27 ປີ ໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ - ໜ້າທີ່ຂອງວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ (ເນື່ອງໃນວັນສ້າງຕັ້ງ ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ 5/8/1998 – 5/8/2025)

27 ປີ ໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ - ໜ້າທີ່ຂອງວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ (ເນື່ອງໃນວັນສ້າງຕັ້ງ ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ 5/8/1998 – 5/8/2025)

27 ປີ ໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ - ໜ້າທີ່ຂອງວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ  (ເນື່ອງໃນວັນສ້າງຕັ້ງ ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ 5/8/1998 – 5/8/2025)
ໃນຂະບວນວິວັດແຫ່ງການກຳເນີດ ແລະ ເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວລະບົບການເມືອງຂອງປະເທດໜຶ່ງໆກໍຕ້ອງປະກອບດ້ວຍຫຼາຍພາກສ່ວນສຳຄັນເປັນຕົ້ນ: ແມ່ນອົງການຈັດຕັ້ງພັກ, ອົງການຈັດຕັ້ງລັດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ-ສັງຄົມ ແລະ ອື່ນໆ; ໃນນັ້ນ, ອົງການຈັດຕັ້ງລັດແມ່ນອົງການຈັດຕັ້ງໜຶ່ງທີ່ມີບົດບາດສຳຄັນເປັນໃຈກາງໜຶ່ງ ໃນລະບົບການເມືອງ. ດ້ວຍບົດບາດ ແລະ ຄວາມສຳຄັນດັ່ງກ່າວ, ພັກ-ລັດຖະບານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຈຶ່ງເອົາໃຈໃສ່ກໍ່ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງອົງການອຳນາດລັດໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ, ແທດເໝາະກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງພາລະກິດປະຕິວັດໃນແຕ່ລະໄລຍະ.

 

27 ປ ໃນການປະຕບດພາລະບດບາດ - ໜາທຂອງວຽກງານກວດສອບແຫງລດ (ເນອງໃນວນສາງຕງ ອງການກວດສອບແຫງລດ 5/8/1998 – 5/8/2025) - image 1
 

 

ໂດຍເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນດັ່ງກ່າວ, ລັດຖະບານຈຶ່ງໄດ້ອອກດຳລັດສະບັບເລກທີ 174/ນຍ, ລົງວັນທີ 5 ສິງຫາ 1998 ເພື່ອປະຕິບັດພາລະບົດບາດ ແລະ ໜ້າທີ່ໃນການກວດສອບການຄຸ້ມຄອງ, ນໍາໃຊ້ງົບປະມານ, ການເງິນ-ເງິນຕາ ແລະ ຊັບສິນແຫ່ງລັດຂອງອົງການຈັດຕັ້ງການເມືອງ-ສັງຄົມ, ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ, ອົງການຈັດຕັ້ງອື່ນໆທີ່ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ນໍາໃຊ້ງົບປະມານ, ການເງິນ ແລະ ຊັບສິນຂອງລັດ; ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ບໍລິສັດມະຫາຊົນ, ວິສາຫະກິດທີ່ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ ແລະ ວິສາຫະກິດກວດສອບ; ທະນາຄານທຸລະກິດ, ສະຖາບັນການເງິນ ແລະ ບໍລິສັດລັດລົງທຶນ; ໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ, ທຶນກູ້ຢືມ, ທຶນສົມທົບແລະທຶນຊ່ວຍເຫຼືອຈາກພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ; ເປົ້າໝາຍ ຫຼື ໂຄງການທີ່ລັດເປັນຜູ້ຄໍ້າປະກັນໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ປະຢັດ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງ.

ຜ່ານຂະບວນວິວັດແຫ່ງການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງບູລະນະກົງຈັກເວົ້າລວມ, ເວົ້າສະເພາະການປັບປຸງອຳນາດລັດໄດ້ຢັ້ງຢືນເຖິງຄວາມຈຳເປັນພາວະວິໄສ, ເປັນເຄື່ອງມືອັນແຫຼມຄົມຂອງພັກເພື່ອໝູນໃຊ້ເຂົ້າໃນການປະຕິບັດສອງໜ້າທີ່ຍຸດທະສາດຂອງພັກຄື: ປົກປັກຮັກສາ ແລະ ພັດທະນາສ້າງສາປະເທດຊາດ. ຕະຫຼອດໄລຍະ 27 ປີແຫ່ງການປະຕິບັດພາລະກິດປະຕິວັດໂດຍຢຶດໝັ້ນອຸດົມການຂອງພັກ ແລະ ລັດຖະບານໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ອັນຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ມີກຽດສະຫງ່າ. ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ເປັນເຈົ້າການເຄື່ອນໄຫວ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງຕົນດ້ວຍຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງ, ເດັດດ່ຽວປົກປ້ອງອົງການຈັດຕັ້ງຂອງລັດ ແລະ ສິດຜົນປະ ໂຫຍດທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ການເງິນ-ເງິນຕາ ແລະ ຊັບສິນແຫ່ງລັດຂອງປະເທດ; ເອົາໃຈໃສ່ພັດທະນາ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານກົງຈັກການຈັດຕັ້ງ, ພັດທະນາບຸກຄະລາກອນ ແລະ ວິຊາສະເພະຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ. ຜົນສຳເລັດທັງໝົດນັ້ນ, ກໍບົນພື້ນຖານການນຳພາ-ຊີ້ນຳຂອງຄະນະພັກ, ຄະນະນຳອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຢ່າງໃກ້ຊິດໂດຍສະເພາະການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ວິເຄາະວິໄຈສະຖານະການ, ສະພາບການທາງດ້ານເສດຖະກິດ - ການເງິນທັງໃນສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍາວນານຂອງພັກ-ລັດຖະບານ; ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຈຶ່ງເຮັດໜ້າທີ່ເຄື່ອນໄຫວຕາມພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່, ຂອບເຂດສິດຂອງຕົນແນໃສ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍຂອງລັດໂດຍຖືເອົາຫຼັກການດຳເນີນການກວດສອບ, ການຄຸ້ມຄອງ, ການນຳໃຊ້ງົບປະມານການເງິນແລະຊັບສິນຂອງລັດໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ປະຢັດ, ມີປະສິດທິພາບ, ປະສິດທິຜົນສູງແນໃສ່ເພື່ອປະກອບສ່ວນໃນການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວແລະໝັ້ນຄົງ.

