ສະພາບການພັດທະນາແລະ ຄຸ້ມຄອງເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ຢູ່ ສປປ ລາວ

ສະພາບການພັດທະນາແລະ ຄຸ້ມຄອງເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ຢູ່ ສປປ ລາວ
ໂດຍ:ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ
ເນື່ອງໃນໂອກາດທີ່ຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ຈະໄດ້ຖືກນໍາສະເໜີຕໍ່ສະພາແຫ່ງຊາດ ໃນກອງປະຊຸມສະໄໜສາມັນເທື່ອທີ 6 ຂອງ ສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX, ທ່ານ ຄໍາເຈນ ວົງໂພສີ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ໄດ້ກ່າວວ່າ: 
ວຽກງານການພັດທະນາ ແລະ ຄຸ້ມຄອງເຂດເສດຖະກິດພິເສດ (ຂສພ) ຢູ່ ສປປ ລາວ ແມ່ນວຽກງານໜຶ່ງທີ່ພັກ ແລະ ລັດຖະບານ ວາງອອກເພື່ອດຶງດູດ ແລະ ສົ່ງເສີມຄວາມຫຼາກຫຼາຍທາງດ້ານການລົງທຶນຈາກພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ສ້າງບັນດາປະຖົມປັດໄຈ ເພື່ອເພີ່ມຂີດຄວາມສາມາດໃນການແຂ່ງຂັນ ທີ່ມີລັກສະນະຂອງການພັດທະນາແບບຍືນຍົງ,ຮອບດ້ານ ແລະ ທັນສະໄໝ ໄປຄຽງຄູ່ກັບການຖ່າຍທອດເຕັກໂນໂລຊີນະວັດຕະກຳໃໝ່ເຂົ້າໃນຂະບວນການຜະລິດ ສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາທີ່ໝັ້ນຄົງ ແລະ ກາຍເປັນໜຶ່ງໃນຖານແຫຼ່ງເກັບລາຍຮັບທີ່ສໍາຄັນ ໃຫ້ແກ່ລັດຖະບານ ກໍຄືການກະກຽມ ແລະ ສ້າງຄວາມພ້ອມທາງດ້ານພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ແລະ ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກຕ່າງໆ ຮອງຮັບໃຫ້ແກ່ການເຊື່ອມໂຍງ ສປປ ລາວ ເຂົ້າສູ່ພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ຕາມແລວທາງເສດຖະກິດ ໂດຍຖືເອົາ ຂສພ ເປັນໜຶ່ງໃນປັດໄຈຊ່ວຍໜູນຍຸດທະສາດການພັດທະນາຂອງ ສປປ ລາວ ຈາກປະເທດທີ່ບໍ່ມີທາງອອກສູ່ທະເລ (Land Locked) ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງລະຫວ່າງພາກພື້ນ (Landlink).
ຂສພ ຢູ່ ສປປລາວ ໄດ້ເລີ່ມມາແຕ່ປີ2003 ໂດຍລັດຖະບານໄດ້ສ້າງຕັ້ງເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ສະຫວັນ-ເຊໂນ ເປັນແຫ່ງທຳອິດ ໄປຄຽງຄູ່ກັບການສົ່ງເສີມການລົງທຶນແບບທົ່ວໄປພາຍຫຼັງທີ່ໄດ້ມີການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ໄທແຫ່ງທີII ເພື່ອເຊື່ອມຕໍ່ແລວທາງເສດຖະກິດຕາເວັນອອກ-ຕາເວັນຕົກ(East-West Economic Corridors) ຫຼັງຈາກນັ້ນ ຂສພ ກໍໄດ້ຖືກຂະຫຍາຍແລວທາງເສດຖະກິດຕ່າງໆໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ຊຶ່ງມາຮອດປັດຈຸບັນມີ ຂສພ ທັງໝົດ 21 ແຫ່ງ ຕັ້ງຢູ່ໃນ7ແຂວງໂດຍມີພື້ນທີ່ສໍາປະທານທັງໝົດ 33.088 ເຮັກຕາ ໃນນີ້ບຸກເບີກ ພື້ນທີ່ຕົວຈິງໄປແລ້ວ 23.776 ເຮັກຕາ ສາມາດດຶງດູດການລົງທຶນໄດ້ທັງໝົດໄດ້ເຖິງ 1.377 ຫົວໜ່ວຍວິສາຫະກິດ,ຊຶ່ງມີແຜນການລົງທຶນຫຼາຍກວ່າ64 ກວ່າຕື້ໂດລາ ໃນນີ້,ລົງທຶນຕົວຈິງໄປແລ້ວປະມານ 8 ຕື້ໂດລາ,ສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 67.579ຕໍາແໜ່ງງານ ເປັນແຮງງານລາວ 37.000 ກວ່າຕໍາແໜ່ງງານ, ສາມາດປະສ່ວນເຂົ້າງົບປະມານໃຫ້ແກ່ລັດຖະບານໄດ້ຫຼາຍກວ່າ925 ຕື້ກວ່າກີບແລະ ຄາດວ່າຕົວເລກດັ່ງກ່າວຈະສືບຕໍ່ເພີ່ມຂຶ້ນ ພາຍຫຼັງທີ່ຫຼາຍບໍລິສັດໄດ້ສໍາເລັດການກໍ່ສ້າງແລະ ນໍາເຂົ້າເຄື່ອງຈັກມາຮັບໃຊ້ການຜະລິດ ເຫັນໄດ້ຈາກໂຕເລກການລົງທຶນສະເພາະ 9 ເດືອນປີ 2023 ສາມາດດຶງດູດການລົງທຶນໄດ້ທັງໝົດ 111 ບໍລິສັດ, ໂດຍມີທຶນຈົດທະບຽນຫຼາຍກວ່າ 121 ລ້ານໂດລາແລະ ທຶນທັງໝົດ 419 ລ້ານກວ່າໂດລາ, ໃນນັ້ນພາຍໃນ 12 ບໍລິສັດ ຕ່າງປະເທດ 96 ບໍລິສັດ ແລະເປັນບໍລິສັດຮ່ວມທຶນອີກ 3 ບໍລິສັດ ໃນນີ້ຂະແໜງການບໍລິການກວມເຖິງ 71%,ສາມາດເກັບພັນທະເຂົ້າງົບປະມານໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 124 ຕື້ກວ່າກີບ.
