ້ ແລະສີມືແຮງງານແລະອື່ນໆ ຊຶ່ງໄດ້ສ້າງຜູ້ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດດ້ານທາງລົດໄຟໄດ້ເປັນຈຳນວນຫຼວງຫຼາຍ. ໃນຮອບ 3 ປີຜ່ານມາ, ພາກສ່ວນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ອົບຮົມພະນັກງານລາວພັນກວ່າຄົນ, ຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ວິຊາການດ້ານການຂັບລົດໄຟບຳລຸງຮັກສາແລະສ້ອມແປງ, ການຂົນສົ່ງໂດຍສານ, ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ, ການຈັດສັນລົດແລະອື່ນໆ ຊຶ່ງໄດ້ສ້າງໃຫ້ພວກເຂົາເຈົ້າເປັນນັກວິຊາການຊຸດໃໝ່.

ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວບໍ່ພຽງແຕ່ເປັນເສັ້ນທາງແຫ່ງຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງດ້ານເສດຖະກິດເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງເປັນເສັ້ນທາງແຫ່ງການພັດທະນາແບບສີຂຽວອີກດ້ວຍ. ຈີນສຸມຄວາມພະຍາຍາມເຂົ້າໃນການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາແບບສີຂຽວຂອງການຮ່ວມກັນສ້າງ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ຢ່າງສະເໝີຕົ້ນສະເໝີປາຍ, ເຄົາລົບສິດດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມຂອງປະຊາຊົນບັນດາປະເທດ, ປະຕິບັດຕາມກົດໝາຍກົດລະບຽບທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງປະເທດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ສ້າງເວທີຮ່ວມມືດ້ານການອະນຸລັກສິ່ງແວດລ້ອມ, ຊຸກຍູ້ໃຫ້ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແລະສິ່ງແວດລ້ອມທຳມະຊາດພັດທະນາຢ່າງກົມກຽວກັນ, ເຮັດໃຫ້ສີຂຽວກາຍເປັນສີພື້ນຖານຂອງການຮ່ວມກັນສ້າງ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”. ໃນຂະບວນການກໍ່ສ້າງແລະບໍລິຫານທາງລົດໄຟ, ພາກສ່ວນທາງລົດໄຟສອງຝ່າຍຈີນແລະລາວໄດ້ຖືເອົາການອະນຸລັກສິ່ງແວດລ້ອມເປັນຈິດໃຈສຳຄັນຕັ້ງແຕ່ຕົ້ນຕະຫຼອດປາຍ, ໃຊ້ມາດຕະການທີ່ໃຫ້ຜົນລັບທາງບວກຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ເຊັ່ນ:ປັບແລວທາງລົດໄຟເພື່ອຫຼີກການທຳລາຍເຂດປ່າສະຫງວນທຳມະຊາດ 6 ແຫ່ງຢູ່ລຽບຕາມທາງລົດໄຟ, ເພີ່ມງົບປະມານການກໍ່ສ້າງເພື່ອໃຊ້ຮູບແບບການພາດຜ່ານທີ່ມີຜົນສະທ້ອນໜ້ອຍສຸດເຊັ່ນ:ເຈາະອຸມົງລອດ,ສ້າງຂົວຂ້າມແລະອື່ນໆເມື່ອຜ່ານເຂດປ່າສະຫງວນແລະປ່າໄມ້ເສດຖະກິດ. ປູກທົດແທນພື້ນທີ່ສີຂຽວລຽບຕາມທາງລົດໄຟເນື້ອທີ່ທັງໝົດປະມານ 3.07 ລ້ານຕາແມັດ, ປູກຕົ້ນໄມ້ພຸ່ມປະມານ 8,63 ລ້ານຕົ້ນ, ຕົ້ນໄມ້ຢືນຕົ້ນປະມານ 55,000 ຕົ້ນ. ອີງຕາມສະຖິຕິທີ່ຍັງບໍ່ຄົບຖ້ວນ, ເງິນທຶນກໍ່ສ້າງສະເພາະທີ່ໃຊ້ເຂົ້າໃນການອະນຸລັກສິ່ງແວດລ້ອມມີເຖິງ 260 ລ້ານໂດລາ, ງົບປະມານດ້ານອື່ນທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຍ້ອນພິລາລະນາເຖິງການອະນຸລັກສິ່ງແວດລ້ອມຍິ່ງເປັນຈຳນວນທີ່ສູງຫຼາຍ.