27 ປີໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດແລະໜ້າທີ່ການກວດສອບໄດ້ຜ່ານຂະບວນວິວັດຫຼາຍໄລຍະໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງຕາມພາລະບົດບາດຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໂດຍເລີ່ມຈາກການຮຽນຮູ້ໃນວຽກງານຕົວຈິງ, ຈາກຄວາມຮັບຮູ້ພື້ນຖານດ້ານວິຊາສະເພາະຢູ່ພາຍໃນກໍຄືການແລກປ່ຽນບົດຮຽນກັບບັນດາປະເທດເພື່ອນມິດຮ່ວມຍຸດທະສາດໃນພາກພື້ນແລະສາກົນລວມທັງຄູ່ຮ່ວມພາຄີດ້ານການກວດສອບຂອງສາກົນເຮັດໃຫ້ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດມີຄວາມເຕີບໃຫຍ່ເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານການຈັດຕັ້ງແລະຄວາມອາດສາມາດທາງດ້ານວຽກງານວິຊາສະເພາະໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດຂອງວຽກງານກວດສອບໄດ້ເປັນຢ່າງດີ; ພະນັກງານ-ບຸກຄະລາກອນຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍໄດ້ກາຍເປັນນັກກວດສອບທີ່ມີຄວາມຮູ້-ຄວາມສາມາດ, ມີຄວາມຊຳນິຊຳນານ, ກາຍເປັນນັກກວດສອບມືອາຊີບເທື່ອລະກ້າວ.

ແຕ່ປີ 2021-2025, ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ຢຶດໝັ້ນໃນຫຼັກການປະຕິບັດຕາມແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດຢັ້ງຢືນໄດ້ວ່າອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ສຸມໃສ່ປັບປຸງຂະແໜງການຂອງຕົນຢ່າງຮອບດ້ານໂດຍສະເພາະການຄົ້ນຄວ້າ, ສ້າງນິຕິກຳແມ່, ບັນດານິຕິກຳປິ່ນອ້ອມຮອງຮັບ, ທັງມີການປັບປຸງອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ຮັບການພັດທະນາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ເຕີບໃຫຍ່ທາງດ້ານປະລິມານແລະເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານຄຸນນະພາບ; ສາມາດສ້າງ, ປັບປຸງແລະພັດທະນານິຕິກຳປິ່ນອ້ອມຮອງຮັບ, ໄດ້ສ້າງແລະປັບປຸງນິຕິກໍາລຸ່ມກົດໝາຍໃໝ່ລວມທັງບົດບັນທຶກຊ່ວຍຈໍາວ່າດ້ວຍການຮ່ວມມືກ່ຽວກັບວຽກງານກວດສອບຈໍານວນ 27 ສະບັບບັນລຸໄດ້ 117% ຂອງແຜນການ; ໃນນັ້ນ, ອັນພົ້ນເດັ່ນແມ່ນໄດ້ຄົ້ນຄວ້າແລະນໍາສະເໜີປັບປຸງເນື້ອໃນລັດຖະທຳມະນູນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດສະບັບປີ 2015 ໂດຍສະເພາະແມ່ນໄດ້ເພີ່ມສິດໃຫ້ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດສາມາດດໍາເນີນການກວດສອບເປັນເອກະລາດຕາມກົດໝາຍເພື່ອຢັ້ງຢືນຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງການສ້າງ, ການດັດແກ້ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ແຜນລາຍຮັບ, ແຜນລາຍຈ່າຍ, ແຜນການລົງທຶນແລະການຄາດເຄເນຜົນໄດ້ຮັບເລີ່ມແຕ່ຫົວທີ; ໄດ້ປັບປຸງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການກວດສອບແຫ່ງລັດສະບັບປີ 2022; ໃນນັ້ນ, ໄດ້ປັບປຸງ 65 ມາດຕາ, ສ້າງໃໝ່ 27 ມາດຕາຊຶ່ງໄດ້ສ້າງການຫັນປ່ຽນຢ່າງເລິກເຊິ່ງໃນການພັດທະນາວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດແລະຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບ.

