ທຫລ ຄຸ້ມຄອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດຖືກທິດມີຜົນຄືບໜ້າດີຂຶ້ນ

ທຫລ ຄຸ້ມຄອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດຖືກທິດມີຜົນຄືບໜ້າດີຂຶ້ນ
ທ່ານ ເພັດສະຖາພອນ ແກ້ວວົງວິຈິດ ຫົວໜ້າກົມຄຸ້ມຄອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດ (ກຄງຕ) ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ (ທຫລ) ໄດ້ໃຫ້ສຳພາດເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ສປປ ລາວ ມີນະໂຍບາຍຄຸ້ມຄອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດທີ່ເປີດກວ້າງຫຼາຍດ້ານທຽບໃສ່ຫຼາຍປະເທດ ແລະ ປະຕິບັດຕາມຫຼັກການສາກົນສະແດງອອກຄື: ສັງ​ຄົມຊິນ​ເຄີຍໃຊ້ເງິນຕາຕ່າງປະເທດຫຼາຍ​ສະ​ກຸນ, ບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ສາມາດຖືຄອງເງິນຕາ​ຕ່າງ​ປ​ະ​ເທດໃນຮູບແບບເງິນສົດ ແລະ ອະນຸຍາດໃຫ້​ມີ​ບັນ​ຊີເງິນ​ຝາກເງິນ​ຕາຫຼາຍສະກຸນ, ບໍ່ມີການຫັກອາກອນລາຍໄດ້ຈາກບັນຊີເງິນຝາກ ແລະ ສາມາດໂອນເປັນເງິນຕາຜ່ານບັນຊີ​ເງິນ​ຝາກເພື່ອຊໍາລະພາຍໃນ, ໃນຂະນະທີ່ຫຼາຍປະເທດນໍາໃຊ້ສະກຸນດຽວເທົ່າ​ນັ້ນ; ການໂອນເງິນ​​ເຂົ້າ-ອອກຂອງບຸກ​ຄົນ ແລະ ນິຕິ​ບຸກ​ຄົນ​ໄປ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ ​ແລະ ລາຍ​ຮັບຂອງ​ນັກ​ລົງ​ທຶນ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດກັບປະເທດໄດ້ສະດວກ.
ເຖິງ​ຢ່າງ​ໃດກໍຕາມ​ເຫັນ​ວ່າ ລະ​ບົບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງແຫຼ່ງ​ລາຍ​ຮັບ​ເງິນ​ຕາຜ່ານ​ມາຍັງບໍ່ທັນຮັດ​ກຸມ​ ແລະ ​ຄົບ​ຖ້ວນເປັນ​ຕົ້ນ ການ​ລົງ​ທະ​ບຽນ, ການເປີດບັນຊີສະ​ເພາະ​ຜູ້​ນຳ​ເຂົ້າ-ສົ່ງ​ອອກ, ບັນ​ຊີ​ສະ​ເພາະ​ການ​ລົງ​ທຶນ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ, ກຳ​ນົດ​​ສັດ​ສ່ວນ​ການ​ແລກ​ປ່ຽນ​ກັບ​ລະ​ບົບ​ທະ​ນາ​ຄານ, ​ຂອບ​ເຂດ​ເພ​ດານການ​ກູ້​ຢືມ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ​​ຂອງ​ພາ​ກ ລັດ ​ແລະ ​ເອ​ກະ​ຊົນ, ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ລາຍ​ຮັບ​ເງິນ​ຕາ​ຈາ​ກ​ແຮງ​ງານ, ​ຈາກການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ, ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​​ລາຍ​ຈ່າຍ ​ຊຳ​ລະກັບ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ໄດ້​​ດີ​ເທົ່າ​ທີີ່ຄວນ. ຍ້ອນ​ວ່າຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ໄດ້​ດັ​ດ​ສົມ​ຫົວ​ໜ່ວຍ​ນໍ​າ​ເຂົ້າເຮັດ​ໃຫ້​ຕ້ອງ​ນຳ​ເຂົ້າສິນ​ຄ້າ​ເປັນ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່ ແລະ ​ອາ​ໄສແຫຼ່ງ​ເງິນ​ຕາ​ເພື່ອ​ຊຳ​ລະ​ກັບ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ. ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ກະ​ແສ​ເງິນ​ຕາ​​ຈາກໂຄງ​ການ​ລົງ​ທຶນ​ໄຟ​ຟ້າຂະ​ໜາດ​ໃຫຍ່​​​ແບບການ​ສະ​ໜອງ​ທຶນ​ແກ່​ໂຄງ​ການ (Project Finance) ຫຼື ການ​ປ່ອຍ​ກູ້​ຮ່ວມ​ຈາກ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດຈຶ່ງ​ຖືກ​ກຳ​ນົດ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ໃນ​ສັນ​ຍາ​ກູ້​ຢືມ ແລະ ​ສັນ​ຍາ CA ເຮັດ​ໃຫ້​ຍົກ​ເວັ້ນເກີນ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ. ​ສະ​ນັ້ນ, ​ລາຍ​ຮັບ​ຈາກ​ການ​ສົ່ງ​ອອກ ​ແມ່ນ​ຮັກ​ສາ​ໄວ້​​ຢູ່​ບັນ​ຊີ​ເງິນ​ຝາກ​ຢູ່​ຕ່າງ​ປະ​ເທດກ່ອນ, ເມື່ອ​ຊຳ​ລະ​ໜີ້​ສິນ​ແລ້ວ​ຢ່າງ​ໜ້ອຍ 15-20 ປີລາຍ​ຮັບ​ດັ່ງ​ກ່າວຈຶ່ງ​ເຂົ້າມາ​ ສ​ປ​ປ​ ລາວເປັນສ່ວນ​ໃຫຍ່.
ສະ​ນັ້ນ, ຈຶ່ງເຫັນ​ວ່າໂຕ​ເລກ​ການ​ສົ່ງ​ອອກ​ມີ​ສູງ ແຕ່ເມັດເງິນ​ຕົວ​ຈິງ​ເປັນເງິນຕາເຂົ້າ​ຜ່ານ​ທະ​ນາ​ຄານແມ່ນ​ຕ່ຳ. ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ກະ​ແສ​ເງິນ​ຕາ​​ເຂົ້າ​-ອອກ​ເພື່ອຊຳ​ລະ​ກັບ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດບໍ່​ສົມ​ດຸນ (ລາຍ​ຈ່າຍ​ສູງກວ່າ​ລາຍ​ຮັບ)ຍ້ອນຄວາມຕ້ອງການເພື່ອຊໍາລະຕ່າງປະເທດຂອງສັງ​ຄົມມີຫຼາຍເປັນ​ຕົ້ນ ພັນ​ທະຊຳ​ລະ​ໜີ້​​ສິນ, ການ​ນຳ​ເຂົ້າ​ສິນ​ຄ້າ ​ແລະ ​ການ​ບໍ​ລິ​ການມີ​ສູງ (ນ້ຳ​ມັນເຊື້ອ​ໄຟປະ​ມານ 100 ລ້ານກວ່າໂດ​ລາ​ຕໍ່​ເດືອນ, ສິນ​ຄ້າ​ອຸ​ປະ​ໂພກ-​ບໍ​ລິ​ໂພກ, ອຸ​ປະ​ກອນ​ກົນ​ຈັກ ແລະ ​ອື່ນໆ).
ຈາກ​ສະ​ພາບ​ຕົວ​ຈິງ​ທີ່​ເກີດຂຶ້ນ​ຜ່ານ​ມາ, ​ທ​ຫລ ຈຶ່ງ​ໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ການ​ປັບ​ປຸງ​ຄືນ​ວຽກ​ງານ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ເງິນ​ຕາ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດຢ່າງ​ຮອບ​ດ້ານ ​ສາ​ມາດ​ສະ​ຫຼຸບຜົນ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ໄດ້​ດັ່ງ​ນີ້:
1. ໄດ້ສ້າງ ​ແລະ ​ປັບ​ປຸງ​​ນິ​ຕິ​ກຳ​ລຸ່ມກົດໝາຍໃນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ເງິນ​ຕາ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດສຳເລັດຈຳ​ນວນ 9 ສະບັບແລະ ເຜີຍ​ແຜ່​ນິ​ຕິ​ກຳ​ດັ່ງ​ກ່າວ​ຢ່າງກວ້າງ​ຂວາງ ແຕ່​ສູນ​ກາງ​ຮອດທ້ອງ​ຖິ່ນ ​ລວມ​ທັງ​ຊຸກ​ຍູ້​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ເງິນ​ກີບ ​ແລະ ​ຫຼຸດ​ຜ່ອນ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ເງິນ​ຕາ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ​ທັງ​ໝົດ 51 ຄັ້ງ 2. ລົງ​ຕິດ​ຕາມກວດ​ກາ​​ຕິດ​ປະ​ກາດ, ການ​ໂຄ​ສະ​ນາຊຳ​ລະ-ຮັບ​ຊຳ​ລະ​ສິນ​ຄ້າ ​ແລະ​ ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ເປັນ​ເງິນ​ຕາ​
ຕ່າງ​ປະ​ເທດ, ຊຸກ​ຍູ້ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ອອກ​ຜະ​ລິດ​ຕະ​ພັນ EZY KIP Application ເພື່ອ​ຮັບ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ຊຳ​ລະ, ການ​ແລກ​ປ່ຽນ​ເງິນ​ຕາ​ເພື່ອຮອງ​ຮັບ​ປີ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ລາວ 2024;
3. ຄຸ້ມ​ຄອ​ງ​ລາຍ​ຮັບເງິນ​ຕາ​​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ​ຈາກ​ການສົ່ງ​ອອກ ໂດຍ​ມີ​ການ​ລົງ​ທະ​ບຽນ​​ບໍ​ລິ​ສັດ​ນຳ​ເຂົ້າ-ສົ່ງ​ອອກ ແລະ ​ການ​ເປີດ​​ຫຼືຫັນ​ບັນ​ຊີ​ເງິນ​ຝາກສະ​ເພາະ​; ຮອດວັນທີ 26 ມັງ​ກອ​ນ 2024 ທຫລ ໄ​ດ້ຢັ້ງຢືນໄປເປີດ/ຫັນບັນຊີເງິນດັ່ງ​ກ່າວກັບທະນາຄານທຸລະກິດຈໍານວນ 1.415 ບໍລິສັດ (ບ/ສ) (ໃນນັ້ນມີ 335 ບ/ສ ນຳເຂົ້າ; 242 ບ/ສ ສົ່ງອອກ ແລະ 838 ບ/ສ ນຳເຂົ້າ-ສົ່ງອອກ). ໃນນີ້, ມີຈໍານວນ 96 ບໍລິສັດທີ່ນອນໃນຫົວໜ່ວຍວິສາຫະກິດລາຍໃຫຍ່ 100 ບໍລິສັດ (ມູນຄ່າສົ່ງອອກສະເລ່ຍ 10 ລ້ານໂດລາ/ປີຂຶ້ນໄປ). ລາຍຮັບເງິນ​ຕາ​ຈາກການສົ່ງອອກຜ່ານລະບົບທະນາຄານ (ITRS) ​ມີ​ທ່າ​ອ່ຽງ​ດີ​ຂຶ້ນປີ 2021 ກວມເອົາ 32,46%, ປີ 2022 ແມ່ນ 36,26% ແລະ ໃນປີ 2023 ກວມເອົາ 55,47% ຂອງມູນຄ່າສົ່ງອອກທັງໝົດໃນ​ປີ 2024 (ຄາດ​ໝາຍສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງ ≥ 50% ຂອງມູນຄ່າສົ່ງອອກ);
4. ໄດ້ລົງຕິດຕາມ ແລະ ເຮັດບົດບັນທຶກກັບບໍລິສັດສົ່ງອອກຂະແໜງກະສິກຳສຳເລັດ 49 ບໍລິສັດ ແລະ ເຮັດວຽກກັບບໍລິສັດຜູ້ສົ່ງອອກລາຍໃຫຍ່ຫຼາຍກວ່າ 50 ເທື່ອບໍລິສັດ ເພື່ອກໍາ​ນົດ​ຄາດ​ໝາຍໃຫ້ບໍລິສັດນຳລາຍຮັບຈາກການສົ່ງອອກເຂົ້າມາ ສປປ ລາວ ຜ່ານລະບົບທະນາຄານໃຫ້ດີ​ຂຶ້ນ;
