ນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດສັດ, ຜະລິດຕະພັນສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ

ນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດສັດ, ຜະລິດຕະພັນສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ
ໂດຍ: ສ.ບຸດປະຊາ
ລັດຖະບານ ໄດ້ມີນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດສັດ, ຜະລິດຕະພັນສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ ເພື່ອປັບປຸງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານດ້ານການຕະຫຼາດ, ສິນຄ້າ ແລະ ລາຄາ ໃຫ້ຖືກຕ້ອງວ່ອງໄວ ທັງນີ້ກໍເພື່ອສ້າງແຜນດຸນສິນຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດ ກໍຄື ພາກສະໜອງ ແລະ ພາກຄວາມຕ້ອງການໃຫ້ສົມດຸນ; ໃຊ້ມາດຕະການ ເພື່ອດັດສົມລາຄາ, ການຈໍລະຈອນສິນຄ້າ ແລະ ການສະໜອງໃຫ້ເໝາະສົມ; ເພີ່ມລາຍການສິນຄ້າປະເພດສັດ-ສັດນໍ້າ, ຜະລິດຕະພັນສັດ-ສັດນໍ້າ ເພື່ອການສົ່ງອອກໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ.
ຂ້າງເທິງນັ້ນ, ແມ່ນຈຸດປະສົງຂອງນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດ ເປັນນະໂຍບາຍຂໍ້ 5 ໃນນະໂຍບາຍ 8 ຂໍ້ ຂອງນະໂຍບາຍແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລ້ຽງສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ; ການວາງນະໂຍບາຍນີ້ ກໍເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາທີ່ຍັງຄົງຄ້າງ ເປັນຕົ້ນຂໍ້ມູນຂ່າວສານດ້ານການຕະຫຼາດ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າປະເພດສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ ຍັງບໍ່ທັນມີການຄຸ້ມຄອງຢ່າງເປັນລະບົບ; ການວາງແຜນດຸ່ນດ່ຽງສິນຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດ ຍັງເຮັດບໍ່ທັນໄດ້ດີ ກໍຄືການດຸ່ນດ່ຽງ ລະຫວ່າງ ການສະໜອງ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການ; ການເປີດຕະຫຼາດສັດ-ສັດນໍ້າ ແລະ ຜະລິດຕະພັນສັດ-ສັດນໍ້າ ກັບປະເທດເພື່ອນບ້ານຍັງຊັກຊ້າ ສະແດງອອກໃນຂໍ້ມູນຕົວຈິງ ຄືຕະຫຼາດສົ່ງອອກສັດໃຫຍ່ (ງົວ-ຄວາຍ) ທີ່ເປັນທາງການ ແລະ ຮັບຮູ້ກັນໂດຍທົ່ວໄປ ແມ່ນ ສປປ ລາວ ມີການເຈລະຈາເປີດຕະຫຼາດກັບ ສປ ຈີນ ພຽງປະເທດດຽວ; ພ້ອມນີ້, ມາດຕະການດັດສົມຜູ້ຄ້າຂາຍສັດ ແລະ ຕະຫຼາດຂາຍສັດ ຍັງບໍ່ເຂັ້ມງວດ ຊຶ່ງນັ້ນແມ່ນບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນໄລຍະຜ່ານມາ.
ນອກນີ້, ໃນບົດກ່າວຕ້ອນຮັບ ແລະ ລາຍງານສະພາບການຜະລິດ ແລະ ການປຸງແຕ່ງກະສິກຳ ເປັນສິນຄ້າ ຕໍ່ກອງປະຊຸມພົບປະພາກທຸລະກິດ ໃນຂະແໜງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ຂອງທ່ານ ເພັດ ພົມພິພັກ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ເມື່ອວັນທີ 15 ກັນຍາ ຜ່ານມານີ້ ກໍໄດ້ສະແດງອອກໃຫ້ເຫັນວ່າ: ການເຈລະຈາດ້ານສຸຂານາໄມພືດ-ສັດ ເພື່ອເປີດຕະຫຼາດ ກັບປະເທດຄູ່ຄ້າ ຊຶ່ງມີພຽງ ສປ ຈີນ ທີ່ ສປປ ລາວ ໄດ້ສຳເລັດການເປີດຕະຫຼາດສົ່ງອອກສັດໃຫຍ່. ເຖິງວ່າ ໄທ ແລະ ສສ ຫວຽດນາມ ຈະເປັນສອງປະເທດ ໃນ 3 ປະເທດອ້ອມຂ້າງ ທີ່ເປັນຄູ່ຄ້າຫຼັກຂອງ ສປປ ລາວ ກໍຕາມ. ນອກນີ້, ກໍຍັງເຜີຍຂໍ້ມູນວ່າ: 6 ເດືອນຕົ້ນປີ, ສິນຄ້າທີ່ສົ່ງອອກ ປະຕິບັດໄດ້ 901,72 ລ້ານກວ່າໂດລາ; ໃນນັ້ນ, ພືດ 736 ລ້ານໂດລາ, ສັດ 0,76 ລ້ານໂດລາ ແລະ ຜະລິດຕະພັນໄມ້ 164,96 ລ້ານໂດລາ ຊຶ່ງໃນນີ້ສະເພາະກ່ຽວກັບການສົ່ງອອກສັດໃນໄລຍະຜ່ານມາ ນອກຈາກທີ່ລາຍງານສົ່ງອອກສັດຢ່າງເປັນທາງການແລ້ວ ກໍຍັງມີການຄ້າຂາຍສັດ ກັບ ສປ ຈີນ ແລະ ສສ ຫວຽດນາມ ທີ່ບໍ່ເປັນທາງການ ຕາມຊາຍແດນເຂດພາກເໜືອ ຄື: ແຂວງຜົ້ງສາລີ, ແຂວງຫົວພັນ ແລະ ແຂວງຊຽງຂວາງ ປະມານ 70.000 ໂຕຕໍ່ປີ.