ນອກຈາກຜົນປະໂຫຍດທາງກົງແລ້ວຂສພ ຍັງໄດ້ສ້າງກົນໄກ ແລະ ຊ່ວຍໜູນການພັດທະນາເຂດຮອບນອກໂຄງການຕື່ມອີກເປັນຕົ້ນແມ່ນທີ່ດິນເກີດມູນຄ່າເພີ່ມ ແລະໄດ້ຮັບການພັດທະນາໄປໃນຕົວ ລວມເຖິງໄດ້ເກີດມີຕະຫຼາດຊຸມຊົນທີ່ປະຊາຊົນອ້ອມຂ້າງໂຄງການນໍາເອົາສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການຕ່າງໆມາຈໍາໜ່າຍ ນັບມື້ມີການຂະຫຍາຍຕົວ ຢ່າງກວ້າງຂວາງ ສອດຄ່ອງຕາມແນວທາງທີ່ກຳນົດເອົາ ຂສພເປັນຈຸດສຸມການພັດທະນາ ແລ້ວກະຈາຍຄວາມຈະເລີນອອກໄປສູ່ພາຍນອກເທື່ອລະກ້າວ.
ສໍາລັບຕໍ່ໜ້ານີ້ ວຽກງານການພັດທະນາ ແລະ ຄຸ້ມຄອງ ຂສພຢູ່ ສປປ ລາວ ຍັງເຫັນວ່າມີບັນດາທ່າແຮງແລະ ກາລະໂອກາດຫຼາຍສົມຄວາມ ພາຍຫຼັງທີ່ລົດໄຟຄວາມໄວສູງ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ເປີດນໍາໃຊ້ເປັນຕົ້ນມາ ແລວທາງຂົນສົ່ງດັ່ງກ່າວໄດ້ກະຕຸກຊຸກຍູ້ການພັດທະນາຫຼາຍໂຄງການໃຫ້ມີບາດກ້າວໃໝ່ ທີ່ພວມດຳເນີນໄປຍ່າງມີບັນຍາກາດ. ພ້ອມກັນນີ້,ເພື່ອດຶງດູດນັກລົງທຶນທີ່ມີຄຸນນະພາບ ວຽກງານ ຂສພ ແມ່ນໄດ້ມີບາງໜ້າວຽກຈຸດສຸມດັ່ງນີ້: 1) ລັດຖະບານໄດ້ສົ່ງເສີມໃຫ້ຍົກລະດັບນິຕິກຳຂສພຂຶ້ນເປັນກົດໝາຍເພື່ອເປັນບ່ອນອີງອັນໜັກແໜ້ນໃຫ້ແກ່ຂະແໜງການກໍຄືການສ້າງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນໃຫ້ແກ່ຜູ້ທີ່ຈະເຂົ້າມາລົງທຶນ ໃຫ້ສາມາດດຳເນີນໄປຢ່າງຄອງຕົວ ກໍຄືການປົກປ້ອງສິດຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ; 2) ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາ ຂສພ ໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນກວ່າເກົ່າ ປັບຈຸດສຸມການພັດທະນາ ແຕ່ລະເຂດໃຫ້ແທດເໝາະກັບສະພາບໃນປັດຈຸບັນກໍຄືທ່າອ່ຽງຂອງຕະຫຼາດໂລກ ເພີ່ມຂີດຄວາມສາມາດໃນການແຂ່ງຂັນຂອງແຕ່ລະເຂດ; ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາ ແລະ ການສະໜອງສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກເພື່ອຮັບປະກັນຄຸນນະພາບ ແລະ ການບໍລິການທີ່ດີ;ສ້າງສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ເພີ່ມທະວີການດຶງດູດການລົງທຶນຈາກຫຼາຍປະເທດເຂົ້າມາໃນ ຂສພ ກໍຄືໃນເຂດໃໝ່ຕາມແລວທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນແລະແລວທາງເສດຖະກິດອື່ນໆໃນປະເທດ ຕາມນະໂຍບາຍທາງດ້ານການຄ້າທີ່ສປປລາວໄດ້ຮັບເຊັ່ນ: ເຂດຜະລິດອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງ Manufacturing ເພື່ອເຊື່ອມໂຍງຕ່ອງໂສ້ການຜະລິດແລະຕ່ອງໂສ້ມູນຄ່າເພີ່ມກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ,ເຂດເຕັກໂນໂລຊີແລະSmart industrial zone, ເຂດໂລຈິສຕິກ,ການຄ້າແລະການບໍລິການທັງສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ໃນການທົດລອງການເຊື່ອມໂຍງກັບພາກພື້ນແລະສາກົນໄປຄຽງຄູ່ກັບການເພີ່ມທະວີປະສິດທິພາບຂອງແຮງງານໂດຍການປະສານສົມທົບກັບບັນດາພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເພື່ອສ້າງສີມືແຮງງານໃຫ້ແທດເໝາະກັບຄວາມຕ້ອງການໃນການພັດທະນາຂະແໜງການຢູ່ຂສພ.

