![]() |
ໃນໂອກາດກ່າວໄຂກອງປະຊຸມ, ທ່ານ ສຸກສົມພອນ ອະໂນໄທ ໄດ້ຮຽກຮ້ອງມາຍັງຜູ້ແທນກອງປະຊຸມທຸກທ່ານ ຈົ່ງເປັນເຈົ້າການສຸມສະຕິປັນຍາຂອງຕົນເຂົ້າໃນການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປະກອບຄຳຄິດ-ຄຳເຫັນໃຫ້ເລິກເຊິ່ງຢ່າງກົງໄປ-ກົງມາ, ໂດຍສະເພາະການແກ້ໄຂບັນຫາຂາດແຄນຄູດ້ວຍຮູບແບບການໂຮມໂຮງຮຽນທີ່ກະແຈກກະຈາຍກາຍເປັນໂຮງຮຽນຂະໝາດໃຫຍ່, ຊອກໃຫ້ເຫັນສະພາບບັນຫາ, ສາເຫດຂອງບັນຫາ, ບົດຮຽນຕົວຈິງໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຜ່ານມາ ພ້ອມທັງກຳນົດວິທີການແກ້ໄຂໃຫ້ຈະແຈ້ງ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງໃຫ້ແກ່ການປະຕິບັດແຜນພັດທະນາການສຶກສາຂະແໜງ ການຍ່ອຍ ປະຈໍາສົກຮຽນ 2025-2026 ໃຫ້ແທດເໝາະກັບຕົວຈິງ, ແລ້ວພ້ອມກັນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ໄປຕາມຫຼັກການ.
ໃອກາດນີ້, ທ່ານເຈົ້າແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໄດ້ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳໃນຫຼາຍບັນຫາສຳຄັນຕໍ່ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາການສຶກສາ ແລະ ກິລາຂອງແຂວງ, ຊຶ່ງມີບາງຕອນສຳຄັນວ່າ: ໃຫ້ອຳນາດການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນເອົາໃຈໃສ່ຊຸກຍູ້ຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນຜູ້ບໍລິຫານການສຶກສາ-ກິລາເມືອງ, ຄະນະພັດທະນາການສຶກສາຂັ້ນບ້ານໃນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍແຜນພັດທະນາການສຶກສາ-ກິລາໃນຂອບເຂດຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຕົ້ນຢ່າງເຂັ້ມງວດ; ໃຫ້ສືບຕໍ່ດຳເນີນການສຶກສາອົບຮົມການເມືອງ-ແນວຄິດໃຫ້ພະນັກງານ, ຄູ-ອາຈານ, ນັກຮຽນ ເຮັດໃຫ້ເຂົາເຈົ້າຮັບຮູ້ ແລະ ເຊື່ອມຊຶມ ບັນດາມະຕິ ແລະ ລະບຽບກົດໝາຍທີ່ຕິດພັນກັບເຂົາເຈົ້າເອງ, ຕິດພັນກັບ 5 ຫຼັກມູນຂອງການສຶກສາ, ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຂະຫຍາຍຕາໜ່າງການສຶກສາໄປສູ່ເຂດຊົນນະບົດຫ່າງໄກສອກຫຼີກໃຫ້ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າທົ່ວແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ສາມາດຈົບການສຶກສາຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ຊຶ່ງເປັນການສຶກສາພາກບັງຄັບເປັນຕົ້ນ ແມ່ນຈຸດສຸມຂອງແຂວງເຊັ່ນ: ຈຸດສຸມຈຽງຕູບ, ຕັງອາໄລ, ແກ້ງຫຼິ້ນ, ຄໍາປາແໜ ແລະ ຈຸດສຸດອື່ນໆ ຂອງຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ; ຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ເປັນພິເສດໃນການກໍ່ສ້າງຄົນໃຫ້ເປັນນັກເຕັກນິກ-ວິທະຍາສາດ, ສ້າງຄົນໃຫ້ມີວິຊາອາຊີບ, ມີສີມືແຮງງານທີ່ມີຄຸນະພາບ, ສາມາດບໍລິການໃນຕະຫຼາດແຮງງານໄດ້ຢ່າງມີຄຸນະພາບ, ກ່ອນອື່ນໝົດຕ້ອງເລີ່ມຈາກການປຸກລະດົມໂຄສະນາ, ລົງແນະນໍາວິຊາຊີບໃຫ້ນັກຮຽນທີ່ກຽມຈະຈົບຊັ້ນ ມ.4, ມ.7 ຫັນມາໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ການຮຽນຂະແໜງອາຊີວະສຶກສາໃນລະດັບຊັ້ນຕົ້ນ, ຊັ້ນກາງໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ; ໃຫ້ສືບຕໍ່ເກັບເລັມບຳລຸງຍົກລະດັບການສຶກສາຊັ້ນປະຖົມ ແລະ ມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ແລະ ຝຶກອົບຮົມວິຊາຊີບຂັ້ນພື້ນຖານໃຫ້ອຳນາດການປົກຄອງຂັ້ນບ້ານ ກໍຄືພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນໃນທົ່ວແຂວງ ໃຫ້ສູງຂຶ້ນເລື້ອຍໆ ແນໃສ່ປະຕິບັດດຳລັດການຮຽນຮູ້ຕະຫຼອດຊີວິດ ໃຫ້ແທດເໝາະກັບຄວາມເປັນຈິງ; ເອົາໃຈໃສສົ່ງເສີມ, ຊຸກຍູ້ຄູສອນໃຫ້ມີຫົວຄິດປະດິດສ້າງໃນການອອກແບບການສອນດ້ວຍຕົນເອງ, ການພັດທະນາຕົນເອງໃນການນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີທີ່ທັນສະໄໝ ແລະ ຊອກຮູ້ການເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງຂໍ້ມູນການສຶກສາ (ຄັງປັນຍາ), ສ້າງທຸກເງື່ອນໄຂໃຫ້ຄູ-ອາຈານ ໄດ້ພັດທະນາຕົນເອງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນພັດທະນາວິທີການສິດສອນທີ່ຫຼາກຫຼາຍ, ປັບປຸງວິທີການຄົ້ນຄວ້າຮ່ຳຮຽນຂອງນັກຮຽນ, ສ້າງຄ່ານິຍົມໃນການສ້າງຄົນໃຫ້ຮຽນດີ-ຮຽນເກັ່ງ, ເຫັນຄຸນຄ່າຂອງການຮຽນ; ບັນຫາສຳຄັນ ແລະ ມີລັກສະນະຕັດສິນກວ່າໝູ່ນັ້ນ ຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ເພີ່ມທະວີບົດບາດການນຳພາຂອງພັກ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຢ່າງເດັດຂາດຂອງອຳນາດການປົກຄອງຂັ້ນຕ່າງໆຕໍ່ວຽກງານການສຶກສາ-ກິລາ, ເພີ່ມທະວີວຽກງານກວດກາການສຶກສາທຸກຊັ້ນ, ທຸກລະດັບນັບທັງການສຶກສາພາກເອກະຊົນໃຫ້ເປັນລະບົບ.
![]() |
ໃນພິທີ, ໄດ້ຮັບຟັງການຜ່ານບົດສະຫຼຸບການພັດທະນາການສຶກສາ-ກິລາ ສົກຮຽນ 2024-2025 ແລະ ແຜນປະຕິບັດສົກຮຽນ 2025-2026 ແລະ ແຜນງານການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດ 2025 ແລະ ແຜນການປີ 2026, ຮັບຟັງການຜ່ານບົດວິເຄາະສະພາບການສຶກສາທົ່ວແຂວງປະຈຳສົກປີ 2024-2025, ແຜນປະຕິບັດວຽກຈຸດສຸມ 2025-2026 ແລະ ວິທີການແກ້ໄຂບັນຫາສະຖິຕິນັກຮຽນບໍ່ກົງກັນລະຫວ່າງຖານອີມິດ ແລະ ໜ່ວຍງານສາມັນ, ຈາກຫ້ອງການສຶກສາທິການ-ກິລາເມືອງທັງ 14 ເມືອງ-1 ນະຄອນ. ຈາກນັ້ນ, ກໍໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານການສ້າງໂຮງຮຽນຕົວແບບທາງດ້ານວັດທະນະທຳ ແລະ ຮັບຟັງວຽກງານອື່ນໆ ຈາກພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອຖອດຖອນເປັນບົດຮຽນໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນຕໍ່ໜ້າ.
(ແຫຼ່ງຂ່າວ: ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ)
ຄໍາເຫັນ