ດ້ານກົງຈັກ ໄດ້ປັບປຸງຕາມທິດກະຮັດ, ສົມເຫດສົມຜົນ, ມີຄວາມໂລ່ງລ່ຽນແລະສອດຄ່ອງກັບໜ້າທີ່ການເມືອງໃນແຕ່ລະໄລຍະ, ເຄື່ອນໄຫວຢ່າງຄ່ອງຕົວ, ມີປະສິດທິພາບແລະປະສິດທິຜົນໂດຍໄດ້ໂຮມວຽກແລະສັບຊ້ອນບຸກຄະລາກອນໃຫ້ເໝາະສົມ; ໄດ້ສ້າງຕັ້ງອົງການກວດສອບປະຈຳພາກຕື່ມ 2 ແຫ່ງ (ອົງການກວດສອບປະຈໍາພາກເໜືອ 2 ແລະອົງການກວດສອບປະຈຳພາກກາງ 2); ໂຮມກົງຈັກທຽບເທົ່າກົມແລະພະແນກຈຳນວນໜຶ່ງເຂົ້າກັນ (ຈາກ 11 ກົມມາເປັນ 10 ກົມແລະຈາກ 60 ພະແນກມາເປັນ 54 ພະແນກ). ພ້ອມນັ້ນ, ກໍໄດ້ສຸມໃສ່ສ້າງນັກກວດສອບໃຫ້ມີຄວາມຊຳນິຊໍານານແລະເປັນມືອາຊີບກວມອັດຕາສ່ວນຫຼາຍຂຶ້ນ.

ດ້ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານວິຊາສະເພາະໄດ້ດຳເນີນການກວດສອບສຳເລັດຕາມແຜນການ, ຄາດວ່າໃນທ້າຍປີ 2025 ຈະສຳເລັດການກວດສອບ 600 ເປົ້າໝາຍບັນລຸໄດ້ 100% ຂອງແຜນຄາດໝາຍສູ້ຊົ້ນ 5 ປີ (2021-2025); ໃນນັ້ນ, ອົງການຈັດຕັ້ງລັດ 260 ເປົ້າໝາຍ, ໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ 95 ເປົ້າໝາຍ, ໂຄງການເງິນກູ້ຢຶມແລະຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ 92 ເປົ້າໝາຍ, ທະນາຄານ 48 ເປົ້າໝາຍ, ວິສາຫະກິດ 105 ເປົ້າໝາຍ; ພ້ອມນັ້ນ, ໄດ້ປັບປຸງກົນໄກໃນການຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເຮັດໃຫ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເປັນຮູບປະທຳຫຼາຍຂຶ້ນ. ຕະຫຼອດໄລຍະ 5 ປີທີ່ຜ່ານມາ, ສາມາດຍາດໄດ້ຜົນງານທີ່ພົ້ນເດັ່ນເປັນຕົ້ນສາມາດກວດສອບເຫັນລາຍຮັບເພີ່ມລວມເປັນເງິນ 849.94 ຕື້ກີບ ແລະ ກວດສອບເຫັນລາຍຈ່າຍເພີ່ມ 229.55 ຕື້ກີບ; ກວດສອບເຫັນການຈ່າຍເງິນເກີນໜ້າວຽກຂອງໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດ, ເງິນຮິບຄໍ້າປະກັນ, ເງິນປະກອບສ່ວນຊ່ວຍເຫຼືອຈາກສັງຄົມແລະລາຍຮັບອື່ນໆ 945.42 ຕື້ກີບ, ຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂໄດ້ 639.02 ຕື້ກີບ; ໃນນັ້ນ: ຈົດຮັບ-ຈົດຈ່າຍເຂົ້າງົບປະມານຜ່ານລະບົບຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ 87.67 ຕື້ກີບ ແລະ ເກັບກູ້ເປັນເງິນຄືນເຂົ້າງົບປະມານແຫ່ງລັດໄດ້ 551.35 ຕື້ກີບ.

ຕໍ່ກັບວຽກງານຮ່ວມມື ແລະ ການເຊື່ອມໂຍງສາກົນໂດຍສະເພາະການຮ່ວມມືສອງຝ່າຍໃນການປຶກສາຫາລືແລະ ແລກປ່ຽນບົດຮຽນກ່ຽວກັບການພັດທະນາວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດ ແລະ ການຮ່ວມມືຫຼາຍຝ່າຍເຊັ່ນ: ເຂົ້າຮ່ວມບັນດາກິດຈະກຳໃນຂອບຂອງສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດອາຊຽນ (ASEANSAI) ແລະສະຫະພັນສະຖາບັນກວດສອບສູງສຸດພາກພື້ນອາຊີ (ASOSAI) ຊຶ່ງທັງໝົດນັ້ນກໍເພື່ອຍົກລະດັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານກວດສອບໃຫ້ສູງຂຶ້ນທຽບເທົ່າກັບສາກົນ. ໄປຄຽງຄູ່ກັບການປະຕິບັດວຽກງານວິຊາສະເພາະ, ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງໃຫ້ເປັນທັນສະໄໝຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດກໍໄດ້ຮັບການພັດທະນາ-ຍົກສູງເພື່ອນໍາໃຊ້ລະບົບຂໍ້ມູນ - ຂ່າວສານເຊື່ອມຕໍ່ກັບລະບົບເຄືອຂ່າຍການຄຸ້ມຄອງງົບປະມານແຫ່ງລັດຂອງກະຊວງການເງິນເຂົ້າໃນການສ້າງແຜນການກວດສອບໃຫ້ມີຄວາມຊັດເຈນແຕ່ຫົວທີ; ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ, ກໍຊອກຫາແຫຼ່ງທຶນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເພື່ອພັດທະນາການຫັນວຽກງາານກວດສອບເປັນທັນສະໄໝ (E-Audit); ໃນນີ້, ແມ່ນເລັ່ງໃສ່ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງຫັນເປັນທັນສະໄໝໃນ 5 ວຽກທີ່ເປັນພື້ນຖານສໍາຄັນໃຫ້ແກ່ການພົວພັນ, ປະສານງານໃນການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານກວດສອບໃຫ້ມີຄວາມຮັບປະກັນ, ວ່ອງໄວເປັນຕົ້ນການສະໜອງວັດຖຸອຸປະກອນໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ຕິດຕັ້ງລະບົບບໍລິຫານຫ້ອງການທັນສະໄໝ (E-Office), ຕິດຕັ້ງລະບົບຄຸ້ມຄອງເອກະສານ (Document Management System), ລະບົບຈົດໝາຍເອເລັກໂຕຣນິກ (E-mail Server) ແລະ ລະບົບຖານເກັບກໍາຂໍ້ມູນCloud Server.