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວເສດຖະກິດ

ການນຳແຂວງຫຼວງພະບາງ ຊຸກຍູ້ການ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຢູ່ເມືອງຈອມເພັດ

ການນຳແຂວງຫຼວງພະບາງ ຊຸກຍູ້ການ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຢູ່ເມືອງຈອມເພັດ

ອາທິດຜ່ານມານີ້, ທີ່ສະໂມສອນໃຫ່ຍຂອງເມືອງຈອເພັດ, ທ່ານ ບຸນເຫຼືອ ສິນໄຊວໍຣະວົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງຫຼວງພະບາງ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໄດ້ເຄື່ອນໄຫວຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຢູ່ເມືອງຈອມເພັດ ໂດຍໄດ້ຮັບການຕ້ອນຂອງ ທ່ານ ນາງ ຈັນດີ ເຢັ່ງວື່ ກໍາມະການພັກແຂວງ ເລຂາພັກເມືອງຈອມເພັດ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ແລະ ພະນັກງານຫຼັກແຫຼ່ງຂອງເມືອງ.
ບຸກທະລຸຄຸ້ມຄອງການເງິນເປັນທັນສະໄໝຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ

ບຸກທະລຸຄຸ້ມຄອງການເງິນເປັນທັນສະໄໝຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ

ເພື່ອຈະສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາຂະແໜງການເງິນ ກໍຄືແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດຄັ້ງທີ 10, ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ (2026-2030), ຊຶ່ງຂະແໜງການເງິນຈະຕ້ອງໄດ້ສ້າງທ່າຫັນປ່ຽນຢ່າງແຂງແຮງ, ບຸກທະລຸ ພາຍໃຕ້ຄໍາຂວັນ: “ຍົກສູງບົດບາດຄວາມສາມາດນໍາພາຂອງຄະນະພັກ, ຕັ້ງໜ້າເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ບຸກທະລຸຄຸ້ມຄອງການເງິນເປັນທັນສະໄໝ, ຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ໃຫ້ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງ, ສີຂຽວ ແລະ ຍືນຍົງ”.
ສຳມະນາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ

ສຳມະນາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ

ສຳມະນາກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ຕິດພັນກັບວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ແລະ ຮ່າງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ X (2026-2030) ໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນລະຫວ່າງວັນທີ 4-5 ພະຈິກ 2025 ທີ່ຫໍປະຊຸມແຫ່ງຊາດ ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ສົມມາດ ພົນເສນາ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ, ມີບັນດາກໍາມະການຄະນະປະຈໍາ ແລະ ຮອງປະທານກໍາມາທິການສະພາແຫ່ງຊາດ, ລັດຖະມົນຕີ-ຮອງລັດຖະມົນຕີ ແລະ ຮອງຜູ້ວ່າການທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດຈາກ 18 ເຂດເລືອກຕັ້ງທົ່ວປະເທດ, ຜູ້ຕາງໜ້າຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາ, ນັກຄົ້ນຄວ້າຈາກສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ, ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ແລະ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.
ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຮອບດ້ານຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຮອບດ້ານຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ໃນໂອກາດທີ່ມາເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໃນວັນທີ 28 ຕຸລານີ້, ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ກຳມະການກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ເລຂາທິການສູນກາງພັກ ປະທານຄະນະກວດກາສູນກາງພັກ ປະທານອົງການກວດກາລັດ ໄດ້ໃຫ້ກຽດໂອ້ລົມຄະນະການນຳຂັ້ນສູງຂອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ຊຶ່ງການໂອ້ລົມຄັ້ງນີ້ໄດ້ຈັດຂຶ້ນທີ່ຫ້ອງປະຊຸມຂອງຫ້ອງວ່າການແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໂດຍມີທ່ານ ບຸນໂຈມ ອຸບົນປະເສີດ ກຳມະການສູນກາງພັກ ເລຂາພັກແຂວງ ເຈົ້າແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ພ້ອມຄະນະນຳຂອງແຂວງ ເຂົ້າຮ່ວມຮັບຟັງດ້ວຍ.
ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ ເມືອງໄຊທານີ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ ເມືອງໄຊທານີ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີນີ້, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງເມືອງໄຊທານີ ນະຄອນ ຫຼວງວຽງຈັນໂດຍລວມດ້ານເສດຖະກິດ ຍັງສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ສາມາດຄໍ້າປະກັນດ້ານສະບຽງອາຫານ, ການຜະລິດເຄື່ອງອຸປະໂພກ ບໍລິໂພກພາຍໃນເມືອງໄດ້ມີບາດກ້າວໃໝ່.
ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ໄລຍະທ້າຍປີແມ່ນລື່ນແຜນການ

ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ໄລຍະທ້າຍປີແມ່ນລື່ນແຜນການ

ແຂວງຄໍາມ່ວນ ໄດ້ສຸມໃສ່ທຸກຄວາມພະຍາຍາມ ໃນການປຸກລະດົມທຸກກຳລັງແຮງ ທຸກພາກສ່ວນເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ຂອງແຂວງ ໄປຕາມຍຸດທະສາດການພັດທະນາ ທີ່ກຳນົດໄວ້ “ເປັນແຫຼ່ງຜະລິດສະບຽງອາຫານ, ເປັນຖານພັດທະນາອຸດສາຫະກຳ, ການບໍລິການ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວ” ເພື່ອບັນລຸບັນດາຄາດໝາຍຕ່າງໆ; ໃນນີ້, ສະເພາະດ້ານເສດຖະກິດ ແມ່ນໄດ້ມີການເຕີບໂຕຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ຍືນຍົງ.
5 ປີ ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ

5 ປີ ເສດຖະກິດແຂວງຄໍາມ່ວນ ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ

ໄລຍະ 5 ປີຜ່ານມາເສດຖະກິດ ແຂວງຄໍາມ່ວນ ໄດ້ສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງໃນລະດັບ 6.2%, ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນປີ 2025 ບັນລຸໄດ້ 26,772 ຕື້ກີບ, ລາຍຮັບສະເລ່ຍຕໍ່ຫົວຄົນບັນລຸໄດ້ 58.1 ລ້ານກີບ ຫຼື 2,701 ໂດລາສະຫະລັດ/ຄົນ/ປີ; ການລະດົມທຶນທົ່ວສັງຄົມເຂົ້າໃສ່ການພັດທະນາໄດ້ 1,245 ໂຄງການ, ມູນຄ່າ 19,026 ຕື້ກີບ, ລື່ນແຜນການ 13% (ພົ້ນເດັ່ນແມ່ນການດຶງດູດລົງທຶນຈາກ ສປ ຈີນ ມາລົງທຶນ ໃນຂະແໜງອຸດສາຫະກຳຕ່ອງໂສ້ ເກືອໂປຕາສ ມີ 24 ບໍລິສັດ ມູນຄ່າການລົງທຶນ 1,205 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ), ແຂວງສາມາດແກ້ໄຂໜີ້ສິນໄດ້ທັງໝົດ 1,079 ຕື້ກີບ, ສາມາດປິດບັນຊີໜີ້ສິນໄດ້ 159 ໂຄງ.
ດັກຈຶງ ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຄຳສັ່ງຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດທົ່ວເມືອງ ຂະຫຍາຍຕົວ

