ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ຈີນ ​ພວມ​ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ນິ​ຍົມ​ຈາກວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​​ລົດ​​ໃນທົ່ວ​ໂລກ

ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ຈີນ ​ພວມ​ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ນິ​ຍົມ​ຈາກວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​​ລົດ​​ໃນທົ່ວ​ໂລກ

ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ຈີນ ​ພວມ​ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ນິ​ຍົມ​ຈາກວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​​ລົດ​​ໃນທົ່ວ​ໂລກ
ຫວ່າງບໍ່ດົນມານີ້, ບໍ​ລິ​ສັດ XIAOPENG ​ຊຶ່ງ​ເປັນ​ບໍ​ລິ​ສັດ​ຜະ​ລິດ​ລົດ​ຂອງ​ຈີນ​ປະ​ກາດ​ວ່າໄດ້​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ຜະ​ລິດ​ແຜ່ນ​ຊິບ​ຂັບ​ລົດ​ແບບ​ອັດ​ຕະ​ໂນ​ມັດທີ່​ມີສະ​ມັດ​ຖະ​ພາບ​ສູງ, ກຸ່ມ​ບໍ​ລິ​ສັດ​ໂວນ​ສະວາເກິນ​ຂອງ​ເຢຍ​ລະ​ມັນ​ອາດ​ຈະ​ຈັດ​ຊື້​ແຜ່ນ​ຊິບ​ຊຸດ​ທຳ​ອິດ​ຈາກ​ບໍ​ລິ​ສັດຕົນ. ນອກ​ນີ້, ​ບໍ​ລິ​ສັດ​ອໍ​ດີ​ໄດ້​ໂຄ​ສະ​ນາ​ຂາຍລົດ​ລຸ້ນ A5L ຂອງ​ຕົນ​ທີ່​ຈະ​ປ້​ອນ​ເຂົ້າ​ຕະຫຼາດ​ໃນ​ໄວໆ​ນີ້, “ລະ​ບົບ​ຂັບ​ລົດ​ອັດ​ສະ​ລິ​ຍະ​ສຽນ​ຄຸນ​ຂອງ​ບໍ​ລິ​ສັດ​ຫົວ​ເຫວີຍ” ໃນ​​ແຜ່ນ​ປ້າຍ​ໂຄ​ສະ​ນາ ຫຼື ໂປ​ສະ​ເຕີ​ ໄດ້​ກາຍ​ເປັນ​ຈຸດ​ເດັ່ນ​ທີ່​ດຶງ​ດູດ​ລູກ​ຄ້າ… ປັດ​ຈຸ​ບັນ, ອຸດ​ສາ​ຫະ​ກຳ​ລົດ​​ໃນທົ່ວ​ໂລກ​ພວມ​ເກີດ​ມີ​ການ​ປະ​ຕິ​ວັດ​ຄັ້ງ​ປະ​ຫວັດ​ສາດ, ​ຄວາມ​ເປັນ​ຜູ້​ນຳ​ດ້ານ​ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ລົດ​​ໃນ​ທົ່ວ​ໂລກ​ພວມ​​ຍົກ​ຍ້າຍ​ຈາກ​ຕາ​ເວັນ​ຕົກ​ມາ​ຫາ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ, ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ຈີນ​ພວມ​ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ນິ​ຍົມ​ຊົມ​ຊອບ​ຈາກວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ລົດ​​ໃນ​ທົ່ວ​ໂລກນັບ​ມື້​ນັບຫຼາຍ​ຂຶ້ນ.

 