ຄຽງຄູ່ກັບຜົນງານ, ຜົນສຳເລັດທີ່ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດສູ້ຊົນມາໄດ້ນັ້ນ, ຍັງມີຫຼາຍບັນຫາທີ່ຄະນະພັກ, ຄະນະນຳຂອງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ, ອົງການກວດສອບພາກຕ້ອງໄດ້ເປັນເຈົ້າການນຳພາ-ຊີ້ນຳຢ່າງໃກ້ຊິດ ແລະ ຕໍ່ເນື່ອງ ໂດຍສະເພາະການຄົ້ນຄວ້າເພື່ອຜັນຂະຫຍາຍ, ການປັບປຸງ ແລະ ສ້າງນິຕິກໍາຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນສໍາເລັດຕາມແຜນການທີ່ໄດ້ກໍານົດ; ການຝຶກອົບຮົມວຽກງານພັດທະນາບຸກຄະລາກອນຍັງບໍ່ທັນດຳເນີນໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ; ການຊຸກຍູ້ການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຍັງເຮັດບໍ່ໄດ້ກວ້າງຂວາງ ແລະ ເລິກເຊິ່ງເທົ່າທີ່ຄວນ; ການບຸກທະລຸການກວດສອບຕາມວາລະແຫ່ງຊາດເປັນຕົ້ນແມ່ນການກວດສອບດ້ານລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍກໍຍັງຢູ່ໃນທ່ວງທ່າທີ່ຈໍາກັດທາງດ້ານຈໍານວນເປົ້າໝາຍກວດສອບວິຊາສະເພາະ ແລະ ການລົງເລິກຊຶ່ງສາເຫດຕົ້ນຕໍແມ່ນເກີດຈາກການຮ່ວມມື ແລະ ການສະໜອງຂໍ້ມູນໃຫ້ແກ່ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຍັງມີການແກ່ຍາວ ແລະ ຊັກຊ້າ; ການສະໜອງງົບປະມານຮັບໃຊ້ການເຄື່ອນໄຫວວິຊາສະເພາະເຖິງວ່າຈະມີຄວາມຄ່ອງຕົວດີຂຶ້ນ, ແຕ່ການປະກອບທາງດ້ານວັດຖຸ-ອຸປະກອນ ແລະ ພາຫະນະຮັບຍັງເຮັດໄດ້ໜ້ອຍ.

27 ປ ໃນການປະຕບດພາລະບດບາດ - ໜາທຂອງວຽກງານກວດສອບແຫງລດ (ເນອງໃນວນສາງຕງ ອງການກວດສອບແຫງລດ 5/8/1998 – 5/8/2025) - image 2
 

