27 ປີ ໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ - ໜ້າທີ່ຂອງວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ (ເນື່ອງໃນວັນສ້າງຕັ້ງ ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ 5/8/1998 – 5/8/2025)

27 ປີ ໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ - ໜ້າທີ່ຂອງວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ (ເນື່ອງໃນວັນສ້າງຕັ້ງ ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ 5/8/1998 – 5/8/2025)

27 ປີ ໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ - ໜ້າທີ່ຂອງວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ  (ເນື່ອງໃນວັນສ້າງຕັ້ງ ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ 5/8/1998 – 5/8/2025)
ໃນຂະບວນວິວັດແຫ່ງການກຳເນີດ ແລະ ເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວລະບົບການເມືອງຂອງປະເທດໜຶ່ງໆກໍຕ້ອງປະກອບດ້ວຍຫຼາຍພາກສ່ວນສຳຄັນເປັນຕົ້ນ: ແມ່ນອົງການຈັດຕັ້ງພັກ, ອົງການຈັດຕັ້ງລັດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ-ສັງຄົມ ແລະ ອື່ນໆ; ໃນນັ້ນ, ອົງການຈັດຕັ້ງລັດແມ່ນອົງການຈັດຕັ້ງໜຶ່ງທີ່ມີບົດບາດສຳຄັນເປັນໃຈກາງໜຶ່ງ ໃນລະບົບການເມືອງ. ດ້ວຍບົດບາດ ແລະ ຄວາມສຳຄັນດັ່ງກ່າວ, ພັກ-ລັດຖະບານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຈຶ່ງເອົາໃຈໃສ່ກໍ່ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງອົງການອຳນາດລັດໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ, ແທດເໝາະກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງພາລະກິດປະຕິວັດໃນແຕ່ລະໄລຍະ.

 

27 ປ ໃນການປະຕບດພາລະບດບາດ - ໜາທຂອງວຽກງານກວດສອບແຫງລດ (ເນອງໃນວນສາງຕງ ອງການກວດສອບແຫງລດ 5/8/1998 – 5/8/2025) - image 1
 

 

ໂດຍເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນດັ່ງກ່າວ, ລັດຖະບານຈຶ່ງໄດ້ອອກດຳລັດສະບັບເລກທີ 174/ນຍ, ລົງວັນທີ 5 ສິງຫາ 1998 ເພື່ອປະຕິບັດພາລະບົດບາດ ແລະ ໜ້າທີ່ໃນການກວດສອບການຄຸ້ມຄອງ, ນໍາໃຊ້ງົບປະມານ, ການເງິນ-ເງິນຕາ ແລະ ຊັບສິນແຫ່ງລັດຂອງອົງການຈັດຕັ້ງການເມືອງ-ສັງຄົມ, ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ, ອົງການຈັດຕັ້ງອື່ນໆທີ່ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ນໍາໃຊ້ງົບປະມານ, ການເງິນ ແລະ ຊັບສິນຂອງລັດ; ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ບໍລິສັດມະຫາຊົນ, ວິສາຫະກິດທີ່ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ ແລະ ວິສາຫະກິດກວດສອບ; ທະນາຄານທຸລະກິດ, ສະຖາບັນການເງິນ ແລະ ບໍລິສັດລັດລົງທຶນ; ໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ, ທຶນກູ້ຢືມ, ທຶນສົມທົບແລະທຶນຊ່ວຍເຫຼືອຈາກພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ; ເປົ້າໝາຍ ຫຼື ໂຄງການທີ່ລັດເປັນຜູ້ຄໍ້າປະກັນໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ປະຢັດ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງ.

ຜ່ານຂະບວນວິວັດແຫ່ງການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງບູລະນະກົງຈັກເວົ້າລວມ, ເວົ້າສະເພາະການປັບປຸງອຳນາດລັດໄດ້ຢັ້ງຢືນເຖິງຄວາມຈຳເປັນພາວະວິໄສ, ເປັນເຄື່ອງມືອັນແຫຼມຄົມຂອງພັກເພື່ອໝູນໃຊ້ເຂົ້າໃນການປະຕິບັດສອງໜ້າທີ່ຍຸດທະສາດຂອງພັກຄື: ປົກປັກຮັກສາ ແລະ ພັດທະນາສ້າງສາປະເທດຊາດ. ຕະຫຼອດໄລຍະ 27 ປີແຫ່ງການປະຕິບັດພາລະກິດປະຕິວັດໂດຍຢຶດໝັ້ນອຸດົມການຂອງພັກ ແລະ ລັດຖະບານໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ອັນຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ມີກຽດສະຫງ່າ. ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ເປັນເຈົ້າການເຄື່ອນໄຫວ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງຕົນດ້ວຍຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງ, ເດັດດ່ຽວປົກປ້ອງອົງການຈັດຕັ້ງຂອງລັດ ແລະ ສິດຜົນປະ ໂຫຍດທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ການເງິນ-ເງິນຕາ ແລະ ຊັບສິນແຫ່ງລັດຂອງປະເທດ; ເອົາໃຈໃສ່ພັດທະນາ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານກົງຈັກການຈັດຕັ້ງ, ພັດທະນາບຸກຄະລາກອນ ແລະ ວິຊາສະເພະຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ. ຜົນສຳເລັດທັງໝົດນັ້ນ, ກໍບົນພື້ນຖານການນຳພາ-ຊີ້ນຳຂອງຄະນະພັກ, ຄະນະນຳອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຢ່າງໃກ້ຊິດໂດຍສະເພາະການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ວິເຄາະວິໄຈສະຖານະການ, ສະພາບການທາງດ້ານເສດຖະກິດ - ການເງິນທັງໃນສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍາວນານຂອງພັກ-ລັດຖະບານ; ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຈຶ່ງເຮັດໜ້າທີ່ເຄື່ອນໄຫວຕາມພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່, ຂອບເຂດສິດຂອງຕົນແນໃສ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍຂອງລັດໂດຍຖືເອົາຫຼັກການດຳເນີນການກວດສອບ, ການຄຸ້ມຄອງ, ການນຳໃຊ້ງົບປະມານການເງິນແລະຊັບສິນຂອງລັດໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ປະຢັດ, ມີປະສິດທິພາບ, ປະສິດທິຜົນສູງແນໃສ່ເພື່ອປະກອບສ່ວນໃນການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວແລະໝັ້ນຄົງ.

27 ປີໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດແລະໜ້າທີ່ການກວດສອບໄດ້ຜ່ານຂະບວນວິວັດຫຼາຍໄລຍະໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງຕາມພາລະບົດບາດຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໂດຍເລີ່ມຈາກການຮຽນຮູ້ໃນວຽກງານຕົວຈິງ, ຈາກຄວາມຮັບຮູ້ພື້ນຖານດ້ານວິຊາສະເພາະຢູ່ພາຍໃນກໍຄືການແລກປ່ຽນບົດຮຽນກັບບັນດາປະເທດເພື່ອນມິດຮ່ວມຍຸດທະສາດໃນພາກພື້ນແລະສາກົນລວມທັງຄູ່ຮ່ວມພາຄີດ້ານການກວດສອບຂອງສາກົນເຮັດໃຫ້ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດມີຄວາມເຕີບໃຫຍ່ເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານການຈັດຕັ້ງແລະຄວາມອາດສາມາດທາງດ້ານວຽກງານວິຊາສະເພາະໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດຂອງວຽກງານກວດສອບໄດ້ເປັນຢ່າງດີ; ພະນັກງານ-ບຸກຄະລາກອນຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍໄດ້ກາຍເປັນນັກກວດສອບທີ່ມີຄວາມຮູ້-ຄວາມສາມາດ, ມີຄວາມຊຳນິຊຳນານ, ກາຍເປັນນັກກວດສອບມືອາຊີບເທື່ອລະກ້າວ.

ແຕ່ປີ 2021-2025, ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ຢຶດໝັ້ນໃນຫຼັກການປະຕິບັດຕາມແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດຢັ້ງຢືນໄດ້ວ່າອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ສຸມໃສ່ປັບປຸງຂະແໜງການຂອງຕົນຢ່າງຮອບດ້ານໂດຍສະເພາະການຄົ້ນຄວ້າ, ສ້າງນິຕິກຳແມ່, ບັນດານິຕິກຳປິ່ນອ້ອມຮອງຮັບ, ທັງມີການປັບປຸງອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ຮັບການພັດທະນາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ເຕີບໃຫຍ່ທາງດ້ານປະລິມານແລະເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານຄຸນນະພາບ; ສາມາດສ້າງ, ປັບປຸງແລະພັດທະນານິຕິກຳປິ່ນອ້ອມຮອງຮັບ, ໄດ້ສ້າງແລະປັບປຸງນິຕິກໍາລຸ່ມກົດໝາຍໃໝ່ລວມທັງບົດບັນທຶກຊ່ວຍຈໍາວ່າດ້ວຍການຮ່ວມມືກ່ຽວກັບວຽກງານກວດສອບຈໍານວນ 27 ສະບັບບັນລຸໄດ້ 117% ຂອງແຜນການ; ໃນນັ້ນ, ອັນພົ້ນເດັ່ນແມ່ນໄດ້ຄົ້ນຄວ້າແລະນໍາສະເໜີປັບປຸງເນື້ອໃນລັດຖະທຳມະນູນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດສະບັບປີ 2015 ໂດຍສະເພາະແມ່ນໄດ້ເພີ່ມສິດໃຫ້ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດສາມາດດໍາເນີນການກວດສອບເປັນເອກະລາດຕາມກົດໝາຍເພື່ອຢັ້ງຢືນຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງການສ້າງ, ການດັດແກ້ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ແຜນລາຍຮັບ, ແຜນລາຍຈ່າຍ, ແຜນການລົງທຶນແລະການຄາດເຄເນຜົນໄດ້ຮັບເລີ່ມແຕ່ຫົວທີ; ໄດ້ປັບປຸງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການກວດສອບແຫ່ງລັດສະບັບປີ 2022; ໃນນັ້ນ, ໄດ້ປັບປຸງ 65 ມາດຕາ, ສ້າງໃໝ່ 27 ມາດຕາຊຶ່ງໄດ້ສ້າງການຫັນປ່ຽນຢ່າງເລິກເຊິ່ງໃນການພັດທະນາວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດແລະຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບ.

ດ້ານກົງຈັກ ໄດ້ປັບປຸງຕາມທິດກະຮັດ, ສົມເຫດສົມຜົນ, ມີຄວາມໂລ່ງລ່ຽນແລະສອດຄ່ອງກັບໜ້າທີ່ການເມືອງໃນແຕ່ລະໄລຍະ, ເຄື່ອນໄຫວຢ່າງຄ່ອງຕົວ, ມີປະສິດທິພາບແລະປະສິດທິຜົນໂດຍໄດ້ໂຮມວຽກແລະສັບຊ້ອນບຸກຄະລາກອນໃຫ້ເໝາະສົມ; ໄດ້ສ້າງຕັ້ງອົງການກວດສອບປະຈຳພາກຕື່ມ 2 ແຫ່ງ (ອົງການກວດສອບປະຈໍາພາກເໜືອ 2 ແລະອົງການກວດສອບປະຈຳພາກກາງ 2); ໂຮມກົງຈັກທຽບເທົ່າກົມແລະພະແນກຈຳນວນໜຶ່ງເຂົ້າກັນ (ຈາກ 11 ກົມມາເປັນ 10 ກົມແລະຈາກ 60 ພະແນກມາເປັນ 54 ພະແນກ). ພ້ອມນັ້ນ, ກໍໄດ້ສຸມໃສ່ສ້າງນັກກວດສອບໃຫ້ມີຄວາມຊຳນິຊໍານານແລະເປັນມືອາຊີບກວມອັດຕາສ່ວນຫຼາຍຂຶ້ນ.

ດ້ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານວິຊາສະເພາະໄດ້ດຳເນີນການກວດສອບສຳເລັດຕາມແຜນການ, ຄາດວ່າໃນທ້າຍປີ 2025 ຈະສຳເລັດການກວດສອບ 600 ເປົ້າໝາຍບັນລຸໄດ້ 100% ຂອງແຜນຄາດໝາຍສູ້ຊົ້ນ 5 ປີ (2021-2025); ໃນນັ້ນ, ອົງການຈັດຕັ້ງລັດ 260 ເປົ້າໝາຍ, ໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ 95 ເປົ້າໝາຍ, ໂຄງການເງິນກູ້ຢຶມແລະຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ 92 ເປົ້າໝາຍ, ທະນາຄານ 48 ເປົ້າໝາຍ, ວິສາຫະກິດ 105 ເປົ້າໝາຍ; ພ້ອມນັ້ນ, ໄດ້ປັບປຸງກົນໄກໃນການຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເຮັດໃຫ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເປັນຮູບປະທຳຫຼາຍຂຶ້ນ. ຕະຫຼອດໄລຍະ 5 ປີທີ່ຜ່ານມາ, ສາມາດຍາດໄດ້ຜົນງານທີ່ພົ້ນເດັ່ນເປັນຕົ້ນສາມາດກວດສອບເຫັນລາຍຮັບເພີ່ມລວມເປັນເງິນ 849.94 ຕື້ກີບ ແລະ ກວດສອບເຫັນລາຍຈ່າຍເພີ່ມ 229.55 ຕື້ກີບ; ກວດສອບເຫັນການຈ່າຍເງິນເກີນໜ້າວຽກຂອງໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ, ເງິນຮິບຄໍ້າປະກັນ, ເງິນປະກອບສ່ວນຊ່ວຍເຫຼືອຈາກສັງຄົມແລະລາຍຮັບອື່ນໆ 945.42 ຕື້ກີບ, ຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂໄດ້ 639.02 ຕື້ກີບ; ໃນນັ້ນ: ຈົດຮັບ-ຈົດຈ່າຍເຂົ້າງົບປະມານຜ່ານລະບົບຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ 87.67 ຕື້ກີບ ແລະ ເກັບກູ້ເປັນເງິນຄືນເຂົ້າງົບປະມານແຫ່ງລັດໄດ້ 551.35 ຕື້ກີບ.

