ຄວາມພະຍາຍາມທີ່ຈະກາຍເປັນໝໍ້ໄຟແຫ່ງອາຊຽນກັບການສົ່ງອອກໄຟຟ້າ

ຄວາມພະຍາຍາມທີ່ຈະກາຍເປັນໝໍ້ໄຟແຫ່ງອາຊຽນກັບການສົ່ງອອກໄຟຟ້າ
ໂດຍ: ສ.ບຸດປະຊາ
    ຫຼາຍໆຄົນ ອາດຈະຕິດຕາມ ຂໍ້ມູນການຄ້າຕ່າງປະເທດຂອງ ສປປ ລາວ ຊຶ່ງໃນແຕ່ລະເດືອນຈະມີການລາຍງານມູນຄ່າສົ່ງອອກ ແລະ ນໍາເຂົ້າ ລວມເຖິງດຸນການຄ້າຂອງປະເທດເຮົາ, ແຕ່ກໍຍັງບໍ່ໄດ້ກວມເອົາມູນຄ່າການນຳເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ໄຟຟ້າ ໂດຍລະບຸວ່າ ຈະລາຍງານຕາມພາຍຫຼັງທີ່ເກັບກໍາໂຕເລກສະຖິຕິໄດ້ຄົບຖ້ວນ ແລະ ຊັດເຈນແລ້ວ. ເມື່ອຟັງຫາງສຽງສັງຄົມແລ້ວ, ກໍຈະເຫັນວ່າ: ປະເດັນມູນຄ່າສົ່ງອອກໄຟຟ້າຈາກ ສປປ ລາວ ແມ່ນເປັນປະເດັນໜຶ່ງ ທີ່ສັງຄົມໄດ້ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈ ເນື່ອງຈາກຫຼາຍຄົນກໍຮັບຮູ້ວ່າ ພັກ-ລັດເຮົາ ມີຄວາມພະຍາຍາມທີ່ຈະໃຫ້ ສປປ ລາວ ກາຍເປັນ “ໝໍ້ໄຟຂອງອາຊຽນ”.
    ການປະຕິບັດຕົວຈິງ ຕະຫຼອດໄລຍະຜ່ານມາ, ພັກ-ລັດເຮົາ ໄດ້ເອົາໃສ່ໃຈຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ໃນຂົງເຂດວຽກງານການພັດທະນາແຫຼ່ງພະລັງງານໄຟຟ້າ, ພື້ນຖານໂຄງລ່າງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ລວມທັງພັດທະນາລະບົບສາຍສົ່ງ ແລະ ຈໍາໜ່າຍໄຟຟ້າ ທີ່ເປັນປັດໄຈພື້ນຖານຂອງຂະແໜງພະລັງງານໄຟຟ້າ ເພື່ອສະໜອງໄຟຟ້າ ໃນການຊົມໃຊ້ພາຍໃນໃຫ້ພຽງພໍ ແລະ ສົ່ງອອກໄປຕ່າງປະເທດ ດ້ວຍຄວາມສາມາດໃນການພັດທະນາລະບົບສາຍສົ່ງ ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ກັບປະເທດເພື່ອນບ້ານ, ສ້າງໃຫ້ ສປປ ລາວ ກາຍເປັນສູນກາງ ແລະ ທາງຜ່ານຂອງການແລກປ່ຽນພະລັງງານໄຟຟ້າ ໃນອະນຸພາກພື້ນແມ່ນໍ້າຂອງ ແລະ ອາຊຽນ. ຢາກເຮັດໄດ້ແນວນັ້ນ, ທີ່ຜ່ານມາ ພັກ-ລັດ ກໍໄດ້ພັດທະນາໃຫ້ປະເທດເຮົາ ເພື່ອຈະເປັນຜູ້ສົ່ງອອກພະລັງງານໄຟຟ້າ ລາຍໃຫຍ່ ຫຼື ໝໍ້ໄຟຂອງອາຊຽນ ໃຫ້ໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງ ໂດຍປະຕິບັດບັນດານະໂຍບາຍພະລັງງານ ເພື່ອພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດຮັບໃຊ້ພາຍໃນ ແລະ ແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າ ເພື່ອການສົ່ງອອກ, ພັດທະນາສະຖານນີ ແລະ ອື່ນໆ ລວມເຖິງລະບົບສາຍສົ່ງ ໃຫ້ສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ຈາກລະບົບສາຍສົ່ງກະແສໄຟຟ້າ ຢູ່ລາວ ໄປຍັງບັນດາປະເທດຄູ່ຄ້າ ໃຫ້ໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງ.
    ຈາກຄວາມພະຍາຍາມຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ກໍໄດ້ມີການສະຫຼຸບຕີລາຄາການພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດພະລັງ ງານໄຟຟ້າ ນັບແຕ່ປີ 1970 ຮອດປີ 2021 ເຫັນວ່າມີຈັງຫວະຂະຫຍາຍຕົວສູງຫຼາຍ ໂດຍອັດຕາຂະຫຍາຍຕົວສະເລ່ຍ ປະມານ 17% ຕໍ່ປີ ເນື່ອງຈາກການເລັ່ງພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າ ເພື່ອການສົ່ງອອກ ສ້າງລາຍຮັບນໍາມາພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງປະເທດ. ການພັດທະນາກ່ອນປີ 2012 ແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າຕົ້ນຕໍ ມາຈາກເຂື່ອນໄຟຟ້າພະລັງງານນໍ້າ. ມາຮອດທ້າຍປີ 2015, ສປປ ລາວ ໄດ້ພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດພະລັງງານໄຟຟ້າຄວາມຮ້ອນຈາກຖ່ານຫີນ ແລະ ມາຮອດທ້າຍປີ 2020 ກໍໄດ້ພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າຈາກຊີວະມວນ ແລະ ພະລັງງານແສງອາທິດ. ການພັດທະນາວຽກງານພະລັງງານ ເປັນລັກສະນະນະໂຍບາຍເຊີງປະຕິບັດຫຼາຍຂຶ້ນ ແລະ ພົ້ນເດັ່ນ ນັບແຕ່ມີການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍໄຟຟ້າ ສະບັບປັບປຸງປີ 2017 ມາເປັນນະໂຍບາຍພະລັງງານຂອງ ສປປ ລາວ ປີ 2020 ແລະ ໄດ້ສ້າງເປັນຍຸດທະສາດການພັດທະນາພະລັງງານໄຟຟ້າຂອງ ສປປ ລາວ ປີ 2021-2030 ເພື່ອປັບປຸງລະບົບພະລັງງານໃຫ້ມີຄວາມໝັ້ນຄົງ, ມີຄວາມພ້ອມໃນການສະໜອງໄຟຟ້າ ໃຫ້ພຽງພໍຕໍ່ຄວາມຕ້ອງການພາຍໃນ ແລະ ສົ່ງອອກຕ່າງປະເທດ.
    ໝາກຜົນຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານດັ່ງກ່າວ, ມາຮອດປີ 2022 ສປປ ລາວ ມີແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າ ທັງໝົດ 96 ແຫຼ່ງ ປະກອບມີແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າທີ່ມີກຳລັງຕິດຕັ້ງ 1 ແມັກກາວັດ (MW) ຂຶ້ນໄປ 94 ແຫຼ່ງ; ໂຄງການພະລັງງານນໍ້າມີທັງໝົດ 81 ແຫຼ່ງ, ແສງຕາເວັນ 8 ແຫຼ່ງ, ຊີວະມວນ 4 ແຫຼ່ງ ແລະ ຄວາມຮ້ອນຖ່ານຫີນ 1 ແຫຼ່ງ ຊຶ່ງລວມກຳລັງຕິດຕັ້ງທັງໝົດ 11.661,14 MW, ຄວາມອາດສາມາດຜະລິດພະລັງງານໄຟຟ້າ 58.813,42 ຈີກາວັດໂມງ ຕໍ່ປີ (GWh/ປີ). ນອກນີ້, ຍັງມີແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າຈາກຄວາມຮ້ອນຖ່ານຫີນ ທີ່ຮັບໃຊ້ພາຍໃນລະບົບອຸດສາຫະກຳຂອງຕົນເອງ 2 ແຫຼ່ງ. ໃນນີ້, ຢູ່ສະຫວັນນະເຂດ 1 ແຫຼ່ງ ມີກຳລັງການຕິດຕັ້ງ 110 MW ແລະ ຢູ່ສາລະວັນ 1 ແຫຼ່ງ ມີກຳລັງການຕິດຕັ້ງ 15 MW. ຂະນະທີ່ການຜະລິດພະລັງງານໄຟຟ້າທົ່ວປະເທດ ໃນປີຜ່ານມາ, ກໍເພີ່ມຂຶ້ນຈາກປີ 2021 ຊຶ່ງການຜະລິດໄຟຟ້າພະລັງງານນໍ້າແມ່ນ 38.736.111.278,11 GWh, ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 32.917.531.168,11 GWh; ພະລັງງານໄຟຟ້າຖ່ານຫີນ 12.179.577.897,53 GWh ຈາກ 