ເຕກ​ໂນ​ໂລ​ຊ​ຈນ ​ພວມ​ໄດ​ຮບ​ຄວາມ​ນ​ຍມ​ຈາກວ​ສາ​ຫະ​ກດ​​ລດ​​ໃນທວ​ໂລກ - image 1
 

ຄວາມຈິງແລ້ວ, ໃນຊຸມປີຜ່ານມາ, ວິສາຫະກິດລົດດັ່ງເດີມທີ່ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີໃໝ່ຂອງຈີນ ໄດ້ກາຍເປັນເລື່ອງປົກກະຕິຂອງອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກ. ໃນດ້ານໝໍ້ໄຟລົດ ຫຼື ແບັດເຕີຣີລົດ, ບໍລິສັດ CATL ແລະ ບໍລິສັດ BYD ຂອງຈີນໄດ້ກວມເອົາເຄິ່ງໜຶ່ງຂອງຕະຫຼາດແບັດເຕີຣີລົດໃນທົ່ວໂລກ ຍ້ອນມີຄວາມຖີ່ພະລັງງານສູງ ແລະ ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງທົນທານ ຊຶ່ງໄດ້ກາຍເປັນຝ່າຍສະໜອງແບັດເຕີຣີໃຫ້ແກ່ວິສາຫະກິດລົດທີ່ມີຊື່ສຽງຕ່າງໆຂອງໂລກ ເຊັ່ນ: TOYOTA ແລະ TESLA ເປັນຕົ້ນ; ສ່ວນໃນດ້ານການຂັບລົດອັດສະລິຍະ, ແຜນການແກ້ໄຂຂອງບໍລິສັດຫົວເຫວີຍ ແລະ XIAOPENG ພວມຖືກນຳໃຊ້ຢູ່ໃນລົດຂອງ Benz, BMW, ອໍດີແລະ ໂວນສະວາເກິນ; ໃນດ້ານບ່ອນຄົນຂັບດີຈີຕອນ, ຜົນສຳເລັດນະວັດຕະກຳຂອງຈີນ ໄດ້ກາຍເປັນແບບຢ່າງຂອງໂລກ. ເພື່ອຖອດຖອນບົດຮຽນດ້ານເຕັກໂນໂລຊີຈີນໄດ້ດີກວ່າເກົ່າ, ວິສາຫະກິດລົດຂ້າມຊາດຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: BMW ແລະ ໂວນສະວາເກິນ ເປັນຕົ້ນໄດ້ສ້າງຕັ້ງສູນຄົ້ນຄວ້າພັດທະນາທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດ ຊຶ່ງຮອງຈາກສຳນັກງານໃຫຍ່ຂອງຕົນເທົ່ານັ້ນເພື່ອຮັບໃຊ້ຕະຫຼາດຈີນ ແລະ ຮັບໃຊ້ລະບົບທົ່ວໂລກຂອງບໍລິສັດຕົນ ໂດຍອີງໃສ່ທ່າແຮງດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ຜູ້ຊ່ຽວຊານຂອງຈີນ.

ກະແສການຮ່ວມມືໃນປັດຈຸບັນແມ່ນກົງກັນຂ້າມຢ່າງຈະແຈ້ງກັບສະພາບດ້ານອຸດສາຫະກຳຜະລິດລົດຂອງຈີນທີ່ຕ້ອງເພິ່ງພາອາໄສເຕັກໂນໂລຊີຕ່າງປະເທດໃນສິບກວ່າປີກ່ອນ. ໃນສະໄໝນັ້ນ, ວິສາຫະກິດຈີນພະຍາຍາມຮຽນ ແລະ ນຳເຂົ້າເຕັກໂນໂລຊີຕ່າງປະເທດ, ແຕ່ປັດຈຸບັນ, ວິສາຫະກິດລົດຈາກທົ່ວໂລກກັບມາສະແຫວງຫາການຮ່ວມມືກັບວິສາຫະກິດຈີນຢ່າງເປັນເຈົ້າການ ຊຶ່ງໄດ້ຈັດເອົາ “ແຜນການຂອງຈີນ” ເຂົ້າໃນແຜນພັດທະນາໃນອະນາຄົດຂອງບໍລິສັດຕົນ. ໃນຂະນະດຽວກັນ, ຈີນກໍໄດ້ເຕີບໂຕຈາກຕະຫຼາດບໍລິໂພກລົດທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດໃນໂລກກາຍມາເປັນແຫຼ່ງນະວັດຕະກຳດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ, ສູນກາງຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງ ແລະຜູ້ກຳນົດມາດຕະຖານຂອງອຸດສາຫະກຳ. ທ່ານ ຈິມຟາລີ ຫົວໜ້າຝ່າຍບໍລິຫານຂອງບໍລິສັດຟອດເວົ້າຢ່າງກົງໄປກົງມາວ່າ: ລົດໃຊ້ພະລັງງານໄຟຟ້າຂອງຈີນກ້າວໜ້າກວ່າວິສາຫະກິດຕາເວັນຕົກຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ລົດທຸກຄັນຈະໄດ້ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຫົວເຫວີຍ ແລະ XIAOMI.