ສະນັ້ນ, ເພື່ອບັນລຸຈຸດປະສົງສົ່ງເສີ່ມດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດ ນະໂຍບາຍນີ້ ແມ່ນຈະປັບປຸງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານການຕະຫຼາດສັດ, ຜະລິດຕະພັນສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ; ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າຜະ ລິດຕະພັນສັດ-ສັດນໍ້າ ຈາກພາຍນອກ ຫັນມາຊົມໃຊ້ຜະລິີດຕະພັນພາຍໃນ ຊຶ່ງປັດຈຸບັນກໍໄດ້ມີການສະເໜີເກືອດຫ້າມນໍາເຂົ້າສັດ ແລະ ຜະລິດຕະພັນສັດ ຊຶ່ງປະກອບມີ ປະເພດສັດເປັນ: ງົວ, ໝູ, ແບ້, ໄກ່ພັນຊີ້ນ, ໄກ່ສຸດໄຂ່, ໄກ່ລາດ, ໄກ່ສາມສາຍພັນ, ເປັດ, ຫ່ານ; ຜະລິດຕະພັນສັດ: ໄຂ່ໄກ່, ຊີ້ນໝູ, ຊີ້ນງົວ, ຊີ້ນແບ້, ຊີ້ນເປັດ, ຊີ້ນໄກ່, ຊີ້ນຫ່ານ, ປາແດກ, ຊິ້ນສ່ວນ ແລະ ເຄື່ອງໃນສັດທຸກປະເພດ; ປະເພດປານໍ້າຈືດ ແລະ ຜະລິດຕະພັນປານໍ້າຈືດ ທຸກຊະນິດ.
ພ້ອມດຽວກັນນີ້, ກໍໄດ້ລະບຸລາຍການສິນຄ້າທີ່ຕ້ອງການຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າຈາກຕ່າງປະເທດ ຊຶ່ງສັດ ແລະ ຜະລິດຕະພັນສັດ ທີ່ຖືກລະບຸປະກອບມີ ຊີ້ນຄຸນນະພາບສູງ (Premiun) ຂອງຊີ້ນງົວ, ຊີ້ນແກະ, ຊີ້ນນົກກະຈອກເທດ ເພື່ອມາຮັບໃຊ້ໃນພັດຕະຄານ ຫຼື ໂຮງແຮມໃຫຍ່ໆ; ຕ່ອນນໍ້າມັນໝູ, ໜັງໝູ, ຊີ້ນກ້ອນ ເພື່ອນໍາມາປຸງແຕ່ງຮັບໃຊ້ບໍລິສັດ ຫຼື ໂຄງການສະເພາະໃດໜຶ່ງ; ອາຫານທະເລ ແມ່ນອະນຸຍາດໃຫ້ນໍາເຂົ້າ ແຕ່ໃຫ້ມີມາດຕະການຄຸ້ມຄອງ ຮ່ວມກັບບັນດາແຂວງໃຫ້ຮັດກຸມ ໂດຍການພິຈາລະນາ ອະນຸຍາດ ກຳນົດເປັນໂຄຕ້າ ສະເພາະ ແລະ ເປັນແຕ່ລະໄລຍະ ຕາມແຜນ ແລະ ຄວາມຈໍາເປັນຕົວຈິງເທົ່ານັ້ນ.
ນອກຈາກນີ້, ລັດຖະບານ ຍັງສົ່ງເສີມໃຫ້ມີການສ້າງສະມາຄົມຜູ້ຄ້າຂາຍສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ ພ້ອມທັງຊຸກຍູ້ຜູ້ປະກອບການໃນການສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງຕະຫຼາດສັດເປັນ ທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານ ແລະ ຊຸກຍູ້ການເຮັດສັນຍາຜູກພັນ ລະຫວ່າງ ຜູ້ຜະລິດ ແລະ ຜູ້ຊື້ ທີ່ເປັນທໍາ ແລະ ພັດທະນາການຄຸ້ມຄອງການຊື້-ຂາຍສັດ ຜ່ານລະບົບເອເລັກໂຕຣນິກ.
ທັງໝົດທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ກໍຄືບັນດາເນື້ອໃນສຳຄັນຂອງນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມດ້ານການຄ້າ ແລະ ການຕະຫຼາດ ໂດຍໃນນີ້ກໍມີຫຼາຍອັນທີ່ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ລັດຖະບານເຮົາ ໄດ້ດຳເນີນນະໂຍບາຍນີ້ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ຢ່າງມີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ເພື່ອໃຫ້ເກີດປະໂຫຍດແກ່ຊາວກະສິກອນ, ຜູ້ຜະລິດພາຍໃນ ແລະ ສ້າງສົມດຸນໃຫ້ການສະໜອງ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການ ສັດ, ຜະລິດຕະພັນສັດ ແລະ ສັດນໍ້າ