11.881.932.680,38 GWh; ພະລັງງານໄຟຟ້າແສງຕາເວັນ 79.455.463,00 GWh ຈາກ 67.109.117,00 GWh; ສ່ວນພະລັງງານໄຟຟ້າຊີວະມວນ ຫຼຸດລົງມາເປັນ 36.001.333,00 GWh ຈາກ 48.715.493,00 GWh. ສຳລັບການຊົມໃຊ້ພາຍໃນທົ່ວປະເທດປີຜ່ານມາ ມີທັງໝົດ 9.704.969.143 GWh ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກປີ 2021 ທີ່ຈໍານວນ 8.011.116.871 GWh ເທົ່າກັບເພີ່ມຂຶ້ນ 21,1%; ການເຂົ້າເຖິງພະລັງງານຂອງຄົວເຮືອນທົ່ວປະເທດ ປີ 2022 ຢູ່ນະຄອນຫຼວງ/ແຂວງ, ເມືອງ ປະຕິບັດໄດ້ 100%, ບ້ານປະຕິບັດໄດ້ 94,15% ແລະ ຄົວເຮືອນໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ປະຕິບັດໄດ້ 95,32%.
    ສ່ວນມູນຄ່ານໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກໄຟຟ້າ ທີ່ສັງຄົມໃຫ້ຄວາມສົນໃຈນັ້ນ, ຈາກປຶ້ມສະຖິຕິພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ປີ 2022 ຈະບົ່ງຊີ້ວ່າ: ສປປ ລາວ ສົ່ງອອກໄຟຟ້າໄປຍັງ 6 ປະເທດ ເພີ່ມຈາກ 5 ປະເທດໃນປີກ່ອນໜ້ານີ້; ໃນປີ 2021, ໄດ້ສົ່ງອອກໄຟຟ້າໄປໄທ 32.365.974.421 GWh, ມຽນມາ 2.199.849 GWh, ຫວຽດນາມ 1.382.388.278 GWh, ກຳປູເຈຍ 2.271.549.869 GWh ແລະ ມາເລເຊຍ 892.750 GWh; ປີ 2022 ເຖິງວ່າ ສປປ ລາວ ບໍ່ໄດ້ສົ່ງອອກໄຟຟ້າ ໄປຍັງມາເລເຊຍ ແຕ່ກໍໄດ້ສົ່ງອອກໄປຈີນ ແລະ ສິງກະໂປ ຊຶ່ງລາຍລະອຽດແມ່ນ ສົ່ງໄປໄທເພີ່ມເປັນ 34.567.271.114 GWh, ຈີນ 82.602.286 GWh, ມຽນມາ ເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ 28.850.311 GWh, ສິງກະໂປ 180.640.235 GWh, ຫວຽດນາມ ເພິີ່ມເປັນ 2.371.124.411 GWh, ກຳປູເຈຍ ກໍເພີ່ມເປັນ 2.734.631.357 GWh. ຂະນະທີ່ບົດລາຍງານສະຖິຕິການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດດ້ານສິນຄ້າຂອງ ສປປ ລາວ, ໄດ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນປີ 2022, ການສົ່ງອອກສິນຄ້າມີມູນຄ່າ ທັງໝົດ 8.421 ລ້ານໂດລາ ທຽບໃສ່ແຜນການປີ ປະຕິບັດໄດ້ 102% (ມະຕິສະພາ 8.225 ລ້ານໂດລາ) ຖ້າທຽບໃສ່ປີ 2021 ເພີ່ມຂຶ້ນ 9,4%, ຖ້າທຽບໃສ່ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ (GDP) ກວມ 56%, ແຕ່ຖ້າພິຈາລະນາການສົ່ງອອກທີ່ບໍ່ລວມການສົ່ງອອກຄືນ ໃນປີ 2022 ແມ່ນບັນລຸ 6.131,1 ລ້ານໂດລາ ແລະ ທຽບໃສ່ປີ 2021 ເພີ່ມຂຶ້ນ 14%. ໃນນີ້, ການສົ່ງອອກໃນໝວດຜະລິດຕະພັນແຮ່ທາດ ແລະ ໄຟຟ້າ ມີມູນຄ່າ 3.139,7 ລ້ານໂດລາ, ກວມ 37,9% ຂອງມູນຄ່າການສົ່ງອອກທັງໝົດ, ທຽບໃສ່ການສົ່ງອອກປີ 2021 ເພີ່ມຂຶ້ນ 9%; ການສົ່ງອອກໄຟຟ້າພົ້ນເດັ່ນ ທີ່ມີມູນຄ່າ 2.357,7 ລ້ານໂດລາ, ກວມ 73% ຂອງການສົ່ງອອກສິນຄ້າໃນໝວດນີ້ ແລະ ກວມ 28% ຂອງການສົ່ງອອກທັງໝົດ, ທຽບໃສ່ປີ 2021 ການສົ່ງອອກໄຟຟ້າ ເພີ່ມຂຶ້ນ 8,7%.