ຕໍ່ກັບວຽກງານຮ່ວມມື ແລະ ການເຊື່ອມໂຍງສາກົນໂດຍສະເພາະການຮ່ວມມືສອງຝ່າຍໃນການປຶກສາຫາລືແລະ ແລກປ່ຽນບົດຮຽນກ່ຽວກັບການພັດທະນາວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ ແລະ ການຮ່ວມມືຫຼາຍຝ່າຍເຊັ່ນ: ເຂົ້າຮ່ວມບັນດາກິດຈະກຳໃນຂອບຂອງສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດອາຊຽນ (ASEANSAI) ແລະສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດພາກພື້ນອາຊີ (ASOSAI) ຊຶ່ງທັງໝົດນັ້ນກໍເພື່ອຍົກລະດັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານກວດສອບໃຫ້ສູງຂຶ້ນທຽບເທົ່າກັບສາກົນ. ໄປຄຽງຄູ່ກັບການປະຕິບັດວຽກງານວິຊາສະເພາະ, ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງໃຫ້ເປັນທັນສະໄໝຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດກໍໄດ້ຮັບການພັດທະນາ-ຍົກສູງເພື່ອນໍາໃຊ້ລະບົບຂໍ້ມູນ - ຂ່າວສານເຊື່ອມຕໍ່ກັບລະບົບເຄືອຂ່າຍການຄຸ້ມຄອງງົບປະມານແຫ່ງລັດຂອງກະຊວງການເງິນເຂົ້າໃນການສ້າງແຜນການກວດສອບໃຫ້ມີຄວາມຊັດເຈນແຕ່ຫົວທີ; ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ, ກໍຊອກຫາແຫຼ່ງທຶນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເພື່ອພັດທະນາການຫັນວຽກງາານກວດສອບເປັນທັນສະໄໝ (E-Audit); ໃນນີ້, ແມ່ນເລັ່ງໃສ່ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງຫັນເປັນທັນສະໄໝໃນ 5 ວຽກທີ່ເປັນພື້ນຖານສໍາຄັນໃຫ້ແກ່ການພົວພັນ, ປະສານງານໃນການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານກວດສອບໃຫ້ມີຄວາມຮັບປະກັນ, ວ່ອງໄວເປັນຕົ້ນການສະໜອງວັດຖຸອຸປະກອນໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ຕິດຕັ້ງລະບົບບໍລິຫານຫ້ອງການທັນສະໄໝ (E-Office), ຕິດຕັ້ງລະບົບຄຸ້ມຄອງເອກະສານ (Document Management System), ລະບົບຈົດໝາຍເອເລັກໂຕຣນິກ (E-mail Server) ແລະ ລະບົບຖານເກັບກໍາຂໍ້ມູນCloud Server.

ຄຽງຄູ່ກັບຜົນງານ, ຜົນສຳເລັດທີ່ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດສູ້ຊົນມາໄດ້ນັ້ນ, ຍັງມີຫຼາຍບັນຫາທີ່ຄະນະພັກ, ຄະນະນຳຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ, ອົງການກວດສອບພາກຕ້ອງໄດ້ເປັນເຈົ້າການນຳພາ-ຊີ້ນຳຢ່າງໃກ້ຊິດ ແລະ ຕໍ່ເນື່ອງ ໂດຍສະເພາະການຄົ້ນຄວ້າເພື່ອຜັນຂະຫຍາຍ, ການປັບປຸງ ແລະ ສ້າງນິຕິກໍາຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນສໍາເລັດຕາມແຜນການທີ່ໄດ້ກໍານົດ; ການຝຶກອົບຮົມວຽກງານພັດທະນາບຸກຄະລາກອນຍັງບໍ່ທັນດຳເນີນໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ; ການຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຍັງເຮັດບໍ່ໄດ້ກວ້າງຂວາງ ແລະ ເລິກເຊິ່ງເທົ່າທີ່ຄວນ; ການບຸກທະລຸການກວດສອບຕາມວາລະແຫ່ງຊາດເປັນຕົ້ນແມ່ນການກວດສອບດ້ານລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍກໍຍັງຢູ່ໃນທ່ວງທ່າທີ່ຈໍາກັດທາງດ້ານຈໍານວນເປົ້າໝາຍກວດສອບວິຊາສະເພາະ ແລະ ການລົງເລິກຊຶ່ງສາເຫດຕົ້ນຕໍແມ່ນເກີດຈາກການຮ່ວມມື ແລະ ການສະໜອງຂໍ້ມູນໃຫ້ແກ່ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຍັງມີການແກ່ຍາວ ແລະ ຊັກຊ້າ; ການສະໜອງງົບປະມານຮັບໃຊ້ການເຄື່ອນໄຫວວິຊາສະເພາະເຖິງວ່າຈະມີຄວາມຄ່ອງຕົວດີຂຶ້ນ, ແຕ່ການປະກອບທາງດ້ານວັດຖຸ-ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຮັບຍັງເຮັດໄດ້ໜ້ອຍ.

27 ປ ໃນການປະຕບດພາລະບດບາດ - ໜາທຂອງວຽກງານກວດສອບແຫງລດ (ເນອງໃນວນສາງຕງ ອງການກວດສອບແຫງລດ 5/8/1998 – 5/8/2025) - image 2
 

