ທ່ານງາມປະສົງ ເມືອງມະນີ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ປັດຈຸບັນສະພາບເສັ້ນທາງ ແລະ ຂົວສ່ວນຫຼາຍ ແມ່ນໄດ້ກໍ່ສ້າງ ແລະ ນໍາໃຊ້ມາຫຼາຍສິບປີແລ້ວ ເຮັດໃຫ້ໂຄງສ້າງຂອງທາງມີການເປ່ເພ, ຊຸດໂຊມຕາມອາຍຸການນໍາໃຊ້, ຂາດງົບປະມານໃນການຟື້ນຟູໃຫຍ່ ຫຼື ບຳລຸງຮັກສາຕາມຮອບວຽນຂອງເຕັກນິກ, ງົບປະມານທີ່ນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນການສ້ອມແປງ ໃນແຕ່ລະປີບໍ່ພຽງພໍກັບຄວາມຕ້ອງການຕົວຈິງຂອງໜ້າວຽກ, ຈໍານວນພາຫະນະ ແລະ ການຂົນສົ່ງ ສິນຄ້າໃນ ແຕ່ລະປີເພີ່ມຂື້ນ, ການຄຸ້ມຄອງນໍ້າໜັກລົດບັນທຸກ ແລະ ພາຫະນະຂົນສົ່ງຂະໜາດໃຫຍ່ ແມ່ນປະຕິບັດບໍ່ໄດ້ດີ ລວມທັງຕາໜ່າງເສັ້ນທາງໃນປັດຈຸບັນສ່ວນຫຼາຍ ແມ່ນໄດ້ອອກແບບເພື່ອຮັບນໍ້າໜັກໄດ້ພຽງ 8.2ໂຕນ/ເພົາ ແລະ 9.1 ໂຕນ/ເພົາ ເປັນສ່ວນຫຼາຍ ແລະ ມີປະມານ 1,000 ກມ ເທົ່ານັ້ນ ຮັບນໍ້າໜັກໄດ້ 11 ໂຕນ/ເພົາ (ມາດຕະຖານອາຊຽນ).ປັດຈຸບັນທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ຄວາມຍາວ 7,880 ກມ ໂດຍສະເພາະເສັ້ນທາງທີ່ເປັນທາງຫຼວງ ອາຊຽນຄວາມຍາວ 2,855 ກມ ເປັນຕົ້ນ NR13N, NR13S, NR2, NR8 ແລະ ເສັ້ນທາງອື່ນໆ ແມ່ນ ສືບຕໍ່ຍົກລະດັບໃຫ້ໄດ້ 11 ໂຕນ/ເພົາ.
ທ່ານ ຍັງໄດ້ກ່າວອີກວ່າ: ສຳລັບທິດທາງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນຕໍ່ໜ້າ ແມ່ນຈະສືບຕໍ່ປະຕິບັດແຈ້ງການຂອງກະຊວງ ຍທຂ ສະບັບເລກທີ 86/ຍທຂ, ລົງວັນທີ 19 ກຸມພາ 2024 ກ່ຽວກັບການສ້ອມແປງເສັ້ນທາງ ແລະ ການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບໃຫ້ອົງການປົກຄອງ ທ້ອງຖິ່ນ ແມ່ນໄດ້ມອບວຽກ ແລະ ງົບປະມານໃຫ້ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ເປັນຜູ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກສ້ອມແປງທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ; ສຸມໃສ່ 4 ແຂວງ ພາກເໜືອ ເຊັ່ນ: ແຂວງວຽງຈັນ, ຫຼວງພະບາງ, ອຸດົມໄຊ ແລະ ຫຼວງນໍ້າທາ;ດໍາເນີນການປັບປຸງກົນໄກການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ນໍາໃຊ້ເສັ້ນທາງ ດ້ວຍຮູບແບບສັນຍາ ຟື້ນຟູ, ຍົກ ລະດັບ ແລະ ບູລະນະຮັກສາ ໃນໄລຍະຍາວນານ (10ປີ) ໂດຍພາກລັດເປັນຜູ້ເກັບເງິນຄ່າຜ່ານທາງ, ຕອນທາງໃດທີ່ໄດ້ຮັບການປັບປຸງ ແລະ ຟື້ນຟູຍົກລະດັບແລ້ວ ແມ່ນຈະດໍາເນີນການສຶກສາ ຄວາມເປັນໄປໄດ້ໃນການເກັບເງິນຄ່າບໍລິການຜ່ານທາງ (ລົດບາງປະເພດ) ເພື່ອນໍາເອົາງົບປະມານ ດັ່ງກ່າວ ມາບູລະນະຮັກສາ ແລະ ສ້ອມແປງທາງ. ປັດຈຸບັນ, ໄດ້ສໍາເລັດການເຊັນ MOU ກັບ ບໍລິສັດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໃນການເຮັດທົດລອງຢູ່ທາງເລກ 9 ແລະ ສຶກສາການເກັບເງິນຢູ່ທາງ 13 ໃຕ້; ການເກັບເງິນແມ່ນເກັບນໍາແຕ່ລົດບັນທຸກນໍ້າໜັກເກີນ 12 ໂຕນ ຂຶ້ນໄປ ຈະບໍ່ໄດ້ເກັບນໍາລົດ ຂະໜາດນ້ອຍ, ລົດເມສາທາລະນະ, ລົດ ປກສ, ປກຊ ແລະ ອື່ນໆ;ສຶບຕໍ່ປະສານສົມທົບກັບ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອຜັນຂະຫຍາຍ ຄໍາສັ່ງ ສະບັບເລກທີ 06/ນຍ, ລົງວັນທີ 7 ມີນາ 2025 ໂດຍໃຫ້ບໍລິສັດຂຸດຄົ້ນ ແລະ ຜູ້ປະກອບການຂົນສົ່ງ ແຮ່ທາດ ມີພັນທະ ດ້ານງົບປະມານເຂົ້າໃນການຍົກລະດັບ, ສ້ອມແປງ ແລະ ບູລະນະຮັກສາເສັ້ນທາງ.ຂົນຂວາຍບໍລິສັດ ມາເຮັດອຸໂມງພູ 9 ຫຼັກ ແລະ ກວດກາມາດຕະຖານເຕັກນິກ ແລະ ຄວາມປອດ ໄພ ໂດຍສະເພາະຢູ່ທາງເຂດຜຸດອຍ.
ຂ່າວ:ບູນຕອມ,ຮູບ:ສຸກສະຫວັນ
ຄໍາເຫັນ