    ເມື່ອສັງລວມ ແລະ ປຽບທຽບເບິ່ງແລ້ວ, ຈະເຫັນວ່າ: ສປປ ລາວ ນັບມື້ມີບາດກ້າວທີ່ດີ ເປັນການຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ສາມາດປັບປຸງລະບົບພະລັງງານໃຫ້ມີຄວາມໝັ້ນຄົງ, ມີຄວາມພ້ອມໃນການສະໜອງໄຟຟ້າ ໃຫ້ພຽງພໍຕໍ່ຄວາມຕ້ອງການພາຍໃນ ແລະ ສົ່ງອອກຕ່າງປະເພດ ນັບມື້ເພີ່ມຂຶ້ນ ຊຶ່ງສາມາດສ້າງລາຍຮັບ ແລະ ຂັບເຄື່ອນເສດຖະກິດໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວ ໂດຍຮັບປະກັນການພັດທະນາລະບົບພະລັງງານໄຟຟ້າ ໃຫ້ມີສະຖຽນລະພາບ, ມີຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື, ໝັ້ນຄົງ ແລະ ຜູ້ຊົມໃຊ້ສາມາດເຂົ້າເຖິງດ້ວຍລາຄາທີ່ເໝາະສົມ ແລະ ເປັນທໍາ. ການທີ່ຈະກາຍເປັນສູນກາງ ແລະ ທາງຜ່ານຂອງການແລກປ່ຽນພະລັງງານໄຟຟ້າ ໃນອະນຸພາກພື້ນແມ່ນໍ້າຂອງ ແລະ ອາຊຽນ ນັບມື້ມີທ່າອ່ຽງເພີ່ມຂຶ້ນ ດ້ວຍໂຕເລກທີ່ມີການຂະຫຍາຍຕົວ ແລະ ການມີຈຸດເຊື່ອມຕໍ່ກັບຕ່າງປະເທດ ເພື່ອຊື້-ຂາຍ ແລະ ແລກປ່ຽນພະລັງງານໄຟຟ້າ ກັບປະເທດໄທ ມີ 17 ຈຸດ, ຫວຽດນາມ ມີ 9 ຈຸດ, ກຳປູເຈຍມີ 3 ຈຸດ, ມຽນມາ 1 ຈຸດ ແລະ ຈີນ 3 ຈຸດ ລວມຄວາມຍາວ 1.691 ກິໂລແມັດ (Km). ນອກນີ້, ສປປ ລາວ ຍັງໄດ້ມີການລົງທຶນ ເພື່ອພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າພະລັງງານລົມອີກຫຼາຍແຫຼ່ງ ເພື່ອສົ່ງອອກ. ນີ້ຈະເປັນການຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະເທດຫຍັບເຂົ້າສູ່ເປົ້າໝາຍ ທີ່ຈະກາຍເປັນ “ໝໍ້ໄຟຂອງອາຊຽນ” ອີກກ້າວ.
    ເພື່ອສືບຕໍ່ມີການພັດທະນາພະລັງງານ, ພັກ-ລັດເຮົາ ຍັງຕ້ອງດັດສົມບັນຫາໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ທິດທາງການວາງແຜນພັດທະນາໄຟຟ້າຕໍ່ໜ້າ ຊຶ່ງຕາມຍຸດທະສາດແລ້ວ, ຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍ່ວຽກງານສຳຄັນຄື: ຕ້ອງຄັດເລືອກການພັດທະນາແຫຼ່ງຜະລິດໄຟຟ້າທີ່ມີຄຸນນະພາບ, ຕົ້ນທຶນຕໍ່າ, ຜົນຜະລິດສູງ ແລະ ການຜະລິດມີຄວາມສອດຄ່ອງກັບຕະຫຼາດຄວາມຕ້ອງການໄຟ ທັງພາຍໃນ ແລະ ການສົ່ງອອກຕ່າງປະເທດ. ຄັດເລືອກການວາງແຜນຂະຫຍາຍລະບົບສາຍສົ່ງໄຟຟ້າ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບແຜນການຂະຫຍາຍແຫຼ່ງຜະລິດ ແລະ ແຜນຄວາມຕ້ອງການໄຟຟ້າພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ຮັບປະກັນລະບົບມີຄວາມສະຖຽນລະພາບ, ຫຼຸດຜ່ອນການສູນເສຍພະລັງງານ, ຕົ້ນທຶນຕໍ່າ, ລະບົບມີຄວາມໝັ້ນຄົງ, ໜ້າເຊື່ອຖື ແລະ ມີຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ເຕັກນິກ.
    