ຍ້ອນຫຍັງເຕັກໂນໂລຊີລົດຂອງຈີນຈຶ່ງສາມາດບັນລຸການພັດທະນາແບບກ້າວກະໂດດຂັ້ນຈາກການແລ່ນນຳຫຼັງກາຍມາເປັນຜູ້ນຳພາໃນເວລາສັ້ນໆພຽງສິບປາຍປີເທົ່ານັ້ນ. ແມ່ນຍ້ອນຕະຫຼາດຂະໜາດໃຫຍ່ພິເສດຂອງຈີນ ເປັນ “ຫ້ອງທົດລອງ” ທີ່ດີສຳລັບການຍົກລະດັບເຕັກໂນໂລຊີ, ຄວາມຕ້ອງການທີ່ມີຫຼາກຫຼາຍສີສັນຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ 1.4 ຕື້ຄົນ ເຮັດໃຫ້ວິສາຫະກິດຕ້ອງທັບມ້າງຂີດຈຳກັດດ້ານນະວັດຕະກຳເລື້ອຍໆ; ຕ່ອງໂສ້ອຸດສາຫະກຳທີ່ຄົບຖ້ວນຂອງຈີນ ສາມາດເຮັດໃຫ້ວິໄສທັດຂອງວິສາຫະກິດກາຍເປັນຜະລິດຕະພັນຕົວຈິງຢ່າງວ່ອງໄວ; ສ່ວນການລົງທຶນດ້ານການຄົ້ນຄວ້າພັດທະນາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງໄດ້ສ້າງພື້ນຖານອັນໝັ້ນແກ່ນໃຫ້ແກ່ດ້ານນະວັດຕະກຳ, ພຽງແຕ່ໃນຂົງເຂດຂັບລົດອັດສະລິຍະເທົ່ານັ້ນ, ການລົງທຶນຂອງວິສາຫະກິດນຳໜ້າຂອງຈີນກໍບັນລຸຫຼາຍກວ່າ 10 ຕື້ຢວນຕໍ່ປີ.

ເຕກ​ໂນ​ໂລ​ຊ​ຈນ ​ພວມ​ໄດ​ຮບ​ຄວາມ​ນ​ຍມ​ຈາກວ​ສາ​ຫະ​ກດ​​ລດ​​ໃນທວ​ໂລກ - image 2
 

ພາຍໃຕ້ສະພາບການທີ່ອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກໄດ້ຂະຫຍາຍໄປສູ່ລະບົບອັດສະລິຍະ ແລະ ນຳໃຊ້ພະລັງງານໄຟຟ້າ, ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຈີນໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມຊົມຊອບຈາກວິສາຫະກິດລົດໃນທົ່ວໂລກນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ, ວິສາຫະກິດໃດທີ່ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຈີນ, ວິສາຫະກິດນັ້ນຈະສາມາດຍາດໄດ້ໂອກາດທີ່ດີໃນການແຂ່ງຂັນຢູ່ຕະຫຼາດໃນອະນາຄົດໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ. ໃນຕໍ່ໜ້າ, ຄຽງຄູ່ກັບເຕັກໂນໂລຊີ 5G, ປັນຍາປະດິດ ແລະ ຖານຂໍ້ມູນມະຫາສານໄດ້ຮັບການພັດທະນາຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ຂະບວນການຫັນເປັນແບບອັດສະລິຍະ, ເປັນແບບໃຊ້ລະບົບພະລັງງານໄຟຟ້າ ແລະ ການເຊື່ອມຕໍ່ອິນເຕີເນັດເຂົ້າໃນອຸດສາຫະກຳລົດຈະເລັ່ງຄວາມໄວຂຶ້ນ. ເຕັກໂນໂລຊີລົດຂອງຈີນຈະສາມາດສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດໃນການນຳພາຂະບວນການດັ່ງກ່າວ ຊຶ່ງຈະເພີ່ມຄວາມມີຊີວິດຊີວາ ແລະ ພະລັງຂັບເຄື່ອນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກ.

ໂດຍ: ຊີອາໄອ

ເຕັກໂນໂລຊີຈີນ ພວມໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມຈາກວິສາຫະກິດລົດໃນທົ່ວໂລກ

ຫວ່າງບໍ່ດົນມານີ້, ບໍລິສັດ XIAOPENG ຊຶ່ງເປັນບໍລິສັດຜະລິດລົດຂອງຈີນປະກາດວ່າໄດ້ຄົ້ນຄວ້າຜະລິດແຜ່ນຊິບຂັບລົດແບບອັດຕະໂນມັດທີ່ມີສະມັດຖະພາບສູງ, ກຸ່ມບໍລິສັດໂວນສະວາເກິນຂອງເຢຍລະມັນອາດຈະຈັດຊື້ແຜ່ນຊິບຊຸດທຳອິດຈາກບໍລິສັດຕົນ. ນອກນີ້, ບໍລິສັດອໍດີໄດ້ໂຄສະນາຂາຍລົດລຸ້ນ A5L ຂອງຕົນທີ່ຈະປ້ອນເຂົ້າຕະຫຼາດໃນໄວໆນີ້, “ລະບົບຂັບລົດອັດສະລິຍະສຽນຄຸນຂອງບໍລິສັດຫົວເຫວີຍ” ໃນແຜ່ນປ້າຍໂຄສະນາ ຫຼື ໂປສະເຕີ ໄດ້ກາຍເປັນຈຸດເດັ່ນທີ່ດຶງດູດລູກຄ້າ… ປັດຈຸບັນ, ອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກພວມເກີດມີການປະຕິວັດຄັ້ງປະຫວັດສາດ, ຄວາມເປັນຜູ້ນຳດ້ານເຕັກໂນໂລຊີລົດໃນທົ່ວໂລກພວມຍົກຍ້າຍຈາກຕາເວັນຕົກມາຫາຕາເວັນອອກ, ເຕັກໂນໂລຊີຈີນພວມໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມຊົມຊອບຈາກວິສາຫະກິດລົດໃນທົ່ວໂລກນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ.