ດັກຈຶງ ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຄຳສັ່ງຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດທົ່ວເມືອງ ຂະຫຍາຍຕົວ

ຕະຫຼອດໄລຍະຜ່ານມາ ອົງຄະນະພັກເມືອງດັກຈຶງ ແຂວງເຊກອງ ໄດ້ຖືສໍາຄັນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິຂອງພັກ ບັນດານິຕິກຳ ແລະ ມູນເຊື້ອວັນສຳຄັນຂອງຊາດ ແລະ ສາກົນ ເຮັດໃຫ້ພະນັກງານມີຄວາມໜັກແໜ້ນທາງດ້ານການເມືອງ ມີຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ ມີຄວາມເປັນເອກະພາບ ເຊື່ອໝັນຕໍ່ການຊີນຳໆພາຂອງພັກ ເປັນເຈົ້າການປະຕິບັດໜ້າທີ່ ແລະ ເຮັດສຳເລັດການມອບໝາຍ ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງເມືອງມີການຂະຫຍາຍຕົວດີ.
ເສດຖະກິດ-ເງິນຕາ ຂອງລາວ ມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ.

ເສດຖະກິດ-ເງິນຕາ ຂອງລາວ ມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ.

ຕາມແຫຼ່ງຂ່າວຈາກເພຈ໌ທາງການ ຂອງທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນກາງເດືອນສິງຫາຜ່ານມານີ້, ໄດ້ມີກອງປະຊຸມຄະນະກຳມະການນະໂຍບາຍເງິນຕາ ຄັ້ງທີ III ປະຈຳ ປີ 2025 ໂດຍກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນຫຼາຍບັນຫາທີ່ມີຜົນຄືບໜ້າດີ ເປັນຕົ້ນ: ສະພາບອັດຕາເງິນເຟີ້ ມີຈັງຫວະຫຼຸດລົງຢ່າງຈະແຈ້ງ ໂດຍສະເພາະເດືອນກໍລະກົດ 2025 ເງິນເຟີ້ຢູ່ໃນລະດັບ 5.30% ຫຼຸດລົງຈາກ 8.3% ໃນເດືອນພຶດສະພາ ແລະ ພາຍໃນເດືອນສິງຫານີ້ ໄດ້ຫຼຸດລົງມາຢູ່ທີ່ 5.0%. ບັນຫານີ້, ໄດ້ບົ່ງບອກໃຫ້ຮູ້ເຖິງສະ ພາບເສດຖະກິດ-ການເງິນ, ເງິນຕາ ຂອງ ສປປ ລາວ ເລີ່ມມີສັນຍານບວກ.
ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ - ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ຂອງແຂວງບໍລິຄຳໄຊ (2026-2030)

ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ - ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ຂອງແຂວງບໍລິຄຳໄຊ (2026-2030)

ທ່ານ ຄຳແຫວນ ປັນຍານຸວົງ ຄະນະປະຈຳພັກແຂວງ ຮອງເຈົ້າແຂວງບໍລິຄຳໄຊ ໄດ້ຂຶ້ນຜ່ານແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ອົງຄະນະພັກແຂວງບໍລິຄຳໄຊ ຄັ້ງທີ VIII ໃນວັນທີ 25 ສິງຫານີ້ວ່າ: ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີຄັ້ງທີ V (2021-2025). ໃນຕະຫຼອດໄລຍະເວລາ 5 ປີທີ່ຜ່ານມາ ແຂວງພວກເຮົາແມ່ນມີຜົນສໍາເລັດ ແລະ ພົ້ນເດັ່ນຫຼາຍດ້ານ ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 6 ເປົ້າໝາຍ ແລະ 21 ວຽກຈຸດ ດັ່ງນີ້:
ເພີ່ມເຕີມ