ຄໍາເຫັນ

ຂ່າວເສດຖະກິດ

ສະພາບການສະໜອງຄວາມຕ້ອງການ ຊີ້ນ, ໄຂ່, ປາ ໃນປີຜ່ານມາ

ສະພາບການສະໜອງຄວາມຕ້ອງການ ຊີ້ນ, ໄຂ່, ປາ ໃນປີຜ່ານມາ

ໂດຍ: ສ.ບຸດປະຊາ ຄວາມຕ້ອງການ ຊີ້ນ, ໄຂ່, ປາ ໃນປີ 2024 ຢູ່ ຜ່ານມາ, ທົ່ວປະເທດ ແມ່ນມີຄວາມຕ້ອງການຊີ້ນ, ໄຂ່ ແລະ ປາທັງໝົດ 531,000 ໂຕນ ແລະ ຄວາມສາມາດໃນການສະໜອງ ມີ 786,000 ໂຕນ; ໃນນີ້, ຈາກການລ້ຽງເປັນຟາມ 282,000 ກວ່າໂຕນ (ເທົ່າກັບ 36%), ຈາກການລ້ຽງແບບຄອບຄົວ 503,000 ກວ່າໂຕນ (ກວມເອົາ 64%). ໂດຍລວມເຫັນວ່າພຽງພໍກັບຄວາມຕ້ອງການບໍລິໂພກ ເເລະ ຍັງເກີນຄວາມຕ້ອງການ 258.000 ກວ່າໂຕນ. ສໍາລັບໄຂ່ ແມ່ນຍັງບໍ່ພຽງພໍ 2.500 ກວ່າໂຕນ ຫຼື ເທົ່າກັບ (5%) ທີ່ຍັງບໍ່ພຽງພໍກັບຄວາມຕ້ອງການ.
ອັດຕາເງິນເຟີ້ເດືອນເມສາ 2025 ສືບຕໍ່ຫຼຸດລົງມາຢູ່ ທີ່ລະດັບ 11.1%