ຄວາມຈິງແລ້ວ, ໃນຊຸມປີຜ່ານມາ, ວິສາຫະກິດລົດດັ່ງເດີມທີ່ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີໃໝ່ຂອງຈີນ ໄດ້ກາຍເປັນເລື່ອງປົກກະຕິຂອງອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກ. ໃນດ້ານໝໍ້ໄຟລົດ ຫຼື ແບັດເຕີຣີລົດ, ບໍລິສັດ CATL ແລະ ບໍລິສັດ BYD ຂອງຈີນໄດ້ກວມເອົາເຄິ່ງໜຶ່ງຂອງຕະຫຼາດແບັດເຕີຣີລົດໃນທົ່ວໂລກ ຍ້ອນມີຄວາມຖີ່ພະລັງງານສູງ ແລະ ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງທົນທານ ຊຶ່ງໄດ້ກາຍເປັນຝ່າຍສະໜອງແບັດເຕີຣີໃຫ້ແກ່ວິສາຫະກິດລົດທີ່ມີຊື່ສຽງຕ່າງໆຂອງໂລກ ເຊັ່ນ: TOYOTA ແລະ TESLA ເປັນຕົ້ນ; ສ່ວນໃນດ້ານການຂັບລົດອັດສະລິຍະ, ແຜນການແກ້ໄຂຂອງບໍລິສັດຫົວເຫວີຍ ແລະ XIAOPENG ພວມຖືກນຳໃຊ້ຢູ່ໃນລົດຂອງ Benz, BMW, ອໍດີແລະ ໂວນສະວາເກິນ; ໃນດ້ານບ່ອນຄົນຂັບດີຈີຕອນ, ຜົນສຳເລັດນະວັດຕະກຳຂອງຈີນ ໄດ້ກາຍເປັນແບບຢ່າງຂອງໂລກ. ເພື່ອຖອດຖອນບົດຮຽນດ້ານເຕັກໂນໂລຊີຈີນໄດ້ດີກວ່າເກົ່າ, ວິສາຫະກິດລົດຂ້າມຊາດຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: BMW ແລະ ໂວນສະວາເກິນ ເປັນຕົ້ນໄດ້ສ້າງຕັ້ງສູນຄົ້ນຄວ້າພັດທະນາທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດ ຊຶ່ງຮອງຈາກສຳນັກງານໃຫຍ່ຂອງຕົນເທົ່ານັ້ນເພື່ອຮັບໃຊ້ຕະຫຼາດຈີນ ແລະ ຮັບໃຊ້ລະບົບທົ່ວໂລກຂອງບໍລິສັດຕົນ ໂດຍອີງໃສ່ທ່າແຮງດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ຜູ້ຊ່ຽວຊານຂອງຈີນ.

ກະແສການຮ່ວມມືໃນປັດຈຸບັນແມ່ນກົງກັນຂ້າມຢ່າງຈະແຈ້ງກັບສະພາບດ້ານອຸດສາຫະກຳຜະລິດລົດຂອງຈີນທີ່ຕ້ອງເພິ່ງພາອາໄສເຕັກໂນໂລຊີຕ່າງປະເທດໃນສິບກວ່າປີກ່ອນ. ໃນສະໄໝນັ້ນ, ວິສາຫະກິດຈີນພະຍາຍາມຮຽນ ແລະ ນຳເຂົ້າເຕັກໂນໂລຊີຕ່າງປະເທດ, ແຕ່ປັດຈຸບັນ, ວິສາຫະກິດລົດຈາກທົ່ວໂລກກັບມາສະແຫວງຫາການຮ່ວມມືກັບວິສາຫະກິດຈີນຢ່າງເປັນເຈົ້າການ ຊຶ່ງໄດ້ຈັດເອົາ “ແຜນການຂອງຈີນ” ເຂົ້າໃນແຜນພັດທະນາໃນອະນາຄົດຂອງບໍລິສັດຕົນ. ໃນຂະນະດຽວກັນ, ຈີນກໍໄດ້ເຕີບໂຕຈາກຕະຫຼາດບໍລິໂພກລົດທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດໃນໂລກກາຍມາເປັນແຫຼ່ງນະວັດຕະກຳດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ, ສູນກາງຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງ ແລະຜູ້ກຳນົດມາດຕະຖານຂອງອຸດສາຫະກຳ. ທ່ານ ຈິມຟາລີ ຫົວໜ້າຝ່າຍບໍລິຫານຂອງບໍລິສັດຟອດເວົ້າຢ່າງກົງໄປກົງມາວ່າ: ລົດໃຊ້ພະລັງງານໄຟຟ້າຂອງຈີນກ້າວໜ້າກວ່າວິສາຫະກິດຕາເວັນຕົກຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ລົດທຸກຄັນຈະໄດ້ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຫົວເຫວີຍ ແລະ XIAOMI.

