ຈະສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງ ລາຄາສິນຄ້າ

ຈະສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງ ລາຄາສິນຄ້າ
ລັດຖະບານ ຈະສືບຕໍ່ປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງ ລາຄາສິນຄ້າ ທີ່ຈຳເປັນ ໃນຂະນະດຽວກັນຈະຊຸກຍູ້-ສົ່ງເສີມ ໃຫ້ພາກທຸລະກິດ ທີ່ເຮັດແທ້ທຳຈິງ ສາມາດເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ ເພື່ອການຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ໂດຍສະເພາະສິນຄ້າ ທີ່ມີຜົນກະທົບແຮງ ແລະ ຈໍາເປັນຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງ ປະຊາຊົນ; ທ່ານ ມະໄລທອງ ກົມມະສິດ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ(ອຄ) ໄດ້ຊີ້ແຈງຕໍ່ຄຳຊັກຖາມ ຂອງສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ(ສສຊ) ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 6 ຂອງ ສພຊ ຊຸດທີ IX (2/11/2023) ໂດຍການເປັນປະທານ ຂອງ ທ່ານ ໄຊສົມພອນ ພົມວິຫານ ປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຶ່ງທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ອຄ  ກ່າວວ່າ:ລາຄາສິນຄ້າເໜັງຕີງສູງຂຶ້ນ ຍ້ອນຫຼາຍສາເຫດ, ໃນນັ້ນ ສາເຫດຕົ້ນຕໍຈໍານວນໜຶ່ງຄາດວ່າແມ່ນຍ້ອນເງິນເຟີ້ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ລາຄາສິນຄ້າເພີ່ມຂຶ້ນຕາມເວລາ,ຍ້ອນເງິນກີບອ່ອນຄ່າທຽບໃສ່ເງິນຕາຕ່າງປະເທດ ເຮັດໃຫ້ລາຄາສິນຄ້ານໍາເຂົ້າເພີ່ມຂຶ້ນ, ລາຄາຂາຍກໍເພີ່ມຂຶ້ນຍ້ອນຕົ້ນທຶນການຜະລິດ: ເປັນຕົ້ນວັດຖຸດິບ, ແຮງງານ, ໄຟຟ້າ, ຄ່າຂົນສົ່ງ (ນໍ້າມັນ), ຄ່າບໍລິການ ແລະ ສ່ວນປະກອບອື່ນໆ ຂອງການຜະລິດເຊັ່ນ: ຝຸ່ນ, ຫົວອາຫານ, ຜູ້ຜະລິດກໍສົ່ງຜົນຕໍ່ຕົ້ນທຶນດັ່ງກ່າວໄປໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກ ໂດຍການຂຶ້ນລາຄາສິນຄ້າ,ຍ້ອນຄວາມຄາດຫວັງ: ຜູ້ນຳເຂົ້າແລະຜູ້ຜະລິດອາດຄາດຄະເນລາຄາສິນຄ້າຈະເພີ່ມຂຶ້ນໃນອະນາຄົດແລ້ວປັບລາຄາເພື່ອຮັບມືຫຼືຫຼຸດຄວາມສ່ຽງຂອງຕົນຊຶ່ງບັນຫາທີ່ພາກລັດພະຍາຍາມກວດກາ ແລະ ຄວບຄຸມ ແລະ ສາເຫດອື່ນໆ,ສະເພາະອັນຕົ້ນຕໍ,ນິຕິກຳດັ່ງກ່າວໄດ້ກຳນົດວ່າ: ໃນກໍລະນີມີຄວາມຈຳເປັນອົງການຄຸ້ມຄອງລາຄາ ສາມາດນຳໃຊ້ມາດຕະການຄຸ້ມຄອງລາຄາ ດ້ວຍ 2 ຮູບການຄື: ມາດຕະການຄວບຄຸມລາຄາ ແລະ ມາດຕະການຕິດຕາມການເໜັງຕີງຂອງລາຄາ. ໃນນີ້ອົງການຄຸ້ມຄອງລາຄາ ຈະມີ 2 ຂັ້ນ: ຂັ້ນສູນກາງມີຄະນະຄຸ້ມຄອງລາຄາທີ່ປະກອບດ້ວຍກະຊວງອຸດສາຫະກຳແລະການຄ້າ ແລະ ຂະແໜງການແລະ ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ: ມີຄະນະຄຸ້ມຄອງລາຄາຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ; ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ອຄ ກ່າວຕື່ມວ່າ:ສໍາລັບມາດຕະການຄວບຄຸມລາຄາ, ນິຕິກຳດັ່ງກ່າວໄດ້ກຳນົດ 5 ມາດຕະການ ຄື: ກຳນົດໂຄງປະກອບລາຄາ, ກຳນົດລາຄາສູງສຸດ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ ຫຼື ຂອບລາຄາ, ຄວບຄຸມສິນຄ້າໃນຄັງແຮສຳຮອງ, ຖົມຂຸມສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການ, ການດັດສົມການສະໜອງ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການ. ລັດຖະບານໄດ້ອີງໃສ່ທິດທາງ ແລະ ມາດຕະການດັ່ງກ່າວ ແລະ ໄດ້ປະຕິບັດບາງມາດຕະການເພື່ອພະຍາຍາມຄວບຄຸມລາຄາສິນຄ້າ ໃນນັ້ນອັນພົ້ນເດັ່ນກໍແມ່ນການກຳນົດລາຍການສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການຄວບຄຸມລາຄາ (ບັນຊີກ) ພ້ອມທັງອອກບົດແນະນໍາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ຂັ້ນແຂວງ ເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງ, ຄິດໄລ່ລາຄາສິນຄ້າຕາມໂຄງປະກອບລາຄາສິນຄ້າທີ່ສູນກາງກຳນົດ. ພ້ອມທັງ ຕິດຕາມ, ກວດກາ ຕາມການມອບໝາຍ, ໃນຂະນະໃນດຽວກັນໄລຍະ 3-4 ເດືອນຜ່ານມານີ້ໄດ້ສຸມໃສ່ຄຸມລາຄາເຂົ້າກິນ, ຊີ້ນໝູ, ງົວ, ໄກ່ ແລະ ປາ.ຮ່ວມມືກັບພາກທຸລະກິດ ເພື່ອຂາຍສິນຄ້າຫຼຸດລາຄາ ເພື່ອໃຫ້ປະຊາຊົນຜູ້ມີລາຍຮັບຕໍ່າໄດ້ຊື້ສິນຄ້າໃນລາຄາທີ່ຖືກ,ໄດ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດເພື່ອທົດແທນການນຳເຂົ້າ ໂດຍສະໜັບສະໜູນແຫຼ່ງທຶນເພີ່ມໃຫ້ແກ່ການຜະລິດຜ່ານແຫຼ່ງທຶນນະໂຍບາຍສິນເຊື່ອເພື່ອກະຕຸ້ນເສດຖະກິດ ແລະ ນະໂຍບາຍສິນເຊື່ອ ເພື່ອກະຈາຍແຫຼ່ງທຶນລົງສູ່ທ້ອງຖິ່ນ ທີ່ທະນາຄານເເຫ່ງ ສປປ ລາວ ຄຸ້ມຄອງ,ລັດຖະບານ ຍັງສືບຕໍ່ອາກອນນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟແບບນະໂຍບາຍ ຫຼື ຖົມຂຸມເພື່ອບໍ່ໃຫ້ລາຄານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ຊຶ່ງເປັນຕົ້ນທຶນໜຶ່ງ ຂອງການຜະລິດ ແລະ ການຂົນສົ່ງ ມີຜົນກະທົບແຮງ ຕໍ່ລາຄາສິນຄ້າ; ໃນຕໍ່ໜ້າຈະສືບຕໍ່ປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງລາຄາສິນຄ້າ ທີ່ຈຳເປັນທັງຢູ່ໃນບັນຊີ ກ ແລະ ບັນຊີ ຂ ເພື່ອມີລາຄາທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ, ພ້ອມທັງຕິດຕາມການເໜັງຕີງ ແລະ ໃຊ້ມາດຕະການຕໍ່ການຂຶ້ນລາຄາສິນຄ້າທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງ,ຈະປະສານສົມທົບກັບກະຊວງການເງິນ ແລະ ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ເພື່ອຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກຳນົດນະໂຍບານເງິນຕາ ແລະ ນະໂຍບາຍການເງິນທີ່ເໝາະສົມ ເພື່ອຫຼຸດອັດຕາເງິນເຟີ້ ແລະ ຄຸ້ມຄອງອັດຕາແລກປ່ຽນໃຫ້ມີຄວາມໝັ້ນທ່ຽງຈະປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້, ຂະແໜງການພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່, ຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເພື່ອພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນຕົ້ນທຶນການຜະລິດ ເປັນຕົ້ນ: ການສົ່ງເສີມການຜະລິດຝຸ່ນ, ຫົວອາຫານ, ເຄື່ອງມື-ເຕັກນິກການຜະລິດ, ການໃຫ້ຄວາມຮູ້-ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການ,ຈະປັບປຸງຂໍ້ຄົງຄ້າງ ໃນການຊຸກຍູ້-ສົ່ງເສີມໃຫ້ພາກທຸລະກິດ ທີ່ເຮັດແທ້ທຳຈິງ ສາມາດເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ ເພື່ອການຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ໂດຍສະເພາະສິນຄ້າທີ່ມີຜົນກະທົບແຮງ ເເລະ ຈໍາເປັນຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ,ຈະເລັ່ງຄົ້ນຄວ້າປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ ທີ່ຕິດພັນກັບວຽກລາຄາ ເປັນຕົ້ນການຍົກລະດັບ ດຳລັດ ວ່າດ້ວຍ ລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ຄ່າບໍລິການ, ບັນຊີຄວບຄຸມ, ຄຳແນະນຳ ກ່ຽວກັບການກຳນົດໂຄງສ້າງລາຄາ ແລະ ອື່ນໆ ເພື່ອ ໃຫ້ຕອບສະໜອງຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຕົວຈິງ, ຈະປຶກສາຫາລື ແລະ ປັບປຸງກົນໄກການປະສານງານ ແລະ ແບບແຜນວິທີການເຮັດວຽກຂອງຄະນະຄຸ້ມຄອງລາຄາ ທັງຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງຂຶ້ນຕື່ມ.
(ຂ່າວ-ພາບ: ສຳນານ)
ຈະສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງ ລາຄາສິນຄ້າ
ລັດຖະບານ ຈະສືບຕໍ່ປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງ ລາຄາສິນຄ້າ ທີ່ຈຳເປັນ ໃນຂະນະດຽວກັນຈະຊຸກຍູ້-ສົ່ງເສີມ ໃຫ້ພາກທຸລະກິດ ທີ່ເຮັດແທ້ທຳຈິງ ສາມາດເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ ເພື່ອການຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ໂດຍສະເພາະສິນຄ້າ ທີ່ມີຜົນກະທົບແຮງ ແລະ ຈໍາເປັນຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງ ປະຊາຊົນ; ທ່ານ ມະໄລທອງ ກົມມະສິດ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ(ອຄ) ໄດ້ຊີ້ແຈງຕໍ່ຄຳຊັກຖາມ ຂອງສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ(ສສຊ) ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 6 ຂອງ ສພຊ ຊຸດທີ IX (2/11/2023) ໂດຍການເປັນປະທານ ຂອງ ທ່ານ ໄຊສົມພອນ ພົມວິຫານ ປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຶ່ງທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ອຄ  ກ່າວວ່າ:ລາຄາສິນຄ້າເໜັງຕີງສູງຂຶ້ນ ຍ້ອນຫຼາຍສາເຫດ, ໃນນັ້ນ ສາເຫດຕົ້ນຕໍຈໍານວນໜຶ່ງຄາດວ່າແມ່ນຍ້ອນເງິນເຟີ້ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ລາຄາສິນຄ້າເພີ່ມຂຶ້ນຕາມເວລາ,ຍ້ອນເງິນກີບອ່ອນຄ່າທຽບໃສ່ເງິນຕາຕ່າງປະເທດ ເຮັດໃຫ້ລາຄາສິນຄ້ານໍາເຂົ້າເພີ່ມຂຶ້ນ, ລາຄາຂາຍກໍເພີ່ມຂຶ້ນຍ້ອນຕົ້ນທຶນການຜະລິດ: ເປັນຕົ້ນວັດຖຸດິບ, ແຮງງານ, ໄຟຟ້າ, ຄ່າຂົນສົ່ງ (ນໍ້າມັນ), ຄ່າບໍລິການ ແລະ ສ່ວນປະກອບອື່ນໆ ຂອງການຜະລິດເຊັ່ນ: ຝຸ່ນ, ຫົວອາຫານ, ຜູ້ຜະລິດກໍສົ່ງຜົນຕໍ່ຕົ້ນທຶນດັ່ງກ່າວໄປໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກ ໂດຍການຂຶ້ນລາຄາສິນຄ້າ,ຍ້ອນຄວາມຄາດຫວັງ: ຜູ້ນຳເຂົ້າແລະຜູ້ຜະລິດອາດຄາດຄະເນລາຄາສິນຄ້າຈະເພີ່ມຂຶ້ນໃນອະນາຄົດແລ້ວປັບລາຄາເພື່ອຮັບມືຫຼືຫຼຸດຄວາມສ່ຽງຂອງຕົນຊຶ່ງບັນຫາທີ່ພາກລັດພະຍາຍາມກວດກາ ແລະ ຄວບຄຸມ ແລະ ສາເຫດອື່ນໆ,ສະເພາະອັນຕົ້ນຕໍ,ນິຕິກຳດັ່ງກ່າວໄດ້ກຳນົດວ່າ: ໃນກໍລະນີມີຄວາມຈຳເປັນອົງການຄຸ້ມຄອງລາຄາ ສາມາດນຳໃຊ້ມາດຕະການຄຸ້ມຄອງລາຄາ ດ້ວຍ 2 ຮູບການຄື: ມາດຕະການຄວບຄຸມລາຄາ ແລະ ມາດຕະການຕິດຕາມການເໜັງຕີງຂອງລາຄາ. ໃນນີ້ອົງການຄຸ້ມຄອງລາຄາ ຈະມີ 2 ຂັ້ນ: ຂັ້ນສູນກາງມີຄະນະຄຸ້ມຄອງລາຄາທີ່ປະກອບດ້ວຍກະຊວງອຸດສາຫະກຳແລະການຄ້າ ແລະ ຂະແໜງການແລະ ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ: ມີຄະນະຄຸ້ມຄອງລາຄາຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ; ທ່ານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ອຄ ກ່າວຕື່ມວ່າ:ສໍາລັບມາດຕະການຄວບຄຸມລາຄາ, ນິຕິກຳດັ່ງກ່າວໄດ້ກຳນົດ 5 ມາດຕະການ ຄື: ກຳນົດໂຄງປະກອບລາຄາ, ກຳນົດລາຄາສູງສຸດ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ ຫຼື ຂອບລາຄາ, ຄວບຄຸມສິນຄ້າໃນຄັງແຮສຳຮອງ, ຖົມຂຸມສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການ, ການດັດສົມການສະໜອງ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການ. ລັດຖະບານໄດ້ອີງໃສ່ທິດທາງ ແລະ ມາດຕະການດັ່ງກ່າວ ແລະ ໄດ້ປະຕິບັດບາງມາດຕະການເພື່ອພະຍາຍາມຄວບຄຸມລາຄາສິນຄ້າ ໃນນັ້ນອັນພົ້ນເດັ່ນກໍແມ່ນການກຳນົດລາຍການສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການຄວບຄຸມລາຄາ (ບັນຊີກ) ພ້ອມທັງອອກບົດແນະນໍາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ຂັ້ນແຂວງ ເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງ, ຄິດໄລ່ລາຄາສິນຄ້າຕາມໂຄງປະກອບລາຄາສິນຄ້າທີ່ສູນກາງກຳນົດ. ພ້ອມທັງ ຕິດຕາມ, ກວດກາ ຕາມການມອບໝາຍ, ໃນຂະນະໃນດຽວກັນໄລຍະ 3-4 ເດືອນຜ່ານມານີ້ໄດ້ສຸມໃສ່ຄຸມລາຄາເຂົ້າກິນ, ຊີ້ນໝູ, ງົວ, ໄກ່ ແລະ ປາ.