ທັງໝົດນັ້ນ, ກໍເພື່ອແນ່ໃສ່ເຮັດໃຫ້ການຍົກສູງຄຸນນະພາບວຽກງານການກວດສອບ ແລະ ມາດຕະການໃນການກວດສອບໄດ້ຮັບການປັບປຸງໂດຍສະເພາະບັນຫາການຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ແລະກວດສອບຄືນການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເພື່ອເຮັດໃຫ້ອົງການຄຸ້ມຄອງເປົ້າໝາຍຖືກກວດສອບແລະເປົ້າໝາຍຖືກກວດສອບເປັນເຈົ້າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາດຕະການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຕາມມະຕິກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ, ຄະນະປະຈໍາສະພາແຫ່ງຊາດ, ກອງປະຊຸມສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ແລະ ຄະນະປະຈໍາສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ. ຜ່ານມາເຖິງວ່າອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ມີຄວາມພະຍາຍາມສູງໃນການການຄົ້ນຄວ້າ, ການປັບປຸງ, ການສ້າງນິຕິກຳຕ່າງໆເພື່ອຮອງຮັບໃຫ້ແກ່ການກວດສອບ, ແຕ່ສັງເກດເຫັນວ່ານິຕິກຳຫຼາຍອັນຍັງບໍ່ຮັດກຸມຊຶ່ງສະແດງອອກໃນການປະເມີນຄຸນນະພາບການກວດສອບ ແລະ ການສ້າງບົດລາຍງານຜົນການກວດສອບ, ການກວດສອບເຫັນຫຼາຍບັນຫາແຕ່ຂອດການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຍັງເຮັດໄດ້ໜ້ອຍ, ຊັກຊ້າ ແລະ ບາງບັນຫາບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ພຶດຕິກຳ ແລະ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນແຈ້ງວ່າຜ່ານການສັງລວມ ແລະ ຮ່າງບົດລາຍງານຜົນການກວດສອບປະຈຳປີເຫັນວ່າຜົນການກວດສອບແມ່ນເຫັນຫຼາຍບັນຫາທີ່ມີການລະເມີດແຜນການ-ການເງິນ, ລະເມີດລະບຽບກົດໝາຍ; ການແກ້ໄຂຍັງເຮັດໄດ້ໜ້ອຍ, ຊັກຊ້າ, ແກ່ຍາວ ແລະ ບາງບັນຫາແກ້ໄຂບໍ່ໄດ້, ສາເຫດດັ່ງກ່າວນີ້ແມ່ນບັນຫາຕັ້ງຂຶ້ນທີ່ຄະນະພັກ, ຄະນະນຳຕະຫຼອດຮອດນັກກວດສອບຈະຕ້ອງໄດ້ພ້ອມກັນແກ້ໄຂຢ່າງມີປະສິດທິພາບ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ.

ສັງລວມແລ້ວ, ຕະຫຼອດໄລຍະ 27 ປີພາຍໃຕ້ການນຳພາ - ຊີ້ນຳຂອງພັກບົນພື້ນຖານການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ, ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີຄັ້ງທີ IX ກໍຄືການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ II ຂອງອົງຄະນະພັກອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດເວົ້າລວມແມ່ນການເຄື່ອນໄຫວ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາວຽກງານຈຸດສຸມຂອງບັນດາການຈັດຕັ້ງຂອງລັດ, ສະພາແຫ່ງຊາດແລະລັດຖະບານ, ເວົ້າສະເພາະແນໃສ່ເຮັດໃຫ້ວຽກງານກວດສອບ ແລະ ມາດຕະການໃນການຍົກສູງຄຸນນະພາບການກວດສອບມີປະສິດທິພາບ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນກ້າວໄປສູ່ການຄຸ້ມຄອງ, ການນຳໃຊ້ງົບປະມານ, ການເງິນແລະຊັບສິນຂອງລັດ, ອົງການຈັດຕັ້ງການເມືອງ-ສັງຄົມ, ກົມກອງທີ່ຂຶ້ນກັບກຳລັງປະກອບອາວຸດ, ທະນາຄານແຫ່ງສປປລາວ, ທະນາຄານ ແລະ ວິສາຫະກິດທີ່ລັດລົງທຶນ; ໂຄງການລົງທຶນ ແລະ ກິດຈະການເຄື່ອນໄຫວຕ່າງໆທີ່ນຳໃຊ້ງົບປະມານ ແລະ ຊັບສິນຂອງລັດໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງ.

ຜົນງານທັງໝົດທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ໄດ້ເຮັດໃຫ້ວຽກງານການກວດສອບແຫ່ງລັດກາຍເປັນພາກສ່ວນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນພາລະກິດປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດໃນປັດຈຸບັນ, ຍ້ອນເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນ ແລະ ຜົນງານການກວດສອບແຫ່ງລັດທີ່ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ,ສິດແລະໜ້າທີ່ທີ່ພັກ-ລັດມອບໃຫ້ດ້ວຍຜົນສຳເລັດຢ່າງເປັນຮູບປະທຳ, ຖືກຕ້ອງ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ແຜນການ, ການເງິນ ແລະ ເງິນຕາໃນລະບົບການເງິນພາກລັດ. ດັ່ງນັ້ນ, ຜົນການກວດສອບດັ່ງກ່າວໄດ້ກາຍເປັນບ່ອນອີງໃຫ້ແກ່ສະພາແຫ່ງຊາດກໍຄືລັດຖະບານໃນການອອກມະຕິ, ອອກຄຳສັ່ງ ແລະ ແຈ້ງການຕ່າງໆເພື່ອກໍານົດມາດຕະການແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທາງດ້ານກົນໄກເສດຖະກິດຕະຫຼາດເປັນຕົ້ນວິໄນແຜນການ-ການເງິນ, ການສວຍໃຊ້ອຳນາດໜ້າທີ່ ແລະ ອື່ນໆໃຫ້ຖືກຈຳກັດ ແລະ ຫຼຸດລົງເທື່ອລະກ້າວ. ເຊື່ອແນ່ວ່າພາຍໃຕ້ການນຳພາຂອງພັກ, ການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດກໍຄືອົງຄະນະພັກອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຕະຫຼອດເຖິງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ນັກກວດສອບຈະຮັກສາມູນເຊື້ອທາດແທ້ ແລະ ຜົນງານອັນດີເດັ່ນເຂົ້າໃນການປະຕິບັດສອງໜ້າທີ່ຍຸທະສາດທີ່ສຳຄັນຂອງພັກໃຫ້ປະເທດຊາດມັ່ງຄັ່ງເຂັ້ມແຂງຢ່າງໜັກແໜ້ນ.