ຍ້ອນຫຍັງເຕັກໂນໂລຊີລົດຂອງຈີນຈຶ່ງສາມາດບັນລຸການພັດທະນາແບບກ້າວກະໂດດຂັ້ນຈາກການແລ່ນນຳຫຼັງກາຍມາເປັນຜູ້ນຳພາໃນເວລາສັ້ນໆພຽງສິບປາຍປີເທົ່ານັ້ນ. ແມ່ນຍ້ອນຕະຫຼາດຂະໜາດໃຫຍ່ພິເສດຂອງຈີນ ເປັນ “ຫ້ອງທົດລອງ” ທີ່ດີສຳລັບການຍົກລະດັບເຕັກໂນໂລຊີ, ຄວາມຕ້ອງການທີ່ມີຫຼາກຫຼາຍສີສັນຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ 1.4 ຕື້ຄົນ ເຮັດໃຫ້ວິສາຫະກິດຕ້ອງທັບມ້າງຂີດຈຳກັດດ້ານນະວັດຕະກຳເລື້ອຍໆ; ຕ່ອງໂສ້ອຸດສາຫະກຳທີ່ຄົບຖ້ວນຂອງຈີນ ສາມາດເຮັດໃຫ້ວິໄສທັດຂອງວິສາຫະກິດກາຍເປັນຜະລິດຕະພັນຕົວຈິງຢ່າງວ່ອງໄວ; ສ່ວນການລົງທຶນດ້ານການຄົ້ນຄວ້າພັດທະນາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງໄດ້ສ້າງພື້ນຖານອັນໝັ້ນແກ່ນໃຫ້ແກ່ດ້ານນະວັດຕະກຳ, ພຽງແຕ່ໃນຂົງເຂດຂັບລົດອັດສະລິຍະເທົ່ານັ້ນ, ການລົງທຶນຂອງວິສາຫະກິດນຳໜ້າຂອງຈີນກໍບັນລຸຫຼາຍກວ່າ 10 ຕື້ຢວນຕໍ່ປີ.

ພາຍໃຕ້ສະພາບການທີ່ອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກໄດ້ຂະຫຍາຍໄປສູ່ລະບົບອັດສະລິຍະ ແລະ ນຳໃຊ້ພະລັງງານໄຟຟ້າ, ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຈີນໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມຊົມຊອບຈາກວິສາຫະກິດລົດໃນທົ່ວໂລກນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ, ວິສາຫະກິດໃດທີ່ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີຂອງຈີນ, ວິສາຫະກິດນັ້ນຈະສາມາດຍາດໄດ້ໂອກາດທີ່ດີໃນການແຂ່ງຂັນຢູ່ຕະຫຼາດໃນອະນາຄົດໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ. ໃນຕໍ່ໜ້າ, ຄຽງຄູ່ກັບເຕັກໂນໂລຊີ 5G, ປັນຍາປະດິດ ແລະ ຖານຂໍ້ມູນມະຫາສານໄດ້ຮັບການພັດທະນາຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ຂະບວນການຫັນເປັນແບບອັດສະລິຍະ, ເປັນແບບໃຊ້ລະບົບພະລັງງານໄຟຟ້າ ແລະ ການເຊື່ອມຕໍ່ອິນເຕີເນັດເຂົ້າໃນອຸດສາຫະກຳລົດຈະເລັ່ງຄວາມໄວຂຶ້ນ. ເຕັກໂນໂລຊີລົດຂອງຈີນຈະສາມາດສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດໃນການນຳພາຂະບວນການດັ່ງກ່າວ ຊຶ່ງຈະເພີ່ມຄວາມມີຊີວິດຊີວາ ແລະ ພະລັງຂັບເຄື່ອນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາອຸດສາຫະກຳລົດໃນທົ່ວໂລກ.