ສິດທິມະນຸດຍາມໃດກໍບໍ່ເຄີຍເປັນມະໂນພາບທີ່ໄຮ້ຄວາມໝາຍ. ການພັດທະນາຂອງວຽກງານສິດທິມະນຸດໄດ້ຈົ່ງຮ່ອງຮອຍທີ່ສວຍງາມໃນຊາຕາກຳຂອງຄົນທຳມະດາ. ໃນການເກັບກຳຂ່າວຕາມທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ, ຜູ້ຂຽນໄດ້ພົບກັບສອງເອື້ອຍນ້ອງຊາວອຸດົມໄຊທີ່ຂີ່ລົດໄຟໄປຫາໝໍຢູ່ແດນໄກແລະປິ່ນປົວສຸຂະພາບຈົນແຂງແຮງຂຶ້ນ, ໄດ້ພົບຊາວໜຸ່ມຜົ້ງສາລີທີ່ຄອບຄົວດຳເນີນທຸລະກິດປູກກາເຟ ຈຶ່ງຢາກໄປຮຽນຮູ້ວຽກງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃຫ້ດີແລ້ວກັບຄືນມາພັດທະນາກະສິກຳຢູ່ບ້ານເກີດເມືອງນອນຂອງຕົນ, ໄດ້ພົບນັກທ່ອງທ່ຽວປະເທດຕ່າງໆ, ໄດ້ພົບກັບຢູທູບເບີເລື່ອງການທ່ອງທ່ຽວຂອງລາວທີ່ໄດ້ຄົ້ນພົບໂອກາດທາງທຸລະກິດແລະຢາກຈັດຕັ້ງກຸ່ມທ່ອງທ່ຽວດ້ວຍຕົນເອງ, ໄດ້ພົບແມ່ເຖົ້າອາຍຸ 90 ກວ່າປີທີ່ໄດ້ຂີ່ລົດໄຟຕາມຄວາມຝັນ, ເດີນທາງກັບຫຼານສາວຂອງເພິ່ນທີ່ເປັນຫົວໜ້າຈຸພະນັກງານລົດໄຟຊຸດທຳອິດຂອງລາວ, ລູກຊາຍກົກເພິ່ນກໍໄດ້ເຮັດວຽກກັບທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ສິ້ນສຸດຄວາມກິນແໜງເສຍດາຍທີ່ຜ່ານມາກັງວົນວ່າບໍ່ມີໂອກາດນຳໃຊ້ຄວາມຮູ້ວິຊາການກ່ຽວກັບທາງລົດໄຟທີ່ຕົນໄດ້ຮຽນມາ. ທັງໝົດເຫຼົ່ານີ້ເປັນແສງສະທ້ອນທີ່ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງການປ່ຽນແປງຕັ້ງແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟຈີນລາວເປັນເວລາ 3 ປີຜ່ານມາ, ມັນເປັນພາບຄວາມກ້າວໜ້າທີ່ມີຊີວິດຊີວາຂອງວຽກງານສິດທິມະນຸດຢູ່ປະເທດທີ່ກຳລັງພັດທະນາ.

ໂດຍ: ຊີອາໄອ

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວການຮ່ວມມື

ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດລາວ ສໍາເລັດການຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກຢູ່ ສສ ຫວຽດນາມ

ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດລາວ ສໍາເລັດການຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກຢູ່ ສສ ຫວຽດນາມ

ສະຫາຍ ພົນໂທ ສຸວອນ ເລືອງບຸນມີ ກຳມະການສູນກາງພັກຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດລາວ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະຜູ້ແທນຂັ້ນສູງຂອງສະພາແຫ່ງຊາດລາວ ໄດ້ສໍາເລັດການຢ້ຽມຢາມ ແລະ ແລກປ່ຽນບົດຮຽນຢູ່ ສສ ຫວຽດນາມ ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 20-26 ເມສາ 2025.
ຂະບວນລົດໄຟຈີນສາກົນ ທີ່ຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄປຍັງອາຊີ-ເອີຣົບ ມີການຂະຫຍາຍຕົວເພີ່ມຂຶ້ນໃນໄຕມາດທຳອິດຂອງປີ 2025

ຂະບວນລົດໄຟຈີນສາກົນ ທີ່ຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄປຍັງອາຊີ-ເອີຣົບ ມີການຂະຫຍາຍຕົວເພີ່ມຂຶ້ນໃນໄຕມາດທຳອິດຂອງປີ 2025