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວການຮ່ວມມື

ອົດສະຕຣາລີສືບຕໍ່ມອບເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອລາວມູນຄ່າ 98.000 ໂດລາອົດສະຕຣາລີ

ອົດສະຕຣາລີສືບຕໍ່ມອບເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອລາວມູນຄ່າ 98.000 ໂດລາອົດສະຕຣາລີ

ອົດສະຕຣາລີໄດ້ສືບຕໍ່ສະແດງເຈດຈຳນົງ ແລະ ການຮ່ວມມືທີ່ເຂັ້ມແຂງກັບສປປລາວໂດຍການມອບເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອຕອບໂຕ້ໄພພິບັດສຸກເສີນ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນ ສປປ ລາວ ໃນການກຽມພ້ອມຮັບມືກັບໄພພິບັດແລະການຊ່ວຍເຫຼືອດ້ານມະນຸດສະທຳ.ພິທີມອບ-ຮັບເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອໄດ້ຈັດຂຶ້ນວັນທີ 11 ພະຈິກ 2025 ທີ່ສະໜາມບິນສາກົນວັດໄຕເພື່ອເປັນຂີດໝາຍການມາຮອດຂອງເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອດ້ານມະນຸດສະທຳທີ່ນຳສົ່ງໂດຍເຮືອບິນC-130 ຂອງກອງທັບອາກາດອົດສະຕຣາລີ ທ່ານ ນາງ ເມແກນ ຈອນສ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດອົດສະຕຣາລີພ້ອມດ້ວຍທ່ານ ພົນຈັດຕະວາ ເຈນ ເຮລີສ ຜູ້ບັນຊາການໂຄງການອິນໂດ-ປາຊີຟິກຂອງກອງທັບອົດສະຕຣາລີ ແລະ ທ່ານ ພັນໂທ ນິກ ເບີມາ ທີ່ປຶກສາທູດປ້ອງກັນຊາດອົດສະຕຣາລີ ໄດ້ມອບເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອຢ່າງເປັນທາງການໃຫ້ແກ່ທ່ານ ໂພໄຊ ໄຊຍະສອນລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຮງງານແລະສະຫວັດດີການສັງຄົມການມອບເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອດັ່ງກ່າວແມ່ນສ່ວນໜຶ່ງຂອງກິດຈະກຳຮ່ວມມືພາກພື້ນດ້ານວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ ຫຼື ໂຄງການອິນໂດ-ປາຊີຟິກເຊິ່ງຈັດຕັ້ງນຳພາໂດຍກອງທັບປ້ອງກັນຊາດຂອງອົດສະຕຣາລີ ເພື່ອເສີມສ້າງການຮ່ວມມືແລະຄວາມເຂັ້ມແຂງໃນທົ່ວພາກພື້ນອິນໂດ-ປາຊີຟິກ.
ກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີເສດຖະກິດ 4 ປະເທດ: ກໍາປູເຈຍ, ສປປ ລາວ, ມຽນມາ ແລະ ຫວຽດນາມ ຄັ້ງທີ 17

ກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີເສດຖະກິດ 4 ປະເທດ: ກໍາປູເຈຍ, ສປປ ລາວ, ມຽນມາ ແລະ ຫວຽດນາມ ຄັ້ງທີ 17

ໃນວັນທີ 7 ພະຈິກ 2025, ທ່ານ ບຸນພຽງ ຈັນທະວົງ, ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ປະຈຳ ສາທາລະນະລັດ ສະຫະພາບ ມຽນມາ ໄດ້ຕາງໜ້າໃຫ້ແກ່ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ສປປ ລາວ ນໍາພາຄະນະຜູ້ແທນຈາກຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງຂອງລາວ ເຂົ້າຮ່ວມ
ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສ ລາວ-ອົດສະຕຣາລີ ຄັ້ງທີ 16

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສ ລາວ-ອົດສະຕຣາລີ ຄັ້ງທີ 16

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສ ລາວ-ອົດສະຕຣາລີ ຄັ້ງທີ 16, ໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 7 ພະຈິກ 2025 ທີ່ ກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ອົດສະຕຣາລີ, ໂດຍການເປັນປະທານຮ່ວມຂອງ ທ່ານ ນາງ ຟອງສະໝຸດ ອັ່ນລາວັນ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ແລະ ທ່ານ ນາງ ມິແຊວ ຈັນ (Michelle CHAN), ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ແລະ ການຄ້າ ແຫ່ງ ອົດສະຕຣາລີ ລວມທັງມີບັນດາເຈົ້າໜ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງສອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ.
ສະຫາຍ ຫຼີ ຊູ ເລີຍ ເດີນທາງມາເຖິງ ສປປ ລາວ