ຮ່ວມມືກັບພາກທຸລະກິດ ເພື່ອຂາຍສິນຄ້າຫຼຸດລາຄາ ເພື່ອໃຫ້ປະຊາຊົນຜູ້ມີລາຍຮັບຕໍ່າໄດ້ຊື້ສິນຄ້າໃນລາຄາທີ່ຖືກ,ໄດ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດເພື່ອທົດແທນການນຳເຂົ້າ ໂດຍສະໜັບສະໜູນແຫຼ່ງທຶນເພີ່ມໃຫ້ແກ່ການຜະລິດຜ່ານແຫຼ່ງທຶນນະໂຍບາຍສິນເຊື່ອເພື່ອກະຕຸ້ນເສດຖະກິດ ແລະ ນະໂຍບາຍສິນເຊື່ອ ເພື່ອກະຈາຍແຫຼ່ງທຶນລົງສູ່ທ້ອງຖິ່ນ ທີ່ທະນາຄານເເຫ່ງ ສປປ ລາວ ຄຸ້ມຄອງ,ລັດຖະບານ ຍັງສືບຕໍ່ອາກອນນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟແບບນະໂຍບາຍ ຫຼື ຖົມຂຸມເພື່ອບໍ່ໃຫ້ລາຄານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ຊຶ່ງເປັນຕົ້ນທຶນໜຶ່ງ ຂອງການຜະລິດ ແລະ ການຂົນສົ່ງ ມີຜົນກະທົບແຮງ ຕໍ່ລາຄາສິນຄ້າ; ໃນຕໍ່ໜ້າຈະສືບຕໍ່ປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກໍານົດໂຄງສ້າງລາຄາສິນຄ້າ ທີ່ຈຳເປັນທັງຢູ່ໃນບັນຊີ ກ ແລະ ບັນຊີ ຂ ເພື່ອມີລາຄາທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ, ພ້ອມທັງຕິດຕາມການເໜັງຕີງ ແລະ ໃຊ້ມາດຕະການຕໍ່ການຂຶ້ນລາຄາສິນຄ້າທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງ,ຈະປະສານສົມທົບກັບກະຊວງການເງິນ ແລະ ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ເພື່ອຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ກຳນົດນະໂຍບານເງິນຕາ ແລະ ນະໂຍບາຍການເງິນທີ່ເໝາະສົມ ເພື່ອຫຼຸດອັດຕາເງິນເຟີ້ ແລະ ຄຸ້ມຄອງອັດຕາແລກປ່ຽນໃຫ້ມີຄວາມໝັ້ນທ່ຽງຈະປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງການກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້, ຂະແໜງການພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່, ຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເພື່ອພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນຕົ້ນທຶນການຜະລິດ ເປັນຕົ້ນ: ການສົ່ງເສີມການຜະລິດຝຸ່ນ, ຫົວອາຫານ, ເຄື່ອງມື-ເຕັກນິກການຜະລິດ, ການໃຫ້ຄວາມຮູ້-ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການ,ຈະປັບປຸງຂໍ້ຄົງຄ້າງ ໃນການຊຸກຍູ້-ສົ່ງເສີມໃຫ້ພາກທຸລະກິດ ທີ່ເຮັດແທ້ທຳຈິງ ສາມາດເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງທຶນ ເພື່ອການຜະລິດເປັນສິນຄ້າ ໂດຍສະເພາະສິນຄ້າທີ່ມີຜົນກະທົບແຮງ ເເລະ ຈໍາເປັນຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ,ຈະເລັ່ງຄົ້ນຄວ້າປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ ທີ່ຕິດພັນກັບວຽກລາຄາ ເປັນຕົ້ນການຍົກລະດັບ ດຳລັດ ວ່າດ້ວຍ ລາຄາສິນຄ້າ ແລະ ຄ່າບໍລິການ, ບັນຊີຄວບຄຸມ, ຄຳແນະນຳ ກ່ຽວກັບການກຳນົດໂຄງສ້າງລາຄາ ແລະ ອື່ນໆ ເພື່ອ ໃຫ້ຕອບສະໜອງຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຕົວຈິງ, ຈະປຶກສາຫາລື ແລະ ປັບປຸງກົນໄກການປະສານງານ ແລະ ແບບແຜນວິທີການເຮັດວຽກຂອງຄະນະຄຸ້ມຄອງລາຄາ ທັງຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງຂຶ້ນຕື່ມ.
(ຂ່າວ-ພາບ: ສຳນານ)