ຢູ່​ທີ່ສູນ​ວາງ​ສະ​ແດງ​ທ່າ​ກຳ​ປັ່ນ​ລົດ​ໄຟ​ສາ​ກົນເສີງຕູ, ຂະບວນ​ລົດ​ໄຟ​ສາ​ກົນ​ທີ່ກຳລັງແລ່ນຢູ່ໄດ້​ສະ​ແດງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ຜ່ານ​ໜ້າ​ຈໍ​ໃຫຍ່ແບບ real time. ນັບແຕ່ປີນີ້ເປັນຕົ້ນມາ, ຂະບວນລົດໄຟສາກົນເສີງຕູໄດ້ສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຂີດຄວາມສາມາດການເຂົ້າເຖິງເຄືອຂ່າຍຂອງຕົນ. ​ໃນ​ໄຕ​ມາດ​ທໍາອິດຂອງປີ 2025, ຂະບວນ ລົດໄຟສາກົນ​ເສີງຕູເປີດ​ແລ່ນໄດ້ 1.380 ​ຂະບວນ,
ສຳມະນາພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ເວທີປຶກສາຫາລືດ້ານນະໂຍບາຍ ສປປ ລາວ - ສ.ເກົາຫຼີ”

ສຳມະນາພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ເວທີປຶກສາຫາລືດ້ານນະໂຍບາຍ ສປປ ລາວ - ສ.ເກົາຫຼີ”

ສະຖາບັນການຕ່າງປະເທດ, ກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ຮ່ວມກັບ ສະຖານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ເກົາຫຼີ (ສ ເກົາຫຼີ) ປະຈຳ ສປປ ລາວ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມສຳມະນາຂຶ້ນ, ໃນວັນທີ 29 ເມສານີ້, ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້:“ເວທີປຶກສາຫາລືດ້ານນະໂຍບາຍ ສປປ ລາວ - ສເກົາຫຼີ” ທີ່ ສູນການຮ່ວມມືສາກົນ ແລະ ການຝຶກ ອົບຮົມ (ICTC),
ຈີນ ຍົກ​ສູງ​ການ​ສ້າງ​ປະ​ຊາ​ຄົມ​ຮ່ວມ​ຊາ​ຕາ​ກຳ ເພື່ອຄວາມ​ຈະ​ເລີນ​ຮຸ່ງ​ເຮືອງ​ຮ່ວມ​ກັນ

ຈີນ ຍົກ​ສູງ​ການ​ສ້າງ​ປະ​ຊາ​ຄົມ​ຮ່ວມ​ຊາ​ຕາ​ກຳ ເພື່ອຄວາມ​ຈະ​ເລີນ​ຮຸ່ງ​ເຮືອງ​ຮ່ວມ​ກັນ

ເນື່ອງ​ໃນ​ໂອ​ກາດ ວັນສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນການທູດຈີນ - ລາວ ຄົບຮອບ 64 ປີ(25/4/1961-25/4/2025), ທ່ານ ນາງ ຟ່າງຫົງ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສປ ຈີນ ປະຈໍາ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຫ້ສໍາພາດຕໍ່ສື່ມວນຊົນ ລາວ-ຈີນ ເມື່ອ​ບໍ່​ດົນ​ມາ​ນີ້ ທີ່ ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ.
ລົງນາມບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈໂຄງການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ການບໍລິຫານການຂົນສົ່ງ

ລົງນາມບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈໂຄງການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ການບໍລິຫານການຂົນສົ່ງ

ພິທິລົງນາມບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ໂຄງການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ການບໍລິຫານການຂົນສົ່ງພາຍໃນຕົວເມືອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ລະຫວ່າງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ (ຍທຂ) ສປປ ລາວແລະ ສະຫະຣາຊະອານາຈັກອັງກິດໄດ້ຈັດຂຶ້ນເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ ທີກະຊວງ ຍທຂ. ຮ່ວມລົງນາມການລົງນາມໂດຍ ທ່ານ ບຸນຍະວັດ ນີຣະໄຊຍ໌ ຫົວໜ້າພະແນກ ໂຍທາທິການ
ລາວ-ໄທ ຫາລືການຮ່ວມມືພັດທະນາສີມືແຮງງານ

ລາວ-ໄທ ຫາລືການຮ່ວມມືພັດທະນາສີມືແຮງງານ

ກອງປະຊຸມພົບປະສອງຝ່າຍ ລະຫວ່າງ ກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ (ຮສສ)ສປປ ລາວ ແລະ ຄະນະກຳມາທິການແຮງງານ ວຸດທິສະພາ ແຫ່ງ ຣາຊະອານາຈັກໄທ ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 25 ເມສາ 2025 ເພື່ອປຶກສາຫາລື ວຽກງານການຮ່ວມມືພັດທະນາສີມືແຮງງານ.
ສະຫຼອງ 30 ປີ ແຫ່ງຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງໃນພາກພື້ນແມ່ນໍ້າຂອງ

