ໄດ້ສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນການທູດນໍາກັນ ໃນວັນທີ 25 ເມສາ 1961. ໃນປີ 2025 ນີ້, ກໍເປັນປີທີ່ຄົບຮອບ 64 ປີ ຊຶ່ງເປັນປີທີ່ເຮົາເຫັນໄດ້ຈະແຈ້ງຂຶ້ນຕື່ມອີກວ່າ: ການພົວພັນຮ່ວມມື ລາວ-ຈີນ ໄດ້ເຂົ້າສູ່ລວງເລິກ ແລະ ລວງກວ້າງ, ມີການຮ່ວມມືທີ່ເປັນຮູບປະທໍາ ຊຶ່ງນັບມື້ນໍາເອົາຜົນປະໂຫຍດຕົວຈິງມາສູ່ສອງຊາດ ລາວ-ຈີນ.
ການພົວພັນ ລະຫວ່າງ ສອງພັກ, ສອງລັດ ແລະ ປະຊາຊົນສອງຊາດ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ນໍາດຳເນີນພາຍໃຕ້ການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມ ແລະ ຍົກລະດັບຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ນັບມື້ເຂົ້າສູ່ລວງເລິກ ແລະ ມີໝາກຜົນຕົວຈິງ. ຂໍ້ມູນຈາກ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນປີ 2024, ສປປ ລາວ ໄດ້ສໍາເລັດ ແລະ ມອບ-ຮັບໂຄງການຊ່ວຍເຫຼືອຈາກ ສປ ຈີນ ຈໍານວນ 7 ໂຄງການ, ລວມມູນຄ່າ 497.42 ລ້ານຢວນ. ໂຄງການທີ່ພວມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມີ 18 ໂຄງການ ແລະ ໂຄງການສະເໜີໃໝ່ອີກຈໍານວນໜຶ່ງ. ໂຄງການທີ່ພົ້ນເດັ່ນຄື: ໂຄງການກໍ່ສ້າງປັບປຸງ ແລະ ຍົກລະດັບໂຮງໝໍມະໂຫສົດ ທີ່ໄດ້ມີພິທີເປີດປ້າຍຜົນສຳເລັດການກໍ່ສ້າງອາຄານໂຮງໝໍມະໂຫສົດ ສປປ ລາວ, ໃນວັນທີ 12 ຕຸລາ 2024 ຜ່ານມາ. ເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ບໍ່ເຕັນ-ບໍ່ຫານ ໄດ້ຮັບທຶນຊ່ວຍເຫຼືອ ໃນການສຶກສາກໍ່ສ້າງດ່ານຈຸດດຽວ-ປ່ອງດຽວ; ມອບພາຫະນະຈໍານວນ 77 ຄັນ ແລະ ອຸປະກອນຈໍນວນໜຶ່ງ ເພື່ອຮັບໃຊ້ກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນ ປີ 2024ລວມມູນຄ່າທັງໝົດ 35 ລ້ານຢວນ; ມອບພາຫະນະ ແລະ ອຸປະກອນຊ່ວຍເຫຼືອໃນການສໍາຫຼວດພົນລະເມືອງລາວ;ມອບນໍ້າມັນກາຊວນຈໍານວນ 12 ລ້ານລິດ; ທຶນຝຶກອົບຮົມໄລຍະສັ້ນ (ຢູ່ປະເທດຈີນ ແລະ ພາຍໃນປະເທດລາວ) ປະຕິບັດສໍາເລັດແລ້ວ 196 ຫົວຂໍ້, ມີນັກສໍາມະນາກອນລາວເຂົ້າຮ່ວມທັງໝົດ 2,068 ເທື່ອຄົນ.
ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ທີ່ເປັນໝາກຜົນອັນພົ້ນເດັ່ນ ໃນການຮ່ວມມືກັນ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ອັນໄດ້ສ້າງເງື່ອນໄຂທີ່ເອື້ອອໍານວຍ ໃຫ້ການພັດທະນາໃນຫຼາຍໆດ້ານ ເປັນຕົ້ນ ແມ່ນການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດ ໃຫ້ເຫັນຢ່າງເປັນຮູບປະທໍາ ແລະ ທັງສະໜັບສະໜູນໂດຍກົງໃຫ້ ສປປ ລາວ ໃນການ “ຫັນປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດທະເລ ໄປສູ່ປະເທດເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດ ໃນພາກພື້ນ”, ຜົນປະໂຫຍດທີ່ເປັນຮູບປະທໍາ ສະແດງໃຫ້ເຫັນກໍມີຫຼາຍ. ຕາມຂໍ້ມູນຈາກ ບໍລິສັດ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຈໍາກັດ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ມາຮອດວັນທີ 13 ເມສາ 2025 ນີ້ ແມ່ນວັນຄົບຮອບ 2 ປີ ຂອງການເປີດນໍາໃຊ້ລົດໄຟຂ້າມແດນ ລາວ-ຈີນ, ນັບແຕ່ເປີດນໍາໃຊ້ເປັນຕົ້ນມາ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ສາມາດຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານຂ້າມແດນໄດ້ທັງໝົດ 480,000 ເທື່ອຄົນ ທີ່ມາຈາກ 112 ປະເທດ ແລະ ເຂດແຄວ້ນ. ໃນນັ້ນ, ນັກທ່ອງທ່ຽວຕາມຊາຍແດນ ລາວ-ຈີນ ແບບເປັນກຸ່ມ ຈຳນວນ 37,500 ເທື່ອຄົນ, ເຮັດໃຫ້ການເດີນທາງໄປມາຫາສູ່ກັນ ລະຫວ່າງ ລາວ-ຈີນ ກໍຄືອອກໄປທົ່ວໂລກ ມີຄວາມສະດວກສະບາຍຫຼາຍກວ່າເກົ່າ.
ການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ-ການຄ້າ, ຕາມຂໍ້ມູນຈາກວິທະຍຸ-ໂທລະພາບສູນກາງຈີນ ປະຈໍາລາວ ໄດ້ລາຍງານໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ທາງລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ໄດ້ກາຍເປັນໂຄງການສຳຄັນໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ ແລະ ສ້າງສາຍພົວພັນທີ່ດີ ລະຫວ່າງ ຈີນ-ລາວ. ໃນປີ 2024, ມູນຄ່າການຄ້າ ລະຫວ່າງ ຈີນ ແລະ ລາວ ບັນລຸໄດ້ 8.23 ຕື້ໂດລາ, ເພີ່ມຂຶ້ນ15.9% ເມື່ອທຽບໃສ່ປີ 2023. ໃນນັ້ນ, ການສົ່ງອອກຂອງຈີນ ມາລາວ ມີມູນຄ່າ 3.68 ຕື້ໂດລາ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 9.8%. ໃນຂະນະທີ່ການນຳເຂົ້າຂອງຈີນ ຈາກລາວ ມີມູນຄ່າ 4.56 ຕື້ໂດລາ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 21,4%. ສະເພາະປີ 2025 ນີ້, ຕາມການລາຍງານຂອງສູນຂໍ້ມູນຂ່າວສານທາງດ້ານການຄ້າຂອງ ສປປ ລາວ (LTP), ໃນເດືອນມັງກອນ ມູນຄ່າການຄ້າທີ່ບໍ່ລວມໄຟຟ້າ ລະຫວ່າງ ລາວ-ຈີນ ບັນລຸປະມານ 403 ລ້ານໂດລາ (ລາວ ສົ່ງອອກສິນຄ້າໄປ ຈີນ ປະມານ 171 ລ້ານໂດລາ ແລະ ນໍາເຂົ້າສິນຄ້າຈາກ ຈີນ ປະມານ 232 ລ້ານໂດລາ), ໃນເດືອນກຸມພາ ມູນຄ່າການຄ້າທີ່ບໍ່ລວມໄຟຟ້າ ລະຫວ່າງ ລາວ-ຈີນ ບັນລຸປະມານ 356 ລ້ານໂດລາ (ລາວ ສົ່ງອອກສິນຄ້າໄປຈີນ ປະມານ 214 ລ້ານໂດລາ ແລະ ນໍາເຂົ້າສິນຄ້າຈາກຈີນ ປະມານ 142 ລ້ານໂດລາ). ໂດຍລວມແລ້ວ, 2 ເດືອນຕົ້ນປີ ມູນຄ່າການຄ້າບໍ່ລວມໄຟຟ້າ ລະຫວ່າງ ລາວ-ຈີນ ບັນລຸປະມານ 759 ລ້ານໂດລາ. ຂະນະດຽວກັນ, ນັກລົງທຶນຈາກຈີນ ໄດ້ມາລົງທຶນຢູ່ພາຍໃນ ສປປ ລາວ ແມ່ນມີທຸກຂະແໜງການ ໂດຍສະເພາະ ຂະແໜງການດ້ານພະລັງງານ-ບໍ່ແຮ່, ການບໍລິການ ແລະ ກະສິກໍາ ລວມມີຫຼາຍກວ່າ 923ໂຄງການມີມູນຄ່າຫຼາຍກວ່າ 13 ຕື້ໂດລາ ແລະ ເປັນອັນດັບໜຶ່ງ ຂອງການລົງທຶນຕ່າງປະເທດໃນ ສປປ ລາວ.
