![]() |
ທ່ານນາງ ວົງເດືອນ ໂອໃສ ຫົວໜ້າກົມສ້າງຄູ ໄດ້ກ່າວເຖິງຄວາມສຳຄັນຂອງລະບົບການພັດທະນາວິຊາຊີບຄູແບບຕໍ່ເນື່ອງວ່າ: “ຄູແມ່ນປັດໄຈສຳຄັນໃນການກຳນົດຜົນການຮຽນຂອງນັກຮຽນ, ເພື່ອປັບປຸງຄຸນນະພາບດ້ານການສຶກສາ, ພວກເຮົາຕ້ອງລົງທຶນໃສ່ຄູຂອງພວກເຮົາ ບໍ່ພຽງແຕ່ຜ່ານການຝຶກອົບຮົມກ່ອນສິດສອນເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຊ່ວຍຕະຫຼອດເສັ້ນທາງການສອນຂອງເຂົາເຈົ້າ.ພາກສ່ວນຫຼັກຂອງລະບົບນີ້ແມ່ນຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນທີ່ໄດ້ຖືກຈັດຕັ້ງຢູ່ໃນໂຮງຮຽນ ແລະ ຂັ້ນກຸ່ມໂຮງຮຽນເພື່ອໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອຄູໄດ້ຢ່າງເປັນປົກກະຕິ, ແນະນຳດ້ານວິຊາສະເພາະແລະ ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອຄູທັນກັບສະພາບການ.ການລິເລີ່ມນີ້ຍັງປະກອບສ່ວນໂດຍກົງເຂົ້າໃນການປະຕິບັດດໍາລັດວ່າດ້ວຍການຮຽນຮູ້ຕະຫຼອດຊີວິດ, ເຊິ່ງເນັ້ນໜັກວ່າ ຜູ້ເຮັດວຽກໃນຂະແໜງການສຶກສາທຸກຄົນຕ້ອງມີໂອກາດຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງເພື່ອເສີມສ້າງທັກສະຂອງເຂົາເຈົ້າ, ດ້ວຍການຊ່ວຍເຫຼືອທີ່ຖືກຕ້ອງ, ຄູຂອງພວກເຮົາສາມາດປັບປຸງການຮຽນ-ການສອນໃນຫ້ອງຮຽນ ແລະ ຊ່ວຍໃຫ້ເດັກນ້ອຍທຸກຄົນໄດ້ບັນລຸທ່າແຮງບົ່ມຊ້ອນຂອງຕົນເອງໄດ້ຢ່າງເຕັມທີ່”.
ທ່ານ ນາງ ວາເນັດຊາ ເຮັກກາທີ ເລຂາເອກສະຖານທູດອົສຕຣາລີ ປະຈຳ ສປປ ລາວໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນເຖິງຜົນໄດ້ຮັບໃນວົງກວ້າງຜ່ານລະບົບຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານະເທດພາຍໃນວ່າ: “ຜ່ານລະບົບຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານະເທດພາຍໃນ, ກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ຮ່ວມກັບລັດຖະບານອົສຕຣາລີ ໄດ້ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນຄູສອນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາທີ່ຢູ່ໃນເຂດທີ່ດ້ອຍໂອກາດ ແລະ ຫ່າງໄກຢູ່ໃນ 30 ເມືອງເປົ້າໝາຍໃນ 7 ແຂວງ. ໃນສະພາບການປັດຈຸບັນອັດຕາເຂົ້າຮຽນໄດ້ຫຼຸດລົງ ແລະ ການຂາດແຄນຄູ, ການຊ່ວຍເຫຼືອນີ້ແມ່ນເປັນກຸນແຈສໍາຄັນເພື່ອການສ້າງຄວາມແຕກຕ່າງໃນການຮຽນ-ການສອນໃຫ້ດີຂຶ້ນ. ໃນທີ່ສຸດແລ້ວ ຜົນໄດ້ຮັບກໍແມ່ນເພື່ອນັກຮຽນ. ລັດຖະບານອົສຕຣາລີເຊື່ອໝັ້ນຢ່າງໜັກແໜ້ນວ່າການຮຽນ ແລະ ການສອນທີ່ດີກວ່າຊ່ວຍສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດຂອງ ສປປ ລາວ ແລະ ພວກເຮົາຮູ້ສຶກເປັນກຽດທີ່ໄດ້ເຮັດວຽກຢ່າງໃກ້ຊິດຮ່ວມກັບກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາເພື່ອບັນລຸເປົ້າໝາຍດັ່ງກ່າວ."