ສະຫຼອງ 30 ປີ ແຫ່ງຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງໃນພາກພື້ນແມ່ນໍ້າຂອງ

ຄະນະກໍາມາທິະການແມ່ນໍ້າຂອງສາກົນ (ຄມສ) ໄດ້ຈັດງານວັນແມ່ນໍ້າຂອງ 2025 ຂຶ້ນໃນວັນທີ 25 ເມສາຜ່ານມາຢູ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຊຶ່ງເປັນງານສະຫຼອງຄົບຮອບ 30 ປີ ຂອງຂໍ້ຕົກລົງແມ່ນ້ຳຂອງປີ 1995 ກໍຄື 30 ປີແຫ່ງຄວາມວັດທະນາຖາວອນຮ່ວມກັນ,
ກອງປະຊຸມປະສານງານຍຸດທະສາດປະຈໍາພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ຄັ້ງທີ 24

ກອງປະຊຸມປະສານງານຍຸດທະສາດປະຈໍາພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ຄັ້ງທີ 24

ໃນວັນທີ28 ເມສາ ນີ້ທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ,ທ່ານໄມທອງ ທໍາມະວົງສາ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ເປັນປະທານກ່າວເປີດກອງປະຊຸມປະສານງານຍຸດທະສາດປະຈໍາພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ຄັ້ງທີ24
ຮອງຫົວໜ້າກົມໃຫຍ່ເສນາທິການກອງທັບປະຊາຊົນຫວຽດນາມ ຢ້ຽມຢາມ ບັນດາກ້ອນກຳລັງສວນສະໜາມ

ຮອງຫົວໜ້າກົມໃຫຍ່ເສນາທິການກອງທັບປະຊາຊົນຫວຽດນາມ ຢ້ຽມຢາມ ບັນດາກ້ອນກຳລັງສວນສະໜາມ

ສະຫາຍ ພົນໂທຫງວຽນ ວັນ ເງ້ຍ ຮອງຫົວໜ້າກົມໃຫ່ຍເສນາທິການກອງທັບ ປະຊາຊົນຫວຽດນາມ ເຄື່ອນໄຫວຢ້ຽມຢາມພົບປະ ບັນດາກ້ອນກຳລັງສວນສະໜາມທີ່ເຂົ້າຮ່ວມເດີນສວນສະໜາມໃນພິທີສະເຫຼີມສະຫຼອງວັນປົດປ່ອຍພາກໃຕ້ຫວຽດນາມຄົບຮອບ 50 ປີ ທີ່ນະຄອນໂຮ່ຈິມິນ ສສ ຫວຽດນາມ ໃນວັນທີ 26 ເມສາ ຜ່ານມາ,
ຂະບວນລົດມະ​ໂຫລານຂັບເຄື່ອນອາຊຽນ ຈະອອກຈາກລາວ ສືບຕໍ່ໄປກຳປູເຈຍ

ຂະບວນລົດມະ​ໂຫລານຂັບເຄື່ອນອາຊຽນ ຈະອອກຈາກລາວ ສືບຕໍ່ໄປກຳປູເຈຍ

ສະຖາບັນເຕັກໂນໂລຊີຍານຍົນ, ຫຸ່ນຍົນ ແລະ ອັດສະລິຍະຂອງມາເລເຊຍ (MARii) ຊຶ່ງເປັນອົງການພາຍໃຕ້ກະຊວງ​ການ​ລົງທຶນ, ການ​ຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກຳ​ ຂອງ​ມາ​ເລ​ເຊຍ ໄດ້ຈັດ​ຕັ້ງ​ງານ​ມະ​ໂຫລານ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ອາ​ຊຽນ 2025 (ASEAN Unity Drive 2025) ຂຶ້ນ ໂດຍເລີ່ມຕົ້ນໃນກາງເດືອນເມສາ ຫາ ຕົ້ນເດືອນພຶດສະພາ 2025 ນີ້ ເພື່ອແນໃສ່ເພີ່ມທະວີການເຊື່ອມຕໍ່ອາຊຽນສົ່ງເສີມການເຄື່ອນໄຫວແບບຍືນຍົງ ແລະ ຍົກສູງບົດບາດຂອງອາຊຽນໃນດ້ານເຕັກໂນໂລຊີລົດໄຟຟ້າ (EV).
ເພີ່ມເຕີມ