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວການເມືອງ

ມອບ-ຮັບໜ້າທີ່ ເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງເງິນຜູ້ເກົ່າ ແລະ ຜູ້ໃໜ່

ມອບ-ຮັບໜ້າທີ່ ເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງເງິນຜູ້ເກົ່າ ແລະ ຜູ້ໃໜ່

ວັນທີ 9 ເມສາຜ່ານມາ ຢູ່ທີ່ສະໂມສອນເມືອງເງິນ ແຂວງໄຊຍະບູລີ ໄດ້ຈັດພິທີມອບ-ຮັບໜ້າທີ່ເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງ ຜູ້ເກົ່າ ແລະ ຜູ້ໃໜ່, ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງສະຫາຍ ອາເມ ຊົງເຢ້ຽເລັ່ງ ກໍາມະການປະຈໍາພັກແຂວງ ຫົວໜ້າຄະນະໂຄສະນາອົບຮົມແຂວງ ຜູ້ຊີ້ນໍາຄະນະພັກອົງການປົກຄອງເມືອງເງິນ.
ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງຊຽງເງິນ ເລືອກເອົາສະຫາຍ ສົມແວວເພັດ ດວງປະສິດ ເປັນເລຂາພັກເມືອງ

ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງຊຽງເງິນ ເລືອກເອົາສະຫາຍ ສົມແວວເພັດ ດວງປະສິດ ເປັນເລຂາພັກເມືອງ

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງຊຽງເງິນ ແຂວງຫຼວງພະບາງ ຄັ້ງທີ VII ໄດ້ສຳເລັດໃນວັນທີ່ 8 ເມສາຜ່ານມາ, ຊຶ່ງບັນດາຜູ້ແທນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ໄດ້ພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າຢ່າງເລິກເຊິ່ງ ແລະໄດ້ຮັບຮອງເອົາຢ່າງເປັນເອກະສັນ ບົດລາຍງານການເມືອງຂອງຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງ ຄັ້ງທີ VI ຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງ ຄັ້ງທີ VII,
ສະຫາຍ ຄໍາສິງ ອໍລະວັນ ຖຶກເລືອກເປັນເລຂາພັກເມືອງອີກ 1 ສະໄໝ

ສະຫາຍ ຄໍາສິງ ອໍລະວັນ ຖຶກເລືອກເປັນເລຂາພັກເມືອງອີກ 1 ສະໄໝ

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XIII ຂອງຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງຫິນບູນ ແຂວງຄໍາມ່ວນ ພາຍຫຼັງໄດ້ດໍາເນີນມາໃນ ລະຫວ່າງວັນທີ 8-9 ເມສາຜ່ານມາ ທີ່ສະໂມສອນເມືອງ ດັ່ງກ່າວ ໄດ້ປິດລົງດ້ວຍຜົນສໍາເລັດອັນຈົບງາມ ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງ ສະຫາຍ ວັນໄຊ ພອງສະຫວັນ ກໍາມະການສູນກາງພັກ, ເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກແຂວງຄໍາມ່ວນ.
ໄຂກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງວຽງຄຳ ຄັ້ງທີ V

ໄຂກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງວຽງຄຳ ຄັ້ງທີ V

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງວຽງຄຳ ແຂວງວຽງຈັນ ຄັ້ງທີ V ໄດ້ໄຂຂຶ້ນໃນວັນທີ 27 ມີນານີ້ ທີເມືອງດັ່ງກ່າວ, ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງ ສະຫາຍ ຄຳພັນ ສິດທິດຳພາ ກຳມະການສູນກາງພັກ ເລຂາພັກແຂວງ ເຈົ້າແຂວງວຽງຈັນ,
ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງສາລະວັນ ເລືອກເອົາ ສະຫາຍ ຈັນສີລອນ ສີສົມບູນ ເປັນເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງຊຸດໃໝ່.

ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງສາລະວັນ ເລືອກເອົາ ສະຫາຍ ຈັນສີລອນ ສີສົມບູນ ເປັນເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງຊຸດໃໝ່.