5. ພັດທະນາລະບົບຄຸ້ມຄອງກະແສເງິນຕາ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ (CMS) ເຊື່ອມໂຍງຮ່ວມກັນລະຫວ່າງຂະແໜງການແລະ​ ທະ​ນາ​ຄານ​ທຸ​ລະ​ກິດ​ສຳ​ເລັດ​ ແລະ​ ຈະສາມາດ​ເປີດ​ນຳ​ໃຊ້​ທົດ​ລອງ​ໃນ​ເດືອນກຸມ​ພາປີ 2024;
6. ຄຸ້ມ​ຄອງ​ ແລະ​ ອ​ະ​ນຸ​ຍາດການ​ໂອນ​ເງິນ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ,​ ນິ​ຕິ​ບຸກ​ຄົນຜ່ານ​ທະ​ນາ​ຄານ​ທຸ​ລະ​ກິດ​ ເພື່ອ​ຊຳ​ລະ​ກັບ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ;​
7. ຄຸ້​ມ​ຄອງ​ກະ​ແສ​ເງິນ​ຕາ​ຈາກການ​ລົງ​ທຶນ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ ​ເພື່ອ​ຢັ້ງ​ຢືນ​ທຶນ​ເຂົ້າ​ມາ​ນຳ ທ​ຫລ ຊຶ່ງ​ໃນ​ປີ 2023 ໄດ້​ມີບໍ​ລິ​ສັດ​ມາຢັ້ງ​ຢືນ​ທຶນ​ເຂົ້າ​ມາ​ຜ່ານ​ທະ​ນາ​ຄານ​ທຸ​ລະ​ກິດນໍາ ​ທ​ຫລ ຈຳ​ນວນ 268 ເທື່ອ/ບໍ​ລິ​ສັດເປັນ​ຈຳ​ນວນ​ເງິນ​ທຽບ​ເທົ່າທັງ​ໝົດ 2.17 ຕື້​ໂດ​ລາ;
8. ເຮັດ​ວຽກ​ກັບໂຄງ​ການ​ໄຟຟ້າຂະ​ໜາດ​ໃຫຍ່ທີ່ມີການຍົກເວັ້ນເງື່ອນໄຂການເງິນຕາມ CA ເພື່ອຊຸກຍູ້ປະຕິບັດຕາມລະບຽບການຄຸ້ມຄອງເງິນຕາຢ່າງເຂັ້ມງວດ. ພ້ອມທັງເຮັດວຽກກັບຂະແໜງການບໍ່ແຮ່ໃນການທົບທວນສັນ ຍາສໍາປະທານ ແລະ ຊຸກຍູ້​ນຳ​ເງິນ​ຕາ​ເຂົ້າ​ມາ​;
9. ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ການ​ຂໍອະ​ນຸ​ຍາດໄປກູ້ຢືມຕ່າງປະເທດຂອງ​ບຸກ​ຄົນ ​ແລະ ​ນິ​ຕິ​ບຸກ​ຄົນໃນ​ການ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ທາງ​ການ​ເງິນ (ເປັນ​ຕົ້ນດອກ​ເບ້ຍ​, ໄລ​ຍະ​ການ​ກູ້​ຢືມ ແລະ​ ໄລ​ຍະ​ຊຳ​ລະ​ຄືນ) ພ້ອມ​ທັງ​ຊຸກ​ຍູ້​ໃຫ້ເປົ້າ​ໝາຍ​ດັ່ງ​ກ່າວ ​ປະ​ກອບ​ສ່ວນ​ແລກ​ເງິນ​ຕາ​ກັບ​ລະ​ບົບທະ​ນາ​ຄານ​ເວ​ລາ​ມີ​ການ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ພາຍ​ໃນ;
10. ສຳເລັດການເຊື່ອມລະບົບຊຳລະຍ່ອຍຂ້າມແດນໃນຮູບແບບ QR ລະຫວ່າງລາວ-ກຳປູເຈຍ ແລະ ການເປີດໂຄງການ ການໂອນເງິນແຮງງານລາວກັບຄືນປະເທດລາວ - ສ ເກົາຫຼີ; ສົ່ງເສີມການນໍາໃຊ້ສະກຸນເງິນທ້ອງຖິ່ນ (ກີບ-ດົງ, ກີບ-ຢວນ ແລະ ​ອື່ນໆ) ເຂົ້າໃນການຊໍາລະທາງດ້ານການຄ້າ ແລະ ການລົງທຶນ;
11. ສຳ​ເລັດ​​ປິດ​ຮ້ານ​ແລກ​ປ່ຽນ​​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ​ ແລະ ​ຫັນ​ການ​ແລກ​ປ່ຽນ​ເປັນ​ຂອງ​ທະ​ນາ​ຄານ​ເທົ່າ​ນັ້ນ, ສົ​ມ​ທົບ​ກັບ​ເຈົ້າ​ໜ້າ​ທີ່ລົງຕິດຕາມກວດກາ ແລະ ກ່າວເຕືອນຕໍ່ຮ້ານແລກປ່ຽນເງິນຕາທີ່ໄດ້ປິດຜ່ານມາ​ ທີ່​ໄດ້​ເຄື່ອນ​ໄຫວບໍ່​ຖືກ​ຕ້ອງ​ ແລ​ະ ​ດຳ​ເນີນ​ມາດ​ຕະ​ການ​ຕໍ່​ຜູ້​ລະ​ເມີດຈຳ​ນວນ​ໜຶ່ງ.
ຂ່າວ: ຣັດສະໝີ ດວງສັດຈະ