ໂດຍ: ຊີອາໄອ

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວຕ່າງປະເທດ

ນູແວນເຊລັງ ຈະຂະຫຍາຍຕະຫຼາດການສຶກສາ 2 ເທົ່າພາຍໃນ 10 ປີ

ນູແວນເຊລັງ ຈະຂະຫຍາຍຕະຫຼາດການສຶກສາ 2 ເທົ່າພາຍໃນ 10 ປີ

ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານວ່າ: ໃນວັນທີ 14 ກໍລະກົດ ຜ່ານມາ, ທ່ານນາງ ເອຣິກາ ສະແຕນຟອຣດ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງສຶກສາ ຂອງນູແວນເຊລັງ ກ່າວໃນຖະແຫຼງການວ່າ: ດ້ວຍຈໍານວນນັກສຶກສາຕ່າງປະເທດທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງນັບຕັ້ງແຕ່ປີ 2023, "ລັດຖະບານຈຶ່ງຕ້ອງການເລັ່ງການເຕີບໂຕດັ່ງກ່າວ”.
ອາຊຽນ ຊຸກຍູ້ການຄ້າພາຍໃນພາກພື້ນ ແລະ ການຮ່ວມມືກັບບັນດາຄູ່ຮ່ວມມືທີ່ເປັນມິດ

ອາຊຽນ ຊຸກຍູ້ການຄ້າພາຍໃນພາກພື້ນ ແລະ ການຮ່ວມມືກັບບັນດາຄູ່ຮ່ວມມືທີ່ເປັນມິດ

ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານໃນທ້າຍອາທິດຜ່ານມາວ່າ: ຖະ​ແຫຼ​ງການ​ຮ່ວມ​ຈາກ​ກອງ​ປະຊຸມ​ລັດຖະມົນຕີ​ການ​ຕ່າງປະ​ເທດ​ອາ​ຊຽນຄັ້ງ​ທີ 58 ທີ່​ນຳອອກມາເຜີຍ​ແຜ່ຫວ່າງມໍ່ໆມານີ້​ວ່າ: ການ​ຊຸກຍູ້​ການ​ຄ້າ​ພາຍ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ, ການ​ຮ່ວມ​ມື​ກັບບັນດາ​ຄູ່​ຮ່ວມ​ມືທີ່ມິດ ແລະ ຍາດແຍ່ງເອົາຄວາມໄດ້ປຽບຂອງສັນຍາຄູ່ຮ່ວມມືເສດຖະກິດຮອບດ້ານໃນພາກພື້ນ (RCEP) ໃນລະດັບສູງສຸດເປັນ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ທີ່​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊຽນຈະ​ປະຕິບັດ​ ເພື່ອ​ຮັບມືກັບ​ຜົນ​ກະທົບ​ທາງ​ລົບ​ຈາກ​ຄວາມ​ເຄັ່ງ​ຕຶງ​ດ້ານ​ການ​ຄ້າ.
ເສດຖະກິດສິງກະໂປ ເຕີບໂຕ 4.3% ໃນໄຕມາດທີສອງ

ເສດຖະກິດສິງກະໂປ ເຕີບໂຕ 4.3% ໃນໄຕມາດທີສອງ

ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານ ໃນວັນທີ 14 ກໍລະກົດ ຜ່ານມາວ່າ: ກະຊວງ​ການ​ຄ້າ ​ແລະ​ ອຸດສາຫະກຳ ຂອງ​ສິງກະ​ໂປ ລາຍງານ​ການ​ຄາດ​ຄະ​ເນໂຕເລກ​ເບື້ອງ​ຕົ້ນ​ວ່າ, ລວມຍອດ​ຜະລິດ​ຕະ​ພັນ​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ (GDP) ໃນໄຕມາດທີສອງ (ເມສາ - ມິຖຸນາ) ຂອງປີ 2025, ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 4,3% ​ເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ໄລຍະ​ດຽວ​ກັນ​ຂອງ​ປີ​ກາຍ​ ຊຶ່ງສູງ​ກວ່າ​ການ​ເຕີບ​ໂຕ 4.1% ​ໃນ​ໄຕ​ມາດ​ທຳ​ອິດ.
ສຸສານລາຊະວົງເຊ້ຍຕາເວັນຕົກ ຖືກຈັດເຂົ້າໃນລາຍຊື່ມໍລະດົກໂລກ