ສະຫາຍ ຫຼີ ຊູ ເລີຍ ເດີນທາງມາເຖິງ ສປປ ລາວ

ເຊົ້າວັນທີ 10 ພະຈິກນີ້ ທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ສະຫາຍ ຫຼີ ຊູ ເລີຍ ກໍາມະການກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ຄະນະເລຂາທິການສູນກາງພັກ ຫົວໜ້າຄະນະໂຄສະນາສູນກາງພັກກອມມູນິດຈີນ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໄດ້ເດີນທາງມາ ເຖິງສະໜາມບິນສາກົນວັດໄຕເພື່ອມາຢ້ຽມຢາມ ສປປ ລາວ ແລະ ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມສໍາມະນາທິດສະດີສອງພັກ ລາວ - ຈີນ ຄັ້ງທີ XIII ທີ່ຈັດຂຶ້ນໃນລະຫວ່າງວັນທີ 10-11 ພະຈິກ 2025 ນີ້.
ງານວາງສະແດງສິນຄ້ານຳເຂົ້າສາກົນ

ງານວາງສະແດງສິນຄ້ານຳເຂົ້າສາກົນ

ງານວາງສະແດງສິນຄ້ານຳເຂົ້າ ຫຼື CIIE ຄັ້ງທີ8 ໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 5 ພະຈິກນີ້ທີ່ສູນວາງສະແດງ ຫໍປະຊຸມແຫ່ງຊາດທີ່ເມືອງສິ່ງຜູ່ ນະຄອນຊຽງໄຮ້ ສປຈີນ ຈັດໂດຍກະຊວງການຄ້າຂອງຈີນ, ຊຶ່ງງານສະແດງດັ່ງກ່າວຈະດຳເນີນໄປຈົນເຖິງວັນທີ10 ພະຈິກນີ້
ແຜນການ 5 ປີ ຄັ້ງທີ 15​ຂອງ​ຈີນໄດ້​ວາດ​ພາບ​ມຸ່ງ​ໄປ​ຂ້າງ​ໜ້າ​ທີ່​ງົດ​ງາມ

ແຜນການ 5 ປີ ຄັ້ງທີ 15​ຂອງ​ຈີນໄດ້​ວາດ​ພາບ​ມຸ່ງ​ໄປ​ຂ້າງ​ໜ້າ​ທີ່​ງົດ​ງາມ

ກອງປະຊຸມຄົບຄະນະຄັ້ງທີ 4 ຂອງຄະນະກຳມະການສູນກາງພັກກອມມູນິດຈີນສະໄໝທີ XX ໄດ້ປິດ​ລົງ​ດ້ວຍ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ຢ່າງ​ຈົບ​ງາມເມື່ອ​ບໍ່​ດົນ​ມາ​ນີ້ ທີ່ນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງ. ກອງປະຊຸມຄັ້ງ​ນີ້ ໄດ້ພິຈາລະນາ ແລະ ຮັບຮອງເອົາຂໍ້ສະເໜີຂອງສູນກາງພັກກອມມູນິດຈີນກ່ຽວກັັບແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ 15, ອັນໄດ້ເປັນການ​ວາງ​ຄາດ​ໝາຍ​ຢ່າງຖີ່​ຖ້ວນ ແລະ ວາງແຜນຍຸດທະສາດ ສຳລັບການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງຈີນໃນ 5 ປີຂ້າງໜ້າ.
ງານລ້ຽງສະຫຼອງວັນຊາດສາທາລະນະລັດຕວັກກີ ຄົບຮອບ 102 ປີ

ງານລ້ຽງສະຫຼອງວັນຊາດສາທາລະນະລັດຕວັກກີ ຄົບຮອບ 102 ປີ

ສະຖານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ຕວັກກີ ປະຈໍາລາວ ໄດ້ຈັດງານ ສະ ເຫຼີມສະຫຼອງ (ວັນຊາດ) ວັນປະກາດເອກະລາດສາທາລະນະລັດຕວັກກີ ຄົບຮອບ 102 ປີ ຂຶ້ນໃນວັນທີ 29 ຕຸລາ ຜ່ານມາ ທີ່ໂຮງແຮມຄຣາວພລາຊາ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ. ເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມໃນພິທີ ໂດຍ ທ່ານ ໂພໄຊ ໄຊຍະສອນ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ, ທ່ານ ໄມທອງ ທຳມະວົງສາ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງການຕ່າງ ປະເທດ, ບັນດາທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ ພ້ອມດ້ວຍແຂກຖືກເຊີນ.
ວິດີໂອສາລະຄະດີ ມືແຫ່ງຄວາມຫວັງ ສະແດງໃຫ້ເຫັນມິດຕະພາບ ລາວ-ຈີນ