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວເສດຖະກິດ

ການນຳແຂວງຫຼວງພະບາງ ຊຸກຍູ້ການ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຢູ່ເມືອງຈອມເພັດ

ການນຳແຂວງຫຼວງພະບາງ ຊຸກຍູ້ການ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຢູ່ເມືອງຈອມເພັດ

ອາທິດຜ່ານມານີ້, ທີ່ສະໂມສອນໃຫ່ຍຂອງເມືອງຈອເພັດ, ທ່ານ ບຸນເຫຼືອ ສິນໄຊວໍຣະວົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງຫຼວງພະບາງ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໄດ້ເຄື່ອນໄຫວຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຢູ່ເມືອງຈອມເພັດ ໂດຍໄດ້ຮັບການຕ້ອນຂອງ ທ່ານ ນາງ ຈັນດີ ເຢັ່ງວື່ ກໍາມະການພັກແຂວງ ເລຂາພັກເມືອງຈອມເພັດ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ແລະ ພະນັກງານຫຼັກແຫຼ່ງຂອງເມືອງ.
ບຸກທະລຸຄຸ້ມຄອງການເງິນເປັນທັນສະໄໝຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ

ບຸກທະລຸຄຸ້ມຄອງການເງິນເປັນທັນສະໄໝຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ

ເພື່ອຈະສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາຂະແໜງການເງິນ ກໍຄືແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດຄັ້ງທີ 10, ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ (2026-2030), ຊຶ່ງຂະແໜງການເງິນຈະຕ້ອງໄດ້ສ້າງທ່າຫັນປ່ຽນຢ່າງແຂງແຮງ, ບຸກທະລຸ ພາຍໃຕ້ຄໍາຂວັນ: “ຍົກສູງບົດບາດຄວາມສາມາດນໍາພາຂອງຄະນະພັກ, ຕັ້ງໜ້າເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ບຸກທະລຸຄຸ້ມຄອງການເງິນເປັນທັນສະໄໝ, ຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ໃຫ້ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງ, ສີຂຽວ ແລະ ຍືນຍົງ”.
ສຳມະນາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ

ສຳມະນາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ

ສຳມະນາກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ຕິດພັນກັບວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ແລະ ຮ່າງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ X (2026-2030) ໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນລະຫວ່າງວັນທີ 4-5 ພະຈິກ 2025 ທີ່ຫໍປະຊຸມແຫ່ງຊາດ ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ສົມມາດ ພົນເສນາ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ, ມີບັນດາກໍາມະການຄະນະປະຈໍາ ແລະ ຮອງປະທານກໍາມາທິການສະພາແຫ່ງຊາດ, ລັດຖະມົນຕີ-ຮອງລັດຖະມົນຕີ ແລະ ຮອງຜູ້ວ່າການທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດຈາກ 18 ເຂດເລືອກຕັ້ງທົ່ວປະເທດ, ຜູ້ຕາງໜ້າຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາ, ນັກຄົ້ນຄວ້າຈາກສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ, ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ແລະ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.
ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຮອບດ້ານຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຮອບດ້ານຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ໃນໂອກາດທີ່ມາເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໃນວັນທີ 28 ຕຸລານີ້, ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ກຳມະການກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ເລຂາທິການສູນກາງພັກ ປະທານຄະນະກວດກາສູນກາງພັກ ປະທານອົງການກວດກາລັດ ໄດ້ໃຫ້ກຽດໂອ້ລົມຄະນະການນຳຂັ້ນສູງຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ຊຶ່ງການໂອ້ລົມຄັ້ງນີ້ໄດ້ຈັດຂຶ້ນທີ່ຫ້ອງປະຊຸມຂອງຫ້ອງວ່າການແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໂດຍມີທ່ານ ບຸນໂຈມ ອຸບົນປະເສີດ ກຳມະການສູນກາງພັກ ເລຂາພັກແຂວງ ເຈົ້າແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ພ້ອມຄະນະນຳຂອງແຂວງ ເຂົ້າຮ່ວມຮັບຟັງດ້ວຍ.
ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ ເມືອງໄຊທານີ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ ເມືອງໄຊທານີ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີນີ້, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງເມືອງໄຊທານີ ນະຄອນ ຫຼວງວຽງຈັນໂດຍລວມດ້ານເສດຖະກິດ ຍັງສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ສາມາດຄໍ້າປະກັນດ້ານສະບຽງອາຫານ, ການຜະລິດເຄື່ອງອຸປະໂພກ ບໍລິໂພກພາຍໃນເມືອງໄດ້ມີບາດກ້າວໃໝ່.
ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ໄລຍະທ້າຍປີແມ່ນລື່ນແຜນການ

ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ໄລຍະທ້າຍປີແມ່ນລື່ນແຜນການ

ແຂວງຄໍາມ່ວນ ໄດ້ສຸມໃສ່ທຸກຄວາມພະຍາຍາມ ໃນການປຸກລະດົມທຸກກຳລັງແຮງ ທຸກພາກສ່ວນເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ຂອງແຂວງ ໄປຕາມຍຸດທະສາດການພັດທະນາ ທີ່ກຳນົດໄວ້ “ເປັນແຫຼ່ງຜະລິດສະບຽງອາຫານ, ເປັນຖານພັດທະນາອຸດສາຫະກຳ, ການບໍລິການ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວ” ເພື່ອບັນລຸບັນດາຄາດໝາຍຕ່າງໆ; ໃນນີ້, ສະເພາະດ້ານເສດຖະກິດ ແມ່ນໄດ້ມີການເຕີບໂຕຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ຍືນຍົງ.
5 ປີ ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ

5 ປີ ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ

ໄລຍະ 5 ປີຜ່ານມາເສດຖະກິດ ແຂວງຄໍາມ່ວນ ໄດ້ສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງໃນລະດັບ 6.2%, ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນປີ 2025 ບັນລຸໄດ້ 26,772 ຕື້ກີບ, ລາຍຮັບສະເລ່ຍຕໍ່ຫົວຄົນບັນລຸໄດ້ 58.1 ລ້ານກີບ ຫຼື 2,701 ໂດລາສະຫະລັດ/ຄົນ/ປີ; ການລະດົມທຶນທົ່ວສັງຄົມເຂົ້າໃສ່ການພັດທະນາໄດ້ 1,245 ໂຄງການ, ມູນຄ່າ 19,026 ຕື້ກີບ, ລື່ນແຜນການ 13% (ພົ້ນເດັ່ນແມ່ນການດຶງດູດລົງທຶນຈາກ ສປ ຈີນ ມາລົງທຶນ ໃນຂະແໜງອຸດສາຫະກຳຕ່ອງໂສ້ ເກືອໂປຕາສ ມີ 24 ບໍລິສັດ ມູນຄ່າການລົງທຶນ 1,205 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ), ແຂວງສາມາດແກ້ໄຂໜີ້ສິນໄດ້ທັງໝົດ 1,079 ຕື້ກີບ, ສາມາດປິດບັນຊີໜີ້ສິນໄດ້ 159 ໂຄງ.
ດັກຈຶງ ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຄຳສັ່ງຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດທົ່ວເມືອງ ຂະຫຍາຍຕົວ