ສາລະຄະດີຄູຕົວແບບຕອນໃໝ່, ທີມງານໂທລະພາບ, ວິທະຍຸ, ແລະ ໜັງສືພິມ ຈາກສູນໂຄສະນາຂ່າວສານ (ສຄຂ) ຂອງສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດການສຶກສາ (ສວສ) ໄດ້ເດີນທາງໄປທີ່ເມືອງຫ້ວຍຊາຍ ແຂວງບໍ່ແກ້ວ ເພື່ອພົບປະກັບ ຄູພອນທິບ ບຸນວິໄລ ຄູ ຫ້ອງ ປ.4 ແລະ ທັງເປັນຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນ. ຄູ ພອນທິບ ເປັນຄົນຊົນເຜົ່າລື້ ສອນຢູ່ໂຮງຮຽນຢູ່ເຂດຫ່າງໄກ ຊຶ່ງນັກຮຽນທັງໝົດຂອງລາວແມ່ນມາຈາກຊຸມຊົນຊົນເຜົ່າມົ້ງ.
ຄູ ພອນທິບ ໄດ້ກ່າວໃນສາລະຄະດີວ່າ: “ຂ້າພະເຈົ້າເຊື່ອວ່າການພັດທະນາວິຊາຊີບແບບຄູຕໍ່ເນື່ອງແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍສຳລັບຄູ ເພາະມັນຊ່ວຍໃຫ້ເຂົາເຈົ້ານຳໃຊ້ທັກສະ ແລະ ຄວາມຮູ້ໃນຫ້ອງຮຽນ. ເມື່ອຄູສອນມີທັກສະການສອນທີ່ດີ, ນັກຮຽນໄດ້ຮັບໝາກຜົນ ແລະຮຽນຮູ້ໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບຫຼາຍຂຶ້ນ.”
ນັບຕັ້ງແຕ່ໄດ້ເປັນຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນ ຕັ້ງແຕ່ກາງປີ 2023, ຄູ ພອນທິບ ໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອຄູສອນ 6 ຄົນຢູ່ໃນໂຮງຮຽນຂອງລາວ, ລາວໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອທີ່ສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງຄູສອນແຕ່ລະຄົນ, ເລີ່ມຈາກການແຕ່ງບົດສອນໄປຈົນເຖິງການຜະລິດສື່ການຮຽນ-ການສອນ ແລະ ການສອນໃນຫ້ອງຮຽນ.
ຄູ ພອນທິບ ໄດ້ອະທິບາຍວ່າ: “ຂ້າພະເຈົ້າຈະລົມກັບຄູສອນໃນເວລາພັກຜ່ອນ, ສັງເກດເບິ່ງຫ້ອງຮຽນຂອງເຂົາເຈົ້າ ແລະ ເມື່ອໄດ້ປະກອບຄວາມເຫັນຕໍ່ຄູ, ກໍຈະຍົກຈຸດທີ່ເພິ່ນເຮັດໄດ້ດີກ່ອນ ຈາກນັ້ນຈິ່ງແນະນຳສິ່ງທີ່ຄູຄວນປັບປຸງ, ຂ້າພະເຈົ້າວາງແຜນຊ່ວຍເຫຼືອຄູລ່ວງຫນ້າແຕ່ແຜນຍັງສາມາດປັບຕາມຄວາມເໝາະສົມ ເພື່ອທັນກັບສະພາບການຊ່ວຍເຫຼືອດ່ວນທີ່ຄູອາດຕ້ອງການ.”