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວເສດຖະກິດ

ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຮອບດ້ານຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຮອບດ້ານຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ໃນໂອກາດທີ່ມາເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໃນວັນທີ 28 ຕຸລານີ້, ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ກຳມະການກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ເລຂາທິການສູນກາງພັກ ປະທານຄະນະກວດກາສູນກາງພັກ ປະທານອົງການກວດກາລັດ ໄດ້ໃຫ້ກຽດໂອ້ລົມຄະນະການນຳຂັ້ນສູງຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ຊຶ່ງການໂອ້ລົມຄັ້ງນີ້ໄດ້ຈັດຂຶ້ນທີ່ຫ້ອງປະຊຸມຂອງຫ້ອງວ່າການແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໂດຍມີທ່ານ ບຸນໂຈມ ອຸບົນປະເສີດ ກຳມະການສູນກາງພັກ ເລຂາພັກແຂວງ ເຈົ້າແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ພ້ອມຄະນະນຳຂອງແຂວງ ເຂົ້າຮ່ວມຮັບຟັງດ້ວຍ.
ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ ເມືອງໄຊທານີ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ ເມືອງໄຊທານີ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີນີ້, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງເມືອງໄຊທານີ ນະຄອນ ຫຼວງວຽງຈັນໂດຍລວມດ້ານເສດຖະກິດ ຍັງສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ສາມາດຄໍ້າປະກັນດ້ານສະບຽງອາຫານ, ການຜະລິດເຄື່ອງອຸປະໂພກ ບໍລິໂພກພາຍໃນເມືອງໄດ້ມີບາດກ້າວໃໝ່.
ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ໄລຍະທ້າຍປີແມ່ນລື່ນແຜນການ

ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ໄລຍະທ້າຍປີແມ່ນລື່ນແຜນການ

ແຂວງຄໍາມ່ວນ ໄດ້ສຸມໃສ່ທຸກຄວາມພະຍາຍາມ ໃນການປຸກລະດົມທຸກກຳລັງແຮງ ທຸກພາກສ່ວນເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ຂອງແຂວງ ໄປຕາມຍຸດທະສາດການພັດທະນາ ທີ່ກຳນົດໄວ້ “ເປັນແຫຼ່ງຜະລິດສະບຽງອາຫານ, ເປັນຖານພັດທະນາອຸດສາຫະກຳ, ການບໍລິການ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວ” ເພື່ອບັນລຸບັນດາຄາດໝາຍຕ່າງໆ; ໃນນີ້, ສະເພາະດ້ານເສດຖະກິດ ແມ່ນໄດ້ມີການເຕີບໂຕຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ຍືນຍົງ.
5 ປີ ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ

5 ປີ ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ

ໄລຍະ 5 ປີຜ່ານມາເສດຖະກິດ ແຂວງຄໍາມ່ວນ ໄດ້ສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງໃນລະດັບ 6.2%, ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນປີ 2025 ບັນລຸໄດ້ 26,772 ຕື້ກີບ, ລາຍຮັບສະເລ່ຍຕໍ່ຫົວຄົນບັນລຸໄດ້ 58.1 ລ້ານກີບ ຫຼື 2,701 ໂດລາສະຫະລັດ/ຄົນ/ປີ; ການລະດົມທຶນທົ່ວສັງຄົມເຂົ້າໃສ່ການພັດທະນາໄດ້ 1,245 ໂຄງການ, ມູນຄ່າ 19,026 ຕື້ກີບ, ລື່ນແຜນການ 13% (ພົ້ນເດັ່ນແມ່ນການດຶງດູດລົງທຶນຈາກ ສປ ຈີນ ມາລົງທຶນ ໃນຂະແໜງອຸດສາຫະກຳຕ່ອງໂສ້ ເກືອໂປຕາສ ມີ 24 ບໍລິສັດ ມູນຄ່າການລົງທຶນ 1,205 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ), ແຂວງສາມາດແກ້ໄຂໜີ້ສິນໄດ້ທັງໝົດ 1,079 ຕື້ກີບ, ສາມາດປິດບັນຊີໜີ້ສິນໄດ້ 159 ໂຄງ.
ດັກຈຶງ ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຄຳສັ່ງຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດທົ່ວເມືອງ ຂະຫຍາຍຕົວ

ດັກຈຶງ ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຄຳສັ່ງຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດທົ່ວເມືອງ ຂະຫຍາຍຕົວ

ຕະຫຼອດໄລຍະຜ່ານມາ ອົງຄະນະພັກເມືອງດັກຈຶງ ແຂວງເຊກອງ ໄດ້ຖືສໍາຄັນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຂອງພັກ ບັນດານິຕິກຳ ແລະ ມູນເຊື້ອວັນສຳຄັນຂອງຊາດ ແລະ ສາກົນ ເຮັດໃຫ້ພະນັກງານມີຄວາມໜັກແໜ້ນທາງດ້ານການເມືອງ ມີຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ ມີຄວາມເປັນເອກະພາບ ເຊື່ອໝັນຕໍ່ການຊີນຳໆພາຂອງພັກ ເປັນເຈົ້າການປະຕິບັດໜ້າທີ່ ແລະ ເຮັດສຳເລັດການມອບໝາຍ ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງເມືອງມີການຂະຫຍາຍຕົວດີ.
ເສດຖະກິດ-ເງິນຕາ ຂອງລາວ ມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ.

ເສດຖະກິດ-ເງິນຕາ ຂອງລາວ ມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ.

ຕາມແຫຼ່ງຂ່າວຈາກເພຈ໌ທາງການ ຂອງທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນກາງເດືອນສິງຫາຜ່ານມານີ້, ໄດ້ມີກອງປະຊຸມຄະນະກຳມະການນະໂຍບາຍເງິນຕາ ຄັ້ງທີ III ປະຈຳ ປີ 2025 ໂດຍກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນຫຼາຍບັນຫາທີ່ມີຜົນຄືບໜ້າດີ ເປັນຕົ້ນ: ສະພາບອັດຕາເງິນເຟີ້ ມີຈັງຫວະຫຼຸດລົງຢ່າງຈະແຈ້ງ ໂດຍສະເພາະເດືອນກໍລະກົດ 2025 ເງິນເຟີ້ຢູ່ໃນລະດັບ 5.30% ຫຼຸດລົງຈາກ 8.3% ໃນເດືອນພຶດສະພາ ແລະ ພາຍໃນເດືອນສິງຫານີ້ ໄດ້ຫຼຸດລົງມາຢູ່ທີ່ 5.0%. ບັນຫານີ້, ໄດ້ບົ່ງບອກໃຫ້ຮູ້ເຖິງສະ ພາບເສດຖະກິດ-ການເງິນ, ເງິນຕາ ຂອງ ສປປ ລາວ ເລີ່ມມີສັນຍານບວກ.
ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ - ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ຂອງແຂວງບໍລິຄຳໄຊ (2026-2030)

ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ - ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ຂອງແຂວງບໍລິຄຳໄຊ (2026-2030)

ທ່ານ ຄຳແຫວນ ປັນຍານຸວົງ ຄະນະປະຈຳພັກແຂວງ ຮອງເຈົ້າແຂວງບໍລິຄຳໄຊ ໄດ້ຂຶ້ນຜ່ານແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ອົງຄະນະພັກແຂວງບໍລິຄຳໄຊ ຄັ້ງທີ VIII ໃນວັນທີ 25 ສິງຫານີ້ວ່າ: ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີຄັ້ງທີ V (2021-2025). ໃນຕະຫຼອດໄລຍະເວລາ 5 ປີທີ່ຜ່ານມາ ແຂວງພວກເຮົາແມ່ນມີຜົນສໍາເລັດ ແລະ ພົ້ນເດັ່ນຫຼາຍດ້ານ ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 6 ເປົ້າໝາຍ ແລະ 21 ວຽກຈຸດ ດັ່ງນີ້:
7 ເດືອນຕົ້ນປີ ຫຼວງພະບາງສຸມໃສ່ການແກ້ໄຂບັນຫາເຄັ່ງຮ້ອນທາງດ້ານເສດຖະກິດ

7 ເດືອນຕົ້ນປີ ຫຼວງພະບາງສຸມໃສ່ການແກ້ໄຂບັນຫາເຄັ່ງຮ້ອນທາງດ້ານເສດຖະກິດ

ໃນວັນທີ 15 ສິງຫານີ້ ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມ ຫ້ອງວ່າການແຂວງຫຼວງພະບາງ ໄດ້ຈັດປະຊຸມສະຫຼຸບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ຂອງຄະນະສະເພາະກິດການແກ້ໄຂບັນຫາເຄັ່ງຮ້ອນທາງດ້ານເສດຖະກິດຂັ້ນແຂວງ ໃນໄລຍະ 7 ເດືອນຕົ້ນ ແລະ ກຳນົດທິດທາງ ແຜນການໃນ 5 ເດືອນທ້າຍປີ 2025 ໂດຍເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ບຸນເຫຼືອ ສິນໄຊວໍຣະວົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງຫຼວງພະບາງ ຫົວໜ້າຄະນະສະເພາະກິດຂັ້ນແຂວງ.
6 ເດືອນຕົ້ນປີ ເສດຖະກິດເມືອງລະມາມ ຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 5.95%

6 ເດືອນຕົ້ນປີ ເສດຖະກິດເມືອງລະມາມ ຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 5.95%

ໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ 2025 ນີ້, ເມືອງລະມາມ ແຂວງເຊກອງ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຂຸດຄົ້ນທ່າແຮງບົ່ມຊ້ອນພາຍໃນເມືອງ ເຂົ້າໃນການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ, ສ້າງສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກ, ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການບໍລິການ ແລະ ການຜະລິດກະສິກໍາທີ່ເປັນທ່າແຮງ, ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດ ຂອງເມືອງຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 5.59% ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ ຫຼື (GDP) ບັນລຸໄດ້ 1,029.64 ຕື້ກີບ, ສະເລ່ຍໃສ່ພົນລະເມືອງ 23.28 ລ້ານກີບ/ຄົນ.
ປີ 2025 ເສດຖະກິດ ນວ ຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 6.6%

ປີ 2025 ເສດຖະກິດ ນວ ຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 6.6%

ຄາດຄະເນວ່າ ໃນປີ 2025 ເສດຖະກິດ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ (ນວ) ຈະຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 6.6% (ລື່ນມະຕິສະພາ 0.1%), ໂດຍປັດໄຈຕົ້ນຕໍທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ GDP ຂະຫຍາຍຕົວລື່ນແຜນການ ແມ່ນມາຈາກຂະແໜງອຸດສາຫະກໍາຂະຫຍາຍຕົວ 8.1%, ກວມເອົາ 49%
ເພີ່ມເຕີມ