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງສາລະວັນ ແຂວງສາລະວັນ ຄັ້ງທີ X ອັດລົງດ້ວຍຜົນສຳເລັດຢ່າງຈົບງາມໃນວັນທີ 26 ມີນາຜ່ານມາ ທີ່ສະໂມສອນແຂວງ, ໂດຍມີຜູ້ແທນສົມບູນເຂົ້າຮ່ວມ 159 ສະຫາຍ ຍິງ 21 ສະຫາຍ
ເມືອງໄຊສະຖານ ເປີດກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກຄັ້ງທີ III

ເມືອງໄຊສະຖານ ເປີດກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກຄັ້ງທີ III

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ III ຂອງອົງຄະນະພັກ ເມືອງໄຊສະຖານ ແຂວງໄຊຍະບູລີ ໄດ້ໄຂຂຶ້ນຢ່າງເປັນທາງການໃນຕອນເຊົ້າວັນທີ 26 ມີນານີ້ ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມໃຫຍ່ຂອງເມືອງ, ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມເປັນກຽດມີ ສະຫາຍ ພົງສະຫວັນ ສິດທະວົງ
ເມືອງລະມາມ ດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງ ຄັ້ງທີ X

ເມືອງລະມາມ ດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງ ຄັ້ງທີ X

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງລະມາມ ແຂວງເຊກອງ ຄັ້ງທີ X ໄຂຂຶ້ນໃນວັນທີ 26 ມີນານີ້ ທີ່ສະໂມສອນເມືອງດັ່ງກ່າວ ພາຍໃຕ້ຄໍາຂວັນ “ຍົກສູງບົດບາດຂອງພັກ ເພື່ອນໍາພາແນວທາງປ່ຽນແປງໃໝ່ ຂອງພັກໃຫ້ແທດເຖິງຮາກຖານ ຕາມ 4 ເນື້ອໃນ
ເມືອງຫ້ວຍຊາຍ ໄຂກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກ ຄັ້ງທີ VIII

ເມືອງຫ້ວຍຊາຍ ໄຂກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກ ຄັ້ງທີ VIII

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກເມືອງຫ້ວຍຊາຍ ແຂວງບໍ່ແກ້ວ ຄັ້ງທີ VIII ໄດ້ໄຂຂຶ້ນຢ່າງເປັນທາງການ ພາຍໃຕ້ ຄໍາຂວັນ “ກໍ່ສ້າງພັກ ໃຫ້ປອດໃສ ເຂັມແຂງ ໜັກແໜ້ນ, ເພີ່ມທະວີຄວາມສາມັກຄີເປັນປຶກແຜ່ນ,
ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກ ນະຄອນ-ຫຼວງພະບາງ ເລືອກເອົາ ສະຫາຍ ສຳນານ ສົນທະນີ ເປັນເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກຊຸດໃໝ່

ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກ ນະຄອນ-ຫຼວງພະບາງ ເລືອກເອົາ ສະຫາຍ ສຳນານ ສົນທະນີ ເປັນເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກຊຸດໃໝ່

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນອົງຄະນະພັກ ນະຄອນ-ຫຼວງພະບາງ ແຂວງຫຼວງພະບາງ ຄັ້ງທີ VIII ໄດ້ອັດລົງໃນຕອນບ່າຍວັນທີ່ 25 ມີນານີ້ ພາຍຫຼັງດໍາເນີນມາເປັນເວລາ 2 ວັນ ຊຶ່ງໄດ້ເປັນເອກະສັນກັນຢ່າງສົມບູນ ຮັບຮອງເອົາແຕ່ລະບັນຫາ ຢ່າງມີປະຊາທິປະໄຕ
ສຳເລັດກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງຫີນເຫີບ ຄັ້ງທີ V

ສຳເລັດກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງຫີນເຫີບ ຄັ້ງທີ V

ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງຫີນເຫີບ ແຂວງວຽງຈັນ ຄັ້ງທີ V ໄດ້ອັດລົງໃນວັນທີ 25 ມີນານີ້ ດ້ວຍຜົນສໍາເລັດຢ່າງຈົບງາມ, ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງ ສະຫາຍ ຄຳພັນ ສິດທິດຳພາ ກຳມະການສູນກາງພັກ ເລຂາພັກແຂວງ
ເພີ່ມເຕີມ