ທັງໝົດນັ້ນ, ກໍເພື່ອແນ່ໃສ່ເຮັດໃຫ້ການຍົກສູງຄຸນນະພາບວຽກງານການກວດສອບ ແລະ ມາດຕະການໃນການກວດສອບໄດ້ຮັບການປັບປຸງໂດຍສະເພາະບັນຫາການຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ແລະກວດສອບຄືນການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເພື່ອເຮັດໃຫ້ອົງການຄຸ້ມຄອງເປົ້າໝາຍຖືກກວດສອບແລະເປົ້າໝາຍຖືກກວດສອບເປັນເຈົ້າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາດຕະການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຕາມມະຕິກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ, ຄະນະປະຈໍາສະພາແຫ່ງຊາດ, ກອງປະຊຸມສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ ແລະ ຄະນະປະຈໍາສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ. ຜ່ານມາເຖິງວ່າອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດໄດ້ມີຄວາມພະຍາຍາມສູງໃນການການຄົ້ນຄວ້າ, ການປັບປຸງ, ການສ້າງນິຕິກຳຕ່າງໆເພື່ອຮອງຮັບໃຫ້ແກ່ການກວດສອບ, ແຕ່ສັງເກດເຫັນວ່ານິຕິກຳຫຼາຍອັນຍັງບໍ່ຮັດກຸມຊຶ່ງສະແດງອອກໃນການປະເມີນຄຸນນະພາບການກວດສອບ ແລະ ການສ້າງບົດລາຍງານຜົນການກວດສອບ, ການກວດສອບເຫັນຫຼາຍບັນຫາແຕ່ຂອດການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຍັງເຮັດໄດ້ໜ້ອຍ, ຊັກຊ້າ ແລະ ບາງບັນຫາບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ພຶດຕິກຳ ແລະ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນແຈ້ງວ່າຜ່ານການສັງລວມ ແລະ ຮ່າງບົດລາຍງານຜົນການກວດສອບປະຈຳປີເຫັນວ່າຜົນການກວດສອບແມ່ນເຫັນຫຼາຍບັນຫາທີ່ມີການລະເມີດແຜນການ-ການເງິນ, ລະເມີດລະບຽບກົດໝາຍ; ການແກ້ໄຂຍັງເຮັດໄດ້ໜ້ອຍ, ຊັກຊ້າ, ແກ່ຍາວ ແລະ ບາງບັນຫາແກ້ໄຂບໍ່ໄດ້, ສາເຫດດັ່ງກ່າວນີ້ແມ່ນບັນຫາຕັ້ງຂຶ້ນທີ່ຄະນະພັກ, ຄະນະນຳຕະຫຼອດຮອດນັກກວດສອບຈະຕ້ອງໄດ້ພ້ອມກັນແກ້ໄຂຢ່າງມີປະສິດທິພາບ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ.

ສັງລວມແລ້ວ, ຕະຫຼອດໄລຍະ 27 ປີພາຍໃຕ້ການນຳພາ - ຊີ້ນຳຂອງພັກບົນພື້ນຖານການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ, ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີຄັ້ງທີ IX ກໍຄືການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ II ຂອງອົງຄະນະພັກອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດເວົ້າລວມແມ່ນການເຄື່ອນໄຫວ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາວຽກງານຈຸດສຸມຂອງບັນດາການຈັດຕັ້ງຂອງລັດ, ສະພາແຫ່ງຊາດແລະລັດຖະບານ, ເວົ້າສະເພາະແນໃສ່ເຮັດໃຫ້ວຽກງານກວດສອບ ແລະ ມາດຕະການໃນການຍົກສູງຄຸນນະພາບການກວດສອບມີປະສິດທິພາບ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນກ້າວໄປສູ່ການຄຸ້ມຄອງ, ການນຳໃຊ້ງົບປະມານ, ການເງິນແລະຊັບສິນຂອງລັດ, ອົງການຈັດຕັ້ງການເມືອງ-ສັງຄົມ, ກົມກອງທີ່ຂຶ້ນກັບກຳລັງປະກອບອາວຸດ, ທະນາຄານແຫ່ງສປປລາວ, ທະນາຄານ ແລະ ວິສາຫະກິດທີ່ລັດລົງທຶນ; ໂຄງການລົງທຶນ ແລະ ກິດຈະການເຄື່ອນໄຫວຕ່າງໆທີ່ນຳໃຊ້ງົບປະມານ ແລະ ຊັບສິນຂອງລັດໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງ.

ຜົນງານທັງໝົດທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ໄດ້ເຮັດໃຫ້ວຽກງານການກວດສອບແຫ່ງລັດກາຍເປັນພາກສ່ວນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນພາລະກິດປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດໃນປັດຈຸບັນ, ຍ້ອນເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນ ແລະ ຜົນງານການກວດສອບແຫ່ງລັດທີ່ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າໃນການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ,ສິດແລະໜ້າທີ່ທີ່ພັກ-ລັດມອບໃຫ້ດ້ວຍຜົນສຳເລັດຢ່າງເປັນຮູບປະທຳ, ຖືກຕ້ອງ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ແຜນການ, ການເງິນ ແລະ ເງິນຕາໃນລະບົບການເງິນພາກລັດ. ດັ່ງນັ້ນ, ຜົນການກວດສອບດັ່ງກ່າວໄດ້ກາຍເປັນບ່ອນອີງໃຫ້ແກ່ສະພາແຫ່ງຊາດກໍຄືລັດຖະບານໃນການອອກມະຕິ, ອອກຄຳສັ່ງ ແລະ ແຈ້ງການຕ່າງໆເພື່ອກໍານົດມາດຕະການແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທາງດ້ານກົນໄກເສດຖະກິດຕະຫຼາດເປັນຕົ້ນວິໄນແຜນການ-ການເງິນ, ການສວຍໃຊ້ອຳນາດໜ້າທີ່ ແລະ ອື່ນໆໃຫ້ຖືກຈຳກັດ ແລະ ຫຼຸດລົງເທື່ອລະກ້າວ. ເຊື່ອແນ່ວ່າພາຍໃຕ້ການນຳພາຂອງພັກ, ການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດກໍຄືອົງຄະນະພັກອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດຕະຫຼອດເຖິງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ນັກກວດສອບຈະຮັກສາມູນເຊື້ອທາດແທ້ ແລະ ຜົນງານອັນດີເດັ່ນເຂົ້າໃນການປະຕິບັດສອງໜ້າທີ່ຍຸທະສາດທີ່ສຳຄັນຂອງພັກໃຫ້ປະເທດຊາດມັ່ງຄັ່ງເຂັ້ມແຂງຢ່າງໜັກແໜ້ນ.