ອັດຕາເງິນເຟີ້ເດືອນເມສາ 2025 ສືບຕໍ່ຫຼຸດລົງມາຢູ່ ທີ່ລະດັບ 11.1%

ສູນສະຖິຕິແຫ່ງຊາດ, ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ໄດ້ເຜີຍແຜ່ບົດລາຍງານສະພາບອັດຕາເງິນເຟີ້ ປະຈໍາເດືອນເມສາ 2025 ເມື່ອຕົ້ນເດືອນພຶດສະພານີ້ ໄດ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ອັດຕາເງິນເຟີ້ ເດືອນເມສາ 2025 ຢູ່ໃນລະດັບ 11.1% (ເດືອນມີນາ 2025 ຢູ່ໃນລະດັບ 11.2%). ໃນນັ້ນ, ໝວດສິນຄ້າທີ່ມີອັດຕາເງິນເຟີ້ເພີ່ມຂຶ້ນຫຼາຍກວ່າໝູ່ແມ່ນໝວດທີ່ພັກອາໄສ,
ທ່ານວິວັດ ພົມມະຈັນ ຕົວແບບໃນການສ້າງເສດຖະກິດຄອບຄົວ

ທ່ານວິວັດ ພົມມະຈັນ ຕົວແບບໃນການສ້າງເສດຖະກິດຄອບຄົວ

ໂດຍ: ແສງຈັນ ການສ້າງເສດຖະກິດຄອບຄົວ ໃຫ້ກາຍເປັນສິນຄ້າຢ່າງຍືນຍົງແລະ ເປັນມິດຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ແມ່ນໜຶ່ງວຽກງານທີ່ພັກ, ລັດໃຫ້ຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ທັງເປັນການຮັບປະກັນການຜະລິດໃຫ້ພຽງພໍ ກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງສັງຄົມ.
ພຽງ 3 ເດືອນ ເສດຖະກິດແຂວງອັດຕະປື ຂະຫຍາຍຕົວ 2.81%

ພຽງ 3 ເດືອນ ເສດຖະກິດແຂວງອັດຕະປື ຂະຫຍາຍຕົວ 2.81%

ໃນໄລຍະ 3 ເດືອນຕົ້ນປີ 2025 ເສດຖະກິດຂອງແຂວງອັດຕະປື ມີການຂະຫຍາຍຕົວຢູ່ໃນລະດັບ 2.81% ຄິດເປັນມູນຄ່າຕາມລາຄາໃນປີ 1,922 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 24,5% ຂອງແຜນການ ທີ່ມະຕິສະພາຮັບຮອງ, ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ ສະເລ່ຍຕໍ່ຫົວຄົນບັນລຸ 21.9 ລ້ານກີບ.
ລາວ-ຈີນ ຫາລືສົ່ງເສີມການສຶກສາ ແລະ ເສດຖະກິດ-ການຄ້າ

ລາວ-ຈີນ ຫາລືສົ່ງເສີມການສຶກສາ ແລະ ເສດຖະກິດ-ການຄ້າ

ອົງການປົກຄອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ຮ່ວມກັບ ອົງການປົກຄອງແຂວງ ເສສວນ ສປ ຈີນ ຈັດກອງປະຊຸມເພື່ອປຶກສາຫາລື ສົ່ງເສີມ ແລະ ແລກປ່ຽນການສຶກສາ, ເສດຖະກິດ-ການຄ້າ ຢູ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍມີ ທ່ານ ສີລິລາດທົງສິນ ທອງເພັງ ຮອງເຈົ້າຄອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ທ່ານ ນາງ ຊື ສຽວຫຼິນ ເຈົ້າແຂວງເສສວນ, ມີຜູ້ຕາງໜ້າຈາກກະຊວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງ ສປປ ລາວ, ພ້ອມດ້ວຍ ຄະນະກໍາມະການຮ່ວມມື ລາວ-ຈີນ ແຂວງເສສວນ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ແລະ ຜູ້ປະກອບການ, ນັກທຸລະກິດລາວ-ຈີນ ເຂົ້າຮ່ວມ.
ເສດຖະກິດ ເມືອງຫີນເຫີບຂະຫຍາຍຕົວ 6.78% ຕໍ່ປີ.