ສຸສານລາຊະວົງເຊ້ຍຕາເວັນຕົກ ຖືກຈັດເຂົ້າໃນລາຍຊື່ມໍລະດົກໂລກ

ຂ່າວສານຊີອາໄອລາຍງານວ່າ: ຫວ່າງມໍ່ໆມານີ້, ກອງປະຊຸມມໍລະດົກໂລກຄັ້ງທີ 47 ຂອງອົງການສຶກສາ,ວິທະຍາສາດ ​ແລະ ວັດທະນະທຳສະຫະປະຊາຊາດ ຫຼື UNESCO ທີ່ຈັດຂຶ້ນຢູ່ນະຄອນຫຼວງປາຣີ ປະເທດຝຣັ່ງ ໄດ້ຮັບຮອງເອົາມະຕິ ໂດຍຈັດເອົາສຸສານລາຊະວົງເຊ້ຍຕາເວັນຕົກທີ່ຈີນຮ້ອງຂໍຂຶ້ນທະບຽນເຂົ້າໃນ “ລາຍຊື່ມໍລະດົກໂລກ”.ມາຮອດປັດຈຸບັນ, ຈຳນວນມໍລະດົກໂລກຂອງຈີນໄດ້ບັນລຸເຖິງ 60 ລາຍການ.
ວິທະ​ຍາ​ສາດ ແລະ ການຫັນ​ເປັນ​ດີ​ຈີ​ຕອນ ​ປະ​ກອບ​ສ່ວນ 5% ໃນ​ການ​ເຕີບ​ໂຕ​ເສດ​ຖະ​ກິດຫວຽດນາມ

ວິທະ​ຍາ​ສາດ ແລະ ການຫັນ​ເປັນ​ດີ​ຈີ​ຕອນ ​ປະ​ກອບ​ສ່ວນ 5% ໃນ​ການ​ເຕີບ​ໂຕ​ເສດ​ຖະ​ກິດຫວຽດນາມ

ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງຫວຽດນາມລາຍງານ ຫວ່າງມໍ່ໆມານີ້ວ່າ: ເມື່ອຫວຽດນາມວາງເປົ້າໝາຍການເຕີບໂຕເສດຖະກິດບັນລຸລະດັບສອງຕົວເລກນັ້ນ, ວິທະຍະສາດ, ເຕັກໂນໂລຊີ, ນະວັດຕະກຳ ແລະ ການຫັນເປັນດີຈີຕອນຕ້ອງປະກອບສ່ວນ 5% ເຂົ້າໃນການເຕີບໂຕເສດຖະກິດ.
ສະຫະພັນເຂົ້າມຽນມາ ວາງແຜນຈະນຳໃຊ້ພະລັງງານແສງຕາເວັນ ໃນໂຮງສີເຂົ້າ

ສະຫະພັນເຂົ້າມຽນມາ ວາງແຜນຈະນຳໃຊ້ພະລັງງານແສງຕາເວັນ ໃນໂຮງສີເຂົ້າ

ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານ ຫວ່າງມໍ່ໆມານີ້; ທ່ານ ອູເຍມິນອອງ ປະທານສະຫະພັນເຂົ້າມຽນມາ ເປີດເຜີຍວ່າ: ສະຫະພັນເຂົ້າວາງແຜນທີ່ຈະໃຊ້ພະລັງງານແສງຕາເວັນໃນໂຮງສີເຂົ້າສຳລັບຜະລິດເຂົ້າເພື່ອສົ່ງອອກ.
3 ອະນຸສອນສະຖານຂອງກຳປູເຈຍ ໄດ້ເຂົ້າເປັນມໍລະດົກໂລກ

3 ອະນຸສອນສະຖານຂອງກຳປູເຈຍ ໄດ້ເຂົ້າເປັນມໍລະດົກໂລກ

ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານໃນທ້າຍອາທິດ ຜ່ານມານີ້ວ່າ: ຖະແຫຼງການຈາກກະຊວງ​ວັດທະນະທຳ​ແລະ ​ວິຈິດ​ສິນ​ຂອງ​ກຳປູ​ເຈຍ​ ລະບຸວ່າ: ອະນຸສອນສະຖານຂອງ​ກຳປູ​ເຈຍ ​(The Cambodian Memorial Sites) ໄດ້ຮັບການຂຶ້ນທະບຽນເປັນ​ມໍລະດົກ​ໂລກ​ ຂອງ​ອົງການ UNESCO ​ໃນລະຫວ່າງ​ກອງ​ປະຊຸມ​ຄັ້ງ​ທີ 47 ຂອງ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ມໍລະດົກ​ໂລກ​ຂອງ​ອົງການ UNESCO ທີ່​ນະຄອນຫຼວງ​ປາຣີ ປະ​ເທດ​ຝຣັ່ງ. ໂດຍການຂຶ້ນທະບຽນຄັ້ງນີ້ເຮັດໃຫ້ກຳປູເຈຍມີຈໍານວນແຫຼ່ງມໍລະດົກໂລກເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ 5 ແຫ່ງ.
ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນ ສົ່ງເສີມການນຳໃຊ້ AI

ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນ ສົ່ງເສີມການນຳໃຊ້ AI

ຂ່າວຕ່າງປະເທດລາຍງານວ່າ: ກະ​ຊວງ​ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ​ ຍີ່​ປຸ່ນ ເປີດເຜີຍວ່າ, ຊາວ​ຍີ່​ປຸ່ນ​ຍັງ​ຊັກ​ຊ້າ​ໃນ​ການ​ນຳ​ໃຊ້ Generative AI ແລະ ຊຸກ​ຍູ້​ໃຫ້​ພົນ​ລະ​ເມືອງ​ຝຶກ​ນຳ​ໃຊ້ AI ໃນ​ຊີ​ວິດ​ປະ​ຈຳ​ວັນຫຼາຍຂຶ້ນ.
ນາ​ຍົກຫວຽດນາມ ປະ​ຊຸມ​ກັບ​ການ​ນຳ​ບັນ​ດາ​ແຂວງ​ເຂດ​ທົ່ງ​ພຽງ​ແມ່​ນ້ຳ​ຂອງ​ທາງ​ພາກ​ໃຕ້

ນາ​ຍົກຫວຽດນາມ ປະ​ຊຸມ​ກັບ​ການ​ນຳ​ບັນ​ດາ​ແຂວງ​ເຂດ​ທົ່ງ​ພຽງ​ແມ່​ນ້ຳ​ຂອງ​ທາງ​ພາກ​ໃຕ້

ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງຫວຽດນາມລາຍງານວ່າ: ໃນວັນທີ 13 ກໍລະກົດ ຜ່ານມາ ຢູ່ນະຄອນເກີ່ນເທີ, ທ່ານ ຟ້າມມິງຈິງ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ຫວຽດນາມ ໄດ້ເປັນປະທານກອງປະຊຸມກັບການນຳບັນດາແຂວງ, ນະຄອນ ກ່ຽວກັບສະພາບການປະຕິບັດຮູບແບບອຳນາດການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ 2 ຂັ້ນ; ຄວາມຄືບໜ້າການຜັນຂະຫຍາຍບັນດາໂຄງການຄົມມະນາຄົມຈຸດສຸມ ແລະ ແຜນຮ່າງພັດທະນາເຂດປູກເຂົ້າ 1 ລ້ານເຮັກຕາ ທີ່ບັນລຸຄຸນນະພາບສູງຢູ່ເຂດທົ່ງພຽງແມ່ນ້ຳຂອງທາງພາກໃຕ້ ຫວຽດນາມ. ນີ້ແມ່ນກອງປະຊຸມຄັ້ງທຳອິດຂອງທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ກັບເຂດທົ່ງພຽງແມ່ນ້ຳຂອງທາງພາກໃຕ້ ຫວຽດນາມ ນັບແຕ່ສັບຊ້ອນຄືນບັນດາແຂວງ, ນະຄອນ ແລະ ຜັນຂະຫຍາຍຮູບແບບອຳນາດການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ 2 ຂັ້ນ ແຕ່ວັນທີ 1 ກໍລະກົດ 2025 ເປັນຕົ້ນມາ.
ຍ້ອນຫຍັງໂລກຈຶ່ງຕ້ອງການຈິດໃຈການຮ່ວມມືແຫ່ງ “ບຣິກສໃຫຍ່”?

ຍ້ອນຫຍັງໂລກຈຶ່ງຕ້ອງການຈິດໃຈການຮ່ວມມືແຫ່ງ “ບຣິກສໃຫຍ່”?

ກອງປະຊຸມພົບປະຄັ້ງທີ 17 ຂອງຜູ້ນຳປະເທດສະມາຊິກບຣິກສ ໄດ້ຈັດຂຶ້ນຢູ່ນະຄອນຣີໂອເດີຈາເນໂຣ ປະເທດບຣາຊິນ ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 6-7 ກໍລະກົດ ຜ່ານມາ. ນີ້ເປັນກອງປະຊຸມຄົບຄະນະ “11+10” ຄັ້ງທຳອິດຂອງວົງຄະນາຍາດໃຫຍ່ບຣິກສຫຼັງຈາກອິນໂດເນເຊຍເຂົ້າເປັນສະມາຊິກບຣິກສໃນເດືອນມັງກອນ ແລະ ຫວຽດນາມ ເຂົ້າເປັນປະເທດຄູ່ຮ່ວມໃນເດືອນມິຖຸນາປີນີ້.
ເພີ່ມເຕີມ