ວິດີໂອສາລະຄະດີ ມືແຫ່ງຄວາມຫວັງ ສະແດງໃຫ້ເຫັນມິດຕະພາບ ລາວ-ຈີນ

ວິດີໂອສາລະຄະດີ “ມືແຫ່ງຄວາມຫວັງ” ທີ່ເນັ້ນໃສ່ມິດຕະພາບອັນຍາວນານລະຫວ່າງ ລາວ-ຈີນ ພ້ອມດ້ວຍກິດຈະກຳວັນເປີດບ້ານຮັບແຂກ ໂດຍມີຄຳຂວັນວ່າ “ແສງສະຫວ່າງໄປສູ່ການສຶກສາ, ສ້າງພັນທະມິດແມ່ນ້ຳຂອງ”. ກິດຈະກຳດັ່ງກ່າວ ໄດ້ຈັດຂຶ້ນ ໃນວັນທີ 30 ຕຸລາ ນີ້ ທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍ ບໍລິສັດ ຕາຂ່າຍໄຟຟ້າພາກໃຕ້ຈີນ (CSG); ໃນໂອກາດດັ່ງກ່າວ, ທ່ານ ວັນໄຊ ຕະວິຍານ ອະດີດຮອງຫົວໜ້າໂຄສະນາອົບຮົມສູນກາງພັກ ໄດ້ກ່າວວ່າ: CSG ມີບົດບາດສຳຄັນໃນການສ້າງເສດຖະກິດລາວ ໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວ ແລະ ສົ່ງເສີມການຮ່ວມມືດ້ານພະລັງງານພາກພື້ນ. ກິດຈະກຳຄັ້ງນີ້ ບໍ່ພຽງແຕ່ຊ່ວຍເສີມສ້າງເສັ້ນທາງຄວາມຮ່ວມມືເທົ່ານັ້ນ, ຍັງຊ່ວຍເລິກເຊິ່ງຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ພັນທະມິດລະຫວ່າງປະຊາຊົນ ຈີນ-ລາວ ຜ່ານການບອກເລື່ອງ ແລະ ການແລກປ່ຽນວັດທະນະທຳ. ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ ຜົນງານນີ້ໄດ້ນຳໃຊ້ວິດີໂອສາລະຄະດີ “ມືແຫ່ງຄວາມຫວັງ” ເປັນສື່ກາງຊຶ່ງໄດ້ປະກອບສ່ວນໃນການສະທ້ອນຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ, ເຜີຍແຜ່ແນວທາງນະໂຍບາຍ ແລະ ເຕົ້າໂຮມຄວາມເປັນເອກະພາບ.
ອິນໂດເນເຊຍ ມີຄວາມຕ້ອງການຫຼາຍທີ່ຈະຊື້ສິນຄ້າຈາກລາວ

ອິນໂດເນເຊຍ ມີຄວາມຕ້ອງການຫຼາຍທີ່ຈະຊື້ສິນຄ້າຈາກລາວ

ການຮ່ວມມືດ້ານການຄ້າລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສາທາລະນະລັດ ອິນໂດເນເຊຍ ກຳລັງກ້າວເຂົ້າສູ່ໂອກາດໃໝ່ທີ່ໜ້າເພິ່ງພໍໃຈ, ພ້ອມດ້ວຍທ່າແຮງທາງການຄ້າທີ່ມີທ່າອ່ຽງເຕີບໂຕສູງ ໂດຍສະເພາະການເປີດຕະຫຼາດສຳລັບສິນຄ້າກະສິກຳ ແລະ ຜະລິດຕະພັນອາຫານແປຮູບຂອງລາວ.
ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມໃຫຍ່ສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດສາກົນ (ອິນໂຕຊາຍ)

ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມໃຫຍ່ສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດສາກົນ (ອິນໂຕຊາຍ)

ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 27-31 ຕຸລານີ້, ຄະນະຜູ້ແທນຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ ສປປ ລາວ (ອກສລ) ຊຶ່ງນໍາໂດຍ ທ່ານ ວຽງທະວີສອນ ເທບພະຈັນ ກໍາມະການສໍາຮອງສູນກາງພັກ ປະທານອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໄດ້ເດີນທາງເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດສາກົນ (ອິນໂຕຊາຍ) ທີ່ຊາມ ເອວ ແຊັກ ປະເທດ ເອຢິບ. ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້, ຜູ້ແທນທີ່ມາຈາກບັນດາສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດທົ່ວໂລກຫຼາຍກວ່າ 150 ປະເທດ, ມີຜູ້ແທນຫຼາຍກວ່າ 800 ຄົນເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ໃນພິທີເປີດກອງປະຊຸມອັນມີຄວາມໝາຍຄວາມສໍາຄັນ ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ມີຄຳເຫັນໃນພິທີເປີດກອງປະຊຸມ ໂດຍ ທ່ານ ມູສຕາຟາ ມາດບູລີ (Dr. Mostafa Madbouly) ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງສາທາລະນະລັດເອຢິບ. ກ່າວຕ້ອນຮັບ ໂດຍທ່ານ ໂມຮາເມດ ເອ ເຟຊໍ ຢູດເຊບ(Mohamed El Faisal Youssef) ປະທານອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ ເອຢິບ ໃນນາມເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມ ແລະ ປະທານອິນໂຕຊາຍຜູ້ຕໍ່ໄປ; ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ, ທ່ານ ນາງ ມາກິດ ກຮາກເກີ (Dr. Margit Kraker) ປະທານສານ (ກວດສອບ ໂອຕຣິດ, ໃນນາມເລຂາທິການ ອິນໂຕຊາຍ ແລະ ທ່ານ ວິຕານ ໂດ ເຣໂກ ຟີໂຮ (Vital do Rego Fiho) ປະທານສານກວດສອບບັນຊີ ເບຣຊິນ ໃນຖານະປະທານ ອິນໂຕຊາຍທີ່ໃກ້ຈະໝົດວາລະກໍມີຄຳເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມ.
ເພີ່ມເຕີມ