ດັກຈຶງ ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຄຳສັ່ງຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດທົ່ວເມືອງ ຂະຫຍາຍຕົວ

ຕະຫຼອດໄລຍະຜ່ານມາ ອົງຄະນະພັກເມືອງດັກຈຶງ ແຂວງເຊກອງ ໄດ້ຖືສໍາຄັນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຂອງພັກ ບັນດານິຕິກຳ ແລະ ມູນເຊື້ອວັນສຳຄັນຂອງຊາດ ແລະ ສາກົນ ເຮັດໃຫ້ພະນັກງານມີຄວາມໜັກແໜ້ນທາງດ້ານການເມືອງ ມີຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ ມີຄວາມເປັນເອກະພາບ ເຊື່ອໝັນຕໍ່ການຊີນຳໆພາຂອງພັກ ເປັນເຈົ້າການປະຕິບັດໜ້າທີ່ ແລະ ເຮັດສຳເລັດການມອບໝາຍ ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງເມືອງມີການຂະຫຍາຍຕົວດີ.
ເສດຖະກິດ-ເງິນຕາ ຂອງລາວ ມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ.

ເສດຖະກິດ-ເງິນຕາ ຂອງລາວ ມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ.

ຕາມແຫຼ່ງຂ່າວຈາກເພຈ໌ທາງການ ຂອງທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນກາງເດືອນສິງຫາຜ່ານມານີ້, ໄດ້ມີກອງປະຊຸມຄະນະກຳມະການນະໂຍບາຍເງິນຕາ ຄັ້ງທີ III ປະຈຳ ປີ 2025 ໂດຍກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນຫຼາຍບັນຫາທີ່ມີຜົນຄືບໜ້າດີ ເປັນຕົ້ນ: ສະພາບອັດຕາເງິນເຟີ້ ມີຈັງຫວະຫຼຸດລົງຢ່າງຈະແຈ້ງ ໂດຍສະເພາະເດືອນກໍລະກົດ 2025 ເງິນເຟີ້ຢູ່ໃນລະດັບ 5.30% ຫຼຸດລົງຈາກ 8.3% ໃນເດືອນພຶດສະພາ ແລະ ພາຍໃນເດືອນສິງຫານີ້ ໄດ້ຫຼຸດລົງມາຢູ່ທີ່ 5.0%. ບັນຫານີ້, ໄດ້ບົ່ງບອກໃຫ້ຮູ້ເຖິງສະ ພາບເສດຖະກິດ-ການເງິນ, ເງິນຕາ ຂອງ ສປປ ລາວ ເລີ່ມມີສັນຍານບວກ.
ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ - ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ຂອງແຂວງບໍລິຄຳໄຊ (2026-2030)

ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ - ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ຂອງແຂວງບໍລິຄຳໄຊ (2026-2030)

ທ່ານ ຄຳແຫວນ ປັນຍານຸວົງ ຄະນະປະຈຳພັກແຂວງ ຮອງເຈົ້າແຂວງບໍລິຄຳໄຊ ໄດ້ຂຶ້ນຜ່ານແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ອົງຄະນະພັກແຂວງບໍລິຄຳໄຊ ຄັ້ງທີ VIII ໃນວັນທີ 25 ສິງຫານີ້ວ່າ: ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີຄັ້ງທີ V (2021-2025). ໃນຕະຫຼອດໄລຍະເວລາ 5 ປີທີ່ຜ່ານມາ ແຂວງພວກເຮົາແມ່ນມີຜົນສໍາເລັດ ແລະ ພົ້ນເດັ່ນຫຼາຍດ້ານ ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 6 ເປົ້າໝາຍ ແລະ 21 ວຽກຈຸດ ດັ່ງນີ້:
ເພີ່ມເຕີມ