ວິທີການສຳຄັນຢ່າງໜຶ່ງຂອງ ຄູພອນທິບ ເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອຄູ ແມ່ນການສອນເປັນຄູ່,ລາວໄດ້ວາງແຜນການສອນເປັນຄູ່ກັບຄູຢ່າງລະອຽດ, ໄດ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຕັກນິກແລະຫຼັງຈາກນັ້ນສັງເກດວິທີການທີ່ຄູນຳໃຊ້ເຕັກນິກການສອນໃນຫ້ອງຮຽນ,ລາວໄດ້ເວົ້າໃນວິດີໂອວ່າ: “ພວກເຮົາແຕ່ງບົດສອນເປັນຄູ່ຮ່ວມກັນ, ຂ້າພະເຈົ້າສອນໃນຂະນະທີ່ຄູສັງເກດ, ຫຼັງຈາກນັ້ນພວກເຮົາສະຫຼັບບົດບາດກັນໃນການສອນ, ສຸດທ້າຍ, ພວກເຮົາໄດ້ສະທ້ອນຄືນການສອນ ແລະ ສົນທະນາກ່ຽວກັບສິ່ງທີ່ເຮັດໄດ້ທີ່ດີທີ່ສຸດ.”
ຄູພອນທິບຍັງຊ່ວຍຄູໃຫ້ຄິດເຖິງສິ່ງທ້າທາຍສຳລັບຕົນເອງເຊັ່ນ: ການນຳໃຊ້ແບບປະເມີນຣູບຣິກ, ໂດຍລາວເອງໄດ້ກະກຽມ ຕົວຢ່າງແບບປະເມີນດັ່ງກ່າວ, ແລ້ວໄດ້ອະທິບາຍຢ່າງລະອຽດ ແລະນໍາພາຄູປະຕິບັດໂດຍຜ່ານການສັງເກດການສອນໃນຫ້ອງຮຽນ ແລະປະກອບຄໍາຄິດຄໍາເຫັນ.ຄູພອນທິບໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອຄູຢ່າງເປັນປະຈຳ, ໂດຍປົກກະຕິແລ້ວ ປະມານ ໜຶ່ງ ຫຼື ສອງຄັ້ງຕໍ່ເດືອນແລະ ອາດຫຼາຍກວ່ານັ້ນຫາກຄູຕ້ອງການ.
![]() |
ຄູພອນທິບ ໄດ້ນຳໃຊ້ແທັບເລັດທີ່ຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນທຸກຄົນໃນເມືອງເປົ້າໝາຍໄດ້ຮັບ ຜ່ານແຜນງານບີຄວາ ເພື່ອເຂົ້າເຖິງແຫຼ່ງຊັບພະຍາກອນທີ່ເປັນປະໂຫຍດເຊັ່ນ: ວິດີໂອການສຳລັບການພັດທະນາຄູ ແລະ ໂມດູນຊຸດຊຸດອຸປະກອນຊ່ວຍເຫຼືອຄູ.ລາວໄດ້ກ່າວວ່າ: "ຂ້າພະເຈົ້າ ໄດ້ສົ່ງຕໍ່ລິ້ງວິດີໂອ ແລະ ສື່ການສອນທີ່ສຳຄັນໃຫ້ແກ່ຄູໄດ້ເບິ່ງນຳເຊັ່ນ: ວິທີການຊ່ວຍເຫຼືອນັກຮຽນຊົນເຜົ່າຫຼືນໍາໃຊ້ເຕັກນິກພາສາຮ່າງກາຍໃນເວລາສອນ. ນີ້ແມ່ນເຕັກນິກການປະຕິບັດທີ່ຄູສາມາດນໍາໃຊ້ໄດ້ທັນທີ."