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວການຮ່ວມມື

ຄະນະຜູ້ແທນມະຫາວິທະຍາໄລ ສປ ຈີນ ພົບປະຮ່ວມມືດ້ານວິຊາການ ຢູ່ໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ

ຄະນະຜູ້ແທນມະຫາວິທະຍາໄລ ສປ ຈີນ ພົບປະຮ່ວມມືດ້ານວິຊາການ ຢູ່ໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ

ວັນທີ 18 ສິງຫາ ນີ້ ທີ່ໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ, ທ່ານ ພູທອນ ຫຼວງວິໄລ ຫົວໜ້າໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ ພ້ອມຄະນະ ໄດ້ຕ້ອນຮັບການຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກຮ່ວມຂອງຄະນະຜູ້ແທນ ຈາກມະຫາວິທະຍາໄລ ສປ ຈີນ ນຳໂດຍ ທ່ານ ຟາງ ເລີຍ ຫົວໜ້າສູນຄົ້ນຄວ້າ ສັງຄົມນິຍົມສະໄໜປັດຈຸບັນ ມະຫາວິທະຍາໄລ ຊານຕົງ ສປ ຈີນ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ.
ຄະນະຜູ້ແທນມະຫາວິທະຍາໄລ ສປ ຈີນ ພົບປະຮ່ວມມືດ້ານວິຊາການ ຢູ່ໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ

ຄະນະຜູ້ແທນມະຫາວິທະຍາໄລ ສປ ຈີນ ພົບປະຮ່ວມມືດ້ານວິຊາການ ຢູ່ໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ

ວັນທີ 18 ສິງຫາ ນີ້ ທີ່ໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ, ທ່ານ ພູທອນ ຫຼວງວິໄລ ຫົວໜ້າໂຮງຮຽນການເມືອງ ແລະ ການປົກຄອງແຂວງຫຼວງພະບາງ ພ້ອມຄະນະ ໄດ້ຕ້ອນຮັບການຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກຮ່ວມຂອງຄະນະຜູ້ແທນ ຈາກມະຫາວິທະຍາໄລ ສປ ຈີນ ນຳໂດຍ ທ່ານ ຟາງ ເລີຍ ຫົວໜ້າສູນຄົ້ນຄວ້າ ສັງຄົມນິຍົມສະໄໜປັດຈຸບັນ ມະຫາວິທະຍາໄລ ຊານຕົງ ສປ ຈີນ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ.
ອະດີດທະຫານອາສາສະໝັກ ແລະ ຊ່ຽວຊານຫວຽດນາມ ເຄື່ອນໄຫວເຮັດວຽກ ຢູ່ແຂວງຄຳມ່ວນ

ອະດີດທະຫານອາສາສະໝັກ ແລະ ຊ່ຽວຊານຫວຽດນາມ ເຄື່ອນໄຫວເຮັດວຽກ ຢູ່ແຂວງຄຳມ່ວນ

ໃນວັນທີ 15-16 ສິງຫາຜ່ານມາ, ອະດີດທະຫານອາສາສະໝັກ ແລະ ຊ່ຽວຊານ ຫວຽດນາມຊ່ວຍເຫຼືອລາວ ມາຈາກແຂວງຮ່າຕິ່ງ ສສ ຫວຽດນາມ ນໍາໂດຍ ສະຫາຍ ຫງວຽນຕຽນດົງ ພ້ອມຄະນະ ໄດ້ມາຢ້ຽມຢາມ ສະຫະພັນນັກຮົບເກົ່າແຂວງຄໍາມ່ວນ ຊຶ່ງໃຫ້ກຽດຕ້ອນຮັບຕ່າງໜ້າການນຳແຂວງ ໂດຍ ສະຫາຍ ພົນຈັດຕະວາ ສົມແຄນ ອັບປະສອນ ປະທານສະຫະພັນນັກຮົບເກົ່າແຂວງ ພ້ອມຄະນະ.
ກອງປະຊຸມ ລມຕ ຕ່າງປະເທດຂອບການຮ່ວມມືແມ່ນ້ໍາຂອງ-ແມ່ນໍ້າລ້ານຊ້າງ ຄັ້ງທີ 10