ນອກຈາກນີ້, ວິທະຍຸ-ໂທລະພາບສູນກາງຈີນ ປະຈໍາລາວ ຍັງເປີດເຜີຍວ່າ: ຄວາມສະດວກໃນການເດີນທາງຜ່ານທາງລົດໄຟ ຍັງໄດ້ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາການທ່ອງທ່ຽວ ໃນພາກພື້ນ. ໃນປີ 2024, ນັກທ່ອງທ່ຽວຫຼາຍກວ່າ 2.3 ລ້ານຄົນ ເດີນທາງຜ່ານທາງລົດໄຟ ເພີ່ມຂຶ້ນ 1.2 ລ້ານຄົນ ເມື່ອທຽບໃສ່ປີ 2023. ໃນນີ້, ສະຖານີຫຼວງພະບາງ ໄດ້ບໍລິການຜູ້ໂດຍສານ ຫຼາຍກວ່າ 1.28 ລ້ານຄົນ, ກວມເອົາ 33.4% ຂອງຈຳນວນຜູ້ໂດຍສານທັງໝົດ, ກາຍເປັນສະຖານີທີ່ມີຜູ້ໂດຍສານຫຼາຍທີ່ສຸດໃນລາວ. ທາງລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ຍັງໄດ້ສ້າງວຽກເຮັດງານທຳຫຼາຍກວ່າ 100,000 ຕຳແໜ່ງ ໃຫ້ປະຊາຊົນລາວ ເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນທ້ອງຖິ່ນ ໄດ້ມີຊີວິດດີຂຶ້ນ ຜ່ານການຄ້າ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນ.
ໃນດ້ານພະລັງງານໄຟຟ້າ, ກໍໄດ້ມີພິທີເປີດການກໍ່ສ້າງໂຄງການເຊື່ອມຕໍ່ສາຍສົ່ງໄຟຟ້າ 500 ກິໂລວັດ ລາວ-ຈີນໃນວັນທີ 26 ກຸມພາ 2025 ຜ່ານມາ, ທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຊຶ່ງຫາກໂຄງການນີ້ ສ້າງສໍາເລັດແລ້ວ ຈະກາຍເປັນການສ້າງເງື່ອນໄຂທີ່ເປັນທ່າແຮງທາງດ້ານເສດຖະກິດ ໂດຍສະເພາະ ການເຊື່ອມໂຍງ ແລະ ແລກປ່ຽນພະລັງງານລະຫວ່າງລາວ ກັບບັນດາແຂວງພາກໃຕ້ຂອງຈີນ ໃຫ້ໄດ້ຮັບການພັດທະນາຢ່າງເປັນລະບົບ ແລະ ໄດ້ຮັບການສົ່ງເສີມຢ່າງແຂງແຮງ. ຕາມແຜນຂອງໂຄງການ ທີ່ເປີດເຜີຍໃນພິທີດັ່ງກ່າວ ແມ່ນຈະສຳເລັດ ແລະ ເລີ່ມການນໍາໃຊ້ໃນກາງປີ 2026 ເນື່ອງໃນໂອກາດສະເຫຼີມສະຫຼອງ ວັນສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນທາງການທູດ ລາວ-ຈີນ ຄົບຮອບ 65 ປີ. ຂະນະທີ່, ໃນຊຸມປີມໍ່ໆມານີ້, ການເຊື່ອມຕໍ່ດ້ານພະລັງງານໄຟຟ້າ ແມ່ນມີຄວາມແໜ້ນແຟ້ນກັນຍິ່ງຂຶ້ນ, ຍອດມູນຄ່າການຄ້າຂອງໄຟຟ້າສອງຝ່າຍ ລະຫວ່າງ ປະເທດລາວ ແລະ ປະເທດຈີນ ໄດ້ທະລຸເຖິງ 1.45 ຕື້ກິໂລວັດໂມງ.
ບັນດາຂໍ້ມູນທີ່ຍົກຂຶ້ນມານັ້ນ, ເປັນການຍົກຂຶ້ນມາໃຫ້ເຫັນວ່າ: ສາຍພົວພັນການທູດ ລາວ - ຈີນ ໄດ້ເຂົ້າສູ່ລົງເລິກ ແລະ ລວງກວ້າງ, ມີການຮ່ວມມືເປັນຮູບປະທໍາ ນໍາເອົາຜົນປະໂຫຍດຕົວຈິງ ມາສູ່ປະຊາຊົນສອງຊາດ. ການຮ່ວມມືນັ້ນ, ນັບມື້ນໍາຜົນປະໂຫຍດມາສູ່ສອງຊາດ ກໍຄືປະຊາຊົນຂອງສອງປະເທດ ລາວ-ຈີນ.
ໂດຍ: ສ.ບຸດປະຊາ
ຄໍາເຫັນ