ໃນຂະນະທີ່ລະບົບຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນຍັງໃໝ່, ຄູ ພອນທິບ ໄດ້ເຮັດວຽກຢ່າງຫ້າວຫັນເພື່ອສ້າງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນ ແລະ ຄວາມໝັ້ນໃຈແກ່ຄູ. ລາວໄດ້ກ່າວວ່າ:“ໃນຕອນທໍາອິດ, ຂ້າພະເຈົ້າຍັງຂາດຄວາມຫມັ້ນໃຈ, ໂດຍສະເພາະໃນການນໍາໃຊ້ເຄື່ອງມື ICT. ແຕ່ດ້ວຍການເຂົ້າຮ່ວມຝຶກອົບຮົມ ແລະ ໄດ້ຮັບການສະໜັບສະໜູນ, ຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ພັດທະນາຕົນເອງ. ຕອນນີ້, ຂ້າພະເຈົ້າກໍຍັງສືບຕໍ່ຮຽນຮູ້ຜ່ານວິດີໂອ, ສື່ການຮຽນການສອນ ແລະ ແລກປ່ຽນຄວາມຄິດເຫັນໃນກຸ່ມຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນທ່ານອື່ນໆຜ່ານ WhatsApp ຫຼືກ ານໂທວິດີໂອ. ຖ້າປະເຊີນກັບສິ່ງທ້າທາຍໃໝ່ກໍຈະຂໍໃຫ້ຫ້ອງການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາເມືອງ ຫຼື ວິຊາການວິທະຍາໄລສ້າງຄູໃຫ້ຄໍາແນະນໍາ. ເພິ່ນຈະມາລົງຕິດຕາມທັງແບບເຊິ່ງໜ້າ ແລະ ທາງໄກ.”
ການອຸທິດຕົນຂອງຄູພອນທິບ ໄດ້ຮັບການຍ້ອງຍໍຈາກຫ້ອງການການສຶກສາ ແລະ ກິລາເມືອງ, ເພິ່ນໄດ້ສັງເກດເຫັນການປັບປຸງດ້ານການສອນ ແລະ ການຮຽນຂອງນັກຮຽນໃນເມືອງນີ້ ນັບຕັ້ງແຕ່ມີລະບົບຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດ. ທ່ານ ມາຢ້າງ ຈຸນຊຽງຢ້າງ, ຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດໄດ້ບອກວ່າ: "ປະສິດທິພາບດ້ານການສິດສອນໄດ້ຮັບການປັບປຸງຫຼາຍດ້ານ, ນັກຮຽນມີຄວາມກະຕືລືລົ້ນຫຼາຍຂຶ້ນ, ມີຄວາມຫ້າວຫັນ ແລະ ສາມາດປະກອບສ່ວນໃນການຮຽນໄດ້ດີກວ່າເກົ່າ".
ໂດຍສະທ້ອນຄືນເຖິງ ການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງ ຄູ ພອນທິບ ລາວໄດ້ແນະນຳໃຫ້ຄູທຸກຄົນວ່າ: "ນຳໃຊ້ປຶ້ມຄູ່ມືຄູໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ ເພາະເປັນປະໂຫຍດຫຼາຍ ພ້ອມທັງຕ້ອງບໍ່ເກງໃຈທີ່ຈະຂໍຄຳແນະນຳ. ຖ້າພວກເຮົາຮ່ວມໃຈກັນ, ພວກເຮົາຈະສາມາດປັບປຸງການຮຽນຂອງ ນັກຮຽນພວກເຮົາໄດ້."
ບົດເລື່ອງທີ່ເປັນແຮງບັນດານໃຈນີ້ແມ່ນເລື່ອງລາວຂອງ ທ່ານ ນາງ ພອນທິບ ບຸນວິໄລ ແລະ ການເລີ່ມຕົ້ນເປັນຜູ້ເຮັດວຽກສຶກສານິເທດພາຍໃນ. ທ່ານສາມາດຮັບຊົມໄດ້ທາງໂທລະພາບການສຶກສາ ແລະ ກິລາ, ດາວທຽມລາວແຊັດຊ່ອງ 8, ທາງຄັງປັນຍາລາວແລະ ຊ່ອງຢູທູບ ວິດີໂອສຳລັບການພັດທະນາຄູ Teacher Development Videos.
ຄໍາເຫັນ