ກອງປະຊຸມ ລມຕ ຕ່າງປະເທດຂອບການຮ່ວມມືແມ່ນ້ໍາຂອງ-ແມ່ນໍ້າລ້ານຊ້າງ ຄັ້ງທີ 10

ໃນວັນທີ 15 ສິງຫາ ນີ້ ທ່ານ ທອງສະຫວັນ ພົມວິຫານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ນໍາພາຄະນະຜູ້ແທນລາວເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຕ່າງປະເທດຂອບການຮ່ວມມືແມ່ນ້ໍາຂອງ-ແມ່ນໍ້າລ້ານຊ້າງຄັ້ງທີ 10 ທີ່ ເມືອງອານໜິງ, ແຂວງຢຸນໜານ, ສປ ຈີນ ພາຍໃຕ້ຄຳຂວັນ: ​ທົດສະວັດສີທອງ: ສືບຕໍ່ຍຶດໝັ້ນກໍ່ສ້າງປະຊາຄົມທີ່ດີກວ່າດ້ວຍຄວາມສາມັກຄີ(Golden Decade: Staying Committed to Building a Better Community through Solidarity) ໂດຍການເປັນປະທານຮ່ວມຂອງ ທ່ານ ຫວັງ ອີ້, ກໍາມະການກົມການເມືອງສູນກາງພັກ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຕ່າງ ປະເທດ ແຫ່ງ ສປ ຈີນ ແລະ ທ່ານ ມາຣິດ ສະງ່ຽມພົງ, ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງການຕ່າງປະເທດແຫ່ງ ຣາຊະອານາຈັກໄທໂດຍໄດ້ມີບັນດາລັດຖະມົນຕີຕ່າງປະເທດພ້ອມດ້ວຍຄະນະຜູ້ແທນຈາກປະເທດສະ ມາຊິກຂອບການຮ່ວມມືແມ່ນ້ຳຂອງ-ແມ່ນ້ຳລ້ານຊ້າງ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.
ສ ເກົາຫຼີ ຊ່ວຍປັບປຸງດ້ານສາທາລະນະສຸກ ສປປ ລາວ ຫຼາຍໂຄງການ

ສ ເກົາຫຼີ ຊ່ວຍປັບປຸງດ້ານສາທາລະນະສຸກ ສປປ ລາວ ຫຼາຍໂຄງການ

ໂຄງການຊ່ວຍເຫຼືອໃນຂົງເຂດສາທາລະນະສຸກຢູ່ ສປປ ລາວ ຂອງສາທາລະນະລັດເກົາຫຼີ (ສ ເກົາຫຼີ) ໄດ້ຊ່ວຍປັບປຸງສຸຂະພາບຂອງປະຊາຊົນລາວດີຂຶ້ນເປັນກ້າວໆມາ. ໃນໂອກາດສະເຫຼີມສະຫຼອງ ການສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນການທູດ ລະຫວ່າງ ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ ແລະສາທາລະນະລັດເກົາຫຼີ ຄົບຮອບ 30 ປີ, ໃນວັນທີ 14 ສິງຫານີ້, ສະຖານທູດ ສ ເກົາຫຼີ ປະຈຳລາວ ຮ່ວມກັບອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ໄດ້ຈັດກິດຈະກຳສື່ມວນຊົນຢ້ຽມຢາມ ແລະ ຕິດຕາມວຽກງານການຊ່ວຍເຫຼືອ ເພື່ອການພັດທະນາໂຄງການຊ່ວຍເຫຼືອ ຂອງ ສ ເກົາຫຼີ ໃນຂົງເຂດສາທາລະນະສຸກ ຢູ່ ສປປ ລາວ, ໂດຍມີ ທ່ານ ນາງ ອາພອນ ວິຊາເທບ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງສາທາລະນະສຸກ, ທ່ານ ຈອງ ຢອງຊູ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສ ເກົາຫຼີ ປະຈຳ ສປປ ລາວ, ມີບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ຄູ່ຮ່ວມງານ ພ້ອມດ້ວຍສື່ມວນຊົນລາວເຂົ້າຮ່ວມ.
ເອກອັກຄະລັດຖະທູດລາວ ຍື່ນສານຕາຕັ້ງຕໍ່ ປະທານາທິບໍດີ ອີຣານ

ເອກອັກຄະລັດຖະທູດລາວ ຍື່ນສານຕາຕັ້ງຕໍ່ ປະທານາທິບໍດີ ອີຣານ

ໃນວັນທີ 10 ສິງຫາ ຜ່ານມາ ທີ່ສໍານັກງານປະທານາທິບໍດີ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ອິດສະລາມ ອີຣານ ທີ່ ນະຄອນຫຼວງ ເຕຮາຣານ, ທ່ານ ບຸນມີ ວັນມະນີ ໄດ້ເຂົ້າຍື່ນສານຕາຕັ້ງຕໍ່ ພະນະທ່ານ ມາຊຸດ ເປແຊັສກຽນ (H.E.Mr. Masoud Pezeshkian) ປະທານາທິບໍດີ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ອິດສະລາມ ອີຣານ ເພື່ອດຳລົງຕຳແໜ່ງ ເປັນເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ວິສາມັນ ຜູ້ມີອຳນາດເຕັມ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ ຄົນໃໝ່ ປະຈຳ ອີຣານ ຊຶ່ງມີສໍານັກງານຕັ້ງ ຢູ່ ນະຄອນຫຼວງນິວແດນລີ ປະເທດອິນເດຍ.
ລມຕ ກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ເຂົ້າຢ້ຽມຂໍ່ານັບນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສ ສິງກະໂປ

ລມຕ ກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ເຂົ້າຢ້ຽມຂໍ່ານັບນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສ ສິງກະໂປ

ໃນວັນທີ 12 ສິງຫານີ້ ທີ່ ສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ສິງກະໂປ (Istana), ທ່ານ ທອງສະຫວັນ ພົມວິຫານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໄດ້ເຂົ້າຢ້ຽມຂໍ່ານັບ ທ່ານ ລໍເຣັນສ ວອງ (Lawrence Wong) ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ສິງກະໂປ, ໃນໂອກາດເດີນທາງຢ້ຽມຢາມ ສ ສິງກະໂປ ຢ່າງເປັນທາງການ ໃນວັນທີ 11-12 ສິງຫາ 2025.
ສ ເກົາຫຼີ ນຳສະເໜີນະວັດຕະກຳທີ່ກ້າວໜ້າພ້ອມທັງສົ່ງເສີມການ​ພົວ​ພັນ​ຄູ່​ຮ່ວມ​ມື​ຍຸດ​ທະສາດ