ເສດຖະກິດ ເມືອງຫີນເຫີບຂະຫຍາຍຕົວ 6.78% ຕໍ່ປີ.

ສະຫາຍ ໂອລົດ ສີສູນທອນ ຮອງເລຂາພັກ ຮອງເຈົ້າເມືອງຫີນເຫີບ ແຂວງວຽງຈັນໄດ້ຜ່ານບົດລາຍງານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IV (2020-2024) ແລະ ທິດທາງແຜນການ 5 ປີ ຄັ້ງທີ V (2025-2029)
ຍ້ອນການນໍາພາຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງປະທຸມພອນ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດ ຂະຫຍາຍຕົວ 7,26%ຕໍ່ປີ.

ຍ້ອນການນໍາພາຂອງອົງຄະນະພັກເມືອງປະທຸມພອນ ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດ ຂະຫຍາຍຕົວ 7,26%ຕໍ່ປີ.

ສະຫາຍ ວຽງສະໄໝ ສີລິພອນພັນ ກໍາມະການພັກແຂວງ ເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານພັກເມືອງ ເຈົ້າເມືອງໆປະທຸມພອນ ແຂວງຈໍາປາສັກ ໃຫ້ສໍາພາດຕໍ່ສື່ທ້ອງຖິ່ນໃນວັນທີ 12 ກຸມພາຜ່ານມາວ່າ: ການນໍາພາຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ
ຮອດປີ 2029 ເມືອງຊະນະຄາມ ຈະສູ້ຊົນໃຫ້ເສດຖະກິດຂະຫຍາຍຕົວ 6,2% ຕໍ່ປີ

ຮອດປີ 2029 ເມືອງຊະນະຄາມ ຈະສູ້ຊົນໃຫ້ເສດຖະກິດຂະຫຍາຍຕົວ 6,2% ຕໍ່ປີ

ອົງຄະນະພັກເມືອງຊະນະຄາມ ແຂວງວຽງຈັນ ໄດ້ວາງຄາດໝາຍໃຫ້ເສດຖະກິດຂະຫຍາຍຕົວ 6,2% ຕໍ່ປີ ລວມຍອດລາຍຮັບພາຍໃນໃຫ້ໄດ້ 2,049 ຕື້ກວ່າກີບ, ລາຍຮັບຕໍ່ຫົວຄົນໃຫ້ໄດ້ 44 ລ້ານກວ່າກີບຕໍ່ຄົນຕໍ່ປີ,
ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຜົ້ງສາລີຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຜົ້ງສາລີຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ

ໂດຍ: ພູວັນ ພາຍໃຕ້ການຊີ້ນຳ-ນຳພາຂອງທ່ານ ຄຳຜອຍ ວັນນະສານ ກຳມະການສູນກາງພັກເລຂາພັກແຂວງ-ເຈົ້າແຂວງຜົ້ງສາລີ ເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5ປີຄັ້ງທີ9ຂອງແຂວງສາມາດບັນລຸຕາມຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້
ຜົນສໍາເລັດການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ບໍລິຄໍາໄຊ ປີ 2024 ຜ່ານມາ

ຜົນສໍາເລັດການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ບໍລິຄໍາໄຊ ປີ 2024 ຜ່ານມາ

ໂດຍ:ວັນໄຊ ຕະວິນຍານ ໃນວາລະດໍາເນີນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາປະຊາຊົນແຂວງບໍລິຄໍາໄຊ ຊຸດທີ II ໃນ ທ້າຍເດືອນທັນວາ ປີ 2024 ຜ່ານມາ, ທ່ານ ສອນທະນູ ທໍາມະວົງ ກໍາມະການສູນກາງພັກເຈົ້າແຂວງບໍລິຄໍາໄຊ
ເພີ່ມເຕີມ