ສ ເກົາຫຼີ ນຳສະເໜີນະວັດຕະກຳທີ່ກ້າວໜ້າພ້ອມທັງສົ່ງເສີມການ​ພົວ​ພັນ​ຄູ່​ຮ່ວມ​ມື​ຍຸດ​ທະສາດ

ອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ການລົງທຶນຂອງ ສ ເກົາຫຼີ ປະຈຳນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ (KOTRA Vientiane) ຮ່ວມກັບອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ການລົງທຶນຂອງ ສ ເກົາຫຼີ ປະຈຳເມືອງ ຊອງນຳ ແລະ ອົງການສົ່ງເສີມອຸດສາຫະກຳ ເມືອງຊອງນຳ. ໂດຍມີຂອງທ່ານ ຈອງ ຢອງຊູ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສເກົາຫຼີ ປະຈຳລາວ ຊຶ່ງມີແຂກຖືກເຊີນຈາກ ສ ເກົາຫຼີ ແລະ ລາວ ເຂົ້າຮ່ວມ ງານກິດຈຳກຳສົ່ງເສີມການຄ້າເມືອງຊອງນຳ (Seongnam) ປະຈຳປີ 2025 ເປັນຂີດຫມາຍສຳຄັນໃນ ການສົ່ງເສີມ ການ​ພົວພັນ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ​ລະຫວ່າງ ສ ​ເກົາຫຼີ ​ແລະ ສປປ ລາວ ໃນອາທິດຜ່ານມານີ້ ທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ.
ຄະນະຜູ້ແທນສຳນັກຂ່າວກວາງຊີ ສປ ຈີນ ຢ້ຽມຢາມ ໜັງສືພິມ ປະຊາຊົນ

ຄະນະຜູ້ແທນສຳນັກຂ່າວກວາງຊີ ສປ ຈີນ ຢ້ຽມຢາມ ໜັງສືພິມ ປະຊາຊົນ

ທ່ານ ວັນໄຊ ຕະວິນຍານ ຮອງຫົວໜ້າຄະນະໂຄສະນາອົບຮົມສູນກາງພັກ ຫົວໜ້າບັນນາທິການໃຫຍ່ ໜັງສືພິມປະຊາຊົນ ໄດ້ຕ້ອນຮັບຄະນະຜູ້ແທນ ສຳນັກຂ່າວກວາງຊີ ສປ ຈີນ ນຳໂດຍ ທ່ານ ຈີນຄາຍເລີ້ ຫົວໜ້າຝ່າຍຈັດການວາງແຜນຂ່າວ ສຳນັກງານເຂດປົກຄອງຕົນເອງ ກວາງຊີ ສປ ຈີນ ມາຢ້ຽມຢາມ ໜັງສືພິມປະຊາຊົນ ເມື່ອວັນທີ 11 ສິງຫານີ້ ທີ່ສຳນັກງານໜັງສືພິມປະຊາຊົນ ໃນໂອກາດທີ່ຄະນະຜູ້ແທນດັ່ງກ່າວ ມາຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກ ສປປ ລາວ ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 7-11 ສິງຫານີ້.
ກອງປະຊຸມຝຶກອົບຮົມວຽກງານການຮ່ວມມືດ້ານແຮ່ທາດອາຊຽນ

ກອງປະຊຸມຝຶກອົບຮົມວຽກງານການຮ່ວມມືດ້ານແຮ່ທາດອາຊຽນ

ສປປ ລາວ ເປັນເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມຝຶກອົບຮົມວຽກງານການຮ່ວມມືດ້ານແຮ່ທາດອາຊຽນຂຶ້ນໃນວັນທີ 5 ສິງຫາ ຜ່ານມາ ທີ່ໂຮງແຮມຮໍລີເດອິນ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມເປັນປະທານ ແລະ ກ່າວເປີດຂອງ ທ່ານ ນາງ ອໍາວຽງ ເພົ້າວົງໄຊ ຮອງຫົວໜ້າກົມທໍລະນີສາດ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ຮອງຫົວໜ້າເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສແຮ່ທາດອາຊຽນ ຂອງ ສປປ ລາວ. ມີຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມຈາກບັນດາປະເທດອາຊຽນ, ປະເທດຕີມໍເລັດສະເຕ (ເຂົ້າຮ່ວມສັງເກດການ), ມີບໍລິສັດລົງທຶນດ້ານບໍ່ແຮ່ຂອງ ສປປ ລາວ ເຊັ່ນ: ບໍລິສັດ ລ້ານຊ້າງມິເນໂຣ ລິມິເຕັດ, ບໍລິສັດ ພູເບ້ຍມາຍນິງ ຈໍາກັດ, ຄະນະວິທະຍາສາດສິ່ງແວດລ້ອມ (ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດລາວ), ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນເປັນຕົ້ນ: CCOP, UNESCAP, USAID, KOMIR, IGF, ESCAP, UK Mission to ASEAN, SEforALL. ປະມານ 100 ກວ່າທ່ານ ເຂົ້າຮ່ວມ.
ເພີ່ມເຕີມ